תקרת שכר בבונדסליגה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י johnnie walker, ‏17/10/09.

  1. johnnie walker Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/08
    הודעות:
    2,350
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בשאלקה עומדים בפני פשיטת רגל וראשיה מבקשים מראשי הליגה ושאר הקבוצות הנהגת תקרת שכר, זה לא מה שיוציא את שאלקה מהמשבר הפיננסי אבל האם זה יעזור לליגה או בכלל יתקבל על ידי שאר הקבוצות?

    פליקס מאגאת מאמן שאלקה טוען שזה " יגרום לתחרות יותר שיוויונית", בינתים הליגה דוחה את הבקשה של שאלקה, "הבונדסליגה עומדת בפני התפתחות מסוכנת,אם יישמו את הרעיונות של שאלקה" אומר יאן שינדלמייסר מנג´ר הופנהייים, " ברמה הארצית לא ייוצר שום שיוויוןת, מי שיהנה מהחוק הם רק קבוצות עם בסיס אוהדים גדול ובעלות איצטדיונים גדולים" "מפתיע שדווקא שאלקה מכולם ובמיוחד בנקודת הזמן הזאת מגישים את הבקשה".

    גם יושב הראש של פרנקפורט לא מאמין שהחוק אפשרי לביצוע," החוק של שאלקה הוא טוב, אבל אני לא מאמין שהמועדונים אכן יקפידו עליו". דווקא בבאירן העשירה מצא הרעיון של שאלקה אוזן קשובה, רומיניגה: " הרעיון חיובי אבל זה יהיה אבסורד אם אנחנו נהיה המדינה היחדה שתיישם את החוק", "נושא תקרת השכר צריך להיות קונצנזוס בינלאומי ביחד עם אופ"א כדי שכל המועדונים יהיו כפופים תחת אותם החוקים".

    גם מיכאל פריטץ מהרטה מסכים עם רומיניגה שצריך להחיל את החוק אך לא רק בבונדסליגה אלא באירופה כולה במקביל. כנראה ששאלקה נשארה לבד במערכה להחיל תקרת שכר נפרדת בבודנסליגה שלא תלויה באופ"א ובשאר הליגות, ומה אתם חושבים, האם תקרת שכר עצמאית בבונדסליגה ללא שאר אירופה טובה לליגה?
     
  2. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    כל עוד יש כותרות כאלה http://www.sportbild.de/sportbild/generate...4052500000.html אין לנו אפילו מה לחשוב על תקרת שכר בליגה בלבד. אם ככה באיירן, שלא לדבר על הפחות גדולות, מפסידות את הכוכבים לקבוצות הגדולות או לא מצליחות להביא כוכבים בגלל הגדולות באירופה, הרי שתקרת שכר בליגה שלנו בלבד תביא לך שאפילו סתם שחקנים יעדיפו קבוצות קטנות על פני הגדולות שלנו.
    מהלך כזה, חייב להעשות (אם בכלל) באופן מוסכם עם כל הליגות.
    אישית, לא בטוח שיש בזה בכלל טעם או מעשיות.
     
  3. johnnie walker Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/08
    הודעות:
    2,350
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הליגה האנגלית זאת בדיחה ומה שהולך שם עם הקבוצות זה קרקס אחד גדול, צלסי, סיטי, ועכשיו ברמינגהם שאבו וישאבו לתוכן כל דבר זז בצורה לא פרופרציונלית, ז´אן מארק בוסמן הרס את הכדורגל ואת התוצאות אנחנו האוהדים משלמים עד היום. הליגה הגרמנית לא יכולה בשום דרך להתחרות בספרד אנגליה או איטליה בשל מבנה הבעלות הכובל שלא מתיר בעלות פרטית, כל שחקן שמראה טיפה ניצוצות מיד בורח לשם, אוזיל לדוגמא עוד לא נתן עונה אחת שלמה טובה וכבר בגיל 20 מדובר שהוא יעבור לפרמייר ליג בסיום העונה.

    את המצב המגוחך הזה בו הפערים בין גרמניה לשאר אירופה רק גודלים משנה לשנה בגלל מבנה הבעלות אי אפשר למנוע על ידי תקרת שכר פנימית בלבד, לדעתי יש צורך לקחת את המודל האמריקאי במקרה הזה וליישם חוקים מה-nba. לא רק תקרת שכר ובעלות פרטית אלא גם ובעיקר ביטול התשלום תמורת שחקנים בכל אירופה.
    הופנהיים לדוגמא רוצה את מרק מינטאל, היא לא תוכל לקנות אותו מנירנברג אלא רק להחליפו בטרייד תמורת שחקן של נירנברג, יקבעו חוקים ברורים עד כמה מותר לשחקן להרוויח בשנה, מספר הזרים בקבוצה יוגבל וכן הלאה, לדעתי תקרת שכר בגרמניה בלבד לא תשיג כלום אלא אולי רק להפך.

    צריך לשים לב למצב שבו שאלקה נמצאת כרגע ולכותרות השליליות שמופיעות מדי בעיתונים ובאתרי הספורט,שאלקה עומדת כרגע בפני פשיטת רגל בשל ניהול כושל ומשכורות עתק שאיפשרו לה לגנוב שחקנים כמו בורדון, רוסט,ארנסט, קרסטאיץ,קוראני,אאילטון, כולם שחקנים של יריבות ישירות ושוות כוח לשאלקה שפותו לעבור על ידי משכורות מנופחות ואת התוצאות רואים היום ולמרות שברור שברגע האחרון היא תנצל איכשהוא הפירסומים הנגטיבים עושים לה נזק עצום, אז מה עושים? ספין קטן ונחמד להסחת הדעת, אם אפשר משהו שיהיה קשור איכשהו לדאגה למצב הכלכלי של הקבוצות, שאלקה לא באמת מאמינה שההצעה שלה תתקבל היא בסך הכל רוצה להסיט את צומת הלב הציבורי מהמצב העגום שבו היא נמצאת כרגע.

    הדבר הכי מגוחך בכל הסיפור הוא שדווקא הקבוצה שנבנתה על ידי פיתוי הכוכבים של היריבות שלה בעזרת חוזי עתק היא זו שמציעה תקרת שכר לבונדסליגה.. אם זה לא היה מצחיק..
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/10/09
  4. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    והמשך לדברים, נכון שהמשימה קשה ויש המון גופים שעומדים בדרך וינסו בכל כוחם לשים רגל למהלך כזה, אבל אין שום סיבה שלא נאמין ונקווה לטוב ביותר עבור הענף. ב NBA המצב היה אף חמור מבאירופה, כאשר מייקל ג'ורדן למשל קיבל בעונתו האחרונה 36 מיליון דולר, לעונה אחת בלבד וזה רק משיקאגו בולס ללא קשר להכנסה מהצד. אז צודק נדב שאומר שזה כרגע רחוק מאוד מהמציאות והדיון כאן הוא כמעט ודיון פנטזיה, אבל הדבר יהיה טוב לכדורגל אם וכאשר יקרה. כמובן שהוא חייב לכלול את אירופה כולה, אחרת לא עשינו שום דבר כאן. אז כן, מעבר לאפקט השיווני שיעניק תקרת השכר לליגות עצמן ולאירופה כולה ומעבר לכך שזה יתן מקדמה רצינית למועדונים לא לפשוט את הרגל, המהלך ישאיר יותר כסף בידי המועדונים לפתח יותר את המתקנים (כן כמובן שגם כסף ילך לכיס של הרבה גורמים, אבל זה חלק מהמשחק גם במצב היום בכל מקרה), מעמד השחקן יחזור להיות אולי שפוי יותר וזה יוריד להם את האף קצת למטה, כי במצב כיום מעמד השחקן מרחיק לכת והם חושבים שהם מלכי העולם כבר בגיל 22. משכורות שפויות יחזירו בד בבד גם את מעמד המאמן למקום יותר מרכזי ואת השחקן למקום יותר צנוע ותואם לו.

    עד שזה יקרה המרחק הוא גדול, אבל מחוץ לעולם הכדורגל הוא קרה ולכן בר עשייה. כל שנותר לנו הוא לחלום על ענף סופרטיבי יותר. 
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/10/09