פרסום ראשון: הקבוצות מתנתקות מההתאחדות!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י בית"רי מלידה, ‏17/6/04.

  1. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    "פרסום ראשון: הקבוצות מתנתקות מההתאחדות

    החלטת ההתאחדות שלא להעביר את זכויות השידור לידיהם, הייתה הקו האדום מבחינת ראשי הקבוצות. על פי תכנית חדשה עליה חתמו ואשר יוצאת לדרך לאלתר, תוקם ליגה מצומצמת, על השחקנים ייאסר להגיע לאימוני הנבחרות וייערך טורניר חלופי לגביע המדינה. בכיר בליגת העל: "החליטו להיכנס לעימות חזיתי איתנו - עכשיו נראה מי יותר חזק"
    משה גוזגל

    "הכל כבר מוכן, יש לנו תוכנית אב מפורטת והחל מרגע זה אנחנו מתחילים ליישם אותה. בהתאחדות איבדו את השפיות והחליטו להיכנס איתנו לעימות חזיתי - עכשיו נראה מי יותר חזק". את הדברים הקשים הללו אמר ל-ynet גורם בכיר מאוד בליגת העל, בעקבות החלטת ההתאחדות לכדורגל לדחות את הדרישה להעברת זכויות השידור לידי הקבוצות.

    על פי התוכנית עליה מדבר אותו גורם, אשר מתפרסמת כאן לראשונה ואמורה לצאת לדרך החל מרגע זה, מתכוונות קבוצות הליגה להתנתק לחלוטין מההתאחדות לכדורגל ולתפקד כגוף עצמאי לכל דבר. בין הצעדים העיקריים המפורטים בתכנית בולטת הכוונה לקיים ליגה נפרדת, טורניר חלופי למשחקי גביע המדינה, החרמת אימוני הנבחרות הלאומיות ותביעות אישיות כגנד בכירים בהתאחדות, בחשד לניהול כספים כושל.

    התכנית המלאה:

    1. הקמת ליגה נפרדת, הכוללת נכון לעכשיו שמונה קבוצות - הפועל תל אביב, מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים, הפועל פתח תקווה, מכבי חיפה, בני יהודה, בני סכנין ומ.ס אשדוד. (הפועל חיפה ונצרת עילית אינן נמנות עדיין על החברה הכלכלית והפועל באר שבע ומכבי פתח תקווה מתנגדות לתוכנית). הליגה תשוחק באותה מתכונת של ליגת העל, ללא ההתאחדות, והמשחקים ישודרו בשיטת 'שלם וצפה' באמצעות חברת צ'רלטון (שכבר שילמה כ-100 אלף דולר לכל קבוצה על חשבון העונה הבאה). לא ייתקמו משחקי גביע המדינה, אלא ישוחק טורניר נפרד של הקבוצות. לא יתקיימו משחקי גביע הטוטו.

    2. החל מרגע זה (יום חמישי) לא יתייצבו השחקנים לאימוני ומשחקי נבחרות ישראל. כדי למנוע מהשחקנים לעמוד במצב מביך, הוחלט לקיים אימונים בקבוצות באותה שעה בה ייקבע אימון לסגלים הלאומיים. השחקנים יחוייבו להגיע לאימוני הקבוצות.

    3. יוגשו תביעות אישיות כנגד אישים בכירים בהתאחדות, בטענה כי ניהול כספים כושל גרם להפסדים כבדים לבעלי הקבוצות. הסיבה: הסכומים שהתקבלו מזכויות השידור וספונסרים לא היה מספיק בגלל אותם אישים, ולכן אלו נושאים באחריות אישית.

    4. חברת חקירות פרטית מטעם הקבוצות תחקור את ההתאחדות לכדורגל ואת דרך העברת הכספים לקבוצות. קיימת טענה להעדפת קבוצה מסויימת (מכבי פתח תקווה - מ.ג) על פני קבוצות אחרות, להן חייבת ההתאחדות כספים למעלה משלוש שנים (הפועל ומכבי תל אביב - מ.ג). את הממצאים מתכוונים ראשי הקבוצות להעביר למבקר המדינה ולמשטרת ישראל במידה ויהיה צורך.

    5. הקבוצות חתמו על מסמך, לפיו הן מוכנות להפסיק לשחק במפעלי אירופה השונים (הסנקציה העיקרית של ההתאחדות לאי שיתוף פעולה עימה). הטענה המרכזית היא כי בכל מקרה המשחקים מהווים נטל כספי גדול על הקבוצות ולכן הן מוכנות לוותר על אירופה אם ההתאחדות תבחר להעניש אותן.

    אותו גורם בכיר המצוטט בפתיח, הוסיף ואמר: "מי שמוביל את איצ'ה מנחם (יו"ר ההתאחדות) באף זה הלוזונים (משפחת לוזון, בעלי מכבי פתח תקווה - מ.ג) שכעת לא משוחחים עם אף אחד מליגת העל. כולם כועסים עליהם כי הם אלו שמפרידים בינינו לבין ההתאחדות. אבי לוזון פשוט רוצה להמשיך ולשמור על הקופה (מכהן כגזבר ההתאחדות - מ.ג) כדי שמכבי פתח תקווה תקבל את הכסף מההתאחדות על חשבון הקבוצות הגדולות שמביאות קהל. זה לא יימשך. מנחם נשמע למה שהלוזונים אומרים ולא מתכוון להעביר את הזכויות, ועל זה כולם ישלמו".

    יו"ר ההתאחדות לשעבר, גברי לוי, ניסה בימים האחרונים לפשר בין הקבוצות הגדולות לקטנות, כדי שיעמדו בחזית אחידה מול ההתאחדות בנושא זכויות השידור. פשרה שנוסחה על ידי גברי לוי יחד עם לוזון אושרה על ידי יו"ר החברה הכלכלית ובעלי מכבי חיפה, יעקב שחר, אולם נפסלה על ידי שאר יושבי הראש במנהלת הליגה ולכן נפלה. לוי, שרוצה מאוד לכהן כיו"ר המנהלת, ממשיך לעבוד על נוסחת פשרה נוספת כדי לאחד בין הקבוצות.

    שחר, יחד עם חבריו לניהול החברה הכלכלית של קבוצות ליגת העל - לוני הרציקוביץ', ג'קי בן זקן - ייפגשו ביום שני הקרוב כדי להמשיך ולתכנן את צעדיהם בהמשך המאבק.

    (16.06.04, 23:52)

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2933247,00.html
     
  2. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני אגיד לך את האמת,ראיתי את זה גם...אבל מהיכרות שלי עם הכדורגל ועם ראשי הקבוצות זה ברור לי שזה בולשיט,איום דפוק שלא מדגדג לאי'צה את הביצה השמאלית ואפילו לא חשבתי שזה שווה דיון.
    כל יומיים ראשי הקבוצות הקרציות האלה מאיימים במשהו אחר ועל משהו אחר..שיתעסקו בלעשות את הקבוצות שלהם יותר טובות,כרגע הם רק מספקים לעיתונים עוד כמה שורות...
     
  3. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    יכול להיות שאתה צודק-אבל מה דעתך על הרעיון עצמו?

    האמת: לא נראה לי ששחר יוותר על השתתפות מכבי חיפה באירופה כל-כך מהר.
     
  4. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    רק במדינה כמו שלנו, הקבוצות יכולות לאסור על השחקנים אימוני נבחרת והם יקבלו את זה בשקט.
     
  5. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נשמע כמו החלטה מצויינת בשביל להמשיך את ההריסה של הכדורגל הישראלי,פשוט מטומטמים שם אחד אחד,מי הם חושבים שהם שהם???מצידי שכולם יעופו משם,היה לנו כדורגל גם כששחקנים היו עובדים בעוד עבודות חוץ מזה ועוד עלינו למונדיאל ככה...
    באמת,לא לשלוח שחקנים לנבחרת???במי הם חושבים שהם פוגעים??גם בשחקנים עצמם גם בעצמם ובמיוחד בקהל...אם הם עושים ליגה נפרדת שיעשו אותה בלי צופים.
     
  6. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמה מפתיע:

    ממעריב:
    "הסיכוי המעשי של התנתקות מההתאחדות ומעבר לגוף עצמאי נמוך מאוד, מכיוון שכל קבוצה חתומה מול המועצה להסדר ההימורים בספורט על חוזה, לפיו היא תשחק בליגה ובגביע הטוטו. אם הקבוצות תתנתקנה, החוזה מול הטוטו יופר, ואזי יהיו הקבוצות חשופות לתביעה מצד המועצה להסדר הימורים בספורט. אם זה אכן יקרה וקהל לא יגיע למגרשים, תאבד ההכנסה הקבועה מהטוטו, והקבוצות תישארנה ללא הקצבה וללא גב כלכלי מההתאחדות לכדורגל. במקרה כזה תהיינה הקבוצות תלויות בהכנסה מזכויות שידור, וגם בחזית זו צ'רלטון חתומה מול ההתאחדות לכדורגל.

    בנוסף קשה להאמין כי שופטי ליגת העל יעבור לליגה החדשה לכאורה, מכיוון שאז הם יאבדו את האפשרות לשפוט במסגרות בינלאומיות, שלא לדבר על הסנקציות שיוטלו על הקבוצות ושחקניהן במקרה של עזיבת ההתאחדות. הקבוצות לא יוכלו לשחק במסגרת אופ"א ופיפ"א, והשחקנים לא יורשו ליטול חלק במשחקי הנבחרת."

    +זה ששחר אמר שהוא לא יודע שום דבר על ההתנתקות,חבל שהם מוציאים את עצמם מפגרים כל פעם מחדש.
     
  7. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בעקרון "תוכנית ההתנתקות" של הקבוצות היא לא רעיון טוב,אני חושב שהכדורגל יפגע אם
    התוכנית תצא לפועל,החל מהמשחקים באירופה,נבחרות,שופטים וכל מה שקשור בזה,אני אישית
    נגד תוכנית זו או אחרת,ואני מתאר לעצמי שאם זה יקרה,רמת ההתעניינות שלי בליגה הישראלית
    תפחת,ואולי אפילו לא תהיה התעניינות.

    אני חושב שיש מקום לפחות לערוך פגישה בין ראשי הקבוצות להתאחדות ולנסות ולגשר
    בין הפערים,ולראות מה הרצונות והאינטרסים של כל צד,ולנסות לפתור את המחלוקת.

    היום נמכרו זכויות השידור לחברת הסלולארי "פלאפון" שכמובן גוררת התנגדות מצד הקבוצות,
    מחר אמור להסתיים האולטימטום שהציבו ראשי הקבוצות להתאחדות בו מבקשות הקבוצות
    שיועברו אליהן הזכויות.
    יש לציין שראשי הקבוצות של מכבי פ"ת,הפועל נצרת-עילית,והפועל חיפה לא מעוניינות בהתנתקות
    מההתאחדות.