הנהלות קבוצות בארץ

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י יוגב אסולין, ‏5/6/04.

  1. יוגב אסולין Guest

    כל הזמן כולם מדברים על המאמנים שהם מצליחים ונכלשים מדברים על שחקנים על אוהדים ומה לא.. אבל שוכחים בעצם מי עומד בראש כל הדברים האלה. ואלו אותם יו"ר, אותם מנהלים אותם תורמים ובעצם כל מרכבי הנהלת הקבוצות. בארץ יש כמה סוגים של הנהלות אבל מה שמחבר כמעט בין כולם זה שאלו הנהלות די חובבניות. בודדות אותם הנהלות שיש לנו בארץ שיש להם כסף הם עושים הרבה מאהבה הרבה מרצון ליכנס לתודעה של הציבור. לחלק זה באמת הולך טוב לחלק זה הולך הרבה הרבה פחות טוב. ויש מקומות שבהם ההנהלה מתחלפת בערך כל שנה עם לא יותר מזה.

    אז בדיון זה נעשה השוואות בעצם בין הנהלות שונות. נחשוב מה הנהלות צריכות לשפר איזה הנהלה היא הכי טובה (חיפה? מכבי פ"ת?) איזה הנהלה הכי משקיעה ולא הולך לה (מכבי ת"א? הפועל פ"ת?) איזה הנהלה עושה רעש מזה שאין לה כלום (בית"ר י-ם?) וכו'.. בקיצור כל הסיפורים על כל מה שהולך בחלק הניהולי של הקבוצות..
     
  2. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה שאני לא מבין זה איך ההנהלה של בית"ר[ולא משנה איזו הנהלה] כל פעם בוכה על זה שאין כסף ואין כסף וכל עונה מדברים שם על מיטב כוכבי הליגה שבאים לקבוצה...זה סותר אחד את השני.

    ההנהלה של מכבי פתח תקווה[הלוזונים בעצם] היא ללא ספק מספר 2 בארץ אחרי זאת של חיפה.
    הלוזונים משדרגים את עצמם כל עונה וזה מבלי להתפרע יותר מדי..הם עומדים כל עונה גם במטרות שהם מציבים לעצמם מבחינה כלכלית וגם מבחינת כדורגל,רק חבל שהם מדברים יותר מדי....
     
  3. יוגב אסולין Guest

    אני יפתח בהודעה על ההנהלה המצחיקה ביותר בארץ. הנהלה של בית"ר. אנשים שמה חיים בסרט שהם מליונרים מחתימים שחקנים בכל תחילת עונה על חוזים לכמה שנים במשך כל העונה הם בקושי משלמים להם חצי מהחוזה שהובטח להם אחרי זה מגיע הקיץ הם הופכים את כל הקערה למצב שבו הם מאשימים את השחקנים שלוקחים חוזים גבוהים מידי צועקים על כל העולם מפעילים לחץ של אוהדים על שחקנים (מישהו אמר טלקר?) ואחרי זה מצליחים להביא את השחקן לשולחן להוריד לו עוד קצת בחוזה ועוד קצת בחוזה וגם בזה הם לא עומדים בסוף העונה.

    הדרך עבודה הזאת של בית"ר היא כבר במשך הרבה שנים. פשוט הם לא יודעים מה משמעות המילה חוזה לא מכירים את זה. הם חותמים על משהו אחד ולא עומדים בו. בעצם לבית"ר יש חובות ענקיים לכל השחקנים שלה וזאת לאחר שאלו הסכימו לקצץ.

    סתם כמה דוגמאות..
    מיקי עטייה - הבטיחו לשחקן שחתם בקבוצה לפני שנתיים עולם ומלואו חוזה לשנתיים בסך של 140 אלף דולר. היום הוא בקושי רואה דשא וגם לא רואה את הכסף. והקבוצה מנסה ליפתר ממנו בכל דרך אפשרית
    עידן מליחי - שחקן שהגיע מאחד המועדונים המסודרים בארץ. נכנס לשכונה של בית"ר ולמרותש הוא חתום על חוזה של 70 אלף דולר בלבד בית"ר לא עומדת בזה וגם אותו כניראה תשחרר ותחזיר לפ"ת אבל זה לא יקרה לפני שבית"ר תקצץ עוד קצת..

    והרשימה ממשיכה ככה עם אינדיו ועם טלקר ועם עוד הרבה שחקנים. אפילו לקפטן של הקבוצה, איציק קורפיין, אין חיים קלים בקטע הזה אבלה וא לפחות עומד על שלו.

    בית"ר כדי להצליח לחזור לעצמה צריכה קודם כל לשנות את הבסיס שלה . שזה בעצם ההנהלה הרבה שחקנים לא רוצים להגיע לבית"ר בגלל מוסר התשלומים הגרוע ביותר בליגה. וזה בעצם מה שמפיל את כל הפרמידה כבר מלמטה. בית"ר חייבת להתאפס ע"י איזה תרומה ואז להתחיל לחתום על מה שיש לה ולא להשתמש בשיטה של תקצצו ואנחנו נבוא ליקראתכם גם.. זה לא עובד
     
  4. יוגב אסולין Guest

    בדיוק מה שהתחלתי להגיד מקודם בהודעה שלי.

    הם מבטיחים לשחקנים חוזים שמנים. אבל הם לא עומדים בהם. שחקנים עדין מתלהבים מזה שזה בית"ר והם מגיעים לשמה וכל פעם נופלים בפח הזה מחדש.
     
  5. יוגב אסולין Guest

    בקשר ללוזונים אני חושב שיש דבר אחד גדול שהם נכשלים בו וזה הבאת קהל למגרשים זה גם חלק מתפקיד ההנהלה להצליח למלא את המגרש עם זה ע"י קבוצה מלהיבה או ע"י שיווק נכון של הקבוצה לאוהדים. יש התקדמות בשנים האחרונות בקהל של פ"ת אבל עדין לא מספיק משמעותי יחסית להישגים שלה.

    קהל ומכירות שהיו לפ"ת יוכלו להביא לה הרבה כסף. ועם ניהול כמו שיש לה עכשיו היא עוד תגיע רחוק. רחוק מאוד.
     
  6. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אולי ההנהלה של בית"ר מצחיקה..אבל השחקנים הרבה יותר...
    מליחי ממש מטומטם אם הוא חשב שהוא מגיע למועדון מסודר...בהתחלה הוא אמר שהוא בא בגלל הקהל..אז סבבה..כל הכבוד..באת בשביל הקהל אבל אז אתה יודע שאתה לא מקבל את המשכורות בזמן אז אל תתבכיין יותר מהאחרים...אבל מליחי חשב שהוא בא למילאן וכל שקל ישלמו לו בזמן...אז מליחי יצא מטומטם וכנ"ל כל שחקן שחותם על חוזה אסטרונומי בבית"ר וחושב שהוא יקבל את כל הסכום...
    שחקן שחותם בבית"ר צריך לחתום בגלל הקהל או בגלל מה שבית"ר מייצגת או סתם בגלל שזאת התקדמות בשבילו...בשביל הכסף זה יהיה מטומטם....

    בקשר לפתח תקווה..יש שיפור ענקי מבחינת הקהל..פעם היו באים 10-20 בדיוק...היום עוד קצת שומעים אותם והם באים בכמויות של מעל 500 איש...שזה גם משהו...
    חוץ מזה כל עונה שהם משתפרים אז גם יותר קהל בא..ועכשיו שהם באירופה אז בכלל אני מאמין שממוצע הקהל שלהם יגדל.

    ואם כבר הבנהלת בית"ר עסקינן....
    כתבה מONE
    "מראים אותנו בתקשורת כאילו אנחנו סחטנים ושלא אכפת לנו מהקבוצה". כך התרעם היום (שבת) ל-ONE אחד משחקני בית"ר ירושלים, שעדיין לא קיבל את כל שכרו מהעונה שעברה, אבל במקביל מתבקש לקצץ בחוזהו העתידי.

    נראה כי לא מעט משחקני בית"ר כועסים על דרך התנהלות ההנהלה, שמנסה להגיע בימים אלו לסיכום עם השחקנים להם חוזים לעונה הבאה ועם אלו להם היא חייבת כספים.

    "כל יום מחדש יוצא בתקשורת הבקשות שלהם (של ההנהלה - ח.א) לקיצוץ והתגובות של השחקן לכך", המשיך השחקן הממורמר. "זה לא מכובד שאם שחקן לא מוכן לקצץ בשכרו, במיוחד שכבר עשה זאת בשנה שעברה ועד היום לא קיבל חלק מהמשכורות שלו, הוא יקבל נזיפה דרך התקשורת והחוזה שלו ייצא לאור".

    שחקנים רבים בקבוצה נמנעים לשבת פנים מול פנים עם ההנהלה במשאים-ומתנים, ומרביתם שולחים את נציגיהם כדי לדון בנושא החובות המגיעים להם והחוזים העתידיים.

    בבית"ר מתכוונים לשבת בקרוב עם מספר שחקנים, ביניהם דוד אמסלם, דניאל היידמן, עידן מליחי, איציק קורנפיין ואחרים.

    יועץ התקשורת של בית"ר ירושלים, ליאור מאי, אמר בתגובה ל–ONE: "בית"ר ירושלים מעולם לא הוציאה החוצה פרטים על משאים-ומתנים עם שחקנים. אלו דברים שיוצאים לתקשורת ובטח שלא מאתנו. מעולם לא הכפשנו ולא אמרנו דבר על השחקנים.

    "כל שחקני בית"ר ירושלים יקבלו את המגיע להם והם יודעים זאת. בנוגע לקיצוץ, יש מגמה בכל המשק ובכל הארץ וכך גם בליגת-העל - לקצץ את התקציבים. אפילו שחקני נבחרת כבר לא מקבלים את אותם סכומים שהיו בעבר. מעולם בית"ר ירושלים לא קיצצה או עשתה משהו באופן חד-צדדי".
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏5/6/04
  7. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    בארץ שלנו הבעיה היא שהיו"ר מביא את כל הכסף, לכן יש לו זכות לעשות מה שהוא רוצה (ובצדק).
    במדינה מתוקנת, קבוצה חיה על ההכנסות שלה משנה לשנה, ובעלים נמצא באיזור רק בכדי לכסות את הגירעון.
    קבוצות עם שכל (בקיצור תחום ההגדרה זה X לא שווה צ'לסי), בנויות על הכנסות מהקהל, מה שאומר שהקבוצה שייכת לקהל כי הוא זה שמאשר את קיומה, לכן הקבוצות עובדות על פי הרצונות של הקהל ולא הולכות נגדו כמו בארץ.
    ברגע שקבוצות בליגה שלנו יגיעו למצב שהן תלויות בקהלים, אנחנו נראה כדורגל טוב.
    כדי להגיע למצב כזה צריך להתחיל את הכדורגל מההתחלה, הכוונה שלי?
    מאז שנת 1997 שבה התחיל להיכנס הכסף הגדול לכדורגל, תקציבי הקבוצות והמשכורות היו בעליה מתמדת לעומת ההכנסות שנשארו אותו דבר, בין השנים 1998 ו2000 הכדורגל שלנו היה בעליה מתמדת מבחינת פופולריות וכו' בזכות הצלחות הנבחרת בקמפיין יורו 2000, שבעקבותיו גם נכנסו בעלי הון חדשים שמטרתם הייתה לעשות כסף. העליה נעצרה עם ההפסדים לדנמרק בפליאוף.
    בתחילת עונת 2000-2001 החלה להתחזק בית"ר ירושלים עם זאבי, ולוני ושחר שראו את מגמת החיזוק החלו לפחד והשקיעו סכומים גבוהים מאוד בהחזרתם של ואליד באדיר, טל בנין, אבי נימני ועוד מחו"ל ונתנו להם משכורות עתק וחוזים ארוכי טווח.
    החל מהשיא בשנת 2000 הכדורגל נמצא בירידה והקבוצות עדיין קשורות באותם חוזים שמונעים מהם להתפתח ולהגיע למצב של איזון כלכלי בלי תלות באירופה.
    עוד שנה שחוזיהם של השחקנים משנות הגאות יפוגו, יוכלו הקבוצות להתחיל לנסות להתפתח, בהתחלה זה יתבטא בהורדת תקציבים ובמונופול של מכבי חיפה ולאחר מכן נראה תוצאות בדמות תחרותיות ברמה הבינלאומית ובליגה.
     
  8. יוגב אסולין Guest

    לפי דעתי בדיוק פה הטעות..
    אנחנו לא יכולים להתחקות לאירופה מבחינת קהלים. קודם כל בגלל הכמות קהל ... ובאמת אפשר ליראות שרקר הקבוצות אצלנו עם הרבה קהל עוד איכשהו מצליחות להתגלגל.. אבל בגלל שאנחנו מדינה שהיא בערך 10 אחוז מהמדינות הגדולות מבחינת תושבים ככה גם כמות הקהל פה קטנה פי 10.. ואין מה לעשות נגד זה.

    הפיתרון של מצוקת הקבוצות יהיה דווקא ברגע שכל הקבוצות יעברו לידיים פרטיות אבל לא כאלה שבאים לתת שנה ולברוח אלה אנשים כמו לוני כמו שחר ואפילו כמו הלוזונים. שהם באים להשקיע לטווח ארוך יש להם בסיס טוב שהם יוכלים לתת בהתאם למה שהם צריכים וגם עונהאחת רעה לא הורסת אותם.
    יכלנו ליראות את השינוי שהיה בהפועל ת"א ברגע שנכנסה קבוצת עסקים כמו שצריך הקבוצה הצליחה מאוד והתקדמה באופן מעולה הרבה בזכות חברת הניהול שהיה עם בסיס וידעה מה היא עושה.

    עד לא מזמן קבוצות היו בנויות בעיקר על תקציב העירייה היום רוב הקבוצות שמתבססות על כסף של הציבור נופלות כי אין כסף לעיריות לשלם והכדורגל ברוב המקומות לא בעדיפות גבוהה בכלל.

    עכשיו עם שינוי היו"R בהתאחדות אולי איצ'ה יצליח לעשות את מה שגברי לא עשה וזה לשווק אותנו טוב באירופה. ברגע שהרבה שחקנים יצאו מפה לאירופה ויצליחו שמה. ביחד עם השיפור המתמיד שיש לנו פה מבחינת הקבוצות באירופה. קצת הביטחון יסתדר וכו'. אז עסקניים (יהודים אני מאמים) לא יפחדו לבוא ולהתחבר לכדורגל פה ולהשקיע בו ואין סיבה שלא ניהיה כמו הכדורגל הדני או הבלגי..
     
  9. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תאמינו לי שהשחקנים לא אשמים. שחקנים מקבלים חוזים מופקרים, והם מסכימים להם. לא מעניינם של השחקנים איך הקבוצות משיגות כסף. הם מקבלים הבטחה לכסף, הם מסכימים.
    אחד הבעלים של בית"ר, ששון שם טוב, הוא שכן שלי. בן אדם, שעם כל הכבוד, לא חסר לו כסף, והוא יכול לממן בערך חצי ירושלים במשך שנה. זה רק חושף את הפרצופים האמיתיים של הבעלים של בית"ר – הם מבטיחים לשחקנים הרבה כסף, רק לא רוצים לשלם להם אותו. הם רק מגייסים כסף כל הזמן, כמו קבצנים ברחובות, וככה שחקנים מקבלים חצי שנה באיחור כסף.
     
  10. יוגב אסולין Guest

    בתאחלס ברגע שיש חוזה זכותו של כל שחקן לעמוד עד לשקל האחרון על מה שמובטח לו בחוזה.. הבעיה ששחקנים חושבים לטווח רחוק לעוד חוזים. ובאמת משחקים מתוך אהבה למשחק ולא רק כסף.. ולכן מקצצים. והבעלים מנצלים את טוב הלב של השחקנים
     
  11. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הבעיה שההתאחדות ובית הדין שלה והרשות לבקרה תקציבית לא מענישות מי שדוחה תשלומים כך שלמרות שנדחים תשלומים של פרמיות או משכורת וזה מופיע בעיתונים בכותרות גדולות לא עושים כלום נגד הישנות הבעיה.
     
  12. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסכים. בקרה תקציבית נורמלית הייתה כבר מזיינת לבית"ר את הצורה, שבית"ר כבר לא הייתה חושבת על להתחים ככה שחקנים, זו פשוט בושה. ראיתם איך נראה התקציב של בית"ר מבחינת פירוט? יותר משלושת רבעי ממנו מבוסס על הכנסות עתידיות, זה מתכון בטוח לכשלון.
     
  13. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אז התקציב שם יהיה פי 10 מפה, הכל יחסי.
    קבוצה לא יכולה לבנות על בנאדם שישים כל עונה מיליונים.
    הלוזונים בלי קהל ויוצאים עונה אחרי עונה עם מאזן כספי חיובי, אם אנשים כמוהם מסוגלים לעשות כסף מכדורגל, למה קבוצות אחרות לא יכולות?
     
  14. יוגב אסולין Guest

    אין סיבה שהבקרה תבוא בתלונות לבית"R כל זמן שהשחקנים מורידים ובית"ר מתגלגלת ברגע ששחקן עומד על שלו עם הולכים לבוררות ואז בית"ר תיהיה חייבת לשלם. אבל אולי איפשהו כל שחקן רוצה מאוד לשחק בבית"ר למרות הכל ומוכן להוריד בשכר שלו. ויודע שעם הוא עוזב את הקבוצה הוא מוצא חוזה בהרבה פחות כסף אז לא כל כך משתלם לו..

    נו נכון סבבה.. אז תקציב גדול פי 10 ושחקנים יותר טובים מגיעים וככה בעצם הם יכולים להתקדם. מה לעשות זה הכנסה הרבה יותר גדולה שלא באה לידי ביטוי רק במכירת כרטיסים אלה גם בכל מה שקשור לקניות שמסביב כמו חולצות צעיפים דגלים וכו'.. ברגע שיש לך קהל ענק ההכנסה גדולה ואצלנו זה די בעייתי שיהיה כמות קהל כזאת. ואולי דווקא בגלל זה זה טוב שנכנסה קבוצה ערבית לליגת העל כי היא מושכת אחרי את כל אוהדי המגזר..
     
  15. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    ברגע שלקבוצות יהיה קשר עם הקהלים שלהם, מבחינת מחירי כרטיסים, שיתוף פעולה וכו', יבואו יותר אוהדים ואני בטוח.
    אם קבוצות יתבססו על הנוער שלהם ויפתחו אותו כמו שצריך, אין סיבה שלא נוכל להתחרות באירופה, זה שטל בנין מקבל 750 אלף דולר בעונה לא הופך אותו לשחקן טוב יותר ממה שהוא, בארץ שלנו קבוצה חייבת לתפקד לפי ההכנסות, ולא להיכנס לגרעונות בעונות סבירות, קבוצה יכולה להתחזק ולהילחם בתחתית ולהיכנס לחובות, וכאלה דברים קורים, בשביל זה צריך תמיכה מהעיריות וכו'.