אלברטו קונטאדור הושעה

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י shlomydavid, ‏30/9/10.

  1. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    אלברטו קונטאדור, אלוף הטור דה פראנס בשלוש מארבע השנים האחרונות, הושעה היום מפעילות לאחר שנכשל בבדיקת סמים.
    הרוכב הספרדי, שזכה במהדורות 2007, 2009 ו-2010 של תחרות האופניים היוקרתית מכולן, לא עבר את הבדיקה שבוצעה לו ב-21 ביולי האחרון, במהלך הטור דה פראנס, לאחר שחומר אסור נמצא בדמו.


    הכתבה.
     
  2. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    אפשר לסגור כבר את הענף בחיי. כבר אין בו ספורט, אלא הם מתחרים בניהם מי יכול לרמות למשך יותר זמן בלי להתפס. אנחנו כצופים מרותקים למסך ומעודדים ספורטאים שהם לא באמת מתחרים בספורט. כבר אין צורך בענף הזה אם לא יעשו בדיקות לכולם, כל הזמן, ללא יוצא מן הכלל. זה לא פשוט, אבל אולי כך יצילו אותו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/9/10
  3. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    יש כאן כרגע הרבה יותר סימני שאלה מתשובות. מדובר באיזה חומר שמשמש לשיפור הנשימה, ומצד שני - לפי מומחים שדיברו היום - גורם גם להתכווצות שרירים, כך שאין הרבה היגיון בכך שספורטאי ישתמש בו. בנוסף, הכמות שהתגלתה בבדיקה של קונטאדור היתה קטנה מאוד, ואפילו אינה מתקרבת לרף שב-WADA - הסוכנות העולמית למניעת שימוש בסמים - רואים אסורה.

    אגב, גם אסקייל מוסקרה, הרוכב הספרדי שסיים במקום השני בוואלטה, נכשל בבדיקה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/9/10
  4. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    האמת שמשהו בכתבה אמר לי שזה לא כ"כ נורא כמו שזה נשמע, אבל אם כך אז למה אומרים שהוא נכשל בבדיקה ?
     
  5. hapoelasda Member

    הצטרף ב:
    ‏26/9/10
    הודעות:
    4
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בשורה התחתונה, יש רוכב אופניים אחד שכולם בטוחים שהוא כל הקריירה לקח סמים, הוא נבדק כמו שאף ספורטאי לא נבדק מעולם ובין אם הוא לקח או לא לקח, הוא זה שלא נתפס, לא קונטאדור. אלה העובדות וכל אחד יכול להסיק מהן מה שהוא רוצה.
    וכל זה בלי להזכיר את הדרך שבה קונטאדור זכה בטור האחרון על חשבונו של שלק.
    כולנו יודעים מי זה...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/9/10
  6. guyholl Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/06
    הודעות:
    2,120
    לייקים שהתקבלו:
    0
    The concentration found by the laboratory was estimated at 50 picograms (or 0,000 000 000 05 grams per ml) which is 400 time less than what the antidoping laboratories accredited by WADA must be able to detect.”
    על 50 פיקו(!) להשעות ספורטאי זה בדיחה, במיוחד שכמות החומר נמוכה פי 400 מהכמות שמוגדרת כמשפרי ביצועים. קונטדור עצמו טוען שהחומר הגיע לאחר שאכל סטייק מקולקל ואם הוא היה נוטל את הסם במכוון התוצאות היו מגיעות הרבה קודם ולא חודשיים אחרי. אני אישית מאמין לו בהתחשב בכמות החומר הקטנה שנמצאה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/9/10
  7. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    בהתחשב בכך שקונטאדור בכל מקרה סיים את העונה שלו מוקדם (עוד לפני שהודיעו לו על תוצאות הבדיקה), אין פה נזק של ממש. השאלה היא מה יקרה בהמשך ואני מקווה שלא יהיה כאן ציד מכשפות ואיזה ניסיון להפגין קשיחות עם כל עניין שקשור לסמים. די ברור שזה לא העניין.
     
  8. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    קונטאדור למעשה כבר בעבר נחשד בשימוש בסמים ורק יצא מהעניין הזה נקי כי הוא התחיל את המסע המוצלח נגד הרופא הספרדי פואנטס. hapoelasda כבר מדבר על ארמסטרונג, אבל גם הוא לא נקי. אני לא צריך הוכחות בשביל לקבוע שארמסטרונג בשךב זה או אחר בקריירה שלו לקח סמים. אם כל הצמרת בענף הזה למעשה עם השנים נתפס אז גם ארמסטרונג לא נקי.

    לפעמים באמת כדאי אולי לסגור את הענף הזה לכמה שנים, אבל יש יותר מדי אנשים שמעדיפים להסתכל לצד השני. כרגע נראה שכל מי שזוכה בטור איכשהו מרמה רק לא תמיד תופסים אותו. זה באמת מצער כי בשבילי הטור עדיין ארוע יחיד מסוגו.
     
  9. guyholl Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/06
    הודעות:
    2,120
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נראה לי קצת מוגזם לשחוט את קונטדור בגלל כמות שקטנה פי 400 מהכמות שמוגדרת כמשפרת ביצועים של סם מסוים אשר מצוי בארון תרופות שלי ושלך בבית. הבעיה היא שהUCI במקום להכניס את התקשורת ואת האוהדים לפרופורציה, עושה בדיוק ההפך ושהתברר בסופו של דבר ש"הסם" הוכנס לגוף לא במודע, זה יהיה מאוחר מדי בשביל לתקן את הנזק שנגרם היום.
     
  10. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
  11. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    בנתיים יש ידיעה בתקשורת ההולנדית שרשת הטלוויזיה הגרמנית ARD ומגזין הספורט הצרפתי ל'אקיפ מדווחים שנמצאו בדמו של קונטאדור גם דברים אחרים. בין היתר מעלים את החשש שקונטאדור קיבל עירוי דם. הרעלת מזון? הדבר נראה לי קצת תמוהה כי אחרת כל הקבוצה היתה סובלת מההרעלה, לא?

    היות שהעבר אומר לנו שברב המקרים האלה הרוכב בסופו של דבר נמצא אשם אני מתקשה עכשיו לחכות עם פסק דיני. שוב פעם, כבר בעבר האיש היה חשוד מרכזי בפרשת הסמים של הרופא פואנטס, אבל כנראה קונטאדור זוכה בגלל שהלשין.
     
  12. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    ממה שאמרו, שני אנשים אכלו מהבשר באותו ערב - קונטאדור ואלכסנדר וינוקורוב, שלא נבדק ביום המנוחה כעבור יממה. האחד היה מוביל המירוץ והשני רוכב מוביל, ולכן בין כל הבדיקות שנערכו להם אחרי הקטע והראיונות, הם לא אכלו ביחד עם הקבוצה.

    לגבי מה שנמצא בבדיקה האמורה - בדיקה חדשנית שלא כל כך ברור עד כמה היא מאושרת לשימוש, אגב - הרי שמדובר בשרידים לכאורה של פלסטיק. מה שהדבר רומז עליו אם הוא נכון, זה לאפשרות כאמור של עירוי דם (משקית פלסטית). אבל בשלב הזה, בכלל לא ברור אם זה רלוונטי לכל העניין.

    אני הייתי מציע לחכות לפני שממהרים עם פסקי דין על סמך שמועות, חצאי אמיתות ואגדות עבר. החשש שלי, עם זאת, הוא שבמקום לרדת לעניין לעומק או לחתוך בצורה מבוססת לכאן או לכאן, יסיימו עם סוג של פשרה שלא תזכה את קונטאדור מחד, אבל תטיל עליו עונש הרבה פחות חמור מהמקסיקום מאידך.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/10/10
  13. guyholl Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/06
    הודעות:
    2,120
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שרידים של פלסטיק יכולים להגיע לדמו של קונטדור גם דרך בקבוקי המים בהם שתה. עכשיו הגיע השלב בו כולם זורקים איזה הימור ומה שיקרה זה שבסופו של דבר נגיע למצב שיהיו לנו 2545 השערות כאלה ואחרות ואף אחד לא יודע מה אמת ומה שקר. זאת גם הסיבה לטענה שלי שהUCI קודם היה צריך לחקור את המקרה קודם כל, ורק לאחר מכן להוציא לעיתונות הודעה בה מפורסם על המקרה ועל גזר הדין הסופי, כי כרגע המצב הוא מצב לא בריא לענף ולא בריא לקונטדור(אם הוא אכן חף מפשע).
     
  14. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    זה לא ודאי, אבל נראה שמי שהוציא את העניין החוצה אתמול בבוקר היה הצוות של קונטאדור עצמו, וממש לא UCI. למה, מי יודע, אבל צריך לזכור שהוא ידע על הבדיקה הבעייתית מעל חודש לפני שהוא יצא עם זה לתקשורת. אולי אחרי שבועות ושבועות הוא הרגיש שבמקום להגיע למסקנה (שייתכן שמצדו אמורה להיות חדה וברורה, רק הוא יודע אם הוא באמת עשה דבר בלתי חוקי או שזה סתם עניין מקרי), ב-UCI ממשיכים למשוך זמן ולהתעכב ואולי סוגרים קומבינה על גבו. לא יודע.
     
  15. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    בנתיים נראה שקונטאדור ממשיך להסתבך. הספרדי טען שמנת הבשר שהוא קיבל הגיעה במיוחד מספרד, אבל אתמול דיווחו שהטבח הודה שהמנה הגיעה מהעיר פו שבצרפת...קונטאדור בעצמו אומר שאם הוא מושעה לשנתיים הוא שוקל ברצינות פרישה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/10/10