מוטו והחומר האסור:: הושעה רשמית עד להודעה חדשה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י ג'ורדן לאב אגדה, ‏29/1/10.

  1. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    בדקות האחרונות פורסם רשמית שאדריאן מוטו, כוכבה הרומני של פיורנטינה, הושעה מכדורגל עד לסיום ההליכים שנפתחו נגדו בהתאחדות האולימפית של איטליה. מוטו הושעה בגלל שנכשל בבדיקת סמים שגרתית לאחר המשחק מול בארי ב-10 לחודש. החומר האסור שנמצא בשתן של השחקן נקרא סיבוטראמינה, ומשמש לדיכוי תחושת הרעב. מוטו טוען שקנה את החומר במרפאה מקומית ברומניה, ונטל אותו כששהה שם בחופשת חג המולד. החומר הוכרז כלא חוקי על-ידי הרשויות באיטליה ושאר המדינות באיחוד האירופי, עקב חשש שהוא עלול להגביר את הסיכון לשבץ והתקף לב. הוא אינו מגביר או משפר יכולות פיזיות, אך מונע עלייה במשקל.

    מוטו יעמוד בקרוב למשפט באחת מרשויות הספורט והוא עלול לקבל השעיה לתקופה שבין 3 חודשים ל-8 שנים.

    מה דעתכם בעניין? האם השעיה עקב נטילת חומר אסור מצדיקה עונשים שכאלו? האם מוצדק להעניש שחקן על נטילת חומרים שאינם משפרים ביצועים? האם מוטו בכל זאת היה צריך להיזהר מכל חומר לא מוכר עקב העבר הבעייתי שלו?
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏29/1/10
  2. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בכל מקרה אחר, כמו למשל של קנאבארו, הייתי אומר שלא צריך ללכת לפי החוק יבש. במקרה של מוטו? אין לו איך לשלם את כל הפיצויים לצ'לסי בגלל הדברים האלה, והוא עוד הולך וקונה כל מיני חומרים לא מזוהים ברומניה? אגב, אין שום דבר תמים בחומר שמדכא רעב.
     
  3. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    חומר מדכא רעב הוא לא תמים במקרים של ספורטאים שעוסקים בענף שקוטן (ההפך מגודל) פיזי משמעותי בו - התעמלות אומנותית למשל. אני לא רואה איך זה בעייתי בענף כמו כדורגל, שדווקא דורש מהשחקנים לצבור כמות קלוריות יומית גבוהה מהממוצע הרגיל של בני-אדם שלא עוסקים בספורט מקצועני.

    חורה לי העניין ששחקן מושעה עקב נטילת חומר שנחשב לאסור רק משום שהוא עלול להיות מסוכן. זה כאילו הם אומרים: אנחנו מנסים להגן עלייך, אז נגמור לך את הקריירה! זה לטובתך!
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏29/1/10
  4. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    מוטו, בעיקר בסיטואציה בה הוא נמצא, היה חייב להזהר יותר, הוא מודע לחוקים ובחר להפר אותם, לכן מן הסתם הוא יענש. למרות זאת אני לא תומך בחוקים הללו, אם אני לא טועה האיסור על קוקאין וחומרים כמו שמוטו לקח, נובעים משמירה על בריאות השחקן והסכנה שבשימוש בהם, אני חושב שיש מנגנונים אחרים שאחראים לטיפול בנושא (רופאים, משטרה וכו' תלוי בחומר) ושההתאחדות צריכה להתרכז במניעת שימוש בחומרים שנותנים יתרון לא ספורטיבי. בדיוק כמו שלא מונעים משחקנים לעשן, לשתות, או כל דבר אחר שמסכן את בריאותם, מדובר באנשים בוגרים.

     
  5. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ואם למוטו יש בעיה שהוא מעלה כמה קילוגרמים עודפים כל הזמן? שהוא אוהב לאכול ויש לו מטבוליזם איטי? כל זה משפיע על הביצועים הספורטיביים ועוד איך. אני לא מאמין לרגע לטענה בסגנון "נתנו לי לטעום, לא יודע מה זה".

    גם אם הקריירה שלו לא היתה בסכנה בגלל שימוש בחומרים אסורים, הוא היה צריך לדעת יותר טוב שבתור ספורטאי מקצועי ברמה הגבוהה ביותר, הוא לא אמור לצרוך שום תרופות ללא ייעוץ עם רופאי הקבוצה. האשמה היא כולה שלו ולא בחוקים של ההתאחדות. אני מבין למה העונש נראה כחמור יתר על המידה, אבל מה עוד יכול להרתיע ספורטאי?
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏29/1/10
  6. Fratelli d'Italia משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏21/8/09
    הודעות:
    6,142
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי אין צורך להשעות את מוטו ולא אף אחד אחר בשום צורה שהיא. מוטו השתמש בסם שאינו משפר את יכולתיו הפיזיות במגרש הכדורגל אלא רק מדכא את תחושת הרעב. אולי החומר מוכרז כלא חוקי על ידי הרשויות ועלול לגרום לשבץ והתקף לב, אבל אין קשר בין זה לכדורגל בשום צורה שהיא ולא אמור לעניין את אותן רשויות. אני חושב שמוטו בדיכאון לא קטן במיוחד לאחר הקנס שקיבל מצ'לסי. אם יחליטו להעמיד אותו לדין אני מקווה שהוא יקבל את העונש המינימאלי ויחזור לשחק. אני סבור בהחלט שאם לא עברו הבעייתי מוטו לא היה נענש על ידי הרשויות.
    מצד שני מוטו היה צריך להיזהר יותר במיוחד כשפרשייה כזו כבר קרתה לו. הרי יש השלכות קטלניות לסם זה שעלול לגרום למוות והוא דפוק אם לא ידע על כך. בשביל דיכוי בתחושת התאבון הוא היה יכול לבקש עצות מרונאלדיניו http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx .

    אני מקווה לראות אותו במהרה במגרשים למרות שנהיה נרקומן לא קטן.
     
  7. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    אם מוריניו יעשן גראס לפני משחק גדול, צריך להשעות אותו ל-7 שנים? הרי הוא יהיה הרבה יותר רגוע ויוכל לתכנן את הטקטיקה שלו כמו שצריך. אני מבין שאי אפשר להשוות את זה להשפעות פיזיות בולטות יותר כמו עלייה במשקל, אבל השאלה היא איפה הגבול?

    האם האשמה לא יכולה להיות של שני הצדדים?
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏29/1/10
  8. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    כל עוד החוקים הם כאלו בוודאי שהאשמה היא שלו, אני לא חושב שהחוקים צריכים להיות כאלו. אם זה לא הובן מדבריי קודם, אז אני מקווה שעכשיו כן
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏29/1/10
  9. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,369
    לייקים שהתקבלו:
    2,908
    אני חושב שהפעם זה מוגזם,אם החומר נפסל בגלל קביעה שהוא מסוכן לבריאות(שבץ וכו') אז זו הגזמה,אם מישהו רוצה לדפוק לעצמו את הבריאות זו בעיה שלו,מה הדבר הבא עונשי הרחקה לאוכלים במקדונלדס?
     
  10. roy D Member

    הצטרף ב:
    ‏16/1/10
    הודעות:
    41
    לייקים שהתקבלו:
    0
    במקרה כמו זה של מוטו, מוטב לשפוט לגופו של עניין. לכן, השוואות עם שחקנים ומאמנים אחרים לא רלוונטיות.
    עברו בהחלט תורם לשקילת חומרת הענישה בה יטופל, שכן האיטלקים אולי מעוניינים להבהיר עמדות נוקשות יותר בסוגיה, למען יראו ויראו.
     
  11. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,250
    לייקים שהתקבלו:
    5,749
    אני מבין שחלקכם פיתחתם הרגלי שימוש כמו אדריאן. בוודאי שחומר מדכא רעב דינו בדיוק כדין סטרואידים או חומרים ממריצים אחרים. הרי אם ראובן עובד היה משתמש בזה היה לו גוף של אל יווני ובוודאי היה מוציא מעצמו יותר, ואני מניח שלעוד הרבה כדורגלנים וספורטאים אחרים יש בעיות כאלה ואחרות לשמור על אורח חיים מתאים. זה כמו לקחת סם שמונע עייפות או חרדת ביצוע, לצורך העניין. זה בפן הספורטיבי. בפן הכימי, אני לא מאמין ולו לשניה שמדובר בטעות בתום לב. לא יכול להיות שכדורגלן מצליח בסרייה אה שמשחק כבר שנים ברמות הגבוהות ביותר לא יודע מה מותר ומה אסור לו לקחת. קבוצות לא היו משאירות קצוות כאלה פתוחים.
     
  12. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתם רוצים לעשות רשימה של סמים שהם יוצאים מן הכלל, כאלה שהעונש עליהם צריך להיות מופחת עד לא קיים. ובכן, אתם לא צריכים להסכים ששימוש בכל סם שמשפיע בדרך כזו או אחרת על מאפיינים או ביצועים פיזיים של הספורטאי צריך להיאסר. ההתאחדות משתמשת בזכות שלה לקבוע את החוקים על-פיהם כולם חייבים להתנהל. אני לא מרחם ולו לרגע על מיליונרים שחיים את החלום ובוחרים לדפוק את עצמם בצורה כזאת. זה לא המקום לצעוק "ליגלייז!". זוהי אשמתו של מוטו בלבד.

    אגב, אני מוחה בפניך, יותם, על ההודעה הראשית בה ציינת באופן חד משמעי שאין לסם שום השפעה פיזית מבחינת ביצועים ספורטיביים. אני חושב שזה מוליך שולל הרבה אנשים שרואים במוטו מין קדוש מעונה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏29/1/10
  13. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    מעולם לא כתבתי שהחומר לא משפיע פיזית - כתבתי שהוא לא מגביר או משפר יכולות פיזיות. יש הבדל גדול. אני בכל מקרה מסכים איתך ותיקנתי/הוספתי.

    למה לא? האם זה לא מקרה שיכול לעזור להבהיר נקודה מאוד ברורה מבחינת אלו שתומכים בעניין? או שאולי צריך לחכות מינימום 6 חודשים מאז המקרה המפורסם האחרון של ספורטאי שנטל סם אסור, כדי שהצעקה תהיה כמה שיותר מנותקת מהשפעות חיצוניות כלשהן...

    עוד פעם - איפה הגבול? מה לגיטימי ומה לא? טניסאים אוכלים בננה בין מערכות כי הסוכר עוזר להם לתפקד במידה כזאת או אחרת. מה ההבדל בין בננה לבין איזו תרופה עם שם לטיני מעצבן? שניהם צמחים. האחד פרי של הצמח והשני מופק מהעלים שלו (כנראה, אני לא מבין בביו-טכנולוגיה).

    אז מוטו הלך ורוקן מדף בבית-מרקחת בפרבר של בוקרשט. הוא אידיוט שלא בדק קודם. סבבה. איך זה הופך את החוקים שהוא כביכול עבר עליהם ללגיטימיים?
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏29/1/10
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לא כל שחקני הכדורגל מיליונרים, רובם רחוקים מכך, לא מזמן ארצ'ובי (שמרוויח כ-30 א' דולר לעונה) הושעה לכמה חודשים על שימוש במריחואנה...
     
  15. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    החוקים לגיטימיים כל עוד הם קיימים והספורטאים חייבים להתנהל על-פיהם. אנחנו לא מדברים כאן על חוקי מדינה בחיי יום-יום אלא על הספורט שחובה לשמור על המוסר שבו. נטילת סמים שמשפיעים בצורה לא הוגנת (משמע סמים אסורים שאחרים לא משתמשים בהם, משמע לא בננות) היא עבירה חמורה על אתיקה ספורטיבית, כזאת שנעשית בשיקול דעת. אני אקבל כל השעיה עד שנה בהבנה, אבל לא יותר מזה, גם במקרה של מוטו. זה פשוט בזיון שהוא מרשה לעצמו להתנהל ככה. זה ללא ספק מגיע לו.