Le Tour De France 2010

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י shlomydavid, ‏3/7/10.

  1. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    http://www.nyhabitat.com/blog/wp-content/uploads/2007/06/tour-de-france-2007.Xxx


    הטור דה פראנס ה-97 יצא לדרך היום ב-18:30 מרוטרדם בקטע קצר (פרולוג) של 8 ק"מ נגד השעון.
    במשך שלושה שבועות, יעברו 219 רוכבים מ-22 קבוצות שונות 3,596 קילומטרים, שבסיומם רק אחד ילבש את החולצה הצהובה הכי נחשקת בעולם בשאנז אליזה בפריז.
    המסלול השנה יכלול כשישה שלבים הרריים, מתוכם 3 שלבים יסתיימו בפסגה הררית.


    חרף העובדה שהטור דה פראנס איבד מעט מכבודו, אמינותו ויוקרתו מאז התפוצצות פרשת הסמים הידועה בספרד ב-2006, הוא עדין גורם להתרגשות ולציפייה בקרב מרבית חובבי הספורט וכמובן בקרב הצרפתים ושאר התיירים מכל רחבי העולם, שכהרגלם ימלאו את הכבישים והרחובות בהן הפלוטון יעבור. השנה יזכו רק 4 מדינות להכנס לרשימה הארוכה של המקומות בהן הטור עובר, ומומלץ מאוד לראות זאת כשזה יקרה, רק בכדי להנות מההתלהבות והגאווה בעיניים של התושבים שיפסיקו את שגרת חייהם למספר דקות לכבוד מירוץ האופניים הכי גדול בעולם.
    לאנס ארמסטרונג (ארה"ב) בן ה-39, שזכה בשבעה תארים רצופים בטור, הודיע שירכב בפעם האחרונה בטור.
    ארמסטורנג שסיים שלישי בטור אשתקד תחת קבוצת אסטנה, הקים השנה קבוצה חדשה - 'רדיושאק'.
    אבל עם כל הכבוד לארמסטרונג, הפייבוריט הגדול לזכייה בטור הוא אלוף 2009 - אלברטו קונטאדור (ספרד, אסטנה).
    מועמד נוסף לזכיה בטור הוא אנדי שלק (לוקסמבורג, סאקסו בנק) שסיים שני אשתקד.


    http://www.ardecheholiday.com/photos/tour-de-france-2010-map-large.Xxx
    להלן מסלול הטור דה פראנס 2010


    להלן פרטים מלאים על כל אחד מ-20 השלבים, כולל מרחקים, התחלת שלב, סוף שלב ותאריך.


    מילון מושגים לצופה המתחיל

    GC - הדירוג הכללי. המנצח בדירוג הכללי הוא גם המנצח במירוץ, והוא הרוכב שעבר את 3,596 הק"מ בזמן הקצר ביותר.
    החולצה הצהובה - נלבשת ע"י הרוכב שמוביל את הדירוג הכללי בסיום כל שלב ומוענקת באופן טבעי למנצח.
    החולצה הירוקה - מוענקת לרוכב העקבי ביותר, וידועה יותר כ"חולצת הספרינטרים", שכן המתמודדים על החולצה הם אילו שמרכיבים את הספרינט ההמוני בסיום השלבים המישוריים. 10 הרוכבים הראשונים מקבלים ניקוד, והרוכב שיצבור את מירב הנקודות בסיום 21 השלבים יזכה בחולצה.
    החולצה המנומרת - מוענקת למטפס הטוב ביותר. ישנם 5 קטגוריות קושי בהרים, כשהניקוד משתנה בהתאם למת הקושי. הרוכב שצובר את מירב הנקודות בנקודות השיא של הטיפוסים השונים בסיום 20 השלבים יזכה בחולצה.
    החולצה הלבנה - מוענקת לרוכב עד גיל 25 שסיים במיקום הגבוה ביותר בדירוג הכללי בסיום כל שלב.
    פלוטון (דבוקה) - הקבוצה הגדולה ביותר במירוץ אופניים.
    קבוצת בריחה (Breakaway Group)- הרוכב/קבוצת הרוכבים שהתנתק/ה מהפלוטון.
    דידי דה דביל - טוב, לא בדיוק מושג רשמי, אבל מוכר לכל צופה בטור. האוהד הידוע ביותר של הטור דה פראנס, בכל שנה הוא מופיע בתלבושת של שטן בחלק מהשלבים ורץ אחרי הרוכבים עם קילשון צעצוע.


    להלן כל הקבוצות והרוכבים המשתתפים בטור דה פראנס 2010


    קצת על הניקוד והדירוג בטור דה פראנס:

    בתחרות הכללית אין ניקוד, ומה שמודדים הוא הזמן. וזה פשוט מאוד - בסיום כל קטע מודדים את הזמן שלקח לכל רוכב לסיים אותו. מי שסיים את 21 השלבים בזמן הכולל הקצר ביותר, מנצח.
    הסבר קצת יותר פרטני - החולצה הצהובה מוענקת בסיום כל יום רכיבה לרוכב הכי מהיר עד אותה נקודה. כלומר, אם רוכב X סיים את שלב 1 במקום הראשון 5 שניות לפני רוכב Y שסיים שני, אז בסיום השלב רוכב X ילבש את החולצה הצהובה של המוביל בדירוג הכללי. אם בשלב השני רוכב Y יסיים ראשון 5 דקות לפני רוכב X, אז רוכב Y יקבל את החולצה הצהובה, וכך הלאה עד לסיום.

    * ישנה קטגוריה נוספת של תחרות והיא "הרוכב הצעיר הטוב ביותר", שמוענקת לו החולצה הלבנה והיא למעשה נגזרת של הדירוג הכללי. אותו עיקרון בדיוק כמו ההסבר הנ"ל והמנצח הוא הרוכב מתחת לגיל 25 שסיים במקום הכי גבוה בדירוג הכללי בסיום כל שלב וכמובן בסיום המירוץ כולו.

    בקטגורית המטפס הטוב ביותר ובתחרות הספרינטר הטוב ביותר, עובדים לפי ניקוד נטו בלי קשר לזמן. כלומר, רוכב שסיים את המירוץ במקום ה-80 למשל, יכול בהחלט להיות הזוכה בשתי התחרויות האלה.
    בתחרות החולצה הירוקה (ספרינטר הטוב ביותר) הניקוד עובד כדלקמן:

    בסיום כל שלב, הנקודות מורווחות ע"י רוכבים שסיימו במקומות הכי גבוהים, מ1-25, כשיש גם מקומות ביניים במהלך השלב בהם מוענקות נקודות לשלושת הרוכבים שחוצים אותם ראשונים.

    התחרות מוכרעת בעיקר בשלבים המישוריים משתי סיבות: א' - סך הנקודות גדול יותר, שכן יש יותר מקומות של ספרינטים במהלך השלב. ב' - בד"כ כל הספרינטרים, וגם מי שנחשב לספרינטר מצטיין, נוטים להאבק מאוד באופניים בהרים ולהגרר מאחור, מה שמבטל את הסיכוים שלהם לזכות בנקודות בשלבים ההרריים שבהם מככבים המטפסים הטובים. הסיבה העיקרית לכך היא מבנה הגוף. ספרינטרים שריריים יותר, חזקים יותר ושוקלים יותר, מה שעומד לרעתם בהרים, שם ה"קלים" יותר ולרזים יותר יש יתרון.

    הניקוד המדוייק בכל אחד מסוגי השלבים:

    Flat stages (שלבים מישוריים): 35, 30, 26, 24, 22, 20, 19, 18, 17, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2

    Medium-mountain stages (שלבים הרריים קלים יותר): 25, 22, 20, 18, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1

    High-mountain stages (שלבים הרריים קשים): 20, 17, 15, 13, 12, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1

    Time-trials (מירוץ נגד השעון): 15, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1

    Intermediate sprints (ספרינטים מקומיים במהלך השלב): 6, 4, and 2 points are awarded to the first three finishers.

    במקרה של שיוויון נקודות בסיום 20 השלבים, ישנם שלושה שוברי שיוויון:

    1. המנצח יהיה הרוכב שסיים ראשון ביותר שלבים. אם גם כאן יש שיוויון אז:
    2. מי שניצח ביותר קטעי ביניים. אם גם כאן יש שיוויון אז:
    3. מי שסיים גבוהה יותר בדירוג הכללי.

    * יש לציין ששוברי שוויון שכאלו מאוד נדירים וכמעט ולא קורים.

    * תחרות המטפס הטוב ביותר עובדת בדיוק לפי אותו עיקרון כמו תחרות הספרינטרים, עם הבדל אחד - בעוד שבשלבים ההרריים תאורטית הספרינטרים יכולים לצבור ניקוד, המטפסים לא יכולים לצבור ניקוד בשלבים המיושריים מהסיבה הפשוטה שהם... מישוריים, ואין קטעים הרריים במהלכן. התחרות של המטפסים מוכרעת בעיקר באלפים ובפירניים, ב HIGH MOUNTAINS, שם סך הניקוד מאוד גבוהה, ורוכב שמככב ב MEDIUM MOUNTAINS לא בהכרח יוכל לעמוד בדרישות הכבדות של ההרים הגבוהים.

    *קטגוריות הטיפוס הרציניות ביותר הן 1, ו-AC. כש-AC זו הקטגוריה הגבוהה ביותר והקשה ביותר, שבאופן טבעי גם מעניקה יותר נקודות לחוצים ראשונים את הקו.

    ** אם שלב מסויים מסתיים בפסגה של הר (MOUNTAIN TOP FINISH), אז סך הנקודות מוכפל (הן עבור המטפסים והן עבור הספרינטרים), וכאלו יהיו לנו 3 בטור של השנה.


    שידורים ישירים בכל יום בערוץ יורוספורט (51 למנויי הוט ויס)


    שיהיה לכולנו טור דה פראנס מהנה !

    * הקרדיט על הסיקור הוא ל-שון (Wazza) מלפני שנתיים. אני רק העתקתי משם ושינתי מ"ס דברים שהשתנו השנה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/7/10
  2. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    רוכבים שבועיים בלי שיקרה שום דבר באמת חשוב, ואז קונטאדור בורח לכולם ומנצח. התסריט ההגיוני ביותר וזה שגם יתממש אלא אם לקונטאדור יתחשק להפעיל מנועים מוקדם או שתקרה לו תקלה.
     
  3. Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
  4. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    בין כל השמחה פה בהולנד נורא קשה להתחיל להתכונן לטור. לפני כחצי שעה נגמרה הפרולוג שאולי כצפוי הלך לפאביאן קאנצ'לרה. ארמסטרונג הוביל את השמות הגדולים כשסיים במקום הרביעי (22 שניות אחרי המנצח), קונטאדור סיים שישי כשהוא מפגר ב-5 שניות מיריבו הגדול ארמסטרונג.

    לטור עצמו.
    קראתי היום באתר הולנדי סקירה נחמדה על מה שאנחנו הולכים לראות בשבועות הקרובים. לדעתי הטור יכול להתפתח למרוץ בלתי נשכח כי למרות שקונטאדור הפייבוריט הגדול יש לו רשימה לא קטנה של רוכבים שמסוגלים להגיע לפריז עם החולצה הצהובה.

    ממי צריך קונטאדור לחשוש?
    1) האחים שלק - היות שמדובר באחים ברור שבשלב מסויים השניים יכולים להתחיל לשתף פעולה כי הם רוכבים באותה הקבוצה.
    2) לאנס ארמסטרונג - נמצא עכשיו בקבוצה שבה הוא הבוס וכולם מוכנים להתאבד בשבילו. ארמסטרונג אמר שזהו הפעם האחרונה שהוא רוכב בצרפת כך שברור שהוא רוצה לתת פייט רציני לקונטאדור. אני אישית לא חושב שהאמריקאי יזכה בטור, אבל את זה נראה בעוד 3 שבועות.
    3) קאדל אוונס - כבר שנים רוכב שמסוגל באמת לזכות בטור. הוא לא אוהב לתקוף ומעדיף לרב לרכב אחרי הרוכב הכי טוב, אבל היות שהוא גם יודע לרכב היטב נגד השעון אני חושב שאוונס האוסטרלי תמיד נמצא ברשימה של המועמדים לזכייה בטור.
    4) דניס מנצ'וב - הרוסי של הקבוצה ההולנדית 'רבובנק' כבר זכה בעבר בטור גדול. הג'ירו נחשב אולי מרוץ הכי קשה וגם הטור של ספרד, הוולטה, הוא כבר הספיק לקחת פעמיים. בטור הוא בנתיים די מאכזב, אבל הפעם רוצים להאמין בקבוצה שלו שיש לרוסי סיכוי אמיתי לכתר.
    5) קרלוס ססטרה - האיש שזכה לפני שנתיים בטור כשכל הגדולים היו בחוץ הוא כמובן איש שלא צריכים לשכוח, אבל נראה לי שמקום בעשירייה הראשונה ייחשב להישג.
    6) רוברט חייסינק - לאחר הרבה שנים יש להולנד רוכב שמסוגל באמת ללכת עד הסוף. חייסינק יעזור המון למנצ'וב, אבל לבחור יש הרבה כשרון. בחודש האחרון הוא כמעט זכה בטור של שווייץ (מרוץ הכנה חשוב לקראת הטור) כשהוא הפסיד את התואר רק ביום האחרון בגלל קטע נגד השעון. את הקטע הקשה בהרים הוא לקח בצורה מרשימה.

    למי עוד לשים לב? ה'מסוממים לשעבר' איבן באסו ואלכסנדר ווינוקורוב בהחלט יכולים לעשות צרות כמו גם רומן קרויציגר (ייצטרך לעזור הרבה לבאסו) ואולי גם העוזרים של ארמסטרונג לייפהיימר וקלודן. סביר להניח ששני האחרונים לא ירשו כל כך מהר לחשוב על עצמם כי הם ייצטרכו 'להתאבד' בשביל ארמסטרונג.

    חולצה ירוקה:
    זו תמיד תחרות נחמדה כי אחרי הקטעים הקשים של ההרים המוביל יכול בקלות למצוא את עצמו מחוץ לתחרות. השמות המובילים בין אנשי הספרינט הם כמובן מרק קאבנדיש, ת'ור הוסהופט, טיילר פארר והרוכב הוותיק אוסקר פריירה. שמות מפורסמים שגם נמצאים בטור הם של האוסטרלי רובי מק'קיואן ואלסנדרו פטאקי. כדאי גם לשים לב לברנהרד אייסל, ג'רמי האנט ורוברט האנטר.

    חולצה מנוקדת:
    יש תמיד מספיק רוכבים שמסוגלים ליום או יומיים להתעלות בהרים. לרב הרוכב המנצח הוא בחור שאין לו הרבה כשרון לקטעים נגד השעון כך שמזויית הולנדית אני מקווה שרוברט חייסינק יכול לעשות משהו. כמו תמיד יש כמה רוכבים איטלקים או ספרדים שבפריז זוכים בחולצה. התחרות פה פתוחה לגמרי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/7/10
  5. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    שון, לגבי הסמים...
    לדעתי ארמסטרונג לפחות פעם אחד השתמש בסמים. אין מה לעשות ואני מוכן להשבע שכמעט כל הרוכבים השתמשו פעם בחומרים אסורים. כבר מזמן ידוע שיש רצון אדיר להמשיך לפתח חומרים שלא מתגלים בבדיקות. בכל כמה שנים מתגלים שיטות חדשות לכן שום דבר כבר לא מפתיע אותי. בעשור האחרון ראינו יותר מדי שמות גדולים שנתפסו לכן אם לנדיס למשל נתפס (או ווינוקורוב, או קלודן, או באסו, או רוברטו הראס) אז הסיכוי מאד גדול שגם ארמסטרונג זכה בטור בצורה לא נקייה. כשאלברטו קונטאדור למעשה נתפס, אבל כנראה שוחרר מכל האשמות בגלל שהוא היה העד העיקרי בחקירה נגד הרופא ה'מסומם' פואנטס, לי אין שום חשש שלמעשה אין שום רוכב שהוא תמיד היה נקי.
     
  6. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    שי, תודה על התגובות..נהנתי לקרוא.

    היום אמנם לא ראיתי את הפרולוג, אבל אני יראה את הקטעים הבאים. מקווה שיהיה טור מעניין..

     
  7. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    הקטע הראשון היה היום ונגמר כשאלסנדרו פטקי מרים את ידיו ראשון בקו הגמר בבריסל.

    הטור יצא היום מהולנד ונכנס כאמור לבלגיה. שלישייה שכללה את ההולנדי לארס בוים, הבלגי מרק ווינאנטס והספרדי פרז לזואן הצליחה לברוח ונשארה דקות ארוכות לפני הפלוטון. כמו במיטב המסורת השלישייה לא נשארה הרחק מאחור ובק"מ האחרונים הצליחה הפלוטון להחזיר אחד אחד את הבורחים.

    הדרמה התחילה למעשה כבר הרבה לפני קו הסיום כי בפלוטון היו שתי תקריות עם נפילות המוניות. שני הספרינטרים הידועים מרק קאבנדיש ואוסקר פריירה מצאו את עצמם פתאום בסיבוב מסוכן על האספלט ונגד הגדרות. לא הרבה זה דבוקה של 40 רוכבים גרמו לעצירת הפלוטון ולבריחה של קבוצה קטנה.

    כשקאבנדיש ופריירה כבר לא בתמונה הראה אלסנדרו פטאקי שיש לו עדיין מה להציע. הוא חצה את קו הסיום ראשון כשהוא עוצר את השעון על 5 שעות ו-9 שניות. במקום השני הגיע מרק רנסאו האוסטרלי כשאחריו מסיים ת'ור הוסהופט.

    לשמחתו של פאביאן קאנצ'לרה שנשאר תקוע בדבוקה של הארבעים איש, הוא לא איבד זמן בגלל שהתקרית ארעה ממש לקראת קו הסיום. השוויצרי עדיין מחזיק בחולצה הצהובה לפני טוני מארטין הגרמני והבריטי דיוויד מילאר.
     
  8. guyholl Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/06
    הודעות:
    2,120
    לייקים שהתקבלו:
    0
    de Middenweg, תענוג לקרוא את הפוסטים שלך http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/icon_thumright.Xxx

    לפי מה שהבנתי, הטור השנה "מתחיל" בערך בקטע השביעי נכון? בד"כ אני מוותר על הגארבג' טיים של הקטעים הראשונים בהתחלה, ומתחיל לראות מתי שמגיעים להרים.
     
  9. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    guyholl, תודה על המחמאות!

    כעיקרון אני מסכים איתך, אבל כבר בקטע השני יש לנו דרמה לא קטנה. מה קרה היום?
    ובכן הקטע התפתח כרגיל כשחבורה מנסה לברוח. הדרמה התחילה כ-25 ק"מ מהסוף בירידה של הגבעה האחרונה כשהאחים שלק נפלו. גם בין היתר קונטאדור וארמסטרונג נפלו לא הרחק אחרי הנפילה של האחים מלוקסמבורג.

    לובש החולצה הצהובה, פביאן קאנצ'לארה, שהוא רוכב באותה הקבוצה של האחים שלק התחיל כנראה בגלל המנהל הכללי (שיושב במכונית של הקבוצה ומנהל את המרוץ) דרש מהשוויצרי להוריד את הקצב. העניין הוא שקאנצ'לרה רכב בקבוצה עם כמה רוכבי צמרת שיכלו להמשיך לנסוע. כשוביניסט הולנדי, דניס מנצ'וב ורוברט חייסינק הובילו בק"מ אחרי הנפילה מעל לשתי דקות על האחים שלק. גם ארמסטרונג וקונטאדור היו מאחור.

    מבחינה ספורטיבית אפשר לעצור, אבל רק לפני שנה זה היה לאנס ארמסטרונג, בכבודו ובעצמו, שלא עצר כשהרוח פירק את הפלוטון. ביחד עם קונטאדור הם המשיכו הלאה ואם אני זוכר נכון בין היתר מנצ'וב איבד דקות יקרות. אם לא עצרו אז למה עכשיו כן?

    ההרגשה הזאת ליוותה אותי בדקות רבות עד שכל הפלוטון התאחדה וביחד נסעו באיטיות מופגנת לקו הסיום. כרגע אני עדיין לא יודע הרבה, אבל יש מספר מסריטים לקטע המאד לא שגרתי הזה:
    1) המנהלים דרשו מהרוכבים לנסוע באיטיות הרי הרוכבים משתמשים באוזניות. סביר להניח שקאנצ'לרה קיבל הוראה להוריד משמעותית את הקצב, אבל למה רוכבים כמו מנצ'וב וחייסינק נעצרו? אם הסיפור הזה נכון אני חושב שלמשל ארמסטרונג מנהל את הטור כאילו המרוץ הרכוש הפרטי שלו. בסופו של דבר גם הוא איבד זמן בגלל הנפילות.
    2) גם אתמול נפלו ויכול להיות שהרוכבים כעסו על התנאים. אולי הם כעסו על משהו שעליו אני עדיין לא יודע.

    היות שקאנצ'לר, הלובש החולצה הצהובה, בפרוש דרש מהפלוטון להגיע לקו הסיום ביחד אני כרגע חושב שמדובר על מחאה כלשהי. בכל מקרה רק המנצח 'יוצא זכאי' מכל השטויות האלו. סילבן סאבנל לקח את הקטע ולובש עכשיו את החולצה הצהובה. הוא מוביל ב-2 דקות ו-57 שניות מהמקום השני השייך לקאנצ'לרה.
     
  10. guyholl Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/06
    הודעות:
    2,120
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבל החלקות הם לא חלק מהספורט? כלומר זה כמו שבלם יחליק, יפספס את הכדור והחלוץ יהיה באחד על אחד. זה די אידיוטי לדעתי למנוע מרוכבים לנצל את הטעויות של היריבים שלהם.
     
  11. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    התמונה לאט לאט מתבהרת והכל מסריח מכף רגל עד לראש...
    אני רוצה להאמין שהאקט של לסיים ביחד אחרי סבאנל לא סתם בא, אבל ברגע שהנפילות הגיעו קאנצ'לרה נראה עסוק מאד בלדבר עם המנהל שלו ביארנה ריס. כרגע נראה שהוא האיש שהפך את הקטע היום לבדיחה כי אנשי רבובנק כועסים (וזה בעדינות). ליפול זה חלק בספורט הזה ואנחנו בשלב שההפרשים לא כאלה משמעותיים. אפילו אם מנצ'וב וחייסינק היו מנצלים את היום ופותחים פער של כמה דקות יש עוד כל כך הרבה אפשרויות בשביל לסגור את הפער הזה.

    מבחינתי המאפייה של ארמסטרונג, מנהלו יוהן ברויניל, וכנראה היום בעיקר ביארנה ריס עם קאנצ'לה מנעו מהטור כבר בשלב הזה התפתחות מעניינת. חייסינק אמר בסוף שהוא כבר נפל לפני התקרית הידועה ואז אף אחד לא חיכה.

    אחרי הסמים אנחנו מקבלים את זה. דבר ראשון שאני מקווה שיקרה זה שיעיפו פעם ותמיד את האוזניות האלו כי זה מקל על המנהלים להשתלט על האקשן. תאר לכם מה היה קורה אילולא החבר'ה לא היו עוצרים? צריך להזכיר שהחבורה המובילה בראשות קאנצ'לרה גם התעכבה בגלל הנפילות, אבל הם פשוט קמו יותר מהר. בשביל זה מנצ'וב וחייסינק צריכים לשלם?

    שוב, אני לא אובייקטיבי בכל הנושא הזה, אבל אני מוכן להשבע לכם שאם ארמסטרונג היה עם קאנצ'לרה וקונטאדור היה בחברת האחים שלק אף אחד לא היה מעז לעשות דבר שכזה! תהיו בטוחים בזה!

    לגבי מחר, יהיה לנו קטע מעניין נוסף כי נראה הרבה ק"מ על האבנים המעצבנות שנקראות בשפה המקומית Kasseien:

    http://www.madiceb.be/kasseien-met-mos.Xxx

    לפי מיטב המסורת נראה שם אפשרויות לא קטנות של פאנצרים ונפילות כך שנראה מה יקרה מחר. אם שוב יחבלו בקטע אני חושב שכדאי מיד להתחיל עם קטעי ההרים...
     
  12. guyholl Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/06
    הודעות:
    2,120
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם זה יקרה, גם לקטעים המשעממים יחסית יהיה פוטנציאל להפוך לסופר מעניינים. אבל מה באמת הסיכוי שזה יקרה?
     
  13. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    הלבנים האלו גם נפוצים בצרפת, מה הקטע להרים קטעים בהולנד ובבלגיה עם הלבנים האלה?
     
  14. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    (יואב, נסח את השאלה בצורה אחרת כי היא לא היתה מובנת לי)

    השגעון עם הולנד במונדיאל קצת העסיק אותי בימים האחרונים http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx

    אני קצת אסקר מה ראינו בימים האחרונים:
    קודם כל כמו שזה היה צפוי הקטע השלישי יכול לפתח לקטע מאד דרמטי. לאחר ה'שטויות' בקטע השני (קאנצ'לרה היה האיש שניהל את כל העסק אחרי הנפילות הרבות) ראינו ביום שאחרי פרישה מאד לא צפוייה. פרנק שלק נפל קשה על הלבנים שהזכרתי אותם והובל לבית החולים שם אובחן לא פחות משישה שברים בעצם הבריח. הלוקסמבורגי נותח בהצלחה ובפלג גופו העליון נמצאים עכשיו פלטינה עם מספר מסמרים...

    למרות שהנורבגי ת'ור הוסהופט זכה בקטע המנצח הגדול היה קאדל אוונס שהצליח לברוח ממתחריו הגדולים. מי שאיבד דקות יקרות היה לאנס אמסטרונג שנמצא עכשיו דקה אחרי יריבו הגדול, קונטאדור.
    בקטעים האחרונים כבר לא נראו הפתעות גדולות והספרינטרים היו אלו שמצאו את עצמם על במת המנצחים.

    הדרוג הזמני של החולצה הצהובה:
    1. פאביאן קאנצ'לרה (שוויץ): 22 שעות, 59 דקות, 45 שניות
    2. ג'רן תומאס (בריטניה): + 0.23 שניות
    3. קאדל אוונס (אוסטרליה): + 0.39 שניות
    ---
    6. אנדי שלק (לוקסמבורג): + 1.09 דקות
    ---
    8. אלכס ווינוקורוב (אוזבקיסטן): +1.31 דקות
    9. אלברטו קונטאדור (ספרד): +1.40 דקות


    החולצה הירוקה (ספרינטרים):
    1. ת'ור הוסהופט (נורבגיה) - 102 נק'
    2. אלסנדרו פטאקי (איטליה) - 88 נק'
    3. רובי מק'קואן (אוסטרליה) - 81 נק'


    החולצה המנוקדת (הרים):
    1. ג'רום פינו (צרפת) - 13 נק'
    2. סילבן סבאנל (צרפת) - 8
    -. ריין טאמארה (אסטוניה) - 8
    3. יורגן ואן דר וואלה (בלגיה) - 6


    לקראת הימים הקרובים:
    ביום שישי אנחנו בסה"כ ממשיכים 'להעביר' את הזמן. הקטע הוא כן הכי ארוך השנה בטור (227.5 ק"מ) והמזג האוויר לא יעזור לרוכבים כי יהיה חם. בשבת הטור עומד להתחיל כי במהלך הקטע השביעי הפלוטון תצטרך לעבור שני הרים של קטגוריה 2. בסה"כ לדעתי לא נראה השתוללות רצינית, אבל קו הסיום יהיה על פסגת הר הלאמורה שגובהו 1.145 מטרים. היות שלמשל ארמסטרונג כבר איבד דקות רציניות אולי נראה איזו התקפה קטנה.

    ביום ראשון ושלישי נראה שני קטעים הרריים. בין היומיים האלה יש יום של מנוחה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/7/10
  15. guyholl Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/06
    הודעות:
    2,120
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמסטרונג פשוט קרס היום. אף על פי שאני לא מבין גדול כל כך בענף,זה נראה לי דיי תמוהה שרבים מחזיקים ממנו כאיום המרכזי של קונטדור השנה בטור. הרי כבר בטור בשנה שעברה היה ניתן לראות שאמסטרונג הוא לא אותו רוכב שהיה לפני הפציעה(למרות שבשנה שעברה הוא עוד הביא הופעה סבירה+), והיום במבחן הרציני הראשון שלו השנה בטור, הוא(וגם הקבוצה שלו) פשוט התפוררו. אז נכון, הוא נפל פעמיים, כאשר הפעם השנייה הייתה לפני הטיפוס הראשון של היום והוא היה צריך לסגור אחר כך פער של קצת פחות מדקה שנפתח על ידי הפלטון ויכול מאוד להיות שזה השפיע על הרכיבה שלו היום, אבל זה היה פשוט נראה שאין לו את זה גם מבחינה מנטאלית וגם מבחינה גופנית והפרש של 11 דקות מהמנצח מעיד על כך.

    את הקטע היום לקח אנדי שלק, לאחר מיני דרמה. ק"מ לסיום שנראה שאף אחד לא הולך לתקוף כבר היום, שלק החליט ללכת על זה ונראה כאילו לקונדטור אין את הרגליים להגיב. בסופו של דבר, זה הספיק לשלק ל10 שניות יתרון על קונדטור ואוונס, שהאחרון גם לבש את החולצה הצהובה בסוף היום. שלק 20 שניות אחריו וקונדטור נמצא מרחק דקה מאוונס ו40 שניות משלק.