קטנות באירופה, ענקיות בארצן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Maccabi Diamond, ‏28/8/09.

  1. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    מישל פלאטיני רצה מאוד להפוך את גביע האלופות למפעל שגם קבוצות לא מוכרות יוכלו מדי פעם לטעות מהקצפת ולשם כך הוא שינה את שיטת ההעפלה. הדיון כאן לא נפתח כדי לדון בסוגיה איך קבוצות נחותות ברמה האירופית כמו מכבי חיפה או זלצבורג נאבקו זו מול זו על כרטיס למפעל היוקרתי בזמן שארסנל וסלטיק, ליון ואנדרלכט, אתלטיקו מדריד ופנאתינייקוס, פיורנטינה ובנפיקה ליסבון, חברות קבועות (להוציא אולי 2 קבוצות) בשנים האחרונות בגביע האלופות, נאבקות זו מול זו.

    על פניו, נראה שהיוזמה של מישל פלאטיני מבורכת, אם כי עדיין יהיו כאלה שיטענו לרמה נמוכה. הבעיה היא שהרצון שלו לראות קבוצות קטנות באירופה, עלול לגרום למצב שבה הליגה המקומית ממנה מגיעה אותה קבוצה יכולה להחרב.

    ניקח לדוגמא את מכבי חיפה והליגה הישראלית. הקבוצות אותן הגרילה מכבי חיפה היו גלנטורן, אקטובה וזלצבורג. שתי הקבוצות הראשונות כנראה שהיו נמצאות בחלק התחתון של טבלת ליגת העל, גם בליגה של 16 קבוצות והאחרונה כנראה שהייתה נאבקת על מקום בליגה האירופית, אבל לא יותר מזה. בעקבות נצחונות על קבוצות בינוניות אלה, מכבי חיפה מקבלת הזדמנות לדרוס את הכדורגל הישראלי ברמה הכלכלית ובישראל נוכחנו לדעת בשנים האחרונות שהקבוצה העשירה היא זו שלוקחת את התארים.
    במילים אחרות, מכבי חיפה אולי עשתה הישג אדיר מבחינתה כקבוצת כדורגל (בטח כקבוצת כדורגל ישראלית), אבל שום יוצא דופן ברמה המקצועית, מאחר והיריבות לא היו כאלה שהצריכו ממנה התעלות - ואותו הישג מקצועי מזערי מקנה לה הזדמנות להשתלט לגמרי על הכדורגל הישראלי.

    בשורה התחתונה, מישל פלאטיני קיבל את מבוקשו והשנה נראה גביע האלופות קבוצות שלא ראינו מעולם או שראינו פעם אחת בלבד, אבל העונה הזו היא כנראה תחילתה של הסוף עבור הרבה ליגות קטנות באירופה, בין היתר הישראלית.

    מה אתם חושבים? והאם יש ליגות נוספות שצפויות להיפגע מהשיטה החדשה שהנהיג מישל פלאטיני?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/8/09
  2. Yotam Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    1,371
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמו שאמרת , הקבוצות שהמקום שלהן קבועות באירופה צריכות לסיים מקום ראשון בארצן כדי להגיע אוטומטית למפעל , זה גם מלחמה בליגה המקומית (אני מתכוון : טורקיה , פורטוגל , הולנד , סקוטלנד ועוד ..) אבל לא יותר מזה .

    יש בזה צד שלילי אך יש בזה יותר צד חיובי .
    אני מחכה לרגע בוא צ'לסי תביס את אפואל ניקוסיה אבל מנגד זה אני מחכה איך וולפסבורג תנצח את בשיקטאש .
    הכל אפשרי .
     
  3. sandman Member

    הצטרף ב:
    ‏23/8/09
    הודעות:
    22
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חולק על דעתך,אני חושב שתמיד יש קבוצות שנופלות אפילו שיש להן הכי הרבה כסף ושחקנים טובים ותמיד יהיו את אלו שיכולות להפתיע ועלות גם כן לגדולה
     
  4. שער 7 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/07
    הודעות:
    2,256
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מהלך מבורך לכדורגל. סוף סוף המילה אליפות תקבל משמעות אמיתית.
    קבוצות יילחמו עד זוב דם בליגות הקטנות של אירופה על האליפות עד המחזורים האחרונים.
    קבוצות לא יסתפקו במקום השני כי הוא גם מגיע לאלופות (אלא אם כן אנחנו מדברים על 5 הליגות הגדולות).
    אין דרך טובה יותר מלצמצם לטווח הארוך את הרמות בין הליגות.
     
  5. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    9,991
    לייקים שהתקבלו:
    1,363
    ואני מניח שאם זו היתה מכבי נתניה לא היו לך תלונות, אני מאוכזב שזוהי דעתך אבירם.
    אני לא ארחיב בנידון, רק אציין שאני מסכים עם דבריו של שער 7, לקבוצות שמסיימות במקום הרביעי בליגה שלהן, גדולה ומפוארת ככל שתהיה, לא מגיע פרס על חשבון אלופות בליגות שלהן, קטנות וחלשות ככל שתהיינה, פשוטו כמשמעו.
     
  6. COYS Member

    הצטרף ב:
    ‏31/5/09
    הודעות:
    690
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הוא לא דיבר ספציפית על מכבי חיפה,הוא דיבר על התופעה שכוללת בתוכה גם קבוצות כמו דברצן,ציריך וניקוסיה.
    הוא נתן את דוגמאת חיפה כי אותה הוא מכיר הכי טוב ויכול לפרט לפרטים בשביל לתת הוכחה ממשית.
     
  7. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    שער 7 - לפני השיטה החדשה, קבוצות לא רצו לקחת אליפות? הפועל תל אביב, ביתר ירושלים ומכבי נתניה לא רצו לקחת אליפות בעונה שעברה? עכשיו לכל הקבוצות האלה ולאחרות יהיה קשה במיוחד, כי הבעלים שלהן יצטרכו להביא הרבה מאוד כסף מהבית כדי להעמיד תקציב וסגל שחקנים שווה לזה של הירוקים. ותאכלס, מה הירוקים עשו כדי לזכות בכרטיס לשלב הבתים ובכל אותם אמצעים כלכליים? לעבור קבוצות בינוניות, שבליגה שלנו לא היו נאבקות על האליפות.

    בעידן הנוכחי בכדורגל הישראלי, בו יעקב שחר חוזר להכתיב את הקצב ומנהיג ניהול שפוי, הרווח של מכבי חיפה הוא אדיר והוא יכול להיות הרסני עבור הכדורגל הישראלי.
    מישל פלאטיני רוצה קבוצות קטנות באירופה, במיוחד אלופות, כדי לתת תוקף לשם המפעל. הבעיה היא שבליגה לא עשירה כמו זו הישראלית, זו מכת מחץ ליתר הקבוצות.

    אם מכבי חיפה הייתה מגיעה לשלב הבתים בשיטה הרגילה, אז זה היה לגמרי אחרת, כי אז הם היו גדלים כלכלית ביחס להישגים המקצועיים שלהם. הזעקה שלי נשמעת מאחר וזה לא מה שקרה. מכבי חיפה עברה קבוצות שכמו שציינתי, אפילו בליגה שלנו לא היו יכולות לקרוא תיגר על האליפות ועל הישג לא גדול זה היא מקבלת הזדמנות לצבור יתרון כלכלי עצום על פני המתחרות שלה.
     
  8. איגור .פ. Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/06
    הודעות:
    1,693
    לייקים שהתקבלו:
    9
    אני חושב שהמהלך מבורך כי נמאס מאותן קבוצות בליגת האלופות ,אני חושב בכלל שצריך לצמצם את כמות הנציגות מהליגות הבכירות ל3 ולהוסיף למדינות הקטנות עוד קבוצה שיהיה שוויוניות מבחינת הקבוצות.

    אם זה יפגע בליגה של אותן מדינות ,זה ל7 שנים פגע בליגה הצרפתית בזה שליון היית זוכה באליפויות ,אז אם זה יפגע רק הזמן יגיד ,ואני חושב שאנשי מגזימים עם חיפה.