ואיך זה שכוכב אחד מעז - ואז נעלם ?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Gianluigi Buffon, ‏24/9/10.

  1. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    בהשראת הכתבה ב-YNET:

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3958367,00.html

    מה הסיבות שלדעתכם הובילה את גיא אסולין למצב שהוא נמצא בו היום - ללא קבוצה.
    באמת כמו שטענו בברצלונה, עיצות ולחץ מהקרובים, שגרם לאי הארכת חוזהו.

    והאם זה היה נכון לנסות את מזלו בסיטי במקום בבלקבורן - דקות משחק מול קבוצה גדולה יותר ?
    והאם הוא באמת שחקן טוב, או שזה עוד אחד מהשחקנים שהרעש סביבו יותר מהמציאות ?

    והאם הפסיקו 'לייצר' כישרונות צעירים ישראליים, ומה לכאלו שיש להם את הפוטנציאל, כדאי לעשות בנוגע ליציאה לחו"ל, שיווק עצמי וכו'.

    http://www.ynet.co.il/PicServer2/24012010/2694490/89933816_gd.Xxx
     
  2. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    הכל נובע קודם כל מההחלטה שלו לעבור לשחק באנגליה. למה? היה עדיף לו להמשיך בקבוצה קטנה בספרד, איפה שהוא כבר נמצא 8 שנים, רגיל לכדורגל.
     
  3. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    ההליכה למבחנים בסיטי במקום בבלקבורן - אם באמת היתה אופציה כזו - אומרת הכל. "אני רוצה הכי גדול, הכי מהר, הכי יפה". אין שום דרך לדעת מה קרה שם בברצלונה, אבל כך או כך, זה נגמר, וכנראה שבברסה לא הזילו דמעות.

    בשלב הזה, אחרי שהיה במועדון גדול בו קשה מאוד לפרוץ, שחקן צעיר צריך לחפש מקום טוב בו הוא יוכל לשחק הרבה. לנסות לקבל מקום דווקא עכשיו בסיטי, כשהיא קונה כל מה שזז, מצביע על היעדר אינטליגציה וחשיבה מעבר למחר, מעבר לאפשרות לקרוא לאסולין שחקן של מנצ'סטר סיטי.

    אני לא יודע כמה זה הוא וההחלטות שלו ומה מידת השפעתם של סוכנים וקרובי משפחה, אז קשה להאשים רק אותו. מצד שני, אם הוא לא ייקח מהר אחריות על הקריירה, לא בטוח שיישאר ממנה המון.

    אין לי שמץ של מושג כמה טוב הוא כשחקן. אסולין זה 90% הייפ ו-10% שממש ראו אותו בישראל משחק כדורגל. גם לא הייתי אומר שבארץ "הפסיקו לייצר כישרונות". פעם ב... יוצא שחקן ממש טוב. כך היה תמיד, כך יישאר. גם במדינות הגדולות, גם במועדונים הגדולים, יש הרבה שחקנים שנראים כמו כישרונות טובים, ורק אחוז לא גבוה מהם באמת הופך לכדורגלנים ברמה גבוהה. כך זה גם יהיה בישראל, רק שהכמויות הבסיסיות כמובן מוגבלות יותר.
     
  4. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    9,991
    לייקים שהתקבלו:
    1,363
    מסכים, לא יכולתי לנסח את דעתי בצורה טובה יותר.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,965
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    *אני חושב שהנושא צריך להיות ממוזג עם נושא השגרירים.

    זה מה שקורה כשבחור צעיר מסיים תיכון ומחפש רק עבודות של מהנדס.
    לא ראיתי אותו מצטיין בשום פרמטר של משחק, בשביל שיוכל לשחק באירופה.
    בנבחרת הצעירה הוא לא בשר ולא חלב. 11 הופעות, 0 שערים.
    כשאני מסתכל על הנבחרת הזו, אז מי שמנהיג ומוביל אותה, זה נאתכו, בוזגלו או סהר כשהוא משחק בה.

    מה ההתלהבות מהבחור בדיוק? מהו עשה?
    מאות שחקנים עברו את הנוער של ברסה וגם קבוצת מילואים, אז מה?

    התקשורת מנפחת לפני שבכלל יש על מה לדבר, אחר כך משחקים אותה קולומבוס.
    שיחזור לארץ ויתחיל מלמטה.

    זו תופעה מגונה שכל אחד פתאום מוצא את הסוכן הנכון שמסדר לו ישר אירופה בגיל טיטולים.
    כל השחקנים הגדולים שלנו, שהצליחו באירופה התחילו בכפר גלים, קריית שלום, גדנ"ע יהודה וכו'.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/9/10
  6. The best of The best Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/06
    הודעות:
    1,040
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמיר, התנסחת בצורה מושלמת, אין הגדרה אחרת.
    לעניין עצמו, כאחד שעוקב באדיקות ולאורך שנים אחרי הכדורגל שלנו, אני חושב שגיא אסולין הוא כשרון יוצא דופן אך לא כזה כמו שעושים ממנו.
    יש המון דוגמאות של כדורגלנים צעירים ששיחקו בקבוצות פאר והגיעו לליגות מוזרות באירופה.
    אני עוקב אחרי גיא בערך מגיל 15 , כשעוד שיחק איתו גיל בלומשטיין (ויאריאל - הפועל ב"ש - סקוטלנד כיום)
    אני מודה שהייתה בי סקפטיות לגבי היכולת האמיתית של גיא, כיאה לישראלים...
    כמו שאמיר אמר, אף אחד מאיתנו לא באמת ראה את גיא משחק לאורך זמן, אלה רק ניזון מהתקשורת הישראלית שכ"כ צמאה ל-דבר הבא.
    עצם זה שהוא לא הצליח לקחת על עצמו את המושכות בברצלונה ב' והתקשה מאד לייצר יכולת טובה תחת לחץ בנבחרת הצעירה מעידים על סממנים שהבחור צריך, וזקוק להשתפשף עוד "קצת", מוטי איווניר טוען שגיא יכול להיות שחקן גדול יותר מיוסי בניון, אני בספק. נכון שמוטי מכיר את גיא טוב פי כמה וכמה מכולנו אבל זו אמירה בומבסטית שבמבחן המציאות כרגע אין לה שום בסיס ראייתי ועובדתי.
    בניון בגיל 17 לקח קבוצה ישראלית ועשה אותה קבוצה אדירה (שגם ירדה ליגה), בניון התקשה לחיות באמסטרדם לבד, חזר לארץ בגיל 17 וחצי - לקבוצה "עלומה" הפועל באר שבע שמה, לעומת אייאקס המפוארת, ועשה פה דברים שלא היו ולא יהיו גם בעוד 10 שנים...
    לא גולסה ולא בוזגלו ולא אסולין - בניון יש רק אחד.
    ואני לא בא לדבר בשבחו של יוסי אלה רק להעמיד את גיא אסולין ואת אייל גולסה ואת מאור ובוזגלו באותה נקודה לעומת יוסי כמשל, יוסי חזר ארצה "קטן" תרתי משמע לארץ, הילד שלא יכול לחיות לבד באמסטרדם, ויצא מהארץ כטאלנט שבכל אירופה ידעו מי זה "בניון" הילד פלא הישראלי, כמו שאמיר אמר, גיא לא צריך ששם הקבוצה יילך לפניו, אלה ששם השחקן יילך לפני שם הקבוצה...כלומר שגיא ישחק ויוביל!
    גיא צריך למצוא קבוצה שתתן לו את הבמה שתתן לו את החום (שהוא נורא זקוק לו) שתתן לו את הצ'אנס האמיתי ותהיה סבלנית כלפיו ואז (אולי) יהיה על מה לדבר, אין ספק שתחת כל הביקורת שהטחתי בילד הנחמד הזה, טמון וחבוי כשרון אדיר, אבל אני לא אוהב שרותמים את הסוס... ההמשך ידוע.
    בכל אופן הסיטואציה שגיא נמצא בה אומרת דרשני, כשהבחור מתעקש לשחק בקבוצת פאר ולהיות זנב לאריות, מאשר ראש לשועלים ולהוביל קבוצה.
    אם אסולין בשנה שנתיים הקרובות ישחק בקבוצה "קטנה", באחת הליגות הבכירות באירופה אני בטוח שהוא יממש את הפוטנציאל שלו ויתפתח לכיוונים טובים , ואז השמיים הם הגבול.

    אני חייב להביא כאן דוגמא של איתי שכטר, הבחור מסומן בארץ מגיל 17 כדבר הבא בכדורגל שלנו, לא בתור גאון, אבל כן בתור חלוץ ושחקן שיש לו אחד על אחד נדיר ויכולת מדהימה, התחיל בנצרת עלית כשמכבי הייתה מוכנה בגיל 17 לשלם עליו המון כסף! עבר לנתניה... עבר להפועל, ועכשיו מי מנחש לאן הוא עובר בינואר ?
    ככה צריכה להראות קריירה של שחקן, ברצלונה זה יפה זה מושך זה סקסי באחוזים ככה (מהמותן) מי שמסיים נוער בקבוצה כמו ברצלונה הסיכוי שיגיע לברצלונה A הוא 10%.
    גיא מזמן עוד בברצלונה ב' כשראה שהוא מחמם את הספסל היה צריך להכין "תוכנית מגירה".
    עצוב לי שהוא כרגע ללא קבוצה, זו התנהלות לא נכונה שהובילה לסיטואציה הזו.
    כל אדם בכל מקום יודע "להריח", לגשש... ולהבחין מה טומן העתיד , שוב כמו שאמיר אמר, אין לדעת מה אמרו לו מקרוביו וסוכניו, אני מקווה שהחבר'ה שמה יתעשטו ושהכשרון של גיא לא יתבזבז והוא יהפוך להיות הכשרון המבוזבז בתורן של הכדורגל שלנו.
     
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/9/10
  7. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    אני בכלל לא חושב שיש בעיה בכך ששחקן עובר לאירופה בגיל צעיר. שוב, גם אם אתה מסתכל על השחקנים שגדלים במועדונים הגדלים - אז לא כל ילד של יונייטד וברסה הופך לשחקן בוגרים ביונייטד וברסה, אבל רבים הופכים לשחקנים לגיטימיים בליגות האלו.

    מצד שני, גם במועדונים האלו - ואני מציין אותם כי מה שקרה לשחקנים כמו אסולין וסהר מעניין יותר לכאורה - יש שחקנים שעוזבים ולא יוצא מהם שום דבר מיוחד. מקסימום שחקני ליגה נמוכה איפשהו. העובדה שלא יצא הרבה בינתיים ממספר די קטן של שחקנים ישראלים שיצאו לחו"ל בגיל צעיר לא מצביעה על בעייתיות כלשהו. באופן ספציפי, אצל סהר ואסולין יש בעיה של התמודדות עם הרגע שצריך לחשוב מעבר להצלחה הגדולה ביותר במועדון הגדול בו הם נמצאים.

     
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,965
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    גם מי שהופך לשחקן לגיטימי באותן ליגות זה הרבה פחות מחצי, מאלה שעברו בקבוצות הנוער של מועדוני פאר.
    ובמועדונים כמו ליברפול או צ'לסי, זה בכלל שחקן אחד או שניים, שאיכשהו השתלבו בפרמייר ליג.

    אצל הישראלים בכלל אין סיפורי הצלחה עד עכשיו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/9/10
  9. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מי שזוכר הודעות קודמות שלי בנושא גיא אסולין מוזמן לקפוץ להודעה הבאה באשכול - כי כנראה שכלום לא התחדש בדעה שלי עליו.

    לדעתי מדובר בשחקן אינטליגנטי מאוד, שאני אישית הרבה זמן חיכיתי בקוצר רוח לפריצה שלו. מצד שני, להוציא את ההופעות בברצלונה, בפעמים שכן ראיתי את אסולין (קרי בנבחרת הנוער), לא ראיתי שום דבר שמזכיר את שחקן העל והעתיד של ברצלונה. התקשורת פמפמה לנו מצד אחד שמדובר במסי הבא, אפילו קם אתר אוהדים במיוחד על שמו, אבל מצד שני בארסה שחררה אותו ללא תמורה ואף אחד לא קפץ עליו חוץ מבלקבורן והסיטי, שלגביה אפשר קודם כל לקרוא את המילים של אמיר - שאני מסכים עם כל אחת ואחת מהן - ושנית כל לזכור שמדיניות הרכש ההזויה של הסיטי גם נובעת מאותו חוק של שחקנים מתחת לגיל 21, אותם הם יוכלו לרשום לפי החוקים החדשים באנגליה (כלומר, כנראה שגם עוד 1000 שחקני נוער נמצאים אצלם ב"מבחנים" ושלא אכפת להם לרכוש בלי סוף גם אם רק אחד מאותם האלף יגיע להרכב והשאר ישוחררו חינם לאיזו ליגה משנית אחר כך.

    מה שכן, אני ממש לא מסכים עם אלכס - וגם על זה כבר דיברנו. הדעה שלך נובעת מחוסר הבנת ההתפתחות של עולם הכדורגל ולא מתוך הגיון. הסיבה שכל הכוכבים המוכחים של הדור הנוכחי הגיעו מליגת העל ועשו "את כל הדרך" לדבריך, לא נובעת מזה שלהתחיל בליגת העל, לעבור לקבוצה קטנה ורק אז לקבוצה בינונית\גדולה זו דרך בטוחה יותר, אלא פשוט מזה שבעבר מדיניות הרכש היתה מאוד שונה. פעם לא היה נהוג להביא שחקנים להתבשל במועדון ובמחלקות הנוער, אלא להביא כשרונות יותר מוכחים. כך לדוגמה, אלה שבשנות התשעים ותחילת העשור נחשבו לכשרונות צעירים, הגיעו לקבוצות הגדולות בגילאי 21-22 (כך לדוגמה רונאלדו, קלויברט, רומאריו ואני יכול להמשיך).

    המציאות הזו השתנתה. הניצנים היו בשנות התשעים כשמחלקת הנוער של אייאקס היתה קוטפת כשרונות מכל העולם (דרך אייאקס קייפטאון ודרך מערך סקאוטים ענף שהגיע עד באר שבע, בה גדל יוסי בניון), עבר גם אצל פרגוסון, שלפני 8 שנים קנה את וויין רוני בן ה-16 (עבר ליונייטד בגיל 17 בסוף עונת 2004) וכלל גם את הרכש האגרסיבי של צעירים שעשתה ברצלונה, כאשר בשיא דובר על החתמה של ילד בן 12 במחיר של קרוב ל-150 אלף יורו (היה גם דיון על זה בפורום, בזמנו).

    הסיבות לכך רבות. קודם כל ישנם חוקי שחקני הבית, לפיהם יש הגבלה על רישום שחקנים שלא שיחקו לפחות 3 שנים בקבוצה טרם הגיעם לגיל 21 - מה שגורם לקבוצות בעלות יכולת להעדיף לגדל כשרונות אצלן מגיל צעיר.
    דבר שני ישנו מערך הסקאוטינג שהתפתח מאוד והגלובליזציה של הכדורגל. היום אפשר לגלות כשרון כבר בגיל צעיר בעזרת סוכנים ושלל אמצעים. לפני 20 שנה הגיעו לאוזני הקבוצות רק אלה שכבר פרחו בליגות משניות לפחות
    גורם שלישי הוא עליית מחירי השחקנים לסכומים מפלצתיים, מה שוגרם לקבוצות להעדיף שחקן צעיר וזול במחיר של התפתחות על כוכב מוכך במחיר של קבוצת כדורגל
    ויש עוד סיבות שאני אמנע מלגלול הפעם...

    העובדות בשטח דווקא מראות שבן סהר ומאור בוזגלו, אלה שכן יצאו לחו"ל בגיל צעיר, אמנם נכשלו בהשתלבות בליגות העליונות, אבל עדיין חזרו הנה כסטארים בגיל 21 ולא היו צריכים לטפס גם בליגה שלנו, מה שבניון, ברקוביץ', רביבו ויצחקי כן עשו לפני שהם הפכו לאלילי הליגה הלאומית וליגת העל.
    גיא אסולין גם הוא יודע שיש לו מקום בכל קבוצה בליגה שלנו בלי שהוא יצטרך בכלל להתאמץ.

    הטרנד הזה מבורך כי חינוך טוב מגיע מגיל צעיר ולדעתי מה שגיא למד בבארסה בשנה של לשבת על הספסל בנוער הוא לא היה לומד בקבוצה בארץ גם בעשר שנים. אין תחליף ללעבוד עם טובי המאמנים בדובדבן שעל הקצפת של הטופ האירופי. זה כמו שאי אפשר להשוות סטודנט מאיזו מכללה שכוחת אל למי שעשה תואר בהארוורד...

    לגבי שאר דור העתיד, אני אישית חושב שדווקא גדל לנו דור לא רע בכלל. האם יותר טוב מברקו ובניון? לא בטוח, אבל גם לדעתי כן מדובר בדור שיביא אותנו לפחות לפליאוף על העפלה ליורו\מונדיאל ואולי אולי אולי אפילו לשם.

    אני מדבר על ביבראס נאתכו, על אלמוג כהן, על גיא אסולין(עדיין אופטימי!), על בן סהר אבל גם על ילדים אחרים שמתחנכים כרגע במועדונים שהכוכבים של הנבחרת הנוכחית לא יגיעו אליהם הפעם. יש לנו את איתי פאלוש בטוטנהאם, יש לנו את אותו מגן שעזב(?) את ריאל מדריד אחרי 3 שנים בנוער שלהם, יש לנו את טל בן חיים(הצעיר, לא הזה של אברם גרנט), יש את השוער של בית"ר ויש עוד שמות שאם ימצו את הפוטנציאל שלהם, הם יכולים להביא אותנו לגבהים חדשים.

    נצרף אליהם את גולסה וגדיר, את מימון ואת כיאל, את קינן ואת יצחקי ואת ורמוט ושכטר, שהמשותף לכולם הוא שכולם יהיו פה גם בקמפיין המונדיאל הבא ואולי גם בזה שאחריו, ואני מאמין שיש לנו שלד משתפר של כדורגלנים איכותיים(יחסית למה שהיה עד היום) ושעם מאמן נורמלי (אני לא מאמין שפרננדז ישאר אחרי הקמפיין הזה ובטח שלא אחרי לוזון) - יש להם, לדעתי, פוטנציאל ענק.
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,965
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    מה פתאום אתה מערבב לכאן את נאתכו ואלמוג כהן, ששיחקו בליגת העל שלוש שנים כל אחד.
    בוא נרחיב את הנושא בכלל לאירופה.
    כמה זרים מצליחים מאירופה או דרום אמריקה בליגות הגדולות של אירופה הצליחו אחרי שהגיעו לארץ זרה בגיל מוקדם(בוא נגיד שהקבוצה הבוגרת הראשונה שלהם הייתה קבוצה במדינה זרה). יש כמובן את ססק ומסי, שגדלים במועדונים שבונים הרבה על צעירים, אבל אני בטוח שהיו הרבה יותר כשלונות.
    הנה כבר פרן מרידה חזר לספרד. יש כמובן את פיקה.
    ההצלחה העיקרית היא אצל הזרים מאפריקה, אבל תסלח לי הם הרבה פעמים בורחים מרעב וממלחמות.

    ישראלי שכשרוני, רציני ומתנהל נכון, ימצא בסופו של דבר את הדרך לקריירה מצליחה בחו"ל גם מליגת לוזון.
     
  11. wings Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/09
    הודעות:
    2,889
    לייקים שהתקבלו:
    706
    מסכים. אפשר גם להוסיף שאי אפשר להשוות כמה שחקנים עברו מליגת העל לחו"ל והצליחו וכמה עזבו בגיל צעיר לאירופה והצליחו, מכיוון שהמספרים לא דומים בכלל, אלא אם מחשבים הסתברות.
    אפשר בעצם להציג את זה אחרת - בליגת העל יש אלפי שחקנים שלא הגיעו לאירופה, יש עוד כמה עשרות שהגיעו אבל לא הצליחו וחזרו די מהר, וכמה בודדים שהגיעו וגם הצליחו. מה המסקנה?

    בכדורגל ובחיים בכלל, חשיפה היא קריטית. כשאתה גדל בקבוצת נוער באנגליה או ספרד, יש לך הרבה יותר חשיפה. בן סהר אמנם משחק בליגת העל היום, אבל הוא קיבל את ההזדמנות שלו בכמה קבוצות אירופאיות טובות בזכות החשיפה שמועדון כמו צ'לסי נותן. מה שהוא עשה עם זה זו בעיה שלו. בסופו של
    דבר הכל תלוי בשחקן כמובן, אבל ההבדל שלשחקן כמו בן סהר יותר קל. תוסיפו לזה שגם הרבה שחקנים ישראלים שהגיעו לחו"ל עשו את זה רק בזכות סוכן עם קשרים. שזה בעצם סוג אחר של חשיפה.
     
  12. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש לזכור דבר אחד חשוב: כדורגל אירופי ברמה גבוהה היא זכות ששמורה רק לטובים ביותר, באירופה או בעולם. אין 11540 שחקנים בפרמייר ליג או בליגה הספרדית, יש כמה מאות, הטובים ביותר, וגם בין הטובים ביותר יש סלקציה אימתנית. אז גיא אסולין לא מככב או לא חתום? מה לעשות, הוא פשוט לא מספיק טוב לדעת אנשי כדורגל באירופה.
     
  13. האיש והאדום Member

    הצטרף ב:
    ‏24/9/10
    הודעות:
    91
    לייקים שהתקבלו:
    0
    במידה והכל היה הולך כשורה עם הצעירים שלנו אז ראובן עובד היה כוכב, רוני קלדרון היה בשורה אחת עם קרויף, בוזגלו כבר היה באסטון וילה, מנצור היה מגן שמאלי של ריאל ואסולין היה המחליף של מסי, מה לעשות שלגורל תוכניות משלו, רק הזמן יגיד עם אסולין יהיה שחקן מוביל אוו עוד כישרון מאכזב בכדורגל הישראלי.
     
  14. WellNeverDie Member

    הצטרף ב:
    ‏6/7/10
    הודעות:
    2,230
    לייקים שהתקבלו:
    235
    לדעתי אין לו מה לחזור לארץ - הוא יכל להשאר בקבוצה קטנה בספרד ולשחק שם, וניסה את מזלו באנגליה. כמובן שלא היה לו שם סיכוי לדעתי.

    הבעיה של השחקן הישראלי היא רק בראש, כמו שמישהו אמר - קלדרון היה בשורה עם קרויף - אבל הכל זה בגלל האופי והחינוך שהשחקן הישראלי מקבל. קראתי כתבה על גיא שבה נאמר שההורים שלו התערבו לו יותר מידי. נשמע לי כמו בוזגלו האומלל.
    בנוסף, אני לא חושב שהדור שלנו כזה מוצלח ויוביל אותנו למשהו - הוא דור טוב יותר מהרגיל, אבל הדור של שרף היה טוב יותר לדעתי. ההבדל הוא שאנחנו מדורגים טוב יותר וגם הבית שלנו במקודמות היורו הפעם קליל יחסית.
     
  15. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    כל השאלה לאן נבחרת ישראל תגיע בשנים הקרובות קצת מעוותת, כי הגדלת היורו משנה את המצב. אז יופי, נבחרת ישראל עשויה להגיע לשם, והארץ תחגוג כאילו אין מחר, אבל זה לא יצביע על שום התקדמות או על שחקנים טובים יותר מבעבר.

    מצד שני, יש הבדל גדול בין הדור של לפני 15 שנה לדור הנוכחי, וזה שהדור הנוכחי משחק כל הזמן, מגיל צעיר מאוד, באירופה. הסטנדרטים שהוא מורגל בהם והוטמעו בו בכל זאת שונים ממה שדורות קודמים התחנכו עליהם בעבר.