להחזיר את הכדורגל לעם

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י אלי מתחן, ‏6/3/04.

  1. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    האלימות היא לא הדבר היחיד שמרחיק אוהדים מהמגרשים. הכדורגל אצלנו התרחק מהעם, אם לפני 5-6 שנים, משחק כדורגל היה חגיגה. מי שזוכר בטדי עם הנינג'ות בדרבי, ועוד הרבה דברים. הייתה אווירה שמחה במגרשים. האווירה הזאת משכה הרבה אוהדים למגרשים. מי שמסתכל על קלטות אליפות מהשנים האלה רואה שגם קבוצות כמו אשקלון והרצליה שלא נחשבות למושכות הקהל הגדולות בארץ יש איצטדיונים מלאים.
    בכל מגרש בארץ הורים היו לוקחים את הילדים שלהם לראות כדורגל ולהנות מאווירה טובה, מהעידוד ובתקווה גם לניצחון.
    היום מי שמגיעים לכדורגל הם אוהדי הקבוצות המושבעים פלוס עוד כמה אוהבי כדורגל. אין ילדים, בעוד כמה שנים לא יצמח לקהלים בארץ דור חדש והעתיד עגום מתמיד.
    מה אפשר לעשות כדי להחזיר את העם לכדורגל ולהיפך.
    דבר ראשון: למנות איש שיווק מיקצועי, כמו זה שיש באן בי איי. בלי חלטורות, אחד שידע למשוך קהל.
    דבר שני: לשנות את שעות וימי המשחקים, נראה לכם הגיוני שקבוצה שמשחקת ב21:00 תמשוך למשחקים שלה אוהדים צעירים? במקרה שקריית שמונה תעלה לליגת העל, אתם מצפים שאוהדי ב"ש יסעו למשחק שמתחיל ב21:00 עד לקריית שמונה ויבואו גם ילדים? תסתכלו במשחקים משנות ה90 תראו שהכי מאוחר שמשחק מתחיל זה ב18:50 שזה שעת השידור וכל שאר המשחקים בצהרי יום שבת. לקבוע מחזור ליגה שלם ביום העצמאות בו הכניסה חינם לכל האוהדים תהיה אחלה דרך לתת לאוהדים צעירים להתקרב לאווירה ואפילו אם עשירית מהם יתאהבו ויהפכו לאוהדים קבועים בכל שנה, זו תיקרא הצלחה.
    דבר שלישי: להפסיק את הצורך באישורי המשטרה למשחק במגרשים מסויימים, בעצם זה שהמשטרה לא מאשרת מגרש של קבוצה היא לוקחת לה חלק גדול מההכנסות וגם את יתרון הביתיות. אז מה עם המגרש של נצרת לא יכול להכיל את ה5000 אוהדים של הפועל ת"א ואפשר להכניס רק 2000. אז שיבואו רק 2000 מה לעשות. אם לחיפה מותר לשחק בבית אז גם לנצרת.
    דבר רביעי: הצגות כפולות, כל אחד ממכם בטח היה פעם בחצי גמר הגביע, איצטדיון ר"ג מלא בד"כ, 4 קבוצות אוהדים שונות, התגייסות מלאה וכו'. למה לא לעשות את זה גם בליגה? מכבי ת"א גם ככה מעבירה משחקים לר"ג לפעמים. במקרה שנגיד מכבי חיפה מגיעה למשחק מול בני יהודה ומכבי ת"א מארחת דרבי, למה לא להעביר את הכל לר"ג להצגה כפולה, עוד 10000 אוהדים שיגיעו יתרום להכנסות וגם לאווירה.
    דבר חמישי: מחירים עממיים וילדים חינם. מי לא זוכר את התקופות שבהן הוא התחיל ללכת עם אבא שלו למשחקים, או שהלך לבד וביקש ממבוגרים "להכניס" אותו. בתקופה הזאת לראות ילדים בני ביה"ס היסודי היה מראה די שכיח במחוזותיו, היום הילדיים הצעירים היחידים שתמצא במגרשים אלו שחקני הנוער של היריבות, לילדים לא תמיד יש כסף לשלם לכרטיס. אבא שרוצה לקחת את שני ילדיו למשחק צריך לשלם עליהם בהרבה מגרשים יותר מ200 ש"ח רק על כניסה למגרש לא כולל אוכל, שעליו אני ארחיב עכשיו. איפה בעולם טרופית עולה 7 ש"ח, נקניקיה מימק"א 8 וכוסית מים לקפה עולה 6 חוץ מבמגרשים, אפילו באנגליה שם כידוע לכם מדינה של יקרנים, המחירים זולים יותר ביחס למה שמקבלים. המחירים צריכים להיות כמו בחוץ, בקבוק קולה גדול עוד 7 ש"ח אבל כוס קולה קטנה בלי גזים בטדי עולה 8. האוהדים לא באים בשביל שאנשי הקיוסקים יעשו עליהם רווח של אלפי שקלים במשחק.

    סיימתי את טענותי, אולי לעוד מישהו פה יש מה להוסיף...
     
  2. POLICE BASTARDS Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/04
    הודעות:
    2
    לייקים שהתקבלו:
    0
    FUCK MODERN FOOTBALL

    NO FOR PAY TV!!!!!!!

    הכל מתחיל מהטלויזיה הזונות האלה הרסו אותנו לגמריי מחוזר שמתפרס על 3 ימים איפה נשמע דבר כזה!!!
     
  3. נדב Member

    הצטרף ב:
    ‏15/2/03
    הודעות:
    1,730
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ותחשוב, אם כבר היו לנו 10 משחקים כל מחזור אז זה ייראה הגיוני יותר, אבל שישה משחקים בשלושה ימים???? עוד כמה שנים הם עוד יעשו שישה משחקים על שבעה ימים שכל שבועיים יש מחזור שמשודר רק בערוץ כלוםPP.
     
  4. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבל יש מגרשים שבאמת יש בעיות איתם ואז המשטרה חייבת לא לאשר את המגרש.
    זה לא שהם סתם אומרים שהמגרש בפתח תקווה לא נראה יפה אז יפסלו אותו.
     
  5. Reyes Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,895
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא יודע אם אתם שמים לב, אבל כרגע הכדורסל שולט פה.

    המצב בכדורסל:

    אתמול הייתי במשחק כדורסל של בני השרון נגד הפועל ירושלים. האולם היה מלא. למשחק כזה בעבר היו באים במקרה הטוב 200 אוהדים. אתמול האולם היה מלא.

    ובכדורגל:

    לאימון המסכם של מכבי חיפה לקראת משחק האליפות שלה מחר, הגיעו רק שני אוהדים. שני אוהדים.

    ושימו לב לזה שלאט לאט הכדורסל תופס יותר עמודים במדורי הספורט.

    מה יהיה עם הכדורגל שלנו?
     
  6. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה בגלל שהמשחק היה בין קבוצות מובילות במשחק מכריע על עלייה לשלב הגמר או משהו כזה.
    הפופולריות בעיתונים היא בגלל העונה הגדולה של 4 נציגות באירופה, מתוכן אחת זכתה, אחת בפיינל פור זוככה מקום 3-4 ואחת תזכה בע"ה ביורוליג בסוף השבוע.
     
  7. juva Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    944
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה כרגיל הבעיה שלנו, שאנחנו מנסים להיות כמו אירופה, תראו, המחירים מתיאים פחות או יותר לאירופה(טרופית, שעולה שקל וחצי, עולה 7) מזכיר קצת את אנגליה, הרמה, לעומת זאת, לא ממש
    אנחנו מנסים לחקות את האנגלים, אבל אנחנו רק עושים חצי עבודה...

    תראו, באנגליה, כרטיס יכול לעלות 200 ליש"ט, חולצה בחנות הקבוצה- 60-70 ליש"ט
    אבל שם, עוד איכשהו שווה לשלם את זה...בגלל שרמת הכדורגל שווה את זה

    ובקשר לכדורסל, מה אתם רוצים?! מכבי ת"א הבקיעה 30 שערים ב28 משחקים, עונה שעברה, ראשון הבקיעו 35 שערים ב34 משחקים...קבוצה שהיא מקום שני, ואלופה יוצאת, מבקיעה בכמות שלרוב מבקיעה היורדת...
    מן הסתם שמדורי הספורט ישתעממו מה"כדורגל" הזה
     
  8. יוגב אסולין Guest

    אני די מסכים עם מה שיובה כתב..

    נכון על הטענות שאתה כתבת על זה שזה עולה הרבה כסף שהמשחקים מופצלים וכו'.. זה נכון אבל הסיבה העיקרית היום שהכדורגל לפי דעתי הולך אחורה זה.. שעם לפני נחזור אחורה לאותךם שנים שדיברת.. היה לך את האליפויות של בית"ר מפוצצות שערים את האליפויות הנפלאות של מכבי ת"א ולפני זה של מכבי חיפה.. פשוט הכדורגל עלה בדרגה באופן משמעותי באותם שנים מה שאין היום...

    באותם שנים היה לך גם סמלים ושחקנים ישראלים שהיית בה ליראות אני רק מנסה שניה לחשוב והנה עולה לי בראש אלי אוחנה ראובן עטר חיים רביבו אייל ברקוביץ ועוד הרבה שחקנים טובים.. שהיום עם יש מישהו שרק מראה קצת ניצוצות הוא כבר בדרך לאירופה שזה עוד דבר שמאוד מפריע.

    עוד סיבה שיש זה שבשנים שציינת היה הרבה יותר תחרות.. עם בשנים האחרונות בקביעות אפשר להגיד שמכבי ת"א הפועל ת"א ומכבי חיפה מתמודדות על התארים.. לפני כן.. אני זוכר את בית"ר י-ם עושה שמות לליגה, הפועל פ"ת בתקופה טובה מאוד שלה, הפועל חיפה והיה לנו צמרת של 7 קבוצות מידי שנה דבר שתרם רבות לעניין הליגה.

    עם בר מדברים על עניין בליגהועל צמרת. בכל עונה היה לך משחק עונה אחד.. שהוא היה בסיבו השני היה לך את הדרבי הת"א הדרבי הזה וכו'.. היום ליגה של 3 סיבובים.. כל משחק חוזר על עצמו יותר מידי פעם.. בגלל צימצום הקבוצות אז יוצא שהם נפגשות גם בגביע הטוטו וגם בגביע המדינה יותר מידי משחקים של קבוצות גדולות שהדבר גורם לאיבוד הטעם וחבל.
     
  9. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    עזוב אותך עניין, גם היום יש עניין, בטבלה יש הרבה מאוד עניין, הבעיה שבמשחק עצמו אין שום עניין כי הוא פשוט משעמם.
     
  10. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב אין לי כוח לפתח את הנקודות שלי אבל ישנם שלושה דברים עיקריים שבעצם הופכים לשניים שלי באופן אישי הוציאו את החשק מהכדורגל הישראלי והם:

    1. הרמה. הרמה פה בישראל נמוכה מאוד ואין לי כוח לפרט. אין בכלל מה להשוות את מה שהולך פה למה שהלך פה בשנים הקודמות, ואני מאוד עצוב שכשישראל מקבלת שתי נציגות בליגת האלופות היא תעשה מזה בושות.

    2+3. הליגה הקטנה+שעות המשחקים. פעם היו פה 16 קבוצות, היו 8 משחקים כל מחזור, לא היו משחקים בימי ראשון ושני. מה שהיה זה משחק או שניים ביום שישי, וחגיגה של כדורגל ביום שבת. היו המון משחקים ששוחקו במקביל, וכל יום שבת בדרך קבע הייתי שומע שירים ושערים. היו רצים ממגרש למגרש, כל שנייה היה גול וזה היה פשוט תענוג. היום אין מספיק קבוצות ובכל מקרה אין שום משחקים שמשוחקים במקביל, וזה הדבר שהכי מעצבן אותי, כי אם אין רמה אז לפחות כמו שג'ו קול רשם, תורידו את הכדורגל אל העם, תגרמו לו לרצות את המשחק ואל תגעילו אותו.