פרו 2010: סן-מרטין אלופה !!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י itay7, ‏10/4/10.

  1. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    טוב שלום לכולם, כפי שאמרתי באשכול הקולומביאני שמי איתי, והובאתי לכאן מפורום אחר בהמלצת עידן. ההתעניינות שלי בכדורגל הפרואני דווקא לא מגיעה כמובן נטו מהכדורגל עצמו, אלא בגלל שחברה שלי פרואנית וביקרתי שם מס' פעמים, ודי התאהבתי במדינה ובעיקר באוכל. לעניינו -

    מבנה הליגה:
    בשנתיים האחרונות כבר אין 2 טורנירים אלא אחד ארוך ומסובך של 16 קבוצות. ראשית יש 2 סיבובים רגילים של "כולם נגד כולם", ולאחריו תפוצל הליגה לשני בתים - שבאחד 8 הקבוצות במקומות האי-זוגיים, ובשני הקבוצות שבמקומות הזוגיים. לאחר שני סיבובים נוספים (כלומר עוד 14 מחזורים), שתי הראשונות מכל בית יעפילו לגמר, שישוחק בשיטת בית וחוץ כדי לקבוע את האלופה. הליגה נפתחה בפברואר, ובחודש ספטמבר יתחיל השלב השני, שיסתיים בתחילת דצמבר.

    שידורים ואתרים:
    כמעט לכל משחק אפשר למצוא שידור באינטרנט, הן ע"י חיפוש בגוגל, והן באתרים הבאים:
    zakumi
    perunotas
    teleperuana
    רוב המשחקים משודרים בפרו בערוצים CMD ו-DIRECTV, כך שאפשר לחפש גם אותם.

    www.peru.com/futbol הוא האתר המהיר ביותר לעדכונים, כולל Play by Play. אל בוקון הוא עיתון הספורט הגדול, אבל האתר שלו מתנהג כמו העיתון, ואמנם נחמד לקריאה, אבל לא בשביל עדכונים. אל קומרסיו הוא העיתון הנפוץ במדינה, ויש לו גם אתר מצויין, הן לחדשות כלליות והן לכדורגל.


    הקבוצות:

    אוניברסיטאריו - לה U היא הקבוצה הגדולה והמעוטרת ביותר בפרו. היא משחקת באיצטדיון המונומנטל בן ה-80,000 המושבים, שמתמלא בעיקר בדרביים נגד אליאנסה וספורטינג קריסטל.
    שחקניו נקראים "לוס קרמס" או "לוס מרנגס", בגלל צבע הקרם של חולצותיהם, ואוהדיהם נקראים גאיינס (או GAY-NAS כמו שאוהבים לכתוב אוהדי הקבוצות האחרות).
    היא זכתה ב-24 אליפויות, האחרונה שבהן בשנה שעברה. הישגה הגדול ביותר הוא סגנות הקופה ליברטדורס ב-1972.
    המטרה הגדולה ביותר של הקרמס הייתה למחוק את חרפת העונה הקודמת, בה היא הפסידה את העלייה לשלב הבא בקופה ליברטדורס במחזור האחרון, אחרי שכולם כבר חשבו שהעלייה מובטחת. כרגע נראה שהתסריט חוזר על עצמו, אלא שאם זה יקרה הפעם זה כבר יהיה מוגזם לחלוטין, בהתחשב בבית הנוח שניתן להם ולהתחלה הפנטסטית.
    אל ההגנה הכי טובה (By far) בעונה שעברה הצטרף הצעיר המבטיח אדריאן סלה מהיורדת בולוגנסי, ממנה לקחה לה-U גם את קשרה הבינלאומי מריו סוטו, והחלוץ בן ה-20, חואן בארוס. בשביל לחזק את החוד הוחזר מהשאלה קרלוס אורחואלה בן ה-29, והוחתם החלוץ האורוגוואי ויקטור פיריס אלבס.
    העזיבה המשמעותית ביותר היא כמובן של נולברטו סולאנו הוותיק, אבל אין סיבה שהסגל המצוין של הקרמס לא יתגבר על זה.

    אליאנסה לימה - "הגרונס" (grones מלשון negros), הם הקבוצה של המעמד הנמוך, שבלימה רובו ככולו הוא האינדיאנים והשחורים. הקבוצה הוקמה בתחילת 1901, שלפניה הוקמו רק שתי קבוצות נוספות שכבר לא קיימות כיום.
    היא משחקת באיצטדיון אלחנדרו ויאנואבה, ע"ש של שחקן העבר הגדול משנות ה-30, בו 35,000 מושבים. האיצטדיון נמצא בשכונת העוני "לה ויקטוריה", שלחלקים ממנה המשטרה אוסרת להיכנס, כי היא בעצמה מפחדת להיכנס לשם.
    זהו מועדונו של תאופילו קוביאס הגדול, ויצאו ממנו גם קלאודיו פיזארו וג'פרסון פארפאן. היא זכתה ב-22 אליפויות, האחרונה שבהן ב-2006.
    מאמן אותה גוסטבו קוסטאס הארגנטינאי שעושה שם פלאים, והיא הקבוצה הראשונה שהעפילה לשמינית הגמר בקופה ליברטדורס, אחרי קמפיין מרשים ובעיקר מפתיע.
    המגן הימני אמילטון פראדו הצטרף, לאחר שנזרק מספורטינג קריסטל בגלל בעיות משמעת. לקישור הצטרף דוני ניירה מטוטאל צ'אלאקו, ששיחק בעבר גם ב-U ובנבחרת, וכמו-כן הגיעו הפראגוואים הקטור סוסה ורוברטו אובלר, בעיקר כדי להרחיב את הסגל לקראת העומס של 2 מסגרות.

    ספורטינג קריסטל - המועדון השלישי בשלושת הגדולים, אם כי מבחינת קהל הוא נמצא הרבה מאחורי שתי הגדולות (ועדיין, זו הקבוצה שלי). המועדון הוקם רק ב-1955 ע"י קונצרן הבירה "באקוס וג'ונסון", שבירת הדגל שלו הייתה קריסטל, וכבר ב-1956 זכה בראשונה מבין 15 אליפויות.
    באופן טבעי, האיצטדיון סן מרטין דה פורס (18,000 מושבים) ממוקם ברובע רימאק, היכן שנמצאת המבשלה.
    המועדון נחשב למוצלח ביותר מבחינה בינלאומית, שהישגו הגדול ביותר הוא סגנות הקופה ליברטדורס ב-1997, בכיכובם של נולברטו סולנו, ז'וליניו, וחורחה סוטו. באותה תקופה ספורטינג גם שלטה בליגה המקומית, וזכתה באליפות שלוש פעמים ברציפות.
    הסלסטס איבדו עניין בליגה הרבה לפני סיום העונה שעברה, והתפנו לחשוב על המהפכה לקראת העונה (בסוף הם סיימו במקום העשירי המביש). המאמן הצעיר ויקטור "אל צ'ינו" ריברה, שזכה עם סן-מרטין ב-2 אליפויות רצופות, הוחתם מבעוד מועד וקיבל כמעט את כל מי ומה שביקש.
    הסגל הוצער משמעותית, הסמלים פלאביו מאסטרי ורנסו שפוט הועזבו (שפוט עבר לקולומביה, מאסטרי פרש) וכרגע הסגל הצעיר, שרובו ככולו שחקנים שגדלו במועדון נראה טוב מאוד עד כה. השוער אריק דלגדו "חזר הביתה", אחרי שבילה את העונה שעברה בצי'קלאיו, ומונה לקפטן השני. עוד פנים מוכרות הם של החלוץ האורוגוואי, מיגל "אל צ'ינו" חימנס, שבעונת 2008 כבש לא פחות מ-32 שערים במדי הסלסטס. חימנס תפס את מקומו של החלוץ הקולומביאני הקטור הורטאדו, שעבר לסזאר וייחו, וכדי שעידן יסלח לנו הוחתם גם החלוץ הקולומביאני אוסקר ויאריאל (שעד כה מאכזב מאוד). הזר השלישי שהגיע הוא הבלם הפראגוואי ריקרדו מרטינס, שבקושי רואה מגרש.

    חואן אוריץ' - ללא ספק השם המצחיק ביותר שניתן אי-פעם לקבוצת כדורגל. המועדון מהעיר הצפונית צ'יקלאיו נוסד בהחלטה של כמה מעובדי החווה באטגראנדה ב-1922, והמייסדים החליטו לקרוא למועדון ע"ש בעל החווה(!), חואן אוריץ' פסטור. "מנצ'סטר של הצפון" אולי משחקת במדים דומים לשדים האדומים מאנגליה, אבל הישגיה לא ממש דומים, שהגדול שביניהם הוא סגנות הליגה ב-1968.
    היא משחקת באיצטדיון קפיטן אליאס אגירה (25,000 מושבים), שכמיטב המסורת קרוי ע"ש מלח מקומי שנפל במלחמת האוקיינוס הפסיפי, שלקח פיקוד על אוניית הדגל הווסקאר לאחר מותו של האדמירל מיגל גראו.
    איש העסקים אדווין אוביידו עושה מהפכה רצינית לא רק בקבוצתו, חואן אאוריץ', אלא בכלל במפת הליגה.
    אחרי שסיימו ראשונים בסוף הסיבוב הראשון בשנה שעברה, אבל הפסידו את המקום בגמר לאליאנסה לימה בשלב השני, "הציקלון מהצפון" רוצה לקחת תואר ראשון בתולדותיה, וגם להצליח בקופה ליברטדורס (מה שבסוף לא קרה).
    אל השלד המצויין הובאו הפליימייקר הקולומביאני ריקארדו סיסיליאנו, השוער הארגנטינאי דייגו מורלס, החלוץ הפנמי לואיס טחאדה והכישרון הגדול ריימונד מאנקו. רכש ברמה כזו לא נראה מעולם בצפון פרו, ואחרי שבתחילת העונה הראה גדולות ונצורות הן בניצחון הכפול על אסטודיאנטס טקוס ממקסיקו, והן בליגה, בזמן האחרון המועדון מצ'יקלאיו נמצא בירידה חדה, ובנוסף לאיבוד הכרטיס לשמינית-הגמר גם איבד גובה בליגה עם הרבה הפסדים מיותרים.

    סן מרטין - מועדון הספורט אוניברסטריו סן מרטין דה פורס הוקם ב-2004, וכבר הספיק לזכות פעמיים באליפות פרו (2007-2008). ה"סנטוס" חולקים את האצטדיון ספורטינג קריסטל.
    אחרי כישלון המו"מ המתמשך עם חוסה פאקרמן, הוחתם מאמן בינלאומי מפורסם אחר - האורוגוואי אניבל "מאניו" רואיס.
    רוב השלד של 2 האליפויות נשאר, ואליו צורפו החלוצים הארגנטינאים פאבלו ויטי ואבר אריולה, יחד עם הקשר הברזילאי-איטלקי מארקו אנדרייני מברשיה והבלם אורלנדו קונטררס מאליאנסה לימה.

    סזאר וייחו - המועדון מהעיר הקולוניאלית טרוחיו, נוסד ב-1996 ע"י האוניברסיטה המקומית הקרויה ע"ש של הסופר המפורסם, ולכן והם מכונים ה"פואטס". הם משחקים באיצטדיון מנסיצ'ה שהוקם ב-1946 (25,000 מושבים), ומאמן אותם מרקו ויירה האורוגוואי.
    המשוררים מטרוחיו עסקו בפגרה בכתיבה מסוג אחר לגמרי - כתיבת חוזים. אחרי שבעונה שעברה הקבוצה סיימה במקום השישי בדרך להופעה היסטורית במפעל בינלאומי, הקבוצה מעיר המרינרה רוצה לסיים גבוה יותר, ואולי להגיע גם לקופה ליברטדורס.
    בשביל כך הובאו הקולומביאנים הוותיקים מאייר קנדלו והקטור הורטאדו, ואיתן הגיעו למשוררים גם המגן השמאלי מנואל קוראלס מאליאנסה לימה (שיחק גם במץ הצרפתית), החלוץ סאולו אפונטה שהגיע מאליאנסה אתלטיקו, הקשר חסוס אריסמנדי ממלגר והמגן/קשר יאיר סספדס ששיחק בארצנו הקטנטונת. בינתיים המשוררים מרשימים מאוד, ונכון למחזור השמיני הם בראש הטבלה.

    ספורט בויס - קבוצת הפאר מקאייאו, שזכתה ב-6 אליפויות, נחשבת לקבוצה הרביעית בגודלה גם במס' האוהדים. למעשה, מועדון האוהדים הראשון בפרו היה "ואמוס בויס", שהוקם ב-1966. כיום יש להם עוד 2 - "Somos Boys" ו-"Juventud Rosada". כל אחד מהם יושב במקום אחר באצטדיון מיגל גראו, והם מתחרים ביניהם גם מי מעודד יותר חזק, אבל בעיקר מי מרביץ יותר חזק לאוהדי היריבה.
    בעוד שבשכונות רימאק, לה ויקטוריה וברנייה המזוהות עם שלושת הגדולות עדיין ניתן למצוא אוהדים של קבוצה יריבה, ואפילו להסתובב עם חולצה שלה, קאייאו היא כולה של הוורודים, ואוהדים שמתעקשים לבוא למשחק חוץ שם, יבואו תמיד בקבוצות גדולות ומצויידות.
    בצד המקצועי, הבויס נמצאים על נדנדה כבר כמה שנים, ומחכים לאנשים עסקים צ'לאקוס שייחלצו אותם מבעיותיהם, בינתיים ללא מוצא. בעונה שעברה הבויס זכו באליפות הליגה השנייה וחזרו לליגה הבכירה.
    חוץ מהשוער הארגנטינאי חוסה בורטובוי והבלם האורוגוואי הקטור ואסקס, הביא המאמן רוברטו דראגו בעיקר גנים טובים - בן-דודו של ריימונד מאנקו, פאולו אלבארסין (בן 20) ששיחק שנתיים בהונגריה, נפרד מהגולש לטובת סביצ'ה, ואיתו מאירופה הרחוקה הגיע גם דוד פיזארו, אח של קלאודיו, ששיחק במחלקות הנוער וקבוצת המשנה של באיירן מינכן.

    לאון דה הוואנוקו - בפעם האחרונה שהקבוצה מהעיר שבין הקורדיירה וואיוואש המפורסמת באנדים לבין טינגו מריה והג'ונגלים הייתה בליגה הראשונה, כיכב בשורותיה החלוץ יוהאן פאנו, אז בן 16 (היא שיחקה עם הנוער באותה עונה בעקבות אי-סדרים כספיים). בעונה שעברה הקבוצה זכתה בקופה פרו, שהיא מעיין מקבילה לליגה השנייה בה משחקות קבוצות בשיטת גביע, וכך נמנעות מנסיעות רבות ליעדים רחוקים (רוב הקבוצות בליגה השנייה הן מלימה והאזור, בעוד שבקופה פרו רק 4 מ-44 הקבוצות הן משם).
    "הקרמס של המרכז" משחקת באצטדיון הראקליו טאפיה, בו יש 8,000 מקומות.
    הם החתימו את הבלם יאנפרנקו אספינוסה מאליאנסה אתלטיקו, ואת הקשר הארגנטינאי גוסטבו רודאס (מבולוגנסי), החלוץ הברזילאי רונאילה קאליירה (מאוניברסיטאריו), הקשר האקוודורי אנדרה סקיאדאס, המגן הקולומביאני לואיס קרדוסה ובן-ארצו החלוץ לואיס פראה (שלושת האחרונים הגיעו מקבוצות במדינותיהם).

    סייאנסיאנו - הקבוצה מקוסקו היא הקב' הבכירה יותר שמשתתפת השנה בקופה סודאמריקנה. הקבוצה הוקמה כבר ב-1901 (מס' חודשים אחרי אליאנסה לימה), אך מעולם לא זכתה באליפות. עם זאת, היא זכתה בקלאסורה של 2001 ו-2006, ובאפרטורה של 2005, אבל הפסידה במשחקי הגמר בין שתי האלופות בכל שלושת הפעמים.
    בשנות האלפיים "אל פאפה" הפכה למשתתפת קבועה בטורנירים הבינלאומיים, והגבהים של קוסקו עזרו לה אף להעפיל לגמר הסודאמריקנה ב-2003, בו זכתה לאחר ניצחון על ריבר פלייט של מנואל פלגריני. הקוסקניוס המשיכו וזכו גם ברקופה אחרי ניצחון על בוקה.
    היא משחקת באיצטדיון היפיפה אינקה גארסילאסו דה לה וגה (42,000 מושבים), ע"ש הסיטוריון וסופר מקומי, בנם של בן אצולה ספרדי ונסיכה של האינקה.
    השנה הסגל עבר מהפכה, תחת שרביטו של המאמן הקולומביאני אדגר אוספינה, והובאו לא פחות מ-14 שחקנים חדשים, ביניהם 4 קולומביאנים (השוער וולטר נורייגה, המגן טרדליס פנייה והחלוצים חוליאן מוסקרה ו-וויליאם ספאטה), ואורוגוואי אחד (החלוץ לאונדרו מדינה). שאר המצטרפים החדשים הם ברובם שחקנים סולידיים מקבוצות קטנות. כרגע המהפכה נראית רע, ואוספינה כבר היה על-סף פיטורין.

    FBC Melgar - מועדון הכדור רגל מלגר (Foot Ball Club...), משחקת בעיר השלישית בגודלה בפרו, ארקיפה שבדרום המדינה. המועדון קרוי ע"ש של המשורר ומהפכן מריאנו מלגר, שנהרג בגיל 24 בקרבות העצמאות של פרו. ה"רוחינגרוס" זכו פעם אחת באליפות פרו (ב-1981), והיריבה הגדולה שלו היא סיינסיאנו, בדרבי של הדרום.
    הם משחקים באיצטדיון אוניברסיטאריו נסיונל סן אגוסטין בו 45,000 מושבים. באיצטדיון זה, אגב, שוחק משחק הגמר של הקופה סודאמריקנה בו זכתה סייאנסיאנו, בעקבות חוק שנקבע בקשר למס' המקומות המינימלי, אבל בפועל היה כדי שלא יישחקו בקוסקו הגבוהה.
    הרוחינגרוס לא עשו שינויים רבים בפגרה, וגם היא נראית כקבוצת מרכז קלאסית, אחרי שבעונה שעברה סיימה מקום אחד מעל היריבה הנצחית.
    המאמן האורוגוואי קרלוס מנטה הביא את בני ארצו לאונדרו ריברו וניקולס רוטונדו, וגם (או בעיקר) את הפה הגדול שלו.

    אליאנסה אתלטיקו - הקבוצה הקטנה מפרברי העיר הצפונית פיורה נמצאת בליגה הראשונה מאז 1988. הישגיה הגדולים ביותר היו העפלה לקופה סודאמריקנה (מעיין גביע אופ"א ז"ל), ב-2004,2005 ו-2009, שבכל הפעמים היא הודחה בסיבוב השני.
    היא משחקת באיצטדיון אלופי 1936 (8,000 מושבים), זכר לזכייה של קבוצה המורכבת משחקני אזור פיורה בטורניר שנערך במקום הליגה, שלא נערכה בגלל האוליפיאדה בברלין.
    בעונה שעברה היא ניצלה מירידה בזכות נקודה אחת, ונראה ששוב תיאבק נגד הירידה עד הסוף.
    הצ'ורס יתקשו להתגבר על אובדנו של ולוורדה ושאר הצעירים המבטיחים שלהם (שעברו גם הם לקבוצות גדולות יותר), אבל תנסה להציג את הדור הבא.

    CNI - קולחיו נסיול דה איקיטוס, או בקיצור CNI, משחקת בעיר הג'ונגל המפותחת איקיטוס (הנשלטת ע"י המוני מוטו-טקסי). הקבוצה מכונה "לוס צ'אראפאס", שאלו צבי-ים קטנים החיים באמזונס. גם את האנשים שגרים בג'ונגל מכנים כך, ולבנות אומרים "צ'אראפאס קליינטס", לא צריך להסביר למה...
    היא משחקת באיצטדיון מקס אגוסטין המודרני, בו 24,000 מושבים.
    לצ'אראפה יש סגל צעיר מאוד, שמי שאמורים לאזן אותו הם השוער הפרגוואי הוותיק יואל סאייס, שהגיע מבוליביה, והמגן יאיר בוטרון, שהגיע מחואן אאוריץ'.

    אינטי גז - הקבוצה מהעיר אייקוצ'ו שבהרים האנדים (בסביבותיה נערך הקרב הגדול בו ניצח חוסה דה סוקרה את הצבא הספרדי, ובו הסתיימה למעשה השליטה הספרדית בדרום אמריקה כולה), נוסדה בכלל כ"אורורה מירפלורס", ועד ל-2007 שיחקה ברובע המפורסם בבירה לימה. המועדון שיחק בליגות הנמוכות, ולא הצליח לצבור אהדה בקרב הקהל המקומי, וב-2007 נדד לאיקיטוס. המועדון לא התקבל היטב ע"י הקהל המקומי בשנה הראשונה, ולאחר חיפוש אחר "אוליגרך" שיציל את המצב, בעליה של חברת הגז "אינטי" קנה את המועדון והעביר אותו בשנית, הפעם לאייקוצ'ו. הפעם האמרה "משנה מקום משנה מזל" עבדה, והקבוצה העפילה לראשונה בתולדותיה לליגה הבכירה.
    הקבוצה משחקת באיצטדיון סיודד דה קומנה, בו 15,000 מושבים, שכצפוי לרוב הוא ריק למחצה.
    הקבוצה איבדה הרבה מאוד שחקנים, שעברו לכל עבר, וגם היא החתימה הרבה קולמביאנים לא מוכרים (לפחות לי) - השוער קרלוס צ'אבס, המגן דובאן הרננדס, הקשר מרלון נגרטה והחלוצים לאונרדו מינה ודוד קרדונה.
    למרות הגבהים של אייקוצ'ו, כרגע נראה שאין להם שום יתרון הביתיות, ודווקא בחוץ הם מצליחים טוב יותר, בניסיונם אולי לקרוא תיגר על אחד מששת המקומות הראשונים.

    חוסה גאלבס - הקבוצה מעיר הנמל צ'ימבוטה שבמחוז אנקאש (אותו מחוז של הווארז למטרקים), נקראה שהוקמה ב-1951 מנואל ריברה, ע"ש השחקן הידוע ביותר שיצא מהעיר צ'ימבוטה. ב-1963 אסרה ה-FBF לקרוא לקבוצה ע"ש אדם בעודו בחיים, והשם שונו לחוסו גאלבס, ע"ש גיבור מלחמת איי הצ'ינצ'ה (בין ספרד לפרו וצ'ילה).
    הפיצוי למר ריברה הוא האיצטדיון בו משחקת הקבוצה, שקרוי על-שמו. יש בו 25,000 מושבים.
    הקבוצה סיימה במקום ה-11 בעונה שעברה, 4 נקודות מעל הקו האדום, ותנסה להשיג יותר הפעם. ההישג הגדול שלה היה החתמתו של מריו לגיסאמון האורוגוואי, שהיה גם ברשימת הקניות של "צ'ינו" ריברה (שיחק תחת הדרכו בסן-מרטין). הבלם הקולומביאני הוותיק חוליו רומאנייה הובא מסייאנסיאנו, וינסה לעזור לקפטן הארגנטינאי דניאל פריירה לשמור על רשת נקייה יותר משלוש הפעמים שהוא הצליח לעשות זאת בעונה שעברה. מאמן אותה שחקן העבר האגדי חוליו ססאר אוריבה, "היהלום השחור".

    ספורט הוונקאיו - הקבוצה הצנועה מהעיר הוואנקאיו שבמחוז חונין, קיימת רק מ-2007, ובשנה שעברה עלתה לליגה הבכירה. היא משחקת באיצטדיון העירוני בו 20,000 מושבים.
    הקבוצה המפתיעה של העונה שעברה, שבעונתה הראשונה בליגה סיימה במקום הרביעי, תקווה לא ליפול למלכודת העונה השנייה המוכרת. בעקבות ההתחזקות של הליגה, המטרה שלה הרבה יותר צנועה מהכרטיס לסודאמריקנה – להישאר בליגה. למרות ההצלחות, היה שינוי בספסל, שרפאל קסטייו תפס את מקומו של הפרגוואי קריסטובל קובייה.
    השוער מרקו פלורס הובא מהספסל של סן-מרטין, והמגן חאבייר צ'מפוייזט יקווה לא לרדת ליגה כמו עם קבוצתו הקודמת, קורונל בולוגנסי.
    הם עדיין יסתמכו על הפרגוואיים המצוינים שלהם, ועל החלוץ הצעיר אירבן אבילה, וסביר להניח שיצליחו במשימתם.

    טוטאל צ'אלאקו - המועדון נוסד ב-2004 בארקיפה ע"י חברת הניקיון "טוטאל קלין". ב-2008, לאחר שנקלע לחובות ענק, הוא נמכר לקבוצת אנשים עסקים מקאייו הצמודה ללימה, וה"קלין" הוחלף בכינוי לבני המקום.
    השנה הקבוצה חסרת הזהות שוב החליפה בית, ועברה לעיירה האוצ'ו שצפונית ללימה. היא משחקת באצטדיון סגונדו אראנדה טורס, בו 17,000 מקומות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/4/10
  2. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    חשבתי בהתחלה שמדובר בפרו אבולושן סוקר ולא בליגה הפרואנית http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx תמיד נחמד לשמוע על ליגה חדשה שלא מסוקרת בארץ וגם מגיעה מדרום-אמריקה.
    מה המעמד בפרו של שני הפרואנים שמשחקים בבית"ר, פאולו דה-לה האסה וג'וניור ויסה?
    כאן בארץ השניים נותנים עונה מאוד בינונית, דה-לה האסה אמנם נמצא במגמת שיפור וייתכן שימשיך אבל ויסה פשוט חושך השנה וזה קורה אחרי עונה מצוינת שלו בהפועל פ"ת אשתקד.
     
  3. Yaniv "Rey de Copas hay uno solo"

    הצטרף ב:
    ‏22/4/08
    הודעות:
    3,583
    לייקים שהתקבלו:
    60
    מין:
    זכר
    ואו איתי הצלחת להסקרן אותנו כמו עידן על הקלומביאני, מתברר שכדורגל דרום אמריקאי משובח זה לא רק ארגנטינה וברזיל.

    אם תוכל בבקשה תרשום מה ידוע לך על הרכש (?) החדש של מכבי חיפה ווילמר אגיירה מאליאנזה לימה, אההה וכמובן יהיה מעניין עם תיתן סיקור לקראת המחזור הקרוב בליגה וניכן (אם אכן כן) ניתן לראות משחקים . השיטה באמת נראת מסובכת (אבל כל עווד לוזון או דון חוליו גורנדונה לא הגיעי לפרו אתה יכול להיות רגוע )

    ובהזדמנות זו נאמר שוב ברוך הבא http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wlcm.Xxx

    נ.ב.

    בקשר לאוכל הפרואני כדי שנאמין צריך לטעום http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏10/4/10
  4. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    כל הכבוד על ההשקעה איתי, תן בראש כמו תמיד http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx
     
  5. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    תודה רבה על התגובות (הנורא מהירות!). בקשר למעמד של הבית"רים, בעוד שבהתחלה ג'וניור ויסה היה מוזכר קצת, כיום הוא נשכח לגמרי (כמו מצבו בבית"ר). גם שהיה נדמה שהוא חוזר לפרו זה ממש לא תפס כותרות. פאולו דה לה האסה תמיד היה שחקן די אפור, גם בימיו בנבחרת, ככה שגם הוא לא מגיע לאמצעי התקשורת. הרנן רנחיפו, החלוץ שמשחק בליגה הקפריסאית, מקבל סיקור הרבה יותר גדול משניהם ביחד.
    לגבי ווילמר אגירה, אני לא ראיתי בשום אתר שיש משהו על מעבר שלו למכבי חיפה, למעט הקישור בפורום של מכבי חיפה לאתר OVACION אותו אני לא מכיר. באתר לא מוכר אחר, רשום בכלל שהוא בדרך למכבי ת"א.
    לדעתי זה דווקא יכול להתאים מאוד לשני הצדדים, הוא חייב לחזור לאירופה, ואולי דרך חיפה יהיה לו יותר קל (בטח אם הם יצליחו להגיע לליגת האלופות שוב).
    אגירה חזר לפרו אחרי שנתיים במץ בשביל להציל את אליאנסה מירידה לליגה השנייה בסוף עונת 2008. בעונה שעברה הוא לא שיחק יותר מדי טוב, אבל אליאנסה הגיעו לגמר שם הפסידו לאוניברסיטאריו. את העונה הנוכחית הוא פתח מצוין, עם הופעות ענקיות בקופה ליברטדורס, שבמשחק מול אסטודיאנטס הוא פשוט פירק לגורמים ועשה צחוק מההגנה הטובה בדרום אמריקה. יש לו יכולת טכנית מצויינת, זריז ועם הרבה כוח פיזי, אבל הוא לא עקבי. בכל מקרה, שחקן יותר טוב מהפרואנים שהגיעו עד עכשיו לארץ הוא בוודאי שכן, ובהפרש עצום.
    ולידיעת אלישע לוי - הוא חייב חלוץ אחר לידו, כמו שבאליאנסה יש איתו את חוסה "זלאטן" פרננדס הגבוה, שכן הגדולה שלו היא בעיקר פריצה מהאגפים.

    כרגע באל קומרסיו פורסמה כתבה שהן אגירה וחברו לחוד, וגם מאמנם, לא יתעניינו בהצעות ממקומות אחרים וישארו באליאנסה כל עוד היא בקופה ליברטדורס.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/4/10
  6. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    הליגיונרים -
    חואן מנואל ורגאס: המגן/קשר השמאלי המצוין של פיורנטינה חווה את העונה הטובה ביותר שלו, ומכירתו לקבוצה גדולה יותר כבר ודאית, שהשאלה היחידה היא למי. כרגע נראה שיובנטוס עקפה את ריאל במאבק עליו, שגם אינטר ומנצ'סטר סיטי הביעו התעניינות.

    קלאודיו פיזארו: חלוצה של ורדר ברמן רחוק רק 4 שערים משיא הכיבושים של שחקן זר בליגה הגרמנית, שכרגע שייך לג'ובאני אלבר שכיכב בבאיירן. החלוץ בן ה-31 הושעה ע"י ההתאחדות מהנבחרת יחד עם ג'פרסון פארפאן, סנטי אקאסייטה ואנדרס מנדוסה בעקבות הבילויים שלהם במלון בלימה אחרי התיקו נגד ברזיל, שכמה ימים לאחריו בא ההפסד המביש 5-1 באקוודור, אי-שם במחזור הרביעי של המוקדמות הנוראיות.

    ג'פרסון פארפאן וקרלוס סמבראנו: קשרה בן ה-25 של שאלקה 04 חווה עונה טובה מאוד והוא אחד מהבולטים בקבוצתו שנאבק על האליפות. הבלם סמבראנו בן ה-20 משחק איתו בקבוצה, והיה שחקן הרכב קבוע עד לפציעתו בחזרה מפגרת החורף, ומאז הוא מבליח מדי פעם להרכב, רק כדי לא לפתוח במשחק הבא (ולהיפצע שוב).

    פאולו גררו: חלוצה בן ה-26 של המבורג חזר לפני שבועיים מפציעה קשה מאוד, שמנעה ממנו לשחק במשך שבעה חודשים. בינתיים הוא הספיק להבקיע בליגה האירופית, ולזרוק בקבוק על צופה מתוסכל במסגרת הליגה, וכרגע הנהלת הליגה השעתה אותה עד לסיום העונה, אך המבורג ערערה על העונש. החוזה שלו מסתיים בסוף העונה, ונראה שהוא לא ימשיך בקבוצה, עם כי הוא הסכים לרדת בשכר בשביל להישאר.

    סנטיאגו אקאסייטה: הקפטן בן ה-32 של אלמריה איבד את מקומו בהרכב תחת שרביטו של חואן ליו, ונראה שהוא מתקרב לסוף הקריירה. הוא דחה חזרה לפרו ואמר שהוא רוצה לפרוש במועדון בו הוא משחק מ-2004.

    אלברטו רודריגס: בלמה בן ה-26 של בראגה הפורטוגלית הוא העוגן של ההגנה הטובה ביותר בפורטוגל, ואחת מהסיבות העיקריות שהקבוצה הצנועה נמצאת במירוץ לאליפות. גם הוא על הכוונת של קבוצות גדולות יותר, וסביר להניח שלא יישחק בפורטוגל בעונה הבא אלא בספרד או באיטליה.

    יוהאן פאנו: אחרי שעשה חייל בקולומביה, עבר העונה "אל גאבילאן" לאטלנטה המקסיקנית, ולמרות הטורניר הבינוני של קבוצתו הוא דווקא משחק מצוין, ועד עכשיו כבר 8 שערים ב-12 משחקים, שהוא במקום השני בטבלת מלכי השערים שם. ההופעות המרשימות שלו לא נעלמו ממאמני שאר הקבוצות שם, והוא בקרוב יעבור או לאמריקה (כמחליפו של קאבנייאס), או לקרוס אזול המצויינת. אנדרס מנדוסה, שמשחק בטורקיה, נקשר למועדונו הנוכחי של פאנו, וייתכן שיחליפו בקבוצה מקנקון.

    חוץ מהם, אדווח מדי פעם גם על מעליליהם של נולברטו סולאנו הוותיק שמשחק בלסטר, הרנן רנחיפו שקורע רשתות במדי אומניה ניקוסיה, דניאל צ'אבס המנסה להיכנס לרוטציה בקלאב ברוז', ושאר שחקנים זוטרים.
     
  7. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ברוך הבא איתי http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wlcm.Xxx

    אני תמיד שמח ללמוד ולהכיר עוד על הכדורגל הדרום אמריקאי, התחלתי לקרוא ואני מבטיח לשאול ולהגיב כשאסיים. כל הכבוד על ההשקעה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/icon_thumright.Xxx
     
  8. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    זה לקח 9 מחזורים, אבל אחרי המחזור האחרון ששוחק בשבת, ראשון ושני, הצמרת התחילה להתעצב כפי שחשבנו שהיא תיראה בהתחלה, ש-6 הקבוצות שמכוונות לאליפות מאיישות אותה.

    שערי המחזור והטבלה.

    אוניברסיטאריו 2 - 0 סזאר וייחו
    ברוכה השבה, האלופה. הקרמס סוף-סוף הציגו משחק ראוי, וניצחו קבוצה חזקה בדמות סזאר וייחו, שאיבדה את המקום הראשון בעקבות ההפסד. המארחים שלטו במשחק לכל אורכו, אבל ההתקפה המזעזעת שלהם, שכנראה תעלה להם בהדחה מהקופה ליברטדורס בעקבות התיקו המאופס המביש בבית מול בלומינג, פשוט לא מסוגל להבקיע. אז איך הם כן הבקיעו? מהנקודה הלבנה, פעמיים. דקה לסיום המחצית הראשונה נפל החלוץ האורוגוואי ויקטור פיריס אלבס ברחבה, והקרמס קיבלו במתנה פנדל מאוד מפוקפק. פיריס בעצמו לקח את הבעיטה, ומשם הוא לא נכשל.
    הקבוצה מטרוחיו לא הצליחה ליצור שום התקפה מסוכנת, וסבלה מאוד מחסרונו של מאייר קנדלו, שהורחק במחזור הקודם. אם זה לא היה מספיק, הרי שבדקה ה-64 הורחק מנואל קורלס משורות האורחים, אחרי שנתן קטנה למביא כדורים(!). בדקה ה-88 נשרק פנדל נוסף לזכות האלופה, והורחק שחקן נוסף של המשוררים, הפעם בצדק מוחלט ש"מנסאנון" הרננדס הכשיל את ראול רואידיאס, ומנע שער בטוח. הקפטן הוותיק, הארגנטינאי קרלוס גלבאן, ניגש לנקודה הלבנה וקבע את תוצאת המשחק.
    הקרמס יגיעו לבואנוס איירס במצב רוח מרומם, ולאחר מכן ייסעו למשחק חוץ בהוואנקאיו. המשוררים יכולים לחזור לראשות הטבלה במחזור הבא, אם הם יינצחו בביתם את המוליכה, סן-מרטין.

    אינטי גז 2 - 1 ספורטינג קריסטל
    במשחק שפתח את המחזור, הסלסטס פיספסו הזדמנות ענקית לעלות למקום הראשון, שהפסידו באייקוצ'ו לאינטי-גז המקומית. המקומיים שלטו במשחק לכל אורכו, שהשוער אריק דלגדו הציל את קריסטל פעם אחרי פעם. בדקה ה-29 יצאו האורחים למתפרצת, שמארסיו ולוורדה מסר כדור עומק לצ'וריאנו פאלאסיוס, שהעביר בנגיעה למיגל "אל צ'ינו" חימנס, והחלוץ האורוגוואי כבש שער נהדר, שהעלה את מאזנו העונה לשבעה שערים. החום והגובה המשיכו להעיב על המשחק של הסרווסרוס, שההתקפה שלהם גם ככה לא מבריקה יותר מדי מתחילת העונה, והמקומיים לחצו יותר ויותר, ואחרי עשר דקות השיגו את השוויון, שאלכס מגאיאנס הגביה לרחבה כדור חופשי, וחוסה מנדוסה הלא-מכוסה הבקיע מקרוב.
    שתי דקות במחצית השנייה המהפך הושלם, ששוב ההגנה השערורייתית של קריסטל, בראשות הבלם הפראגוואי המאכזב ריקרדו מרטינס, לא הצליחה להרחיק את הכדור מהרחבה, וחורחה אגירה כבש את השער השני של המארחים.
    הקבוצה של צ'ינו חימנס עם הפסד שני ב-4 משחקים, ואחרי פתיחת העונה המבריקה נראית רע מאוד לאחרונה. בשבוע הבא הסלסטס יקבלו הזדמנות נוחה מאוד לחזור לנצח, בדמות משחק בית מול איקיטוס. אינטי גז תצא למשחק חוץ מול טוטאל צ'אלאקו.

    איקיטוס 0 - 4 אליאנסה לימה
    הקבוצה של גוסטבו קוסטס שמעה שאסטודיאנטס פירקה את ראסינג 4-0, והגיבה בתוצאה זהה, לקראת המאבק על המקום הראשון ביניהן. האצטדיון היפה באיקיטוס התמלאה באוהדיה הרבים של אליאנסה הרחק בג'ונגל, שלצערם זכו לראות רק את ההרכב השני של הגרונס, אבל גם הוא הספיק בשביל לפרק את הקבוצה המקומית.
    בדקה ה-13 נגח החלוץ הארגנטינאי הנשכח, קלאודיו "קריוקה" ולאסקס, את שערו הראשון העונה. 6 דקות לאחר מכן הגיע השער היפה של המשחק, שהקשר בן ה-19, פאולו הורטאדו, בעט כדור חופשי מ-30 מטרים הישר לחיבורים. בדקה ה-37 הורטאדו שוב כבש, לאחר שקיבל כדור רוחב נהדר מטראגודרה.
    ווילמר אגירה נכנס בדקה ה-67 לשמחתו של הקהל, וכבר לאחר 4 דקות על המגרש כבש בקלות, שרוברטו אובלר המשיך בנגיחה כדור שנבעט מרחבת האורחים, ו"אל סוריטו" התגבר על ההגנה ומלכודת הנבדל בשביל להישאר לבד מול מתיאס דירוטו, ולקבוע את תוצאת המשחק.
    הגרונס עולים למקום הרביעי בטבלה, ובשבוע הבא יארחו את חוסה גאלבס. איקיטוס ירדה אל מתחת לקו האדום, בתחתית הצפופה.

    סן מרטין 3 - 2 לאון דה הוואנוקו
    בביקור הקודם של האריה מהוואנוקו באצטדיון סן-מרטין, היא נפגשה עם ספורטינג קריסטל למשחק בין 2 הקבוצות המושלמות היחידות אז, והפסידה 1-0 למרות ששלטה במשחק. מאז הקבוצה של פרנקו נאבארו ניצחה במשחק אחד בלבד, והפסידה ב-3 נוספים. הפעם היא פגשה את סן-מרטין, ולמרות ששוב הקשתה נורא על המארחת, היא יצאה מלימה בלי נקודות, ושהקבוצה היריבה עולה למקום הראשון.
    בדקה ה-18, מתפרצת נהדרת של האורחים הסתיימה בשער של אברט צ'אבס. הסנטוס השוו בדקה ה-36, שחרמן אלמאנו הבקיע מהנקודה הלבנה, ואחרי 2 דקות הם כבר עלו ליתרון משער של פדרו גארסיה. אבל האורחים לו אמרו נואש, ובדקה ה-42 לואיס קרדוסה נגח פנימה כדור חופשי בשביל לסיים מחצית ראשונה נהדרת.
    המחצית השנייה כבר הייתה יותר רגועה, אבל קבוצתו של "מאניו" רואיס ידעה לקחת את שלושת הנקודות, שאבר אריולה הארגנטינאי נגח פנימה כדור קרן בדקה ה-65.
    הקבוצה מסנטה-אניטה עולה למקום הראשון, וממשיכה להבקיע בצרורות. הקרמס של הצפון ירדו למקום השמיני, ובמחזור הבא הם יארחו את ספורט בויס.

    שאר המשחקים:
    חואן אאוריץ' סוף-סוף חזרה לנצח, שגברה בצ'יקלאיו 2-1 על טוטאל צ'אלאקו, משערים של סיסילאינו (דקה 61 בפנדל) וטאחדה (דקה 76). איסק פונטה כבש לאורחים (דקה 87).
    סייאנסיאנו חזרה להפסיד, הפעם 1-0 בצ'ימבוטה לחוסה גאלבס. ה"פאפא" המקומיים עלו מהמקום האחרון לעשירי, בעוד שה"פאפא" החליפו אותם בתחתית הטבלה.
    מלגר נעצרה אחרי 2 נצחונות רצופים, שסיימה בתוצאה 1-1 עם ספורט הוואנקאיו בארקיפה.
    ספורט בויס ואליאנסה אתלטיקו נפרדו בתיקו מאופס באצטדיון בקאייאו.

    חדשות חוץ
    קלאדיו פיזארו כבש צמד בניצחון ורדר ברמן 4-0 על פרייבורג, והוא במרחק 2 גולים בלבד מהשוואת שיאו של ג'ובאני אלבר. המפציץ גם נבחר לשחקן המחזור בגרמניה.
    ג'פרסון פארפאן במשחק רע, סחט פנדל מפוקפק מאוד, שהביא לשוויון זמני של קבוצתו שאלקה בהפסד 4-2 להאנובר. קרלוס סאמבראנו שוב ישב על הספסל, למרות שנראה שהוא ישוב להרכב במשחק הבא.
    יוהאן פאנו ממשיך להפציץ במקסיקו, שכבש משחק שישי ברציפות, הפעם את שער הניצחון של קבוצתו אטלנטה על קרוס אסול, שמסתמנת כקבוצתו הבאה. אל גאבילאן אמר שהוא מאוד נהנה באטלנטה, אבל לא פוסל מעבר לקבוצה גדולה יותר לקראת הטורניר הבא. בעקבות הניצחון חזרה קבוצתו למאבק על המקום בפלייאוף.
     
  9. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    איתי איך הקהל המקומי מתייחס לקוסטאס? בארגנטינה הוא נכשל כישלון עצום כמאמן, לא רק בשל הסגל שהיה לו אלא גם בשל העדר השיטה, יצירתיות ויכולת ניהול המשחק. יכול להיות שבמועדון עם פחות לחץ הוא מצליח יותר, או שפשוט יש לו סגל טוב שהוא לא מצליח לקלקל לו יותר מדי?
     
  10. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    קוסטס נחשב, גם בעיני, כקוסם. הוא קיבל קבוצה שכמעט ירדה ליגה, ובלי הרבה שינויים בסגל הוביל אותה למקום השני בשנה שעברה, ולהצגות השנה. בעוד שבעונה שעברה היו הרבה ספקות לגבי המשחק הקבוצתי של הקבוצה, שנשענה הרבה מאוד על ג'וניור מונטאניו הקולומביאני, השנה יש שיטה מאוד ברורה - משחק האגפים בראשותו של יואל סנצ'ס פורח, ו-ווילמר אגירה הפך מכישרון מבוזבז ל"חלוץ שנולד פעם ב-100 שנים", כפי שהגדיר אותו וושינגטון קוקורטו, בטור שלו באי-אס-פי-אן.
    יותר מזה, הוא המועמד המוביל לקבל את תפקיד המאמן הלאומי, אם בהתאחדות יחליטו מתישהו למנות אחד כזה, שכן מאז סיום תפקידו של צ'מו בסוף המוקדמות אין לפרו מאמן לאומי, למרות בקשותיהם של כל השחקנים המובילים שימנו אחד כבר. הנשיא של אליאנסה לימה הבהיר שהוא לא ישחרר את קוסטס וגם אף שחקן מהקבוצה עד לסיום הקופה ליברטדורס, שלדעתו לאליאנסה יש סיכוי ממשי לזכות בתואר.

    לגבי המועדון ה"פחות לחוץ", קשה לקרוא כך לאליאנסה לימה. למעשה, המאמן היחיד מאז 1994 שהצליח לשרוד שם שנתיים רצופות היה קוסטס בעצמו, ב-2003-2004. מאז הקדנציה הקודמת שלו אימנו את הקבוצה לא פחות מ-10 מאמנים ב-4 שנים.
    יש דברים שקשה להסביר אותם, כמו התאמה בין מאמן או שחקן לקבוצה, וזאת נראית כסיבה העיקרית להתנגדות למינוי למאמן הנבחרת, שכן בכל מקום אחר שהוא אימן הוא נכשל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/4/10
  11. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    תודה על ההסבר המפורט, אני מאחל לו רק הצלחה ויש לי רק מילים טובות עליו בתור בן אדם. בעניין הלחץ, יכול להיות שאני טועה, אבל קשה לי לדמיין מועדון לחוץ יותר מראסינג של העשור האחרון...
     
  12. Yaniv "Rey de Copas hay uno solo"

    הצטרף ב:
    ‏22/4/08
    הודעות:
    3,583
    לייקים שהתקבלו:
    60
    מין:
    זכר
    ברכות לאיתי על הניצחון המרשים של קבוצתו 2-5 על CNI http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/icon_thumright.Xxx



     
  13. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    שרים כל הדרך לפסגה
    בסופ"ש שוחקו 7 מ-8 משחקי המחזור העשירי בליגה הפרואנית, שהמשחק בין אוניברסיטאריו לספורט הוואנקאיו נדחה ליום רביעי הבא. במוקד עמד הניצחון 2-0 של "המשוררים" מטרוחיו על סן-מרטין, שהעלה את סזאר וייחו חזרה לפסגה על חשבון קבוצתו של מאניו רואיס. כפי שיניב אמר, ספורטינג קריסטל ניצחה 5-2 בביתה את איקיטוס ונשארה דבוקה למובילות, ואליאנסה ניצחה 3-2 את חוסה גלאבס "עם הבאזר".
    שערי המחזור והטבלה

    סזאר וייחו 2 - 0 סן מרטין
    קשה לקרוא למשחק הזה "משחק העונה", גם בגלל השלב המוקדם, וגם בגלל שהאצטדיון בכלל לא התקרב להיות מלא, עקב כך שלשתי הקבוצות אין יותר מדי אוהדים. למרות זאת, המשוררים נהנו מאוד מהביתיות בגלל סיבה אחרת - הדשא הסינטטי. סן-מרטין התקשתה מאוד לייצר את ההתקפות הרגילות שלה, והטריו המפחיד אריולה-ויטי-אלמאנו לא עשה נזק להגנת המארחים. בצד השני לעומת זאת, כבר לא צריך לנחש מי הצטיין, שכן הקולומביאני מאייר קנדלו, כרגיל, היה רמה אחת מעל כולם.
    בדקה ה-25 קנדלו השתחרר משמירה ומסר לסידני פייפר, שבעט נהדר מ-25 מטרים וכבש את שערו הראשון העונה בסטייל. מיד אחרי זה הורחק ג'ון אינוסטרוסה משורות האורחים, אחרי שנתן מרפק לישמעאל אלברדו. בדקה ה-39, לאחר התקפה בה השתתפו כמעט כל שחקני וייחו, סידני פייפר העביר כדור רוחב למגן מנואל אוגאס, שעצר על החזה ובעט לקורה ופנימה. זהו שערו הראשון של אוגאס במדי המשוררים, בעונתו השלישית שם, אחרי שהגיע מ..סן-מרטין.
    במחצית השנייה המארחים יכלו להגדיל את יתרונם, אבל החטאות של הורטאדו וקנדלו, פלוס פסילת שער של הורטאדו בגלל נבדל פצפון, השאירו את תוצאת הסיום זהה לתוצאת המחצית.
    המשוררים חוזרים למקום הראשון, במרחק 2 נקודות מסן-מרטין וקריסטל שבמקומות השני והשלישי. בשבוע הבא הם יתארחו בקאייאו אצל ספורט בויס, בעוד הסנטוס יארחו את ספורט הוואנקאיו.

    ספורטינג קריסטל 5 - 2 איקיטוס
    אז תודה ליניב על הברכות, אבל הניצחון היה רחוק מלשכנע, למעשה עד המחצית הייתה הרגשה של כישלון טוטאלי. "צ'ינו" ריברה המשיך עם הניסויים בהגנה המעורערת של הסלסטס, שהפעם פתח עם הפראגוואי המאכזב, ריקרדו מרטינס, ועם אדווין פרס (שכבר לא יכול לאכזב אף-אחד) במרכז ההגנה, וזה עלה לו ביוקר. כבר בדקה הרביעית הכדור הסתובב לו בתיבת החמש, ואנדי פאנדו הבקיע במספרת והעלה את האורחים ליתרון מפתיע. עשר דקות לאחר מכן, יאנקרלו קאסאס איבד כדור במרכז המגרש (ספק בעבירה), חואן פאבלו ורגארה קיבל את הכדור באגף והעביר למרכז, ופאנדו שוב התגבר על השמירה הלקוייה של מרטינס בשביל לנגוח פנימה את השני. בדקה ה-40, מסירה מצוינת של קרלוס לובתון (שחזר להרכב) הביאה את הכדור לאוסקר ויאריאל, והקולומביאני העביר כדור רוחב למבקיע הגדול, צ'ינו חימנס, שצימק מקרוב.
    במחצית ריברה הכניס את יושי יוטום במקומו של קאסאס, וטרק קאראנסה הצעיר ירד מעמדת הקשר השמאלי לקישור האחורי. יוטום, כמו בניצחון על אוניברסיטאריו, הראה כמה הוא טוב בעמדה הזו, שהיה ללא ספק המצטיין והביא לשינוי הגדול. בדקה ה-48 יוטום עבר את המגן, והעביר כדור רוחב מצוין לאוסקר ויאריאל, שסוף-סוף כבש (ואחרי זה המשיך להחטיא). ריברה ראה שזו ההזדמנות לנצח, וזרק למגרש גם את הקיצוני לואיס אדווינקולה, במקומו של המגן פרננדס, ששוב קאראנסה נקרא להחליף מיקום.
    בדקה ה-60 עוד כדור עומק של לובתון עשה את דרכו ליוטום המסוכן, אבל המגן המפוחד קרלוס ברנה נגע ביד ברחבה, מה שהביא לפנדל אותו הבקיע מי אם לא חימנס, שעם שערו התשיעי העונה ביסס את מעמדו בראשות טבלת הכובשים. בדקה ה-68 כדור עומק מצוין של אדווינקולה מצא את המגן השמאלי, ג'ייקסון רייס, פורץ לרחבה, והוא הקפיץ מעל השוער את הרביעי. 2 דקות לסיום אדווינקולה שוב בישל, הפעם לדני סנצ'ס, שכבש מול שער ריק.
    ניצחון גדול, ועם זאת הרבה חומר למחשבה, לסלסטס, שנשארים צמודים לפסגה, ובשבוע הבא יתארחו בצ'ימבוטה למפגש עם חוסה גאלבס. איקיטוס, שירדה למקום האחרון, תחפש נקודות שתארח בביתה את טוטאל צ'אלאקו.

    אליאנסה לימה 3 - 2 חוסה גאלבס
    במשחק שפתח את המחזור, ביום שישי, אירחו המחליפים של אליאנסה לימה את חוסה גאלבס במטוטה. בדקה השביעית הקולומביאני ג'וניור מונטאניו כבש שער נהדר, שניצל מסירה רוחב גרועה בהגנה, בשביל להקפיץ בנגיעה מ-20 מטרים היישר לחיבורים של דניאל פריירה. בדקה ה-26 "קריוקה" ואסקס הבקיע את השני, אחרי כדור רוחב של אלכסנדר סנצ'ס, שבעצמו קיבל מסירה מצוינת ממונטאניו.
    פה נרדמו המארחים, והאורוגוואי המצוין לגיסאמון ניצל זאת בשביל לצמק בדקה ה-35 לאחר דאבל-פס עם החלוץ פרנק אוסיי. בדקה ה-77 לגיסאמון הבקיע את השני שלו, בכדור חופשי נהדר, ועם ההרחקה של אדגר גונסאלס המקומי בדקה ה-90, הכול נראה גמור. אלא שאז, אחרי סיום שלושת הדקות של תוספת הזמן, ג'וניור מונטאניו קיבל כדור ברחבה, השתחרר ומסר לפאולו הורטאדו, והקשר הצעיר כבש שער שלישי תוך 5 ימים, והביא את הניצחון לאינטימוס.
    אליאנסה יוצאת לארגנטינה שהיא במקום הרביעי, עם משחק חסר, ובשבוע הבא היא תתארח אצל חואן אאוריץ'.

    סייאנסיאנו 0 - 0 חואן אאוריץ'
    בדרבי המאמנים הקולומביאנים, בין אדגר אוספינה של סייאסיאנו, לבין לואיס סוארס על הספסל של חואן אאוריץ', לא נרשמה הכרעה. הציקלון הגיע למשחק בלי ריימונד מאנקו ופדרו אסקוי, ובלעדיהם משחק האגפים המפורסם לא היה קיים בכלל. הפאפא הציגו לראשונה את החלוץ "צ'צ'ה" איברה, לשעבר שחקן אאוריץ', שחזר מפציעה ארוכה, אבל עדיין היה חלוד והחמיץ הזדמנויות רבות לנקום בקבוצה שוויתרה עליו. בסיום תיקו מאופס שפוגע בשתי הקבוצות. הפאפא אמנם נחלצו מהמקום האחרון אבל נשארו מתחת לקו האדום, והקבוצה מצ'יקלאיו ממשיכה להתרחק מהפסגה.

    משחקים נוספים
    מלגר ניצחה 3-1 את אליאנסה אתלטיקו בפיורה, ועלתה למקום החמישי בטבלה. צמודה אליה לאון דה הוואנוקו שניצחה בביתה באותה תוצאה את ספורט בויס. טוטאל צ'אלאקו התרחקה קצת מהתחתית שניצחה 1-0 את אינטי גז.

    חדשות חוץ
    קלאדיו פיזארו כבש את שער השוויון השני בניצחון החוץ של קבוצתו ורדר ברמן על האלופה וולפסבורג, שהעלתה אותה למקום השלישי המוביל לליגת האלופות. פיזארו רחוק רק שער אחד משיאו של ג'ובאני אלבר, שכבר אמר שהוא בטוח שפיזארו ישבור אותו, ושהוא שמח שהשיא שלו יישאר בידיים טובות.
    גם ג'פרסון פארפאן כבש בניצחון קבוצתו שאלקה 3-1 על מנשגלדבך, אבל עם היכולת של באיירן לא נראה שזה יעזור להם.
    יוהאן פאנו ממשיך להפציץ בליגה המקסיקנית, ועלה למקום הראשון בטבלת המבקיעים, מה שלא עזר לקבוצתו אטלנטה, שהפסידה 2-1 לטיגרס ואיבדה סיכוי לעלות לפלייאוף. פאנו אמר שלמרות גילו, 32, הוא עדיין חולם לשחק באירופה, אבל סביר להניח שיסתפק במעבר לאחת מהקבוצות המובילות במקסיקו.
     
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    איך נקבעות היורדות והקבוצות שמעפילות לגביעים?
     
  15. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    לגבי היורדות והעולות לסודאמריקנה - זה לפי הטבלה "הווירטואלית" המאוחדת של שני הבתים, כלומר לפי סך-כל הנקודות שצברה אותה קבוצה כאילו לא היה פיצול. העולות לליברטדורס הן 2 העולות לגמר פלוס הקבוצה שסיימה במקום הראשון בתום השלב הראשון, ובמידה והיא עולה לגמר אז זה יהיה לקבוצה בעלת המאזן הכי טוב שלא עלתה לגמר.

    אגב, אוניברסיטאריו ניצחה 3-1 את טוטאל צ'אלאקו במשחק השלמה (תקציר), והיא עלתה למקום החמישי, שעדיין יש לה עוד משחק חסר (מול ספורט הוואנקאיו), שיושחק בשבוע הבא.

    עוד חדשות טובות לקרמס באו מברזיל, שם פלמגנו ניצחה את קאראקס רק בשער אחד, מה שכמעט מבטיח את עלייתה של קבוצתו של חואן ריינוסו לשלב הבא.

    שמועות חמות בקשר להעברות
    ווילמר אגירה נראה בדרך המהירה החוצה מאליאנסה לימה, שמנהל אליאנסה, גיירמו אלארקון, כבר נפגש עם מנהלי ריבר פלייט. צריך להזכיר שאנחל קאפה מכיר את "אל סוריטו" מ-2002, אז הוא אימן את אוניברסיטאריו, ואגירה כמעט הרס לו את הזכייה באליפות האפרטורה. אחרי אותו משחק הוא אמר שאגירה ופארפאן יגיעו רחוק מאוד, אבל בעוד הפוקיטה מצליח באירופה, אגירה לא ממש הצליח בימיו במץ.
    אלארקון נפגש גם עם ראשי קבוצות נוספות ואנשי עסקים בקשר לשלושה מצטיינים אחרים - חוסה "זלאטן" פרננדס, והקשרים יואל סנצ'ס ויאן טרגודרה, שההצעה הרצינית ביותר באה מאיש העסקים מיגל פירס (מוכר למישהו?) שרוצה לקנות 50% מכרטיסיהם של אגירה וסנצ'ס.

    לא רק שחקני אליאנסה מבוקשים בחו"ל, אלא גם דני סנצ'ס, יושי יוטום וחואן לוחאס הסלסטס. לפי סגן הנשיא של המועדון מרימאק, חוסה אנטוניו אוסטרלינג, אמר שמס' אנשי עסקים מספרד כבר נמצאים במו"מ לרכישת כרטיסי השחקן של שלושתם.
    בנוסף הוא גם שלל את האפשרות שסנטי אקסייאטה יגיע ללה-פלורידה, לאחר ששמו עלה לכותרות בעקבות הבעיות במרכז ההגנה של הסרווסרוס.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/4/10