ד"וח מצב - הקבוצות הגרמניות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Rosner, ‏14/7/10.

  1. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    נראה לי נושא מעניין ששווה דיון.

    בדיון זה נעסוק בניתוח המצב הכלכלי של הקבוצות הגרמניות. ננסה להתעמק באסטרטגיות והכוונות של הקבוצות הגרמניות ששואפות לכלכלה יציבה ונורמאלית בניגוד לשיגעון שהולך באנגליה או ספרד.
    ננסה להבין מה מסתתר מאחורי המהלכים ונשתדל להשאר כמה שיותר צמודים לעובדות.

    בתור התחלה נתחיל עם שלושת הקבוצות שסיימו בשלושת המקומות הראשונים.

    באיירן מינכן: הקבוצה מחבל בוואריה היא ספינת הדגל של הכדורגל הגרמני ומן הסתם מהווה דוגמא לשאר הקבוצות בגרמניה. גם בבאיירן התהליך לקח שנים עד שהיציבות הכלכלית הגיעה ואיפשרה למועדון להפוך למה שהוא היום. באיירן היא הקבוצה היחידה שיכולה לבנות ארינה ולהמשיך לרכוש שחקנים יקרים כמו אשתקד עם רובן ב 25 מיליון יורו. העבודה הממושכת של הונס וההשקעה שלו הביאו את המועדון למצב של אחת הקבוצות הכי עשירות והכי חשוב הכי בריאות כלכלית.

    שאלקה 04: במשך השנים האחרונות נחשבה אחרי באיירן לקבוצה האמידה ביותר בבונדסליגה. בעיקר בזכות התמיכה הרוסית של ענק הגז הרוסי גזפורן ובעיקר בזכות חוזה הלוואה חסר תקדים שחתמה בתחילת שנות ה 2000.
    הבעיות התחילו לצוץ 10 שנים אחרי חתימת חוזה ההלוואה. במהלך השנים הללו הרשתה לעצמה שאלקה לשלם חוזים יקרים ובכך לשכנע שחקנים מהיריבות להצטרף למועדון מהגילזנקירשן. כך נחתו במועדון שחקנים מורדר ברמן ומשטוטגארט ואיפשרו לשאלקה להעמיד כמעט בכל עונה קבוצה מאד תחרותית.
    דווקא אחרי שפליקס מגאת הצטרף למועדון החלו לצאת שמועות שהמועדון עומד לקרוס כלכלית. והאמת היא כרגיל איפשהו שם באמצע.
    הקבוצה אומנם לא תקרוס כ"כ מהר, אבל היא לא יכולה להרשות לעצמה להביא שחקנים עם חוזים יקרים, ואם כן רק בדרכים לא ישירות, ולא יכולה להרשות לעצמה להוציא הרבה כסף.
    אחרי שנה מוצלחת של מקום שני בגרמניה, העפלה ישירה לליגת האלופות (20 מיליון נקי ביד) כמו גם חצי גמר הגביע הגמני נאלצו בשאלקה בתום העונה להפרד לדוגמא מקווין קוראני המחזיק חוזה יקר ובורדון. בנוסף גם הייקו ווסטרמן, רפיניה כמו גם נוייר עומדים לפני עזיבה של הקבוצה. לעומת זאת הסתפקה הקבוצה ברכישה של שחקנים צעירים ומוכשרים מיפן או מהליגה השניה.
    האסטרטגיה היא ברורה, שחקנים צעירים ולא מנוסים, חוזים זולים וארוכי טווח, ובעתיד לגזור קופןן עליהם.
    מגאת דורש שלושים מיליון יורו שהוא סביר להניח לא יקבל ואם לא ימצא פיתרון להדרדרות הכלכלית של המועדון לא יעבור הרבה זמן עד שמגאת יזרוק את המטפחת והמועדון ישקע לתחתית הבאר.

    ורדר ברמן: ברמן אימצה את המודל הבווארי המוצלח. הקברניט הוא המנג'ר קלאוס אלופס שדוגל בשפיות כלכלית. כך לדוגמא לא מפתיע היה שאחרי העזיבה של דייגו שהכניסה למועדון 25 מיליון יורו לא הגיע רכש והקבוצה נתנה פשוט לאוזיל את המושכות בקישור. מהלך כלכלי ומקצועי מבריק.
    חוסר ההצלחה בשנים האחרונות אומנם גורם לכך שהקבוצה לא יכולה כל שנה להוציא סכומי עתק, אבל כמעט כל שנה הקבוצה מוציאה 10 מיליון יורו על רכש ומסיימת את העונה במאזן חיובי. בנוסף החליטה הקבוצה לעשות צעד נוסף לקראת שיגשוג כלכלי והרחיבה את האיצטדיון שלה בעלות של עשרות מיליוני יורו. גם פה החשיבה לעתיד שכ"כ טיפוסית לברמן תחת אלופס מקבלת שוב דגש.
    בברמן יודעים, עוד כמה שנים ברמן יכולה להיות כ"כ בריאה כלכלית שהיא תוכל להוות אפילו יריבה של באיירן.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------

    העבר שייך לקבוצות האיטלקיות שלאט לאט מבינים את המצב, ההווה שייך לאנגליות ולברצלונה וריאל והעתיד?

    מי יודע, השפיות הכלכלית של מרבית הגרמניות אולי תוביל בעתיד לחיזוק המעמד של הקבוצות הגרמניות. מה אתם אומרים?

    בימים הקרובים נמשיך עם מעקב אחרי: לברקוזן, דורטמונד ושטוטגארט.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏14/7/10
  2. Bayern Straße nach sechs

    הצטרף ב:
    ‏2/7/08
    הודעות:
    917
    לייקים שהתקבלו:
    57
    בהחלט נושא מעניין, ששווה מעקב לאורך מספר שנים.

    אם להתחיל במספרים אז לפי המגזין "פורבס" (אפריל 2010) יש 5 קבוצות גרמניות ברשימת 20 הקבוצות העשירות/הכי שוות. יותר מספרד - 2. יותר מאיטליה - 4. יותר מצרפת - 2. הכסף הגדול מוביל - אנגליה 7. כך שלפי המספרים ה"יבשים" הבונדסליגה במקום השני.
    מצד שני בטופ 10, לגרמנים יש רק את באיירן מינכן, שאלקה אמנם במקום ה-11, אבל כנראה לא לאורך זמן (יפורט בהמשך). כאשר הספרדיות שולחות 2, האיטלקיות 3, והאנגליות 4 לעשירייה הראשונה. ישר קופצות לעין השמות של הקבוצות המפורסמות והמצליחות בליגת האלופות. 4 "הגדולות" של אנגליה, שעד השנה לא הצליחו לשבור את ההגמוניה שלהן, כלומר היחידות שהגיעו לליגת האלופות - ונהנו מהכסף הגדול. בספרד כמובן השלטון הדו-ראשי. באיטליה שלוש האיטלקיות היחידות שזכו בליגת האלופות.
    בהמשך למספרים, שאלקה (לפי פורבס) בעלת חוב של 50 אחוז משוויה, דורטמונד עם 32 אחוז. מצד שני לברמן ולהמבורג אין חובות כלל. באיירן מינכן בחוב של 14 אחוז. איכשהו המספרים קצת לא מסתדרים לי, באיירן הוא מועדון ללא חובות וכאן מדובר על חוב של כ-140 מיליון אירו, בעוד ברמן שיפצו אצטדיון וללא חובות כלל. הסיבה היחידה אולי לחוב של באיירן הוא בגלל הסיפור עם מינכן 1860 והאצטדיון שנמצא בכותרות עכשיו למי שעוקב.
    אני יוצא מנקודת הנחה שהמספרים מראים את האמת באופן מאוד גס ושיטחי, ופחות או יותר נכון. צריך לקחת את זה בערבון מוגבל.

    לבונדסליגה יש מערכת מסודרת, עם כללים ותקנות ברורים ונוקשים, כל שנה צריך לקבל רשיון ואישורים, ויש הדגשים רבים לקבוצות בנושאים הפיננסים. על מנת שקבוצה תוכל לשחק בליגה היא חייבת לדווח על התקציב שלה ועל צפי משוער של הוצאות, כמו גם מסמכים שונים שיוכיחו שהם יציבים פיננסית - קבוצה שאיננה יציבה פיננסית עלולה לא לשחק בליגה, ולשחק בליגת החובבים. במהלך העונה נעשות בדיקות ומעקבים (לעיתים גם פתע) אחר הקבוצות כמו שקרה גם העונה בבונדסליגה השנייה. ארמיניה בילפלד נכנסה לגרעון ולא עמדה ברשיון שניתן לה, העונש - הורדת 4 נקודות וקנס בגובה 50,000 יורו. השיטה בבונדסליגה מונעת מהקבוצות להוציא יותר כסף ממה שיש להם, ולהיכנס למרוץ סוסים מטורף כמו באנגליה, ששם משלמים משכורות ודמי העברה אסטרונומיים.

    בלב השיטה, נמצאים כמובן האוהדים. עד שנות ה-90 כל הקבוצות בבונדסליגה היו ב-100% עמותות חברים. כלומר בבעלות אוהדיהם, אוהדים שמשלמים על מנת להיות חברים וחלק מהקבוצה. אך המצב השתנה, באותן שנים הבינו קבוצות, בראשות באיירן מינכן, שעל מנת להתמודד עם ירביותיהן האירופאיות צריך למשוך משקיעים ולהכניס מזומנים, הם קיבלו אישור לבצע שינוי, להפוך חלק מקבוצת הכדורגל אל חברה חיצונית נפרדת, המוגבלת לחברת האב (עמותת החברים). לכן, כיום קיים חוק ה-1+50 (50 אחוז חייבים להיות בשליטת חברי המועדון, כלומר האוהדים + מניה אחת) מה שמונע ממשקיעים פרטיים, כמו אברמוביץ' או השייח' מנסור בין זאיד אל נאהיאן (מנצ'סטר סיטי) להשתלט על קבוצה, אך הם כן יכולים להשתלט על החברה החיצונית.
    תחילה בגרמניה התלהבו מהשיטה האנגלית, אך עם הזמן מתגלים שם הסדקים (חובות בסך 4.3 מיליארד ליש"ט) ועכשיו טוענים שזו השיטה הגרועה ביותר. ובאנגליה עולים קולות הרוצים להעתיק את השיטה הגרמנית לפריימר-ליג. אם חשבתם שכולם אוהבים את השיטה בגרמניה אז אתם כמעט צודקים, בשנה שעברה נשיא האנובר, מרטין קינד, צעק וניסה והלך לבתי המשפט על מנת לעשות לבטל את החוק 50+1, אך 32 מתוך 36 הקבוצות דחו את ההצעה שלו, בנוסף ארגון האוהדים אסף גם מעל 100,000 חתימות של אוהדים על מנת שהחוק לא יבוטל.

    הבונדסליגה היא שיאנית החסויות באירופה, 573 מיליון אירו משלמים לקבוצות בגרמניה על חסויות.
    זאת העונה השביעית ברציפות שממוצע האוהדים למשחק עומד על 42,000 - הגבוה באירופה.
    בעונת 2000/2001 צפו 8,696,712 צופים במשחקי הבונדסליגה שבבמוצע זה 28,421 צופים למשחק. כיום כבר כ-13 מיליון צופים מגיעים למגרשי הבונדסליגה במהלך השנה, שזה כ-42,000 אוהדים למשחק בממוצע. עם השנים מרבית האוהדים החלו לקנות מנויים וכיום כ-60% מהצופים הם מנויים (עלייה של עשרות אחוזים). מחירי הכרטיסים (בממוצע) הם רציונליים. מחיר ממוצע הוא כ-20 אירו, בבונדסליגה השנייה פחות מ-14 אירו. מחירי הכרטיסים באיטליה הם ב-25% יותר, בספרד פי 2 יותר, ובאנגליה אף יותר מפי 2. אוהד בגלזרקירשן סיפר לי שהוא קונה מנוי כרטיס עמידה למשחק ב-13 יורו שגם נותן לך תחבורה ציבורית חינם לאצטדיון.
    היו לי איפשהו נתונים לגבי הרווחיות של קבוצות הבונדסליגה, כשאני אמצא אני אוסיף, בכל מקרה למישהו יש ספק שהבונדסליגה בדרך להיות הליגה הבכירה באירופה?

    בנוגע לשאלקה, העניין מסובך.
    הקבוצה, בניגוד לדורטמונד לדוגמה, לא פתוחה לציבור, ולא לשוק המניות. אנחנו לא יודעים באמת את כל הסיפור, כלומר, העיתונאים שמסקרים את כל הסיפור הזה טוענים שהם יודעים משהו אבל למעשה כנראה שלא יודעים כלום, אולי הדלפה פה, הדלפה שם. לדוגמה, לפי פורבס חובות שאלקה עומדים על 192 מיליון אירו, ובעיתונות הגרמנית מדברים על 250 מיליון אירו.
    אך הבעיה היא לא רק החובות, הבעיה היא גם איך מחזירים אותם. שאלקה משקיעה את כספי החסויות שלה בחיזוק הסגל, ובחוזים מפוצצים על מנת להצליח באירופה וכמו שכבר למדנו להרוויח כסף. הבעיה היא כאשר הקבוצה לא מצליחה ודוגמה טובה היא דורטמונד שנקלעה כל העשור האחרון בצרות.
    כשנשאלו בכירים בקבוצה האם שאלקה תוכל להשתחרר מהחובות אז ענו:"אולי, ב-2023".
    האם שאלקה יכולה לפשוט רגל? ובכן, העניין מסובך וה-DFL יכולים לשלול את הרשיון שלהם ובכך לגרום להם לפשוט רגל. זה לא סביר, אפשרי, וכנראה לא יקרה.
    http://www.derwesten.de/sport/fussball/s04...at-id58215.html - לקריאה נוספת בנוגע למצבה של שאלקה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/7/10
  3. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    קודם כל פוסט נהד ומלא מידע מעניין http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/icon_thumright.Xxx

    אני לא בטוח לגבי הנתונים שהמגזין מביא, אבל הם גם לא רחוקים מהמציאות.

    קודם כל אין נתונים על המחזור השנתי, אני בטוח שפה לדוגמא היינו רואים יותר קבוצות גרמניות בטופ 20.

    לגבי ברמן, הקבוצה מהווסר עושה מזה שנים כלכלה נבונה שהביאה את הקבוצה למצב של אין חובות. זה לא חדש. לגבי החובות של באיירן, זה מפתיע, אבל גם פה אני בטוח שיש הסבר, בעיקר בגלל הבניה של האליאנס ארינה והעובדה שהשותפה 1860 בסוף השאירה את כל העומס הכלכלי לבאיירן. מה עוד שבאיירן הגדילה בשנים האחרונות את ההשקעות שלה ברכש, בנוער ובתשתיות של מבני האימון.

    לגבי שאלקה, המצב בקנטים. ואם זאת מפתיע לשמוע ששוב הקבוצה הולכת להוציא 25 מיליון יורו על רכש. כאן נשאלת השאלה למה הקבוצה לא השאירה את קוראני אם היה לה מספיק כסף? הרי הבעיה היתה שהם לא יכלו לשלם לו את החוזה. משהו מאד מוזר כאן וכמו שאמרת אף אחד לא ממש יודע מה הולך שם.

    הנה כתבה מהיום של FAZ:
    http://www.faz.net/s/RubBC20E7BC6C204B29BA...n~Scontent.html

    אם מגאת יכשל העונה התוצאות הכלכליות יכולות להיות הרסניות.

    גם העובדה שלהמבורג אין חובות מפתיע, כי הקבוצה מוציאה המון כסף על רכש ומשלמת חוזים יקרים מאד. מה שכן יש להם ספונסר שלוקח את העיסקאות היקרות אולי ההגיון בא מפה. מצד שני הם כמעט לא מרוויחים ששחקנים של הספונסר נמכרים (כך לדגומא יקרה אם מרסל יאנסן ימכר).

    בשבוע הבא נמשיך עם שטוטגטארט, דורטמונד ולברקוזן

     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏17/7/10
  4. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    למי שאוהב מספרים, הנה המספרים משטוטגארט מהאסיפה השנתית של הקבוצה:

    מחזור: 145.8 מיליון יורו
    רווח: 11 מיליון (אחרי מיסים) http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/ph34r.Xxx

    תחזית לעונה הבאה: מחזור: 90 - 95 מיליון יורו ומספרים אדומים (קרי הפסדים).

    אין לי מושג איך הקבוצה הצליחה לעשות רווח של רק 11 מיליון יורו, הרי המיליונים של גומז ושל ליגת האלופות לבד היו אמורים להספיק ליותר. מה עוד שהקבוצה נפטרה מחוזים יקרים כמו זה של בשטורק או של היצלספרגר.
    מה שכן חלק מהרווח הלך כמובן לשיפוץ של האיצטדיון.
     
  5. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    לאור העניין הגבוה שהנושא מעורר אני מרגיש חובה להמשיך ולדבר לעצמי http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx

    נמשיך היום עם לברקוזן, דורטמונד, שטוטגארט ונסיים במהלך השבוע הבא עם המבורג ווולפסבורג.

    באייר לברקוזן
    הקבוצה עם ערך השוק הרביעי בגודלו בליגה (אחרי באיירן מינכן, וולפסבורג וברמן) היא גם אחת הקבוצות עם האמביציות הכי גדולות בכדורגל הגרמני וזה מזה שנים. זה מתבטא בעיקר ברכש של שחקנים יקרים עם חוזים לפעמים די מופרזים. כך לדוגמא הנחיתה לברקוזן בשנים האחרונות שחקנים כמו רנאטו אווגוסטו שהיה מבוקש גם באירופה או שמא את ילד הפלא השווצרי ארן דרדיוק. גם שחקנים גרמנים נוטים לעבור ללברקוזן, תנאים טובים, מועדון בריא כלכלית וספונסר שמזרים כספים באופן מסודר ביותר. בנוסף לברקוזן יכולה לשלם משכורות שקבוצות צמרת אחרות כמו שטוטגארט או דורטמונד לא ישלמו. עם התמיכה הכלכלית של הספונסר "באייר" חברת התרופות העולמית יכולה הקבוצה להרשות לעצמה לשפץ את האיצטדיון המקומי, להשאיר את הכוכבים המבוקשים וכמובן להנחית סופר סטאר כמו מיכאל באלאק. כמעט בכל שנה עמדה בלברקוזן קבוצה תחרותית, הרבה בזכות היכולת הכלכלית המדוברת. עוד טקטיקה של המועדון זה לרכוש הרבה שחקנים צעירים מוכשרים ולהשאיל אותם מיידית טקטיקה שעד עכשיו לא נשאה פירות יתר על המידה. לפני שנתיים היתה לברקוזן לקבוצה עם הכי הרבה השאלות לקבוצות אחרות באירופה.
    שקט כלכלי, איצטדיון מוגדל וסגל איכותי זה הלוקסוס של לברקוזן, לוקסוס שהרבה קבוצות בגרמניה בפרט או באירופה בכלל היו רוצות. וזה לפי המנג'ר רודי פולר רק ההתחלה.

    בורוסיה דורטמונד
    לצד באיירן והמבורג הקבוצה עם הכי הרבה אוהדים בגרמניה. איצטדיון עם הכי הרבה מקומות ישיבה וכמעט כל משחק כל הכרטיסים נמכרים. איפה היתה דורטמונד בלי האוהדים הנהדרים שלה?
    לא, זה לא דיון על האוהדים של דורטמונד, אבל פה ההיבט הכלכלי מושפע ישירות מהאוהדים המסורים של הקבוצה. זה לא מתבטא רק בקנית מנויים, אלא גם בתרומות. לפני מ"ס שנים עמדה קבוצת הפאר של שנות ה 90 על סף קריסה כלכלית. דבר שיכול היה להיות הרסני לליגה הגרמנית שעמדה לאבד את אחת מספינות הדגל החשובות שלה. עד כמה דורטמונד היתה חשובה אפשר היה לראות בזה שבאיירן מינכן, שהיתה בשנות ה 90 אחת היריבות הגדולות של דורטמונד קיימה נגד דורטמונד משחק ידידות שכל התרומות שלו נועדו לקופתו הדלולה של המועדון. בסוף דורטמונד ניצלה ובזכות שמרנות פיננסית וסיוע של מספר גופים (בינהם באיירן מינכן) חזרה לצמרת הליגה הגרמנית. אומנם הקבוצה תצטרך עוד שנים בשביל להרשות לעצמה להביא שחקנים יקרים עם חוזים יקרים, אבל ההתחלה כבר בוצעה. בקבוצה מאמנים במערכת הסקאוטינג שהביאה למועדון לדוגמא את שחקן נבחרת פרגוואי לוקאס בריוס רגע לפני שכל העולם שמע עליו.
    האמונה בצעירים של מחלקת הנוער ושל קבוצות אחרות איפשרה לקבוצה לבנות בסיס לא רע שלבטח גם בשנה הקרובה יתמודד בצמרת הגרמנית. החשיבה היא לעתיד, השמרנות הפיננסית אומנם מגבילה את הקבוצה מצד אחד אבל מצליחה מצד שני לשמור את הכוכבים הגדולים של הקבוצה כמו שחקני ההגנה הומלס או סובטיץ' כמו גם את נורי שהאין או בריוס. זה יספיק לצמרת גם בשנים הבאות וזה חלק מתהליך השיקום של הענק שיושן, מועדון של אוהדים!

    שטוטגארט
    כמו עם דורטמונד גם כאן סיפור דומה, בתחילת המילניום המועדון עמד לרדת ליגה ולשכת המס ביקרה בתדירות גבוהה את המועדון. העתיד נראה שחור. בסוף סודרו העניינים עם לשכת המס ועם הבנקים. המועדון נוצל, כסף לא היה.
    אחרי שינוי טוטאלי בחשיבה של המועדון ובאנשים שמובילים את המועדון החליטו בקבוצה ללכת נגד הסיכויים. כסף אין, בנוער נאמין. זה המוטו שליווה את המועדון. בדיעבד זה היה ההתחלה של הפריחה המחודשת של המועדון, תוך זמן קצר העמידה הקבוצה שוב בסיס לקבוצה תחרותית לצמרת הליגה. פרוייקט הצעירים הפראים נחל הצלחה גורפת והחזיר את המועדון לימים נשכחים של אמצע שנות ה90 ותחילת שנות ה 80. ב 2003 הקבוצה עמדה על סף סנסציה שסיימה בסופו של דבר במקום השני. 4 שנים אחר כך צלחת האליפות נחתה בשטוטגארט. הפוליטיקה היא פשוטה: לחסוך, לחסוך ועוד פעם לחסוך. גם בשטוטגארט מנסים לבנות בסיס חזק ויציב לעתיד שאמור להוות יריב לקבוצה השכנה ממינכן. למרות ההצלחות הפיננסיות בשנים האחרונות כמו השתתפות בליגת האלופות ומכירה של שחקנים (גומז 35 מיליון,חלב 15 מיליון, קוראני 7.5) המועדון מעדיף להתשמש בכסף כדי לחזק את המועדון כלכלית ופחות ספורטיבית, שוב במבט לעתיד. כך לדוגמא האיצטדיון גדל, מחלקת הסקאוטינג גדלה, קבוצת הנוער מקבלת משאבים נוספים והקבוצה השניה של המועדון שמשחקת מזה שנים בליגה השלישית נתמכת כלכלית על ידי המועדון עם פוקוס בעיקר על שחקנים צעירים מוכשרים.
    העתיד הכלכלי של המועדון נראה מובטח, עם כי לא ברור עדיין איזה השפעה תהיה לאסטרטגיה השמרנית של המועדון על ההצלחה הספורטיבית.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏23/7/10
  6. rooney-7 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/07
    הודעות:
    211
    לייקים שהתקבלו:
    0
    http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/goodpost.Xxx

    לפי דעתי הגרמניות עדיין עושות טעות שלא מנצלות את ההיחלשות של הספרדיות והאיטלקיות,כדי להתחרות עם האנגליות על ההצלחה הספורטיבית הבאמת גדולה.הצלחה ספורטיבית כמו חצי גמר ליגת האלופות לדוגמא. זה היה מאפשר לקבוצות הללו לחדור לשווקים המתפתחים(אסיה בעיקר),מבחינת התודעה,מה שהיה מעניק להם הרבה כסף בעתיד.
    התחרות היום מצד הספרדיות והאיטלקיות נמוכה בצורה יוצאת דופן ואפשר לנצל זאת כדי לנסות להשיג את הכסף הגדול(שווקים מתפתחים).
     
  7. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    שאלקה מלווה כסף מהאוהדים שלה כדי לממן את עיסקת ראול!

    תוך כדי ההלוואה תקבל שאלקה 10 מיליון מהאוהדים שלה, כסף שסגנית אלופת גרמניה תחזיר לאוהדיה בעתיד.
    כנראה שהאופוריה על ההגעה הצפוייה של ראול חיזקה את משב הרוח של האוהדים.

    http://www.bild.de/BILD/sport/fussball/bun...10-mio-ein.html

    לכשעצמו רעיון לא רע, השאלה עד כמה יעיל שוב ללכת על השיטה שסיבכה את המועדון מלכתחילה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/dry.Xxx
     
  8. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    לסיום החלק האחרון של הסיקור עם המבורג ווולפסבורג.

    המבורג
    הקבוצה מצפון גרמניה ידועה כאחת הקבוצות עם הגב הכלכלי הטוב ביותר. בשנים האחרונות השכילה הקבוצה להביא שחקנים במחיר סימלי ובתמיכתם הרבה של שייחים למיניהם ממנצ'סטר למכור אותם במחירים אסטרנומים. כמו לדוגמא עם נייג'ל דה יונג או וינסנט קומפאני וגם לאחרונה עם ג'רום בואטנג.
    בניגוד לקבוצות אחרות המבורג לא שומרת על הכסף מחשש לפגיעה באיכות הקבוצה ומשקיעה בשחקנים חדשים. ככה נחתו בהמבורג לאחרונה שחקנים כמו אלייה, ואן ניסטלרוי או הייקו ווסטרמן. בנוסף מקבלת המבורג את תמיכתו של ספונסר חוצני. לזה יש סיכום עם המועדון האומר שהוא רוכש לקבוצה שחקנים תמורת שליטה כמעט אבסולוטית על כרטיס השחקן של השחקן. עד עכשיו זה התבטא פומבית רק פעם אחת שמארסל יאנסן נרכש מבאיירן מינכן תמורת 8 מיליון יורו.
    לפי עיתון ה"פורבס" (כפי שניתן לקרא למעלה) המבורג לצד באיירן היא אחת הקבוצות היחידות שאין לה חובות כלכלים. עם זאת לא הכל זהב בעיר ההנזייאתית. עוד עונות כמו האחרונה והמבורג תאלץ לקצץ בקיצוניות בסגל היקר שלה (לפי חוזים אישים לצד באיירן ווולפסבורג הסגל הכי יקר בליגה).
    בהמבורג לא מאמינים בשיטה של ברמן או שטוטגארט, אומנם הם מרזיקים כבר באחד האיצטדיונים הכי יפים בגרמניה זוכים בתמיכה של לפחות 50 אלף אוהדים למשחק ומתבססים על קהל אוהדים הגדול בגרמניה אחרי באיירן מינכן, מסיבות אלו ואחרות בהמבורג חושבים על ההווה יותר מאשר על העתיד. בהמבורג יודעים ב 4 השנים האחרונות התחילו לצאת סנוניות ראשונות של סדק בממלכה הבווארית וזה הזמן לנסות לנצל זאת כדי להעמיד יריבה חזקה לבאיירן מינכן ולא רק לשנה הקרובה אלא לשנים הקרובות ואסור לחכות.

    וולפסבורג
    עם הגב הכלכלי של פולקסוואגן וולפסבורג היא הקבוצה הכי חזקה כלכלית בגרמניה לצד באיירן מינכן. רק השמרנות הגרמנית מונעת עד כה מענק המכוניות לשחרר יותר כסף. לא פלא שוולפסבורג מצליחה לשמור על הכוכבים שלה כמו אדין דז'קו או מסימוביץ'. הראשון מדבר כל הזמן על החלום הרוסונורי שלו ומצד שני מיהר עוד אשתקד לחתום על חוזה ארוך טווח בוולפסבורג. בנוסף וולפסבורג לא חוששת מעיסקאות יקרות. ככה ראינו בשנים האחרונות עיסקות של עשרות מיליונים שהנחיתו בפולקסוואגן ארינה שחקנים כמו ברצלי או לאחרונה קיאר. במילים אחרות וולפסבורג יכולה לעשות מה שאולי רק באיירן בבונדסליגה יכולה לעשות. בעתיד גם לא יפתיע אם נראה עיסקאות גדולות יותר של הזאבים מוולפסבורג או לחלופין שחקנים של קבוצות צמרת גם אלו מבאיירן נוטים לעבור לקבוצה החסונה כלכלית של וולפסבורג.

    לסיום שני דברים נוספים.
    * שימו לב 1: הופנהיים: הקבוצה מהעיר הקטנה ליד שטוטגארט מקבלת את תמיכתו של הבוס של ענק המחשבים העולמי SAP. זה כמובן איפשר לקבוצה לעשות את כל הדרך מליגת החובבנים ועד קבוצה לגיטימית בבונדסליגה. עם זאת הקבוצה תלוייה בנכונותו של דיטר הופ להשקיע. המשבר הכלכלי מלפני שנתיים לא עשה טוב לSAP ומכאן השמרנות של הופנהיים לאחרונה. בשנתיים האחורנות בעיקבות זאת כמעט ולא ראינו חיזוקים לקבוצה של רלף רנגניק.

    * שימו לב 2: RB לייפציג: אומנם אני גר בלייפציג, אבל זה לא הסיבה שאני מכנה בשם הקבוצה. RB זה קיצור של רד בול. וכמו בפורמולה 1 גם כאן מעוניינת רד בול בשליטה בשוק. הקבוצה עלתה תוך שנתיים מהליגה השישית לרביעית ובנתה קבוצה חזקה מאד לליגה הרביעית שסביר להניח תעלה בקרוב לליגה השלישית. כמו הופנהיים גם כאן זה עניין של זמן עד שנחווה אותם בבונדסליגה.

    זהו. בהמשך אני אשמח לעדכן במידה ויהיה מה ואני פתוח לשאלות ותהיות שלכם. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏9/8/10