מתקשה ליד השער

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏2/12/10.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    חידת בן-שהר

    אתם מכירים את הסיפור שלו: עוד לפני גיל 17 הגיע הילד אלמוני שספק אם רבים הכירו, למועדון הכדורגל המפואר של צ'לסי, היישר מהנוער של הפועל ת"א שם היו אף טובים ממנו. מאז הספיק לנדוד לעוד חמש קבוצות ממספר מדינות(אנגליה, ספרד והולנד) למרות גילו הצעיר(21) והתקשה למצוא את מקומו, למרות שבמשחקי הנבחרת שיחק לא רע כשהשיא היה נגד יוון. בקיץ חזר הביתה, הגיע להפועל בקול-תרועה רמה כהבטחה גדולה ושיחק היטב במשחקים הראשונים. השער החשוב נגד אקטובה, אחר-כך הנגיחה הנפלאה נגד זלצבורג שהורידה את הפועל ליתרון בהפסקה. המהירות והזריזות, התנועה הבלתי-פוסקת ללא כדור. בהפועל כבר שמחו שהחתימו אותו על חשבון העדיפות הראשונה - ברק יצחקי שהעדיף את מכבי ת"א.

    מאז בן החל בעיקר לזייף. בהתחלה היה מחמיץ ממצבים קורצים והתנהל באגואיסטיות ואחר-כך הפסיק להיות מעורב במשחק. במחזור החמישי נגד מכבי נתניה פתח לראשונה העונה על הספסל וכשעלה מהספסל הבקיע אך שום שינוי לטובה לא הגיע. אחת הבעיות עם בן שהר היא מעבר למקצועית - גברת בתיה סהר בוחשת ובוחשת מאחורי הקלעים והציטוטים שלה בתקשורת לא בידיוק עוזרים לשמור על השקט בהפועל ת"א. לטענה, בן הפך לשעיר לעזאזל והיא לא התביישה לבקר את גוטמן בגסות במהלך ההפסד לק"ש, אחרי שבנה הוחלף במחצית. בן חזר לפתוח בהרכב במחזורים האחרונים אך בעיקר משום שאיתי שכטר מתנדנד בין כשירות חלקית לבין מיטת הטיפולים. הוא כבש בסה"כ שלושה שערים בלמעלה מ-20 הופעות.

    http://mscwbe.wcdn.co.il/w/f-400/887587-5.Xxx
    מה יהיה, בן?

    בצעד הזוי לכל הדעות, החליט בן שהבעייה אינה מקצועית אלא רוחנית. בן החליט לשנות את שם משפחו מ-סהר ל-שהר במטרה למצוא את השער. וברצינות, אחרי התייעצות עם רב הוא החליט ש'סהר' כולל בתוכו את המילה 'הרס' אם מחליפים את האותיות. אולי כאן נמצאת שורש הבעייה - בן לא הבין שהוא פשוט לא מספיק טוב ואין מדובר במזל נאחס או עין הרע.

    לנוכח האפשרות כי בקרוב יחזור להיות שחקן ספסל, בתקשורת כבר שומעים על אפשרות לפיו בן יעזוב את הפועל בינואר. העניין הוא שבן חשב שהגעתו להפועל היא "ירידה לצורך עלייה". כרגע קשה לראות קבוצה צמרת בליגת העל שתיקח אותו, בהתחשב בשכרו הגבוה, ובטח שאספניול, לה הוא שייך, לא צריכה אותו. עם או בלי קשר לפרסומים, גם אוהדי הפועל, או לפחות רובם, איבדו את הסבלנות. "בן, לך הביתה, עבדת עליינו" צעקו לו במשחק האחרון נגד מ.ס אשדוד עוד לפני שהגיע לשני מצבים קורצים והחמיץ. רבים מאוהדי הפועל חושבים שקיים הבדל גדול בין "המותג" בן-סהר לבין "השחקן" בין סהר. האם הוא לא קיבל מספיק זמן כדי לעשות את הסוויץ' המנטאלי מאירופה לישראל?

    לא מעט שאלות עולות בנושא:
    1) האם בן-סהר נופח מעבר לכל פרופורצייה?
    2) מהי הסיבה שלא השתלב בהפועל ת"א? נפגע מיכולת קבוצתית פחות טובה?
    3) לנוכח הסיטואצייה הנוכחית - מה הפועל ת"א צריכה לעשות עם בן-סהר?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/12/10
  2. Carlo Zampa Member

    הצטרף ב:
    ‏23/7/10
    הודעות:
    630
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בלוף.
    לא מספיק מוכשר לאירופה, בטח שלא לצ'לסי. לא סתם זרקו אותו מכל מקום שהגיע אליו ועכשיו אפילו בהפועל ת"א גוטמן נותן לו חסד.
     
  3. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מאמין שרוב התגובות פה יגידו שהוא בלוף,אני דווקא לא חושב ככה,אני חושב שהוא בא להפועל פשוט נפוח מידי,עצם העובדה שבמקום לעבוד קשה יותר הוא שינה את השם(משם שאומר ירח שזה נשמע מטומטם שרב אמר לו לשנות אותו לשם שהר שהדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו זה רעש עם שגיאת כתיב) זה אומר שהוא לא באמת במקום הנכון.
    לדעתי הוא פשוט הצליח בגדול בדה גראפשחאפ,חשב שהוא יצליח באספניול,קיבל סטירה לפנים וכשהוא התעורר הוא מצא את עצמו עם אף למעלה בהפועל כשטוטו ושכטר עוקפים אותו בסיבוב.

    הפועל צריכה לתת לבן סהר/שהר את הביטחון שהוא צריך,להסביר לו שמדובר בתקופה קשה שהוא יעבור,בסופו של דבר עם ההתקפה המצויינת שיש להפועל והקבוצות פח אשפה שיש בליגה גם אם נוריד לבן סהר רגל אחת הוא ישים גולים.
    גוטמן צריך לקחת אותו לשיחה להוריד אותו קצת לקרקע כדי שהוא יבין שהוא גדול על הפועל אבל רק בתנאי שהוא באמת ישקיע עד הסוף ואם הוא לא ישקיע הוא לא יהיה גדול על בני ג'דידה.
     
  4. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,160
    לייקים שהתקבלו:
    907
    סהר שחקן טוב אבל ניפחו לו את האגו יותר מדיי, אני כחובב של ליגות הנוער לא ראיתי ממנו דברים יוצאי דופן שבהם הוא האפיל על שאר חבריו בליגה אולי מלבד העובדה שהוא קצת יותר פיזי אבל בכל שאר האסםקטים של חלוץ: חדות מול השער, תנועה לעומק, מהירות, יכולת כדרור הוא מעולם לא היה ברמה מעל השאר ולכן לא הבנתי מה ההתלהבות ממנו ולמה צ'לסי החתימה אותו אבל אין ספק שסהר הוא לא שחקן חלש אבל כשאתה לא משקיע מעצמך הכל ויש לך מניירות של כוכב ואתה גם לא מוכשר ברמות גבוהות אתה גם דועך, אם סהר ייקח את עצמו בידיים אין לי ספק שהוא חלוץ שמתאים להפועל תל אביב, מעבר לכך? לא נראה לי.
     
  5. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    כבר כתבתי לכם על החוייה המוזרה שהייתה לי העונה במשחק נגד קריית שמונה בבלומפילד. ישבתי ליד בתיה סהר, ובשעה וחצי מזוקקות של שואו הרבה יותר מוצלח ממה שהפועל הציגה על הדשא (הפסדנו 4-2) הבנתי בדיוק את שורש הבעייה. בן סהר חי עם משפחה שמבחינתה מדובר במינימום יוהאן קרויף של ימינו. החינוך הזה גורם לו לבוא לכל מקום-ותהא זו צ'לסי, אספניול, הפועל או דה חראפשחאפשמאפ, כאילו הוא המשיח וכולם עומדים בשער רק בשבילו. כשאתה בא להפועל בגישה של "ליגת העל קטנה עליי, אני אתן 20 גולים בחמישה מחזורים ואחזור לספרד" אתה לא תצליח. המנטליות של כל חצי שנה לעבור קבוצה ולצאת נגד המאמן הקודם, של להאשים את כל העולם חוץ ממך (במופע של בתיה שראיתי גוטמן, שכטר וזהבי היו על המוקד)-כל כך בלתי נסבל וכל כך ישראלי.

    שינוי השם הוא סה"כ גימיק. נכון שזה עצוב שבישראל של 2010 יש אנשים שמאמינים שהאות ש' תפוך את חייהם לטובים יותר, אבל אני בטוח שס/שהר מבין שלא כך הוא יתקדם.
     
  6. Ljungberg 8 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/04
    הודעות:
    1,154
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הקהל של הפועל כפוי טובה כלפיו, שהר שחקן מצוין וזה כל כך שקוף שאי ההצלחה שלו נובעת מחוסר ביטחון ואולי גם מאי התאקלמות בקבוצה.
    כשאני מסתכל על בן שהר אני רואה שחקן שלא מפסיק לרוץ, לא מפסיק לנסות, הנסיון האירופי שלו בהחלט פועל לטובתו.
    אני זוכר הופעות שלו בנבחרת הצעירה (הניצחון על צרפת בחוץ במיוחד) ובבוגרת שהוא היה פשוט פנטסטי.
    יכול להיות שיש לו בעיות התנהגות ושהוא לא מתאקלם טוב בקבוצות, אני לא יודע, אם הוא ידע להתאקלם ולהתחבר לשחקנים סביבו הוא יגיע רחוק כי את היכולת המקצועית והמנטלית יש לו.
     
  7. שגיא Guest

    החלטתי להתעכב על המשפט הזה.

    אני חושב שה"נסיון" האירופאי שלו משחק רק לרעתו. אורי דיבר על הדברים. בן סהר בא לפה בגישה של לתת עונה גדולה ולחזור לספרד ומשום מה יכולתי לצפות תסריט כזה שהוא לא מתחיל טוב את העונה, בתוספת הפתיחה הסוערת של תמוז בהפועל תל אביב והתלות ההתקפית בשכטר, והרי לכם שבן סהר, בסך הכל אחרי חודשיים בארץ, הפך להיות שחקן שעולה מהספסל, וגם משם הוא לא מצליח לתרום יותר מידי. פה בישול, שם מסירה טובה, זה לא מה שציפו ממנו שהביאו אותו כחיזוק לליגת האלופות. בינתיים, מסתבר, גם לליגת העל הוא לא ממש מהווה חיזוק עבור הפועל תל אביב והבטחון רק הולך ויורד.
     
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,961
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    אינני חושב שהוא בלוף.
    הוא פשוט מנהל את הקריירה שלו בצורה שערורייתית.
    לדעתי הפועל ת"א צריכים לגלות כלפיו סבלנות.
    העובדה שהוא מושאל גם פוגעת בו לדעתי.
    לא רואה אותו חוזר לאספניול.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/12/10
  9. Ljungberg 8 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/04
    הודעות:
    1,154
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל שחקן עובר תקופות לא טובות אבל אני מאמין שלשהר יש את הכלים לצאת מהתקופה הזאת.
    הניסיון האירופאי שלו משחק לטובתו בזה שהוא קיבל חינוך טוב יותר מזה שמקבלים שחקנים בארץ, שהר הוא מקצוען, רואים את זה על המגרש, רואים את זה בראיונות, זה הרבה בזכות האקדמיה של צ'לסי.
    מדאיגה אותי העובדה שהוא לא הצליח לממש את הפוטנציאל שלו באף קבוצה עדיין ואני מתחיל לחשוב שיש לו בעיה להתאקלם, אני מקווה שהוא ימצא את המקום שלו ויחזור לאירופה, אני מאוד מאמין בפוטנציאל שלו.
     
  10. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,016
    לייקים שהתקבלו:
    1,945
    דור זו משוואה פשוטה עם תשובה ברורה ומהדהדת: בן שהר הוא לא עילוי, הוא לא שחקן גדול ובטח שלא איזה ילד קסם, הוא פשוט שחקן בינוני, אחרת לך תסביר שבכל מקום שהוא משחק בו, לרבות הפועל ת"א! המועדון הכי קטן (פרט להולנדים) מהרשימה הבאה, גם בה הוא לא משחק. שאר המועדונים: צ'לסי, פורטסמות', קווינס פארק ריינג'רס, שפילד וונדזדיי, אספניול...המקום היחידי שאיכשהו הוא שיחק בו, זה גם המקום שהוא גם לא יכל לתרום לו כי היא היתה קבוצה פח, דה חראפשחאפ, הרי לא סתם הוא לא שיחק כמעט באף מקום...בן שהר שחקן בסדר, לא גדול, לא אדיר, אפילו לא טוב מאוד, שחקן בסדר/טוב. מקצוען? כנראה שאם הוא היה מקצוען אז הוא היה משחק לפחות בקבוצה אחת ונשאר להתאמן ולהילחם בספרד, ללכת להפועל ת"א זו ממש לא מקצוענות (כנ"ל לכל קבוצה בארץ, בטח כשאתה 5 שנים בחו"ל!)

    אלכס, לאספניול? אני לא רואה אותו חוזר לאירופה בכלל...
    דור, מה זה התחיל לזייף? איפה הוא לא זייף בקריירה שלו?
    לא לשחק בקבוצה אחת? אף להאשים את כל העולם ואחותו במיוחד את המאמן אבל לא לשחק ב-5 קבוצות? דחילאק
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/12/10
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,961
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    כי החלטות שלו לא נכונות.
    הוא ניסה לקבל תואר דוקטור לפני שבכלל התחיל תואר ראשון.
    זה לא עובד ככה.
     
  12. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יכול להיות שבן שהר כשרון עצום, אבל את הקרדיט שלו מחובבי הכדורגל הוא איבד. אי אפשר לבנות שם על סמך איזושהי הגעה שלו בנסיבות עלומות לצ'לסי בגיל 16. מאז הוא לא עשה דבר שיצדיק את הבאאז סביבו, והדבר המגוחך ביותר שחוק סהר נקרא על שמו (ושכבר לא נקרא על שמו אחרי שינוי שם משפחתו בעצת רבנים, וזה רק הופך את הסיפור שלו למגוחך הרבה יותר, כולם אשמים, אפילו השם שלו, רק לא הוא). יש שחקנים אחרים ומוכחים, אפשר להפסיק להתעסק בבן שהר שהוא, איך שאומרים, שחקן ליגת העל לגיטימי, לא יותר. אספניול? ממש...
     
  13. ARSI Member

    הצטרף ב:
    ‏2/8/05
    הודעות:
    3,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסכים עם eran levy. שהר נכשל באספניול ואפילו במילואים של צ'לסי לא בדיוק עשה חייל (ליגה בינונית-חלשה) אבל הראה בדה מה שמם שהוא יודע להבקיע. מתאים לארץ, אולי בלגיה גם.
    אני במקום גוטמן הייתי מעמיד את הבחור במקום, הוא לא מפסיק לבכות, ואם לא ירגע ויתחיל להבקיע משחרר אותו בסיום העונה.
     
  14. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,795
    לייקים שהתקבלו:
    718
    בן שהר הוא הדוגמא לכך שכדורגלן צריך גם צניעות ובעצם כל אחד.

    לטעון ששם המשפחה שלו הוא מה שהורס לו את הקריירה זה היה אחד מהדברים המצחיקים ששמעתי מעודי.
    הריי שם המשפחה שלו הביא אותו לצ'לסי ונתן לו את חוק סהר לכאורה, ופתאום הוא חוזר לארץ לא מצליח משנה את שם המשפחה מסהר לשהר כאילו זה יהיה מה שיעזור לו.

    שיעזור לעצמו קודם ויתחיל להשקיע באימונים ובמשחקים.
    תראו את איתי שכטר למשל, התחיל בהכי קטן שאפשר (נצרת עילית) ונתן שם שתי עונות נהדרות, אחר כך עבר לנתניה וגם שם הוא היה נהדר, ואחריי זה הפועל תל אביב.
    הכל בצורה דרגתית ומבוקרת, ולא בצורה מטורפת כמו מיסטר בן סהר.

    לכן את איתי שכטר רוצות קבוצות רבות ובן שהר לא משתווה ליכולת של איתי שכטר...
     
  15. ARSI Member

    הצטרף ב:
    ‏2/8/05
    הודעות:
    3,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בן לא באמת חשב שהשם "סהר" זה מה שגרם לקריירה שלו להתקע. בסה"כ כנראה מדובר באדם מאמין, שהלך לרב וקיבל עצה.
    ולא ברור לי איך השם סהר הביא אותו לצ'לסי.