יש עוד קצת זמן עד מרץ אבל מצד שני עונת 2009 כבר שייכת לנחלת ההסטוריה ובינתיים כולם מדברים על עונת 2010 שמייצרת כותרות בלי סוף.. החזרה האפשרית של שומי לסבב, המעבר של באטן למקלארן, שיטת הניקוד החדשה ושובן של קבוצות כמו מרצדס ולוטוס אחרי העדרות ארוכת שנים- כל הכותרות האלו הן בסך הכל ההתחלה. בקיצור, מחכה לנו עונה בלתי רגילה. לא פחות מ13 קבוצות , אלונסו ומאסה בפרארי, באטן והמילטון במקלארן, אולי שומי במרצדס, סנה ג'וניור ושיטת ניקוד חדשה .. יהיה מעניין! מקווה מאוד לעונה מרתקת, עוד יותר מזו שחלפה לה.. וכמובן דיון פורה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/icon_thumright.Xxx אני אתחיל עם סיכום קצר לקראת הסבב. ________________________________________________________________________________________ http://img526.imageshack.us/img526/3751/mercedesgp.Xxx מרצדס GP ------------------- MERCEDES W01 http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/rosb_merc_vale_20100202-32-208x117.Xxx נהגים: מייקל שומאכר | ניקו רוזברג ספונסר: פטרונאס מלזיה אלופת היצרניות בראון GP עוברת מהפך של ממש לאחר שנרכשה ע"י קונצרן הרכב הגרמני ותעלם לטובת "מרצדס GP" שחוזרת לסבב אחרי העדרות של חמישה עשורים. הקבוצה תהיה גרמנית לכל דבר, באטן ובריקלו כבר לא שם ואת מקומם יתפסו שני נהגים גרמניים- האחד ניקו רוזברג והגדול מכולם- מייקל שומאכר! היידלפד שאף הוא גרמני הצטרף כנהג מבחן לאחר החתמתו של שומאכר. בקבוצה מכוונים גבוה ורוצים להלחם על אליפות היצרניות והנהגים אך מודעים לעובדה שהתחרות מול פרארי, רד בול ומקלארן לא תהיה פשוטה. כמו כן, רצינות תאגיד מרצדס לגבי קבוצת הפורמולה 1 החדשה נמצא במבחן ולא ברור אם ובאיזו מידה יוזרמו לקבוצה כספים במהלך העונה. פטרונס שהיתה הספונסרית של BMW מעבירה את חסותה למרצדס. ________________________________________________________________________________________ http://img513.imageshack.us/img513/8356/ferrarih.Xxx פרארי ------------------- Ferrari F10 http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/01/ferrarif10_launch_2010-8-208x117.Xxx נהגים: פרננדו אלונסו | פליפה מאסה ספונסר: בנק דה סנטאנדר לאחר ההחתמה של פרננדו אלונסו, שמצטרף למאסה הנמצא בשלבי חזרה לשגרה מתקמדים פרארי מציגה את אחת הקבוצות החזקות ביותר בשנים האחרונות. קימי רייקונן, אלוף העולם לשעבר שאכזב בשתי העונות החולפות לא זכה להמשך בפרארי ועזב לטובת מירוצי הראלי. ג'יאנקרלו פיסיקלה שהחליף את מאסה לאחר הפציעה ממשיך כנהג מבחן. בפרארי השקיעו רבות בהכנות ל2010 לאחר ש2009 הוגדרה ככישלון ומקווים שהשנה הבכורה תשוב אליהם. בנקו סנטאנדר יהפוך לספונסר הראשי ע"ח מרלבורו. ________________________________________________________________________________________ http://img515.imageshack.us/img515/3848/mclaren.Xxx מקלארן ------------------- MCLAREN-MERCEDES MP4-25 http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/01/mp4_25_4-208x117.Xxx נהגים: לואיס המילטון | ג'נסון באטן ספונסר: וודאפון הקבוצה החזקה ביותר על הנייר. שני אלופי עולם, זה היוצא וזה שלפניו. בסבב הקרוב מקלארן מכוונת גבוה וכל סיטואציה בה לא זוכה הקבוצה באחד משני המקומות הראשונים (הן ביצרניות והן בנהגים) תוגדר ככשלון. הבעיה שלשני הנהגים יש אופי קצת בעייתי ועדיין לא ברור איך יסתדרו ביניהם. בפעם האחרונה שהקבוצה לקתה בבעיות אגו היא פספסה הזדמנות גדולה לקחת את אליפות הנהגים. בנוסף, עתיד השותפות עם מרצדס נמצא בסימן שאלה. מה שבטוח, מקלארן ומרצדס שהופכות השנה ליריבות על גריד לא יצטערו אם כל אחת תמשיך לדרכה אחרי הסבב הקרוב. ________________________________________________________________________________________ http://img515.imageshack.us/img515/7421/redbullr.Xxx רד בול רייסינג ------------------- Red Bull RB6 http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/red_bull_rb6-5-208x117.Xxx נהגים: מרק ובר | סבסטיאן ווטל ספונסר: טוטאל/פומה הרבה מאוד שקט שורר אצל סגנית האלופה. כאבי הראש העיקריים של החברה מסתכמים בארגון מסיבות סיכום העונה. וטל וובר ממשיכים, רנו תמשיך לספק מנועים ובחברה בונים הרבה ציפיות על הRB6. ווטל הצעיר הולך ומשתבח ממירוץ למירוץ והשנה כולם מאמינים "שבייבי שומי" הוא המועדף לזכייה באליפות הנהגים. ישנן שמועות שוובר מתכוון לפרוש בתום העונה אם יסיים במקום גבוה. לפי השמועה, רייקונן שעבר למירוצי הראלי ונוהג כיום בסיטרואן-רד בול, ישוב בעונה הבאה לפורמולה וינהג בקבוצה הרד בולאית בסבב. ________________________________________________________________________________________ http://img267.imageshack.us/img267/4065/williams.Xxx וויליאמס ------------------- Williams FW-32 http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/barr_will_fw32_vale_20100201-21-208x117.Xxx נהגים: רובנס באריקלו | ניקו הילקנברג ספונסר: AT & T וויליאמס מבצעת מספר גדול של שינויים במטרה לראות שינוי לטובה גם על הגריד. יצרנית המנועים תהיה קוסוורת' הבריטית על חשבונה של טויוטה. בנוסף, מחליפה את הנהגים. הרכש הבולט הוא רובנס באריקלו שנתן עונה יפה בבראון. לצידו ינהג ניקו הילקנברג שקודם מנהג מבחן בעונה הקודמת. ________________________________________________________________________________________ http://img51.imageshack.us/img51/7610/sauber.Xxx BMW Sauber ------------------- Sauber C-29 http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/01/sauber_c29_studio-1-208x117.Xxx נהגים: קאמוי קובאייאשי | פדרו דה לה רוסה ספונסר: ברגר קינג הקבוצה של פטר סאובר מתאוששת וחוזרת למימדיה הטבעיים. ההנהלה הקודמת שיצאה מתוך נקודת הנחה שהקבוצה לא תמשיך הספיקה לפזר את נכסי החברה וסאובר נכנס בדקה ה99 וגם אז הפסיד זמן יקר בגלל חוסר וודאות שהפיח בו הFIA. מאז, הקבוצה החלה בעבודות קדחתניות כשהתוצר הסופי, הC29 עומד יפה בציפיות. מאחר וBMW פרשה לחלוטין מעסקי הפורמולה 1, גובש הסכם על יצור המנועים עם פרארי. קאמוי קובאיאשי היפאני המסתנן כאחת ההבטחות הגדולות לעתיד הפורמולה 1 הוחתם לאחר שהשתתף בשני מרוצי הנעילה מטעם טויוטה ב2009 והרשים במיוחד. אליו יצטרף פדרו דה לה רוסה בן ה38 שחוזר לסבב לאחר 7 שנים כנהג מבחן (במקלארן). ________________________________________________________________________________________ http://img96.imageshack.us/img96/6194/lotus.Xxx לוטוס ------------------- Lotus T127 http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/lotus_t127-3-208x117.Xxx נהגים: הייקי קובליינן | יארנו טרולי ספונסר: טיון ו-CNN לאחר העדרות של 16 שנה, הקבוצה המלזית חוזרת לסבב. בלוטוס רוצים מאוד לבנות קבוצה חזקה לטווח ארוך ועובדים קשה מאוד בבניית המותג המחודש, בבניית מערך עובדים גדול, איתור ספונסרים ואיוש איכותי ברמת הנהגים. שני הנהגים של הקבוצה ל2010 שהוכרזו היום הם הייקי קובליינן ממקלארן ויארנו טרולי שעזב את טויוטה המפורקת. בינתיים אכזבה קלה מפשטות המכונית וממנועי הקוזוורת' אבל למרות הכל מאמינים בקבוצה שיתמקמו ככול שהסבב יתקדם מעל החדשות האחרות ואפילו בקרבת הגדולות. ________________________________________________________________________________________ http://i48.tinypic.com/2hebrjc.Xxx ורג'ין רייסינג ------------------- Virgin VR01 http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/virgin_vr-01-208x117.Xxx נהגים: טימו גלוק | לוקאס די גראסי ספונסר: לוידס ריצארד ברנסון מסרב להפרד מהפורמולה 1. לאחר ששימש כספונסר הראשי של קבוצת בראון בעונה הקודמת רכש נתח מקבוצת מנור GP וביחד עם שותפיו קיבל החלטה אסטרטגית למיתוג הקבוצה כורג'ין רייסינג כשרד בול היא המודל להשראה. את המנועים תספק קוסוורת'. טימו גלוק הוא הנהג הראשון שחתם. לוקאס די גראסי, נהג הGP2 ונהג המבחנים של רנו אשתקד יגשים את חלומו וינהג לצידו של גלוק. המכונית תוכננה "מהר מדי" ומהנדסיה הימרו בגדול כדי להשיג מכונית זולה בזמן קצר והאיכות כנראה תהיה בהתאם. תוסיפו לזה מנוע קוזוורת' והנה הטורו רוסו התורנית. ________________________________________________________________________________________ http://img715.imageshack.us/img715/4559/renault.Xxx רנו ------------------- Renault R30 http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/01/renault_r30_launch-3-208x117.Xxx נהגים: רוברט קוביצה | ויטלי פטרוב ספונסר: לאדה היצרנית הפופולרית שנחשבה לשלישית בגודלה עד לא מזמן נמצאת במצוקה אמיתית. לאחרונה כמעט פרשה מהסבב והיתה קרובה להרכש ע"י פרודרייב. בסופו של דבר רנו תמשיך תוך כדי צמצום משמעותי של חטיבת הפורמולה 1 , כאשר השליטה בה נרכשה ע"י קבוצת רוכשים מלוקסמבורג. לרנו חשוב להראות נוכחות בסבב אבל היא מגיעה עם ציפיות נמוכות מאוד. מבחינת נהגים התחלופה מוחלטת כשהעזיבה הגדולה היא פרננדו אלונסו. קוביצה בעל הניסוין יהיה הנהג המוביל ולצידו ויטאלי פרטוב הרוסי עם בכורה בפורמולה אחת והרבה כספי חסות מרוסייה כולל חסות ענק חדשה מלאדה. ________________________________________________________________________________________ http://i48.tinypic.com/npq3bb.Xxx טורו רוסו ------------------- STR 5 http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/toro_rosso_str5-3-208x117.Xxx נהגים: סבסטיאן בואמי | חיימה אלגוארסוארי ספונסר: רד בול הקבוצה האיטלקית ממשיכה בתפקידה כשלט הפרסום האחורי של רד בול. השנה, לראשונה מאז ימי מינארדי הקבוצה זוכה ליותר עצמאות בפיתוח המכונית בגלל התקנות החדשות שמגבילות את ההסכם עם פרארי. הכניסה של הקבוצות החדשות וחסרות האמצעים והשימור של הנהגים מ2009 עשויים לשפר את מעמדה בסבב. ________________________________________________________________________________________ http://i50.tinypic.com/jruwbk.Xxx פורס אינדיאה ------------------- Force India VJM03 http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/forceindia_vjm03-2-208x117.Xxx נהגים: אדריאן סוטיל | ויטנטוניו ליוצי ספונסר: קינגפישר הנהגים מהעונה הקודמת ממשיכים. כנ"ל לגבי ההסכם עם מרצדס שימשך גם ב 2010 והעונה כשיש הרבה קבוצות חדשות ונמוכות תקציב, מקווים בקבוצה ההודית להתחיל לטפס. ________________________________________________________________________________________ http://img534.imageshack.us/img534/4938/his.Xxx HRT Dallara ------------------- HRT http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/03/hrt_3_2010-208x117.Xxx נהגים: ברונו סנה | קארון צ'אנדוק ספונסר: אמבארטל חטיבת הפורמולה 1 החדשה הספרדית יוצאת לדרך ויש נציגות ספרדית אחרי העדרות ארוכה. ברונו סנה (האחיין של) עוזב את הGP2 הישר אל הקבוצה החדשה ולצידו ינהג קרון צ'אנדוק ההודי עם בכורה בסבב. הקבוצה הוקמה בבזק לאחר שבעידן אדריאן קמפוס הקבוצה היתה בסכנת יציאה מהסבב. בסופו של דבר נבנתה מכונית בזמן קצר והותרו קצת ספונסרים ברמה שמאפשרת להעמיד קבוצה. הבעיה שהמכונית לא תחרותית בעליל, אין כסף והנהגים חסרי ניסיון, ככה שהזכייה האמיתית שלה תהיה אם לא תסיים אחרונה בטבלת היצרניות בתום הסבב. ________________________________________________________________________________________ לא יופיעו בסבב http://img526.imageshack.us/img526/9558/usf1.Xxx יו.אס.אף 1 ------------------- נהגים: ?| ? היצרנית האמריקאית הכריזה על כניסתה בקול תרועה. בינתיים לא שומעים ממנה יותר מדי. נהג המבחן חוזה לופז קרוב לחתימה, מעבר לזה אין אף ידיעה משמעותית. http://www.flagworld.com/photos/d/425713-2/Stefan+GP.Xxx סטפאן GP טויוטה ------------------- נהגים: קזוקי נקאג'ימה | ? אולי גם קבוצה סרבית? "סטפן GP" שרצתה להכנס לסבב 2010 אך לא קיבלה אור ירוק לא מוותרת ומבטיחה להפתיע עם המכוניתTF110 שנמצאת בלשבי פיתוח מתקדמים. בינתיים מנהלי הקבוצה מציקים לFIA ולמרות שכבר מתחיל להיות מאוחר, מקווים להתחרות בסבב 2010. בFIA מתעקשים לא לאשר למעלה מ13 קבוצות ולכן עיני הקבוצה מופנות לUSF1 ולקמפוס שלאור מצבן קיים סיכון להשתתפותן בסבב ולתפוס את מיקומה של אחת מהן.
גם אני. בהחלט יהיה מעניין ועוד יותר מעניין אם שומי אכן יחתום במרצדס.. ויווצר מצב של 3 ענקיות, מקלארן עם שני אלופי העולם, פרארי עם הנהגים הנחשבים בסבב ומרצדס עם שומי כשהמנהל הטכני הוא רוס בראון. עונה לא רגילה.
לוקאס די גראסי, נהג המבחנים הראשי של רנו בסבב ונהגה השלישי לשעבר חותם היום בוירג'ין רייסינג. היצרנית משלימה את איוש הנהגים והפורטוגלי מצטרף לטימו גלוק. בנוסף קיימה מסיבת עיתונאים והשיקה רשמית את המותג. נחשפו שמות הצוות, הספונסרים והושקו מועדון חברים ואתר בית.
קראתי היום כתבה במטוס לגבי כך שאף אחד לא יודע באמת מה קורה שם עם שומי ומרצדס וגם אף אחד לא ידע וכלום לא יחתם לפני השנה החדשה. עוד שבועיים שלוש בטח כבר יזוז משהו ונדע יותר.
כל הסוגייה הזאת כבר מתחילה להטחן ולהמאס ואם הצדדים לא יעשו החלטיים במיידית אז המחיר יהיה כבד. כל הקבוצות עובדות קשה על הערכות לעונה הבאה ומחתימות נהגים במרץ. לוטוס, וויליאמס, ורג'ין, פרארי, מקלארן, פורס אינדיאה, טורו רוסו ורד בול כבר סיימו לאייש את הנהגים. שאר הקבוצות חוץ מהאמריקאית הרדומה כבר סגרו לפחות נהג אחד, אפילו סאובר חסרת האמצעים הצליחה להחתים אתמול את קאומי קובאיאשי מטויוטה. אם מרצדס תמשיך להתמעמע ובינתיים שומי יוותר על ההצטרפות, היא תאלץ להשאר עם נהג שני אלמוני במידה והיידפלד יאבד סבלנות ויחתום באחת הקבוצות האחרות שרודפות אחריו. כבר עכשיו מדווח בתקשורת שפטר סאובר רוצה לראות את היידפלד בקבוצה שלו וכביכול ממשיך בקבוצה אותה עזב לפני חודשיים.
לפי פרסומים בגרמניה, שומי טוען שהוא קרוב מתמיד לסגור סופית במרצדס והרשת ממשיכה להיות גדושה בשמועות על החזרה האפשרית. לפי ההערכות, ההודעה הסופית- בתחילת ינואר. בינתיים היידפלד מבוקש מאוד בסאובר שמאוד מאוד רוצה לראות אותו בשורותיה בסבב הקרוב. גם שמו של קוביצה שלא רוצה להשאר ברנו הועלה כאופצייה מועדפת ואחד מהשניים ככול הנראה יצטרף בקרוב לקוביאשי. פטרונס שנתנה לקבוצה חסות ארוכת שנים עד הפרישה של BMW והודיעה לפני מספר ימים על עזיבתה את עסקי הפורמולה 1, הודיעה הבוקר בהפתעה מוחלטת על הסכם חסות ארוך טווח עם מרצדס GP. בקבוצה האמריקאית המצב ממשיך להיות עגום. אין שום עניין סביב הקבוצה, אין נהגים, אין ספונסרים, אין שום מידע על המכונית, אפילו אתר אינטרנט צנוע אין ועושה רושם שהקבוצה לא תהיה מוכנה לסבב ואולי גם עשוייה למצוא את עצמה מחוצה לו- ויש תקווה גדולה ליצרנית הסרבית שמפנטזת על סבב 2010. מי שמוסיף אש למדורה בלשון המטה הוא אקסלטון שאמר הבוקר שהוא מטיל ספק באפשרות ללמצוא את קמפוס ואת USF1 על הגריד ב2010. שתי היצרניות רוצות להביא את דה לה רוסה ואולי להשיג איזו תעודת ביטוח בהחמתו.
המקרה עם שומאכר בסך הכל נשמע די פשוט - הבן אדם בטח לא הכחיש, מה שהיה סוגר את כל העניין מזמן. מה שאומר שזה נכון. וכיוון שכסף לא חסר לו והאמת שגם לא למרצדס, ורוס ברון יש, יכול להיות שזה עניין של לוודא ב-100% שהצוואר בסדר.
עכשיו זה רשמי: שומי חתם במרצדס וינהג בה לצד רוזברג בעונה הקרובה http://sportbild.bild.de/ ואולי זה בכלל לא שומי אלא מייקל שוכמאר כמו שקראו לו פה באיזה סקר.
האמת היא שזה עדיין לא באמת רשמי כי זה עדיין רק דיווח בעיתון, אבל גם ב-BBC יש דיווח עצמאי דומה. מן הסתם במהלך היום תצא הודעה. ניסיתי להיזכר מה חשבתי כשניסיון הקאמבק הקודם נכשל, ומצאתי בדיון הישן שכתבתי את זה: "לגבי שומאכר, אני לא אתפלא אם החיידק שהדביק אותו עכשיו יחזור להטריד אותו והוא עוד ינסה לחזור". פעם במיליון שנה גם אני צודק במשהו. http://www.youtube.com/watch?v=GNrS9RHMc-I...from=PL&index=3
ענק אמיר http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx שום עיתון לא רשם שזה לגמרי סופי ולכן אני אחכה עוד קצת עם פתיחת החגיגות.
בשביל שומי צריך את זה? בשביל כסף?! יש לו רק מה להפסיד. מעצבן אותי הקאמבק שלו, מעצבן מאד אהה וזה סופי, שומי מדבר על תואר ובלה בלה בלה