דת

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י ראול, ‏31/12/06.

  1. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,326
    לייקים שהתקבלו:
    460
    אנגל דה מדריד, אתה מוכן להסביר לי איך בדיוק גילגולי הנשמות, תחיית המתים וגן עדן וגיהנום כולם מסתדרים יחד? אני באמת הייתי רוצה להבין.

    ומעניין למה אלוהים "מסתיר את פניו" כיום וכל הפעמים שהוא כביכול התגלה היו אך ורק באירועים שנרשמו בספר שאין להם שום ראיות...
     
  2. REAL MADRID Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/06
    הודעות:
    7,689
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל הנושא של אמונה עיוורת הוא משהו שאמנם נשמע יפה ורומנטי אבל מספיק לחשוב בצורה רציונלית לעשר שניות על מנת להבין שגם אם יש אלוהים (ולמען הסר ספק, אני מאמין שאין) - הוא לבטח לא הישות המוצגת ע"פ היהדות. ישות שאנחנו מצד אחד אמורים לסגוד לה בלי להטיל ספק, ישות ללא שום הוכחות כלשהן למעשיה, ישות שמתבססת על ספר מלא בסתירות פנימיות ומאפשרת רצח, אונס ואף כופה זאת במקרים מסוימים.

     
  3. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,396
    לייקים שהתקבלו:
    2,655
    דניס ברגקאמפ - אני לא מבין איך ניתוחים עובדים, אז כל הרפואה היא חרטה?

    ריאל מדריד - כשאתה בא לבקר משהו עדיף שתברר עליו לפני. ביהדות יש מצווה לבירור אמונה בצורה שכלית.
     
  4. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,326
    לייקים שהתקבלו:
    460
    חלק גדול מהרפואה הקונבנציונלית לדעתי הוא אכן חרטה אבל זה כבר דיון אחר. בכל מקרה אם אתה לא מבין איך הרפואה עובדת - אז אתה יכול ללמוד! יש תשובה מפורטת, מוסברת, שמבוססת על הוכחות ולא על הזיות והכי חשוב - היא לא חקוקה בסלע. הרפואה השתנתה, משתנה ותמשיך להשתנות כי האינטרס שלה הוא להציל חיים ולא למצוא חן בעיני מישהו שאין שום סיבה להאמין שהוא קיים.

    ואני באמת רציתי להבין איך כל שלושת הדברים הללו מסתדרים יחד לפי היהדות, האם אתה יכול להסביר לי?

    שמע, כבר הבאתי לך פסוקים בנושא (פעמיים) ובחרת להתעלם, אבל אם אתה כבר שולח אנשים לברר דברים אז אני אציג זאת כאן שוב בתקווה שהפעם תענה.

    בספר דברים, פרק יז' פס' 11, רשום "על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל".

    רש"י פירש זאת בספרי, דברים, פיסקא קנד : "לא תסור מן התורה... ימין ושמאל אפילו מראים בעיניך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין שמע להם".

    למי שלא הבין - כל יהודי מחויב לעשות את כל מה שרשום בתורה (כיום הדתיים החליטו שהתורה לא רלוונטית ולכן מדובר בהלכה) במדויק, לא לסטות סנטימטר ממה שרשום שם, אפילו אם זה נראה לו מטורף וחסר היגיון לחלוטין. כך שהמשתמש "ריאל מדריד" צודק ב-100% במה שאמר.
     
  5. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,396
    לייקים שהתקבלו:
    2,655
    דניס ברגקאמפ -
    הפרק האחרון במסכת סנהדרין הוא פרק 'חלק'. הרמב"ם כתב הקדמה שלמה לפרק הזה בו הוא מסביר איך לומדים ת הפרק הזה כי זה לא דברים שקוראים בקריאה שטחית. מלבד העובדה שכמובן יש הרבה גישות ומחלוקות בנושא הזה, אני בטוח שאם תחפש תמצא מישהו שיסביר לך את זה בצורה שנראת הגיונית. גלגול נשמות מבוסס בעיקר על הזוהר שאמור להיות ספר שלומדים רק אחרי 'שמילא כרסו ש"ס ופוסקים', כלומר רק אדם מבוגר שכבר למד הרבה תורה צריך להתחיל ללמוד זוהר, לא כמו היום שזורקים לך על שלטי פרסום שורות מורכבות מהזוהר כאילו זה סטיקרים. לגבי תחית המתים מול גן עדן - יש מי שמסביר שאחרי הגאולה השלמה העולם הזה יהיה גן עדן (הרי אדם הראשון חי בגן עדן ורק בגלל שחטא גורש משם) מכיוון שהחטאים תוקנו.

    לגבי הפסוק שהבאת, אתה יודע על מי זה מדבר? על חכמי הסנהדרין. הם לומדים את התורה ו'מתאימים' אותה למציאות של היום. זה ההלכה. כשרב X פוסק שחשמל בשבת זה סוג של הבערה או לא משנה מה ולכן זה אסור. אז הנה, הדתיים, אותם אלו שהפכו את התורה ללא רלוונטית לדבריך, מקיימים את מה שאתה אומר! הרי כתוב 'לא תעשה כל מלאכה' ובפירוש פשוט להדליק אור זה לא 'מלאכה' שצריך לאסור בשבת ומונעת ממך לנוח, אבל החכמים אמרו (ואתה מוזמן לבדוק וללמוד איך הגיעו לזה) והאנשים מצייתים.
     
  6. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    אז הדתיים מוסיפים איסורים על מצוות שבת, הם לא מבטלים את מה שרשום. מה שהרבה כאן טוענים זה שיש מצוות שרשומות בתורה שהן לא מתאימות לעולם המודרני ופשוט לא מקבלות תוקף היום ע"י כמה פלגים דתיים, הם לא מוסיפים להן עוד איסורים או מצוות אלא פשוט לא עושים אותן. מצוות כמו להרוג הומואים, נואפים, מחללי שבת יהודים וכו' הם מצוות שרשומות לך בתורה וכיום חלק גדול מהרבנים מתעלם מהן משום מה כי הם יודעים שהם מתאימים לתקופות פרימיטיביות.

    בתורה רשום לך לרצוח מחללי שבת, אין לזה פירוש אחר ושונה, במובן הזה אתה צריך לרצוח/להרוג אותי משום שאני מתכחש לקיום אלוהי ומחלל את דת ישראל. איזה פירוש אחר יש לך לפסוק הזה?
     
  7. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,326
    לייקים שהתקבלו:
    460
    yonmu - לא הבנתי את הפיסקה האחרונה שלך ואיך היא מתקשרת למה שרשמתי. אני אשמח אם תנסח זאת מחדש.

    benos :
    עזוב רק מה שרשום בתורה. בשולחן הערוך, שהוא סוג של ספר החוקים של היהדות, אמר כי "העושה עבירות להכעיס, אפילו אכל נבלות (כלומר אכל אוכל לא כשר) או לבש שענטז להכעיס, והאפיקורסים, והן שכופרים בתורה ובנבואה מישראל, היו נוהגין בארץ להרגן. אם היה בידו להרגן בסייף, בפרהסיא, הורגו".
    שולחן ערוך, יורה דעה, סימן קנח, סעיף ב.
     
  8. Engel Del Madrid Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/05
    הודעות:
    4,185
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא בדיוק אוטוריטה בדברים האלו אבל אני ינסה .

    בכללי , כולנו ניצוצות של האדם הראשון , שבעוונו גרם לכך שהטוב התערבב עם הרע . עכשיו , בימנו אנו אין כבר נשמות חדשות , כלומר כל הנשמות שאנו הן נשמות שכבר היו בעולם והן ניצוצות של נשמות עברו , שגם הן ניצוצות של נשמות קודמות עד לאדם הראשון . חוץ מצדיקים שנשמתם אינה מתגלגלת . בסופו של דבר אנחנו נמצאים בדור האחרון , שער המ"ט של הטומאה . כלומר הדור הגרוע ביותר , רשב"י עצמו בעיני רוחו ראה את הדור שלנו ובירך על כך שהוא אינו חלק ממנו . שתבין עד כמה הדור שלנו מקולקל .

    כשאדם מת , הוא נידון או לגן עדן , או כף הקלע או גיהנום . בכללי , הגיהנום הוא מין "מקווה" , לפני הכניסה לגן עדן . כל יהודי , אבל כל יהודי מגיע לגן עדן בסופו של דבר ככתוב ישעיהו ס' , פסוק כ"א , :"ועמך כלם צדיקים, לעולם יירשו ארץ; נצר מטעי, מעשה ידי להתפאר" . השאלה היא כמה עוונות הוא צריך למרק בגיהנום לפני הכניסה לשם . יש אומנם כל מיני עבירות שעליהן אין עולם הבא , כמו גילוי עריות , שפיכות דמים , עבודה זרה . ואני ממש ממש ממהר אז אני מקוה להמשיך את התגובה הזו אח"כ .
     
  9. Charlton Member

    הצטרף ב:
    ‏26/11/06
    הודעות:
    825
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בתורה אין שום איזכור לעולם הבא, איפה כתוב שיש עולם הבא?
     
  10. TonyAdams Member

    הצטרף ב:
    ‏22/9/10
    הודעות:
    327
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בתורה שבעל פה כתוב.
     
  11. Charlton Member

    הצטרף ב:
    ‏26/11/06
    הודעות:
    825
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה כבר משהו אחר
    אין לנו שום ראיה ויכולת להבין אם יש עולם הבא..
     
  12. Engel Del Madrid Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/05
    הודעות:
    4,185
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פאק איט , אם כולכם כל כך בטוחים שאין כלום והכול רק שקרים , אז תעשו סיאנס , ואז תראו באמת אם הכול שקרים או אמת .
     
  13. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,326
    לייקים שהתקבלו:
    460
    שמע, אני לא מתכנן לעשות שום סיאנס בזמן הקרוב, אבל אם כבר עשית אחד אז אולי תואיל בטובך להסביר לנו מה היה שם ואיך משם הגעת למסקנה שאלוהים של היהודים קיים כפי שהוא מוצג בתורה?
     
  14. TonyAdams Member

    הצטרף ב:
    ‏22/9/10
    הודעות:
    327
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה מודע לעובדה שעל פי היהדות אסור לעשות את זה?

    וחוץ מזה אני חושב שזה שטויות.
     
  15. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,396
    לייקים שהתקבלו:
    2,655
    Benos -
    התורה לא מצווה אותי אישית לקחת קדח ולצאת למסע הרג. התורה מדברת במדינה יהודית דתית ובמקרים מאוד מסוימים. כל כך מסוימים שכתוב שסנהדרים שהיתה הורגת פעם ב70 שנה נקראה 'סנהדרים קטלנית'. אתה מוזמן לבדוק במסכת סנהדרין מה התנאים להרוג מישהו. כל זה בלי להיכנס להגדרות של 'תינווק שנשבה'.

    דניס ברגקאמפ -
    דיברת על 'אפילו ומרים לך על שמאל שהוא ימין' ואמרת שכביכול הדתיים לא מקיימים את זה יותר. אז אתה דווקא מראה הפוך, כי הפסוק הזה מדבר על חכמי הסנהדרין שהעבירו את ההלכה (התורה שבעל פה, כל ה'חרטות שדתיים מעוותים כי התורה לא מעודכנת') והיום דתיים עושים את זה בדיוק! לדוגמא, בתורה כתוב 'לא תבשל גדי בחלב אימו'. אני קורא את זה ומבין את זה בצורה הכי פשוטה בעולם. באים הסנהדרין ואומרים לי שלומדים מפה שאסור לאכול (או אפילו לבשל) דברים בשריים ודברים חלביים ביחד. לגמרי אומרים לי על ימין שהוא שמאל, ואני וכל הדתיים עושים את זה, כלומר מקיימים את הפסוק יופי.