חוליגניזם

הנושא בפורום 'אירוח אבי מלר 2004' פורסם ע"י Eran Rabl, ‏15/4/04.

  1. Eran Rabl Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/02
    הודעות:
    6
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שלום מר מלר

    נהניתי מאוד לקרוא כתבה שפרסמת לפני זמן מה במגזין "דינמי" של מכון וינגייט בנושא החוליגניזם באנגליה. יחד עם זאת, יש כמה נקודות שאני לא מסכים איתך, והייתי שמח אם תתיחס.

    א. חוסר הקשר בין החוליגניזם לאסון הילסבורו.

    לדעתי, יש קשר חזק בין שני הדברים, והוא נובע מכך שהמשטרה שניהלה את האירוע בהילסבורו פעלה מתוך נקודת הנחה שבעיות אצל האוהדים יכולות לנבוע אך ורק מחוליגניזם ושהאוהדים שבאים לצפות במשחק הם חוליגנים והמטרה הראשית שלה היתה לשמור על שלום הציבור, במקום על שלום הצופים.

    תחת הקונספציה הזאת התעלמה המשטרה ממנהגים ותיקים של האוהדים (בליברפול, שם הכניסה דרך הקופות היא קלה ומהירה נהגו האוהדים לשבת בפאבים עד הרגע האחרון ולזרום פנימה ברבע השעה האחרונה), מכשלים באיצטדיון עצמו (שנכשל בבדיקות הבטיחות בכל שנה לאורך שנות ה- 80`) ובחוסר השילוט להכוונת האוהדים, ובמקום זה התמקדה בצמצום המקרים האלימים.

    כך למעשה אפשר לטעון שאסון הילסבורו, למרות שלא היו מעורבות בו פעולות חוליגניות, היה הנדבך האחרון במאבק בחוליגניזם מכיוון שהוא החזיר את הרשויות מהתלהבות היתר שלהם בטיפול בחוליגניזם (כולל תוכנית תעודות הזהות של ת'אצ'ר) לאורח החשיבה הנכון ביחס לאוהדים והצופים.


    ב. דו"ח טיילור ומחירי הכרטיסים

    מוצנעת ההמלצה בדו"ח ועדת טיילור (שלפי מקורותיי מונתה ע"י משרד הפנים) לשמור על תקרה הגיונית למחירי הכרטיסים, כך שהאוהדים הפשוטים לא יאבדו את הקשר למשחק.

    הצנעה זו אפשרה לבעלי המועדונים להעלות את המחירים בצורה תלולה שאכן גרמה ללא מעט אוהדים להתנתק מהם, תוך שהם הופכים ממועדונים ספורט לעסקי בידור שפונים לקהל מהמעמדות הבינוניים ומעלה. האם אינך חושב שבהעדפה הזאת אמנם הרוויחו בעלי המועדונים הררי מזומנים, אבל ויתרו על האווירה באיצטדיונים, שנפגעה מכך שאוהדים שורשיים יותר איבדו קשר למשחק? האם באמת הפיכת האיצטדיונים לאול-סיטרז מצדיקה העלאת מחירים פרועה שכזאת, ואפילו לאור ההשקעה שבשיפוץ היציעים (שרופדה במענקים של 2 מיל' פאונד ליציע מכספי הציבור, שאותם מועדוני הענק לא טרחו להחזיר)?

    בנוסף, מה דעתך על מדיניות המחירים הזולה יחסית אותה מפעילה ווטפורד בשנה האחרונה?


    ג. לבסוף - האם כעת, כששככה תופעת החוליגניזם, אין מקום להחזיר את טורניר ארבע האומות לפעילות (גם בהתחשב בהמשך קיומו של טורניר שש האומות ברוגבי)?


    תודה, וסליחה על האורך

    ערן רבל
    מנהל פורום כדורגל אנגלי בנענע.
     
  2. אבי מלר Member

    הצטרף ב:
    ‏13/4/04
    הודעות:
    49
    לייקים שהתקבלו:
    0

    שלום ערן
    אני גולש לפעמים גם בפורום נענע שלך ונהנה מהידע העצום והמגוון הענק
    יש הרבה אמת בסעיף הראשון שלך על המשטרה והיחס, ובהזדמנות הבאה שאתייחס לנושא אף אנסה לבחון גם את גישתך זו
    כבר הסכמתי על המחירים והמסחריות, ועדיין האווירה במגרשים האנגליים נפלאה וכמעט חסרת תחרות
    בווטפורד שילמתי 25 לישט למקום מחורבן בצד ה קיצוני של היציע הראשי. זו מדיניות זולה?
    אני ועוד איך בעד ארבע האומות, אבל שכח מזה - עבר זמנו בטל קורבנו. אף אחד בבריטניה לא מוכן לקחת את הסיכון שוב