שמע בסך הכל מדובר במירוץ פתיחת עונה סביר בהחלט עבור שומי מקום 6 זה לא רע אבל אני חושב שהשיטה הזאת של אי התידלוק אולי מונע טעויות ושריפות אבל זה גם מונע הרבה מאוד עקיפות מה גם שהמסלול הזה פשוט לא היה כיף לצפיה בכלל אזור טכני מאוד גדול והאמת שהמירוץ הזה היה די מקובע, כי כמעט לא היו אפשרויות להפתעות/עקיפות, שומי בקושי ניסה משהו אבל האמת שהוא שמר על מקום 6 די טוב, אמרו באולפן שייקח לו כמה שבועות בשביל לדעת איזה שינויים צריך ואני חושב שכדאי שניתן לו את הזמן, סך הכל 8 נק' זה לא רע למירוץ ראשון.
מאחורי שומי היו וובר ובאטון עם רכבים מהירים יותר והוא הצליח להחזיק אותם מאחוריו, זה יפה מאוד. מי שמצפה ממרצדס של שומי לרוץ לאליפות העולם פשוט לא מבין דבר ולא חצי דבר בענף (רוזנר ידידי היקר זה מופנה אליך באהבה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx ). פרארי הפתיעה בכוחה, אבל אסור להכנס לאופריה. המקלארן ורד בול חזקים באותה מידה אם לא אף יותר. קיבלנו בסך הכל תמונה של מי הקבוצות שירוצו בצמרת, אבל לא קיבלנו תמונה של מי מבין אלו באמת עדיפה. עוד קשה לקבוע. אגב מסלול מדכא ביותר. אין אפשרויות עקיפה וזה הופך את הגראד פרי לדי פרווה.
ישששששששששששש, מי היה מאמין שכבר במירוץ הראשון נראה מקום ראשון-שני. הפתיחה האידיאלית לעונה, איזה כיף. התגעגענו, FORZA FERARRI :aaarse:
אני מבחינת הנהגים בעד שומי, כששהוא יילך אני יחזור להיות פרארי, מבחינה קבוצתית אני בעד מרצדס ופרארי, אבל לא יודע קשה לי להיות עם קבוצה שיש בה את אלונסו.
http://img6.imageshack.us/img6/8228/f1grandprixlogow.Xxx פרננדו אלונסו ניצח בבחריין, מירוץ פתיחת העונה בפורמולה 1. פרננדו אלונסו סיים ראשון במירוץ פתיחת העונה בבחריין, לאחר שזינק שלישי והצליח לעקוף את סבסטיאן ווטל ופליפה מאסה שזינקו 1 ו-2 בהתאמה. אלונסו הקדים את חברו לקבוצת פרארי - פליפה מאסה ב-16 שניות. כאמור, המאוכזב העיקרי מהמירוץ הוא סבסטיאן ווטל שזינק מהפול פוזישן, אבל במהלך המירוץ סבל מבעיית אמינות עם אגזוז שבור במכוניתו. הבעייה הזאת האטה משמעותית את מהירותו, ואיפשרה לאלונסו, מאסה והמילטון לעקוף אותו כ-15 הקפות לסיום. http://d.yimg.com/i/ng/sp/ap_photo/20100314/all/l4359882.Xxx ניצחון ראשון לאלונסו במדי פרארי. דירוג הנהגים במירוץ בחריין (דירוג אליפות הנהגים לאחר מירוץ 1): 1. פרננדו אלונסו (ספרד, פרארי) - 25 נק' 2. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) - 18 נק' 3. לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן) - 15 נק' 4. סבסטיאן ווטל (גרמניה, רד בול) - 12 נק' 5. ניקו רוזברג (גרמניה, מרצדס) - 10 נק' 6. מיכאל שומאכר (גרמניה, מרצדס) - 8 נק' 7. ג'נסן באטן (בריטניה, מקלארן) - 6 נק' 8. מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) - 4 נק' 9. טוניו ליוצי (איטליה, פורס אינדיאה) - 2 נק' 10 רובנס באריקלו (ברזיל, הונדה) - 1 נק' 7 נהגים לא סיימו את המירוץ. אליפות היצרנים (מצטבר לאחר מירוץ 1): 1. פרארי - 43 נק' 2. מקלארן - 21 נק' 3. מרצדס - 18 נק' 4. רד בול - 16 נק' 5. פורס אינדיאה - 2 נק' 6. הונדה - 1 נק' * המירוץ הבא יערך בעוד שבועיים (28.3) במלבורן, אוסטרליה.
גם אני שנאתי מכל הלב את אלונסו של העונה ההיא מול שומי, אבל הוא התבגר מאוד מאז ועכשיו הוא נוסע בשבילנו. גם למדתי להבין שכל הנהגים המשעממים בסבב לא מתקרבים בעצם לכישרון שיש לו (אולי למעט וורטל). הוא נהג חשוב מאוד כי כל השאר הם דוגמא רעה לכלל, פשוט נהגים שבלונים חסרי יצרתיות. למדתי שאת אלונסו השנוא צריך לשנות לאלונסו החשוב. לא לאהוב אותו, אבל חייבים להעריך אותו והמון. לכן הוא בפרארי בעצם! הוא עילוי!
התוצאות לא מפתיעות כל כל.. לאור מה שראינו עד כה בבמקצי המבחן של הפגרה ובמירוצי ההכנה ראו הבדלי ענק בין הגדולות- פרארי, מקלארן ואפשר לומר שגם רד בול, לבין מרצדס והותיקות הבינוניות שבעצמן היו טובות באופן ברור מהחדשות. מה שכן מפתיע שסאובר שבנתה מכונית מאוד תחרותית והשיגה זמנים מעולים עד עכשיו לא הכניסה אפילו נהג אחד לעשיריה. פרארי לפי מה שנראה היא המועמדת העיקרית לאליפות היצרניות. היום ראינו הצהרת כוונות מאוד ברורה, עם נהגים כמו מאסה ואלונסו ומכונית תחרותית מאוד קשה לראות יצרניות אחרות מלבד רד בול שנותנות פייט. באטן אחרי שורה של מירוצים מירוצי הכנה והמירוץ של היום לא נראה כמישהו שלא באמת יכול להתמודד על הפודיום ולא יביא את הנקודות שיספיקו למקלארן לתת פייט לפרארי ורד בול. גם מבחינת מרצדס הדרך עוד ארוכה ואם העיניינים לא ילקחו ברצינות סביר להניח שהיא לא תסיים לפני פרארי, מקלארן ורד בול ונהגיה לא יעברו את אמצע העשיריה לכיוון המקומות הראשונים.
נכון שאת ההפרדה בין המכוניות המהירות יותר לאלו שלא יתמודד לאליפות אפשר להבחין באופן די ברור גם בשלב הזה. לגבי הפערים בין מקלארן, פרארי ורד בול, עדיין קשה לומר אחרי מירוץ אחד בלבד. אם המילטון לא היה מזנק רע ומתעקב מאחורי רוזברג, אז הוא היה מאיים יותר על פרארי. גם באטן שנוהג במקלארן רק חודש אחד בלבד, יתחיל להכנס לעניינים. לטעמי המקלארן מהירים באותה מידה כמו הפרארי אם לא יותר. רד בול גם איפשהו באותה הסקאלה. אולי לאחת מנוע חזק יותר ולשניה עיצוב אירודינאמי טוב יותר למירוצים עם יותר פניות. כל קבוצה תתבלט במסלול אחר, עוד 2-3 מירוצים נדע איפה אנחנו עומדים.
לא מתיימר לעשות דוקטורט, אבל איפה אמרתי שציפיתי? כל מה שאמרתי ששומי לא היה צריך לחזור, מבלי שום קשר לעובדה שמרצדס לא מביאה אוטו תחרותי מספיק. בסופו של יום, הוא חזר כאגדה ואלוף ויפרוש בעוד שנה או שנתיים כעוד נהג וזה לא רציתי שיקרה. אז סבבה דיגדג לו, יש לו אישה כוסית על מה הבעיה שתדגדג לו. מה אני יגיד לך, אתה מופתע מהחוזק של פרארי ואתה מכנה אותי לא מבין עניין. מעניין שכל סוכנויות ההימורים הולכים עליהם או על המילטון, אבל סלע מופתע. רייקונן חסר רק לי? http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/sad.Xxx
רוזנר, כולם חכמים אחרי מעשה. אחרי המבחנים כבר ראו שפרארי באופן כן מפתיע העמידו רכב תחרותי. יש להם בעיות תקציביות והציגו עונה שעברה רכב מאוד לא תחרותי. שום דבר לא כמובן מאליו בענף הזה כמו שזה נראה. ושומכאר חזר כדי להנות, כי סתם נהג הוא כבר לעולם לא יהיה. אגדה וישאר אגדה.
אין שום ספק שקאמבק זה דבר טוב. אם שומאכר באמת הרגיש את "הריק הגדול" וחוסר האנדרנלין אחרי הפרישה, הוא עשה בשכל כי עוד שנתיים-שלוש כבר באמת יהיה מאוחר מדי. אני חושב שהטעות הגדולה של שומאכר היא הבחירה לעשות את הקאמבק במרצדס ולא בפרארי. אם שומאכר לאחר ההבנה שלא יוכל להתחרות במהלך 2009 היה לוחץ על פרארי שתשריין לו מקום ל2010 ולא תמהר להחתים את אלונסו היה לזה יותר פוטנציאל מאשר לחזור לסבב עם מרצדס. מעבר לזה שהוא בילה את מרבית הקריירה (ושיאה כמובן) בפרארי, היכולת שלה להעמיד רכב תחרותי מוכחת בעוד לא ברור מה הסיפור של מרצדס. עם כל הכבוד לרוס ברואון מדובר בקבוצה חדשה שכבר במהלך הסבב הקודם בתור brawn gp איבדה את יתרון "הדיפנזר הכפול" ומאז הלכה ודעכה. גם לא ברור לי מה מידת הרצינות של תאגיד מרצדס לגבי קבוצת הפורמולה ונכונותה להזרים לה כספים לאורך זמן.
כל כך כאוב לי על ווטל, הוא לדעתי הנהג הכי כישרוני בסבב(אולי חוץ מאלונסו) אך בעיות האמינות של המכונית שלו כל הזמן דופקות אותו. הוא היה צריך לנצח את המירוץ הזה ובסוף אפילו לפודיום הוא לא הצליח להגיע. אני ממש מקווה שבעיות האמינות האלה לא ידפקו לו את העונה כי אם לשפוט לפי המירוץ ומקצה הדירוג, רד בול ווטל יכולים להיות צלע חשובה במאבק על האליפות.
ותגידו לאף אחד לא כואב מה שעבר על רייקונן? כאילו רק לי נראה שמתישהו הוא יתנקש באלונסו או משהו? לא יודע פורמולה 1 בלי קימי, זה לא אותו הדבר בשבילי ולראות את אלונסו בפרארי לבטח גם לא עוזר לי.
האקינן אכן חסר, קימי לא חסר לאף אחד. הוא נהג משעמם וחסר יחודיות, ראו שלא היה לו מספיק תשוקה לענף ולכן הוא החליט ללכת. יש נהגים עם מלא תשוקה, הרבה יותר מהפיני הרדום, כמו וורטל, אלונסו, מאסה, המילטון ואפילו באטן.