הטעות של ההתאחדות!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י King_Beckham, ‏16/4/04.

  1. King_Beckham Member

    הצטרף ב:
    ‏28/2/04
    הודעות:
    261
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כן כן, כמו שאתם בטח מתארים לעצמכם, כשאני אומר הטעות של ההתאחדות אני מדבר על ליגת העל!

    אז בואו נראה מהן הגורמים של ההתאחדות לפתיחת ליגת העל, ואיזה טעויות ושגיאות זה עשה.

    המודל לחיקוי של ההתאחדות היה הפרמייר ליג באנגליה (לכן גם קראו לה על שם הליגה האנגלית רק פירשו את זה לעברית - פריימיר ליג=ליגת העל).

    ההתאחדות ראתה שהפריימיר ליג האנגלית הפכה לאחת הליגות המרתקות והרווחיות ביותר בעולם.

    ע"י כינוס הקבוצות החזקות ביותר והעמדת תנאים טובים לקבוצות כולל שידורים וכו', הפריימיר ליג הכניסה המון כסף לקבוצותיה, והליגה הפכה לאחת הליגות המרתקות ביותר בעולם, כשלדעת רבים המעניינת ביותר (גם לדעתי אגב).

    אז זה היה המודל לחיקוי של ההתאחדות, אבל במקום לשפר את הליגה הבכירה בישראל, הם הפכו אותה לפחות מעניינת עם רמה גרועה יותר.

    ישראל היא ארץ קטנה, ולכן אין טעם שיהיו בליגה הבכירה 18 או 20 קבוצות כמו בליגות האנגלית, הספרדית או האיטלקית, אבל 16 קבוצות, מה שהיה עד אז בליגה הבכירה - הליגה הלאומית, היא בהחלט ליגה מעניינת וטובה.
    כאשר גברי לוי וההתאחדות לכדורגל צימצמה את מספר הקבוצות בליגה הבכירה ל-12 העניין ורמת הכדורגל ירדה.

    כמות המפגשים בין קבוצות מגוונות ירדה.
    אמנם עשו 3 סיבובים במקום 2 אבל עוד ועוד משחקים נגד אותה קבוצה לא מגביר את רמת העניין כמו משחקים נגד עוד ועוד קבוצות עם יותר ביקורים באיצטדיונים שונים.
    במקום שיהיה משחק אחד ביום שישי, שש משחקים ביום שבת ומשחק אחד ביום שני, זה הפך למשחק אחד בראשון אחד בשני ורק ארבעה משחקים בשבת, ולכן הביטוי שבת של כדורגל שכלל אז שישה משחקים, כולל עכשיו רק ארבעה וקשה מאוד לקרוא לזה שבת של כדורגל.

    זוהי ללא ספק טעות של גברי לוי וההתאחדות לכדורגל.
    מילא אם הקבוצות שלנו לא מצליחות באירופה, שלפחות נהנה מהליגה המקומית שלנו, מה שהיה בתקופת הליגה הלאומית, ומאז תקופת ליגת העל, לא רק שקבוצותינו לא מצליחות באירופה, אלא שגם הליגה המקומית שלנו לא מספקת לנו הנאה כל כך.

    הביעו את דעתכם בהריסת ההנאה של חובבי הכדורגל הישראלי.
     
  2. לילך משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    5,156
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סליחה על הביטוי, על מה לעזאזל אתה מדבר?
    קראתי אומנם רק את הפיסקה הראשונה, אבל אני כבר יכולה להגיד לך שאתה טועה. ההתאחדות ממש לא "עשתה" את ליגת העל, ס"הכ שינו את השם מהליגה הלאומית לליגת העל, אני לא רואה פה שום פאשלה, שום טעות, שום דבר.
     
  3. EladLR Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/02
    הודעות:
    914
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי דווקא עדיף ככה

    אבל אפשר לפלפל את הסיבוב השלישי ולעשות משהו מדהים:
    במקום סיבוב 3... 8 ראשונות בפלייאוף הטוב מ5...
    ו4 אחרונות בבית משלהם שהשתיים האחרונות יורדות

    לא רעיון טוב יותר? ככה יהיה מעניין מאוד בליגה.. יהיה גמר הפלייאוף שיהיה לנו מינימום 3 משחקים מעניינים בגמר בלי קשר למה שילך בחצי

    ככה מה שיקרה בסוף יהיה יותר חשוב ובעצם ב2 הסיבובים הראשונים ינסו להשיג מקום טוב לפלייאוף...
     
  4. יוגב אסולין Guest

    אפשר לחשוב על הרמה מאוד שיטוות לשנות את צורת הליגה.. כדי שהיא תיהיה הרבה יותר מעניינת.
    אבל כמו שאברשטיין אמר פה.. ברגע שיש בעונה אחת יותר מידי משחקים חוזרים וכו'.. זה מוציא את העניין של המשחקים את המתח מכל אחד מהם את ההתרגשות ואת היכולת של הקהל להכין דברים ולעשות אווירה חמה לפני כל משחק.

    לכן עדיף לחסוך את העניין של הבתים כי זה בתאחלס לא מה שישנה..

    והבעיה של הליגה היא לא בזה שהליגה צומקה ל12 קבוצות דווקא בגלל העניין הזה יש לו צמרת הליגה ויש תחתית אין כמעט בטן לליגה מה שהיה קורה ב16 קבוצות שקבוצות אחרי מחזור 15 היו תקועו במקום 7 בערך.. עם איזה 30 נקודות.. והיו יודעות שהם כבר לא ירדו ואירופה או אליפות הם בטח כבר לא יראו.. ולכן היה מצב ש4-5 קבוצות היו מסיימות מוקדם את העונה והיו טענות על משחקים מכורים וכל הבלאגן הזה.. ברגע שהליגה צומקה ל12 קבוצות יש לנו בעצם צמרת ותחתית הבטן של הליגה כמעט ולא קיים תאחלס (צמרת מתייחס לכניסה לאירפה לא רק אליפות). וגם קיבלנו ליגה לאומית מאוד מעניית חזקה לקבוצות שהם שוות רמה וכל הקבוצות שמה באותם רמה.. ואפשר ליראות הפתעות וליגה צמודה ומותחת עד הסוף.

    אז בכל זאת מה הבעיה של ליגת העל שלנו?
    הבעיה שלנו זה שמתי שהיתה ליגה של 16 קבוצות היו קבוצות כמו הפועל פ"ת בצמרת, בני יהודה לקחה אליפות, בית"ר היתה בשנים הטובות שלה.. והפועל ת"א... דווקא הקבוצות שהיום בצמרת מכבי חיפה מכבי ת"א והפועל ב"ש... לא היו אז בכלל באיזור.

    אז מה גרם לשינוי?
    לפי דעתי העניין של 5 זרים בקבוצה פה בעצם יש לנו תבעיה. למה ה5 זרים שהפועל פ"ת לדוגמא יכולה להביא בתקציב שלה זה 5 זרים שהם ברמה של ישראלים טובים לא יותר מיזה.. וה5 זרים שבני יהודה יכולה להביא הם ברמה של מתחת לרמה ההמוצעת של הישראלים פה.. ורק 3 קבוצות אולי בהחלט יכולות להרשות לעצמם להביא שחקנים ברמה גבוה מאוד שמשנים את הקבוצה. וזה מה שיוצר לנו את הפיצול בארץ בין קבוצות צמרת לשאר הליגה. בשנים האחרונות הפער הזה גדל וניהיה שמכבי חיפה קונה כל שחקן ישראלי סביר משווקת לאירופה עושה הרבה כסף זוכה באליפות בהליגה.. ואז יש לה את האפשרות להביא זרים לארץ.. היא גם תמיד יכולה להבטיח לזרים טובים שבאים לפה.. שהמטרה היא כל התארים בארץ + כניסה לליגת האלופות. דבר שימשוך הרבה שחקנים טובים שמתבזבזים בקבוצות שבדר"כ בגביע אופ"א וכו'.. הם ירצו להיות כוכבים בחיפה ואז לקפוץ משמה לאירופ הגבוה לדוגמא. זה יתרון ענק של חיפה שבא לידי ביטוי בעיקר בשנים האחרונות.

    לצערי אני לא חושב שיש פיתרון כלשהו מה לעשות. כרגע חיפה מתחילה לברוח לליגה כמו שלפני כמה שנים הצמרת ברחה לליגה.. היא אפשר יהיה להוריד את חיפה או את קבוצות הצמרת לרמת הליגה כי זה ללכת אחורה וזה רק יהרוס אותנו. אני מאמין שתוך כמה שנים יהיה ניסיונות כמו בכדורסל שינסו להקשות על חיפה אולי ודברים כאלה אבל זה לא הפיתרון. הפיתרון היחיד זה לנסות לייצב קבוצות שיש להם פונטציאל תקציבי לשפר נוער ליראות איך מייצאים לחו"ל שחקנים בונים תקציבים ופשוט מביאים כמה שיותר קבוצות לרמה של חיפה ולרמה הגבוה ביותר של הכדורגל בישראל.
    כרגע זה ניראה די רחוק....
     
  5. lemma_cantor Member

    הצטרף ב:
    ‏16/4/04
    הודעות:
    41
    לייקים שהתקבלו:
    2
    כבר מזמן ברור כי המעבר של הקבוצות לידיים פרטיות לא שיפרה את רמת הליגה כמצופה, וזה בגלל שעדיין אין עבודה נכונה עם הילדים והנערים. מה שהולך שמה זה שכונה. חוץ מזה ליגה של 12 קבוצות לא מאפשרת להרבה שחקנים כישרוניים לשחק ברמה הכי גבוהה בארץ ורובם נאלצים לשחק בליגה הלאומית (שהיא לדעתי בית קברות לשחקנים האלה בגלל רמה מאוד ירודה). ליגה של 18- 20 קבוצות (מה הקשר בין גודל הארץ לגודל הליגה. אפשר פשוט לצמצם את כמות הליגות) יאפשר לקבוצות דלות אמצעים לשתף שחקנים כישרוניים שלא מצאו מקום בקבוצות גדולות (במיוחד מדובר בשחקנים שגדלו במכבי חיפה) ולתת להם הזדמנות להראות מה הם יודעים דווקא נגד קבוצות האם שלהם. אחר-כך קבוצות קטנות יוכלו למכור את השחקנים האלה לקבוצות חותר גדולות וכך להרוויח כסף.
     
  6. יוגב אסולין Guest

    אני לא מסכים איתך... כי ברגע שיהיה הרבה קבוצות רמת הליגה תירד עוד יותר.. השחקנים האלה לא יזכו לפירסום כי הקבוצות שלהם יסיימו אחרי 10 מחוזרים תעונה ולא יהיו מסוקרים. וזה יבריח קהל.

    לפי דעתי צעד שמסוכן לעשות אבל אולי כדאי זה למכור קבוצות כמו בית"ר, הפועל חיפה ועוד קבוצות שיש להם קהל.. לאוהדים שלהם כמו שיש בחלק מהקבוצות באירופה.. אני חושב שניהול נכון של המהלך הזה יוכל להוביל את הקבוצות קדימה. מצד שני שגיאה וזה יכול לחסל
     
  7. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שרעיון של פליאוף ושני סיבובים כמו בכדורסל,יכול להוסיף עניין רב יותר
    לליגה,לדעתי זו דרך מצוינת לשיפור הכדורגל.
     
  8. LiverpoolFan Member

    הצטרף ב:
    ‏10/4/04
    הודעות:
    118
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם אם יעלו ל-16מ אין בארץ מנטליות של כדורגל ומנהלי הקבוצות הם מושחתים אחד אחד יחשבו רק איך לעשות כסף בלי קשר לרמת המשחק שיש פה.

    בישביל שיפור משמעותי ברמה השחקנים בארץ חייבים ליצמוח מגיל צעיר בכדורגל ולעשות עבודה גדולה וקשה בכדי להישתפר בצורה משמעותית.
     
  9. King_Beckham Member

    הצטרף ב:
    ‏28/2/04
    הודעות:
    261
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבל אני מדבר על כך שלפחות אם אנו לא מצליחים באירופה שהליגה שלנו תהיה מעניינת!
    וכל הקטע שהיא לא!
    לא כיף לפגוש כל קבוצה 3 פעמים!
    יותר כיף לפגוש כל קבוצה פעמיים, אבל שיהיו יותר קבוצות ואז יהיו יותר מפגשים עם קבוצות שונות ויותר ביקורים באיצטדיונים שונים!