http://www.lourdas.com.gr/vassilis/images/stories/thumbs/L2hvbWUvbG91cmRhc2MvcHVibGljX2h0bWwvdmFzc2lsaXMvaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvZm9ybXVsYTFsb2dvLmdpZg==.Xxx לעונה החדשה יש לנו גם סוג של קבוצה חדשה. לוטוס רנו באיחוד מאוד מעניין ואולי אף תחרותי ביותר בעתיד הקרוב. http://www.thelotusforums.com/wp-content/uploads/2010/12/150843_159446334099820_135849009792886_319174_4525322_n-600x371.Xxx
עלוב !! גועל נפש. איך קורה מצב שלתאגיד אחד שתי קבוצות? במיוחד אחרי שפיתרון קסם כזה כבר הראה יפה מה הוא שווה כשרד בול מחתה את מינארדי. אני לא מבין את ההתנערות של חברת לוטוס הגדולה מקבוצת המירוצים שמייצגת אותה. למה לעזאזל בוחרים ברכישה של קבוצת מירוצים "נוספת" כשאפשר להשקיע את כל הכסף הזה בקבוצה של טוני פרננדז ולבנות אימפריה? אני לא מבין את חוסר ההיגיון הזה. מה גם שרנו מאוד תחסר.. אם רק אותה קבוצת רכישה היתה מסכימה להצעה של רנו והקבוצה היתה חוזרת לבעליה המקוריים..אבל הכל ישאר בגדר מדע בדיוני. יום שחור לספורט המוטורי. נמאס מכל התאגידים האסייתיים והמזרח-תיכוניים שמתשתלטים על התעשייה. למה אי אפשר לקבל פורמולה 1 טהורה?
זה לא מקלקל דבר בתחרות. מה זאת אומרת פורמולה 1 טהור? שתאגיד כמו רד בול קונה קבוצה זה הופך את זה לבסדר כי זה מאירופה? נו בחייך. הבעיה היא רק החוקים הדפוקים שהפורמולה 1 מריצים בשנים האחרונות ובעיקר התידלוק. בלי תידלוק אין עקיפות ואין עניין, זה ההתאחדות שיורה לעצמה ברגל.
כי התאגידים המזרח תיכוניים והאסיאתיים מביאים איתם כסף נוסף, הרבה מאוד כסף, שכבר לא תוכל להוציא מגורמי הפורמולה 1 הקלאסיים. עצוב, אבל זה המצב בכל מקום. כולם מחפשים את הכסף של אסיה ומדינות הנפט ומוכרים את הספורט למען זה. ככה קטאר מקבלת את המונדיאל, ככה דובאי על תרבות השחייה הענפה שלה מקבלת את אליפות העולם בבריכות קצרות שמתחילה עכשיו, ככה צומחים מסלולי פורמולה 1 חדשים בכל מיני מדינות באסיה ובמזרח התיכון, כשכולם נראים אותו דבר ומשעממים באותה מידה. שווקים חדשים, כסף נוסף. זה מה שמעניין את כולם. אגב, לא יודע אם שמתם לב, אבל ב-FIA באמת הבינו בעקבות פרשת אלונסו, מאסה וההוראה הקבוצתית ברמז של פרארי העונה שיש בעיה עם החוק. ההחלטה: פשוט ביטלו אותו. הוראות קבוצתיות לכל דורש.
יש לומר שהם מעמידים מסלולי מרוצים מודרנים ועדיפים על הרבה מסולילים באירופה. פה ה FIA צודקים, כי תמיד בכל הקבוצות גם ככה יש הוראות קבוצתיות ואין דרך למנוע זאת. הנהגים הם עובדים שכירים בקבוצות והם מקבלים הרואות מהמעבידים. חוק שהיה מיותר ודבילי מלחתחילה.
גם חלק מאיצטדיוני הכדורגל החדשים המודרניים והעדיפים על הישנים הם חסרי נשמה וייחודיות לעומת הישנים. לא תמיד קידמה זה דבר טוב. אני כמובן לא אומר שצריך להמשיך לדבוק במסלולים קלאסיים אם הם רעים לנהגים, למירוצים או לקהל, אבל די ברור שלראשי הענף קל מאוד לדחוף אותם הצידה לטובת החדשים. לגבי ההוראות הקבוצתיות, אין לי בעיה לכאן או לכאן. יש לי בעיה עם כך שמחוקקים חוק בהיסטריה, מגלים שבעצם הוא לא ישים, מאפשרים לקבוצה לעבור עליו בבירור מבלי לספוג עונש אמיתי, ואז מבטלים אותו. אפשר לצחוק על העסקונה הישראלית עד מחר, אבל העולם לא עד כדי כך מוצלח. זה באמת כאילו שאבי לוזון מנהל את העניינים.
סיכום עונת 2010 http://www.youtube.com/watch?v=4c_ge3KT8SY פתיח יפה, פשוט 10 דקות של תענוג. אפשר כן להגיד שהמסלולים החדשים הוסיפו המון לענף וברני עושה עבודה טובה במהלך השנים שתמיד מקדמות את הענף.
סיכום בינתיים.. בניגוד לשלב המקביל בפגרה הקודמת רוב הדברים כבר סגורים וכמעט כל הקבוצות ערוכות מבחינת נהגים וספונסרים. פרארי, מקלארן ורד בול ממשיכות כרגיל. גם במרצדס GP לא צפויים שינויים מרחיקי לכת כשעיקר החדשות כנראה יהיו טכניות. לוטוס רנו GP (לשעבר רנו) נמצאת בתהליכי בנייה כשמעבר להשארת קוביצה ופטרוב השנה יושקעו בקבוצה כספים רבים ע"י חברת לוטוס הגדולה שהצהירה ש"לוטוס רנו GP" היא ההמשך הישיר לקבוצה הנוסטלגית של פעם ולא "Team לוטוס" שזכויותיה לשימוש בשם לוטוס פגו. גם בלוטוס "המזוייפת" שתיקרא השנה Team לוטוס רנו (ע"ש המעבר למנועי רנו במקום מנועי קוזוורת') לא צפויים שינויים דרמטיים למעט הגברת ההשקעה הכספית במכונית עצמה. ככה שהשנה "לוטוס-רנו" תתחרה ב- "לוטוס-רנו" כשבין שתי הקבוצות איבה משפטית על זכויות השימוש בשם team lotus המיתולוגי, שתיהן אגב יצבעו בצהוב-שחור. סאובר, וויליאמס ווירג'ין כבר סגרו את מכסת הנהגים ועושה רושם שהן לא בכיוון לדרך חדשה. בפורס אינדיאה כרגע אף נהג לא סגור כשכנראה סוטיל ימשיך ולצידו לפי השמועות ניקו הולקנברג שעזב את וויליאמס. טורו רוסו תאפשר לדניאל ריקארדו הנהג הצעיר של רד בול שהרשים במבחני הצמיגים לאחרונה, לנהוג מדי פעם (אם לא בקביעות) על מנת לצבור ניסיון לקראת מקום ברד בול הגדולה בעתיד, מעבר אליו אין אף שם שסגור בקבוצה האיטלקית הקטנה. היספניה בינתיים בקרשים, לאחר שכשלה בניסיון לרכוש את הרכבים מטויוטה ולאחר הפסקת הסכם השילדות עם דלארה נשארה בחוסר ודאות גדול כשלפי השמועות הקבוצה הוצעה למכירה בתחילת החודש, בינתיים אין אף נהג סגור וכל ה-4 מהעונה הקודמת שוחררו. לא ברור לאן הקבוצה הזאת מתקדמת..
רד בול בשיחות עם ווטל על הארכת חוזה (החוזה הוא לעוד עונה אחת בלבד), אך בנתיים שמועות שמרצדס מנסים להיות אלו שיחתימו אותו.
סוף סוף פרארי גאים להציג את ה F150 http://autoimg.sport.de/galerie/1810681/480x416/image.Xxx http://autoimg.sport.de/galerie/1810683/480x416/image.Xxx http://autoimg.sport.de/galerie/1810671/480x416/image.Xxx http://autoimg.sport.de/galerie/1810672/480x416/image.Xxx http://autoimg.sport.de/galerie/1810673/480x416/image.Xxx http://autoimg.sport.de/galerie/1810674/480x416/image.Xxx http://autoimg.sport.de/galerie/1810677/480x416/image.Xxx http://autoimg.sport.de/galerie/1810679/480x416/image.Xxx
עוד השקות: מקלארן MP4-26 http://images.itv-f1.com/ImageLibrary/60066_2.Xxx http://news.bbcimg.co.uk/media/images/51101000/Xxx/_51101938_mclaren466.Xxx שימו לב "לגיבנת" בכונס האויר.. ולאן נעלמו זנבות הכריש מישהו יודע? המכונית החדשה של רנו (רנו לוטוס 31. המכונית "ההיברידית" הראשונה בתולדות הסדרה( http://www.bbc.co.uk/blogs/sarahholt/kubica040210.Xxx http://cdn.images.autosport.com/mobile/2011/02/a2031482ea6a1bafebfd4a1edb207036.Xxx דווקא היא כן שמרה על סנפיר הכריש. לוטוס רנו רייסינג (שימו לב שזו הלוטוס של שנה שעברה ולא "החדשה") http://static.guim.co.uk/sys-images/Sport/Pix/pictures/2011/1/31/1296475339174/Team-Lotus-Launch--T128-007.Xxx כמו שאפשר לשים לב, ויתרו בלוטוס רייסינג על הצביעה בצהוב ושחור לאחר שלוטוס השנייה בחרה לעשות כן.
המכוניות השנה יפות לאללה. אולי מקלארן נראת די דומה לזאת בעונה שעברה, אבל הרבה קבוצות עשו שינויים גדולים יותר והמכוניות שלהם ממש יפות.