קאלצ'ו כל(כ)לי:: ניתוחים, סטטיסטיקות ושאר שטויות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י ג'ורדן לאב אגדה, ‏3/7/10.

  1. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    העונה הקרובה תהיה הראשונה שכולה משוחקת בעשור השני של המאה ה-21. לאחר מונדיאל מזוויע ועונה סבירה של הליגה האיטלקית, שבסיומה אינטר זכתה בליגת האלופות, נלווה כאן את המשך ההתאוששות האינסופית מפרשת הקאלצ'ופולי, במיוחד לאור כניסת הסכם חלוקת השידורים החדש. על מצב הליגה, מצב הקאלצ'ו באופן כללי, ניתוחים סטטיסטיים וכלכליים ועוד. כל אוף-טופיק כללי שנוגע לכדורגל האיטלקי - כאן בדיון הזה.

    =============================================

    :aa1: לאחר ההדחה מגביע העולם, גורמים באיטליה טענו שאחד הגורמים הוא מספר גבוה מדי של זרים בליגה. האם זה נכון ועד כמה?

    נכון לסיום חעונה החולפת, בקבוצות הסרייה A רשומים 534 שחקנים (26.7 פר מועדון), כש-232 מהם הם זרים (11.6 פר מועדון). באחוזים: 43.4%

    להשוואה מול ליגות בכירות אחרות:
    פרמייר ליג (אנגליה) - 566 שחקנים (28.3 פר מועדון), 365 זרים (18.25 פר מועדון). באחוזים: 64.5%
    בונדסליגה (גרמניה) - 518 שחקנים (28.7 פר מועדון), 254 זרים (14.1 פר מועדון). באחוזים: 49%
    לה ליגה (ספרד) - 484 שחקנים (24.2 פר מועדון), 170 זרים (8.5 פר מועדון). באחוזים: 35.1%
    ליג 1 (צרפת) - 554 שחקנים (27.7 פר מועדון), 237 זרים (11.85 פר מועדון). באחוזים: 42.8%

    המצב שלנו טוב משמעותית מזה של אנגליה, טוב מזה של גרמניה, דומה לזה של צרפת, ופחות טוב מזה של ספרד. על-פי הנתונים האלה, קשה לראות כל קשר בין איכות הנבחרת הלאומית לבין מספר הזרים בליגה המקומית. כמובן שצרפת בכל מקרה צריכה לצאת מהמשוואה, מכיוון שבניגוד לנבחרות אחרות, הנבחרת הצרפתית לא מורכבת מרוב מוחלט של שחקנים שמשחקים בליגה המקומית. בקיצור, על פניו, טענת ריבוי הזרים לא נראית נכונה. שימו לב למספר הנמוך יחסית של שחקנים פר קבוצה בליגה הספרדית, מה שנובע ככל הנראה משיטת קבוצות המילואים שמשחקות בליגות המשנה ומהוות מקום נוסף לדחוף בו שחקנים שוליים.

    אפשר לטעון שחלק גדול/קטן מהשחקנים הזרים בסה"כ ממלאי מקום בשולי הסגל, ולכן צריך לבדוק כמה זרים יש בין 14 (11 שחקני הרכב + 3 מחליפים) השחקנים המרכזיים של כל קבוצה - אלו שצברו הכי הרבה דקות ליגה לאורך העונה.

    אינטר: איטלקי אחד, 13 זרים
    רומא: 5 איטלקים, 9 זרים
    מילאן: 9 איטלקים, 5 זרים
    סמפדוריה: 12 איטלקים, 2 זרים
    פאלרמו: 8 איטלקים, 6 זרים
    נאפולי: 8 איטלקים, 6 זרים
    יובנטוס: 9 איטלקים, 5 זרים
    פארמה: 11 איטלקים, 3 זרים
    ג'נואה: 10 איטלקים, 4 זרים
    בארי: 9 איטלקים, 5 זרים
    פיורנטינה: 9 איטלקים, 5 זרים
    לאציו: 7 איטלקים, 7 זרים
    קטאניה: 3 איטלקים, 11 זרים
    אודינזה: 7 איטלקים, 7 זרים
    קייבו: 9 איטלקים, 5 זרים
    קליארי: 11 איטלקים, 3 זרים
    בולוניה: 9 איטלקים, 5 זרים
    אטאלנטה: 10 איטלקים, 4 זרים
    סיינה: 7 איטלקים, 7 זרים
    ליבורנו: 10 איטלקים, 4 זרים
    --------------------------------
    בסה"כ: מתוך 280 שחקנים מרכזיים בליגה, 164 איטלקים ו-116 זרים. באחוזים: 41.4% (זרים), לעומת 43.4% זרים מתוך סך השחקנים הכולל שבסגלים המלאים. מסקנה: אין הבדל.

    ע"פ נתונים רשמיים: באמצע עונת 95/96 (בדצמבר 95 נכנס לתוקפו חוק בוסמן), היו רשומים באיטליה כולה 66 שחקני כדורגל זרים. כיום המספר עומד על 1,005, כש-611 מהם מקצוענים (138 מחוץ לאיחוד).

    בפרימברה המצב טוב יותר. לפי מחקר שנעשה לאחרונה, ישנם 815 שחקני פרימברה באיטליה, מתוכם 121 זרים - רק 15%.

    האם יש לדעתכם מספר גבוה מדי של זרים בליגה והאם צריך לפעול לצימצומו? האם יש גורמים אחרים שצריכים לקחת בחשבון כשמנסים להבין האם יש יותר מדי זרים (העובדה שאינטר לקחה את האליפות עם מינימום איטלקים למשל)?
     
  2. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    הנושא הזה תוכנן להפתח רק מאוחר יותר הקיץ, אבל לא יכולתי להישאר אדיש לידיעה שפורסמה לפני מספר דקות: בישיבה מיוחדת של ההתאחדות לאור אירועי המונדיאל, הוחלט להוריד את מספר הזרים לאחד. כידוע, בכל עונה קבוצה איטלקית (סרייה A) יכולה להביא לאיטליה רק 2 זרים חדשים מחוץ לאיחוד האירופי. מהעונה הקרובה, המספר יוקטן ל-1.

    לדעתי? פעולה שנובעת מפאניקה מיותרת והוא עלול לפגוע בליגה יותר מאשר לתרום לנבחרת.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏3/7/10
  3. Jose Mourinho Member

    הצטרף ב:
    ‏26/6/05
    הודעות:
    4,833
    לייקים שהתקבלו:
    0
    האיטלקים היחידים ששווים מקום באינטר הנוכחית הם קייליני ודה-רוסי, כאשר שניהם יכולים עם הזמן לתפוס בצורה קבועה את המקום בהרכב על חשבון סמואל וזאנטי. דה-רוסי כמובן היה נכנס להרכב יותר במהירות, כאשר לקייליני יש את היכולות אבל הוא לא יציב בשנה האחרונה. יש גם את קסאנו, שבעיקרון שווה מקום בהרכב, רק לא ברור לי כרגע על חשבון מי, מה גם שהוא כבר בן 28 והשתקע יותר מדי בסמפ. מקצועית נטו הוא עדיף על פאנדב וכרגע גם על אטו, אבל אטו לא יזוז מההרכב כנראה.

    למה אני כותב את זה? סתם לפרוטוקול, כי אף אחד מהם לא באמת יגיע לאינטר בסופו של דבר, ולכן לדבר על כך שאינטר תרכוש איטלקים להרכב בקיץ הזה זה מיותר לחלוטין. הצעד היחיד שאינטר יכולה לעשות זה להפוך את סאנטון ובאלוטלי לשחקני הרכב קבועים - הראשון אם מאיקון עוזב, והשני צריך פשוט להתנהג בבגרות וזה כבר אמור להספיק.

    יכול להיות שגם בונוצ'י, שחקן הפרימברה של אינטר, היה יכול להתאים, אבל המחיר שבארי דרשה עליו מופרז יחסית לכך שהוא הראה יכולת גבוהה רק לאורך קמפיין אחד. מה גם שבאינטר הוא היה משתלב לאט לאט מהספסל בעוד ביובה מובטח לו מקום בהרכב.

    יש עוד מס' שחקנים שראויים לשמש כשחקני רוטצייה בסגל הקבוצה(קרישיטו, מונטוליבו, פאציני/מיקולי), אבל אף אחד לא ישלם 10-15 מיליון יורו על גיבוי, מה גם שאותם שחקנים לא ירצו מן הסתם להפוך להיות שחקני ספסל.

    *התגובה מדברת נטו על מצב השחקנים האיטלקיים כיום כאשר אין להם מספיק איכות להציע על מנת להשתלב בסגל/הרכב של אלופת איטליה ואירופה, ולא בכוונה לפתוח דיון מקצועי על אינטר*
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏3/7/10
  4. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איזו החלטה טיפשית. אין קשר בין מספר המקומיים בהרכב האלופה לבין הצלחת הנבחרת. זה לבטח לא קשור להעדפת האלופה לדבוק בזרים. רק לא מזמן העלו את מכסת הזרים לשניים וכבר מבטלים את זה? גם ככה קשה למשוך את כוכבים בינלאומיים וכשרונות צעירים של דרום אמריקה.
     
  5. zoharco Member

    הצטרף ב:
    ‏11/9/09
    הודעות:
    387
    לייקים שהתקבלו:
    0
    החלטה מעצבנת ומקוממת. לא ברורה ההתעקשות על הכנסת זרים חדשים דווקא. קבוצה יכולה להיות עם סגל שכולו זרים ללא איטלקי אחד אם היא מעבירה אותם מקבוצות אחרות באיטליה או "צוברת" אותם במהלך השנים וזה בסדר?! אם הזרים כל כך פוגעים בציפור נפשם שיגבילו את מס' הזרים באופן כללי אבל מה קשורה ההגבלה על זר חדש בשנה אני לא מבין http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/dunno.Xxx
     
  6. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    החוק בהחלט יהיה אפקטיבי בהגבלת הגעת הזרים וכך יעודד העדפה לשחקנים מקומיים. העניין הוא שלא צריך להגביל הגעת זרים... שיגבילו את מספר הזרים (מחוץ לאיחוד) בסגל', אבל לא צריך למנוע הגעת זרים איכותיים.
     
  7. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    זאת רשימת הזרים הנוכחית. מעתה והלאה, כל קבוצה שתרצה להביא לליגה יותר מזר אחד שלא שייך לאיחוד האירופי, תצטרך לשחרר את אחד הזרים שברשימה הנ"ל לקבוצה בחו"ל.

    ============================================

    זלאטן - אם אתה מדבר על איכות, למה אתה מערב שיקולים כלכליים?
     
  8. zoharco Member

    הצטרף ב:
    ‏11/9/09
    הודעות:
    387
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמה דברים שלא ברורים לי (יותם?). ממתי מתחילה השיטה הזו? האם לצורך העניין עכשיו לדוגמא מילאן יכולה לשחרר את דיניו פאטו ודידה ולהביא במקומם 3 אחרים מחוץ לאיטליה?
     
  9. Jose Mourinho Member

    הצטרף ב:
    ‏26/6/05
    הודעות:
    4,833
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כי הדרישות הכספיות של הקבוצות על השחקנים האיטלקיים ה"בכירים" כביכול לא מציאותיות ביחס ליכולת שלהם. אני בטוח שלמוראטי/מוריניו/מנצ'יני לא הייתה בעיה להחתים איזה איטלקי איכותי לרוטצייה במחיר סביר או בהעברה חופשית(כמו שקרה לאחרונה עם קסטלאצי).

    הייתי רוצה שהסגל של אינטר לעונה הבאה יכלול את בונוצ'י ואנדראולי במקום קורדובה ומטראצי, את מונטוליבו במקום מונטארי, את קסאנו במקום פאנדב וכנראה שגם את מיקולי/פאציני במקום אטו למרות שאני מאמין שלקמרוני יש עוד עונה אחת לפחות של goal-machine בקנה, וזה בלי להזכיר את דה-רוסי. אבל ה"תענוג" הזה יעלה לאינטר בין 50-70 מיליון יורו, סכום מופרז לכל הדעות.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏3/7/10
  10. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    החלטה מטופשת ומפגרת של הליגה. אבטה היום מכחיש שיש לזה קשר לגביע העולם אבל הוא יכול להאכיל שטויות את החברים העיוורים שלו שהשאירו אותו בתפקידו למרות הכישלון הגדול בדרום אפריקה.

    ההחלטה הזו תפגע שוב בתחרותיות מול ספרד ואנגליה אבל ככה זה שאתה מנסה להעביר החלטות פופוליסטיות ברגע. אני לא חושב שהזעם של הקבוצות או של הנהלת הליגה החדשה יצליחו לשנות את ההחלטה הפוגענית והטיפשית הזו.
     
  11. Sebastian Giovinco Member

    הצטרף ב:
    ‏23/5/08
    הודעות:
    29
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז זהו? החוק הזה ישאר עד להודעה חדשה? פשוט עצוב שיושב שם אבי לוזון האיטלקי וממשיך להוריד את הרמה של הליגה. אין שום מצב שבעולם שהחוק הזה ירד? שהבעלים יבצעו מחאות ואני בטוח שהחוק הזה לא ישרוד יותר מדי זמן...
     
  12. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    החוק נכנס לתוקף ברגע שהוכרז עליו. במידה ומילאן משחררת 3 שחקנים זרים, היא יכולה להביא במקומם 4 זרים חדשים (3 במקום אלה שעזבו ועוד אחד שמותר להביא כך קיץ, במקום שניים שהיה עד עכשיו). רק לפרוטוקול, לרונאלדיניו למשל יש דרכון ספרדי (או צרפתי) ולכן שיחרור שלו לא יפנה עבורנו מקום של זר.

    הבעייתיות הכי גדולה של החוק, מעבר למהות שלו שלא ברור עד כמה תתרום לפיתוח צעירים איטלקים, היא התיזמון. מנהלים ספורטיביים, סקאוטרים והנהלות שלמות בנו, עקבו והכינו בחצי השנה האחרונה תוכניות מפורטות למרקאטו הנוכחי, כשהם מסתמכים על כך שיש להם מקום לשני זרים נוספים. עכשיו, מבלי שום התרעה מראש, ההתאחדות שברה את כל התוכניות עם הוצאת חוק מהיום להיום. זה ביזיון שאפשר למצוא רק במדינות המפגרות ביותר בעולם. גם אם הם באמת חשבו שהחוק הגיוני והוא יכול לתרום לנבחרת (ממש, מה מונע להביא צרפתים?) - הוא היה חייב להיכנס לתוקף רק בחלון הבא. כל-כך הרבה קבוצות נדפקו עכשיו וזה יפגע רק בליגה. לאציו למשל כבר הייתה בדרך לסגור עם הרנאנס, שהוא חתיכת קולפו, אבל עכשיו הוא צריכים להקפיא את הכל כי לפני חודש הם סגרו עם איזה שחקן אורוגוואי ועכשיו אין להם יותר מקום לזרים.אז במקום שהשחקן הכי טוב בליגה הברזילאית יגיע לסרייה A ויחזק קבוצת תחתית כמו לאציו, עכשיו ברוקי למשל יזכה לעוד דקות משחק. זה באמת מה שיתרום לנבחרת?
     
  13. Sebastian Giovinco Member

    הצטרף ב:
    ‏23/5/08
    הודעות:
    29
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יותם, אז אין סיכוי שהחוק יבוטל? בגלל גחמות של היו''ר נראה ליגה פחות טובות? כי תאכלס לראות שחקן נהדר כמו בהרנאנס בקבוצה כמו לאציו למשל זה פלוס ענק...
     
  14. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    לא רואה סיבה שהחוק יבוטל. המנכ"לים יתלוננו קצת, יש רעש בתקשורת, אבל תוך שבועיים זה יחלוף וכל מה שישאר זה רטינות רנדומליות פה ושם. זה חוק שהקבוצות פשוט יצטרכו להתמודד איתו, עם כמה שזה לא הוגן ולא ראוי.
     
  15. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    לאציו בכה וכה תאלץ למכור את קולארוב ואת קאריזו, גם שיחרורו של מטוזאלם לא יזיק. ככה שהעניין הזה לא באמת יכול להוות תירוץ בשבילה. מה גם, שאני תמיד בעד עוד דקות לברוקי!
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/7/10