השלום עם סוריה - נושא מרכזי

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י דנידין, ‏11/3/09.

  1. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    היי סמואלhttp://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx

    כל מדינות ערב שמסביבנו לא אהבו את רעיון הקמת המדינה היהודית כאן לפני 60 שנה וכולן ניסו 25 שנה להשמיד אותנו עד שהבינו שכנראה המדינה היהודית היא לתמיד. גם מצרים וגם ירדן היו מהאוייבים הכי גדולים ומסוכנים שהיו לנו וגם איתם מצאנו דרך איך לפטור דברים על השולחן. אם הסורים והישראלים ימצאו מחנה משותף ויראו רצינות אמיתית לשנות דברים בגישה אחת לשניה, כמובן אחרי תקופה מסויימת עם הוכחה בשטח לרצון של שכנות אמיתית וסיום הסיכסוך, הרי שזה מבורך. לאט ובזהירות, אף אחד לא יושב עם סטופר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/3/09
  2. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,151
    לייקים שהתקבלו:
    382
    זה כמו שהסורים יגידו שאם הולכים למו"מ עם ישראל, אז קודם אנחנו צריכים לוותר על הגולן. אם הם עושים את הצעדים האלה, אין לנו סיבה להגיע להסכם איתם.

    sixtobastia
    הסורים לא נלחמים נגדנו ישירות אלא בעקיפין באמצעות חיזוק חיזבאללה וחמאס, ובאמצעות הברית עם איראן. השלום המדובר, הוא הפסקה של כל הפעילות שלהם נגדנו. למה נראה לי שהחזרת הגולן יספיק לכל הדברים האלה? מאותה הסיבה שהחזרת סיני למצרים והשלום עם ירדן, גרמו לדברים הללו.
     
  3. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    כמו שאמרתי לדנידין, אני בעד לדבר ולראות מה יש לשני הצדדים להציע אבל אני לא חושב שלאסד יש את הכלים לעשות את מה שאתה טוען שהוא יעשה. והסיפור עם המצרים היה קצת שונה כי זה לא הייתה תמיכה בעקיפין אלא פשוט הפסקה של הפעולות שלהם, דבר שלנשיא יש כח לעשות. אסד לא יצא לדעתי למלחמת חורמה כנגד הגורמים בסוריה שתומכים בארגון עוין זה או אחר.

    אני שוב מדגיש שאני בעד לנהל מו"מ ומאמין שזה צורך קיומי למדינת ישראל להגיע להסדר, אני פשוט לא מאמין שכרגע לסוריה יש מה להציע או את היכולת לבצע את מה שהיא תציע.
     
  4. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חיזבאללה כבר פחות תלוי בסורים מבעבר ומנוהל יותר ישירות ע"י איראן. יציאת סוריה מהמשוואה אמנם תפגע בארגון אבל לא פגיעה משמעותית כמו שזה היה בזמנו של אסד האבא.

    סוריה תצטרך להתחייב להרבה מאוד דברים כדי שישראל תוכל לרדת מהגולן (אם כי לפי דיווחים כאלה ואחרים, היא כבר הסכימה להתחייב אליהם). שטחים מפורזים, מוביליזציה מחודשת של הכוחות, מערכות התראה ישראליות בגולן, גירוש החמאס, ניתוק הקשרים עם חיזבאללה ואיראן, הרבה מאוד דברים שלא בטוח שהיא יכולה לעמוד בהם.

    ועוד משהו, דנידין, זו ממש לא הסטוריה, בכירים ישראלים וסוריים כבר ניהלו מו"מ ישיר ב-96' וב-2000'. ב-96' ההפסד של פרס בבחירות מנע הסכם כמעט ודאי, כעבור 4 שנים ברק היה זה שהתקפל ברגע האחרון.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/3/09
  5. M_T_A Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/05
    הודעות:
    5,310
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש הבדל עצום בין סיני לגולן. סיני היה סתם מדבר גדול ומיותר שהמדינה לא השקיעה בו גרוש ובאמת לא היתה שום סיבה להחזיק אותו.
    הגולן זה שטח מיושב ומפותח, עם תיירות ותשתיות, המקום הכי יפה בארץ עם נחלים, יערות, הרים מושלגים וכמובן החרמון שהוא אתר הסקי היחיד בארץ, גם אם הוא פעיל בקושי כמה שבועות בשנה.. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לוותר על חבל ארץ כזה.
    זה שטח שמדינת ישראל מחזיקה בו כבר 40 שנה וכל קשר בינו לסוריה רופף ביותר. אם אסד כ"כ רוצה שלום אני באמת לא מבין למה שטח של 2000 קמ"ר מפריע לו. הוא כנראה לא באמת רוצה. זה בסה"כ הצגה כמו שהיה בכל הקריאות הקודמות לשלום.

    ואני מאוד בעד שלום. אבל לא תמורת הגולן.
    שלום עושים תמורת שלום, לא תמורת שטחים.
     
  6. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה? מה הכניס לך לראש שטויות כאלו? קשר רופף ביותר? זה שטח סורי. כמה שזה שטח יפה או לא יפה לא משחק פה בכלל תפקיד. זה שטח כבוש וכדי שהסיכסוך יגמר חלק מסיומו הוא להחזיר לסורים את שטחם.

    אתה מתכוון שהקשר בין הגולן לישראל היסטורית רופף ביותר, זה אם כבר נכון.
     
  7. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    איך זה בדיוק אותו דבר? אני לא מבין, אתה באמת לא רואה דרישה להפסיק לתמוך בטרור כדרישה לגיטימית לשלום?


    חיזבאללה צריכה את סוריה בדיוק כמו שסוריה צריכה את איראן, אין סיכוי שסוריה תוותר על אחת מהן.

    אגב, אל תקשיבו לשטויות של דנידין על חיזבאללה-אין לו מושג קלוש עליהם. אני מנוע מלהגיב לגבי הנושא, אבל רוב הדברים שנכתבו פה לגביהם זה שטויות.
     
  8. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אה שלום לגאון מוילנה, פשוט תגיד בלי להתחבא מאחורי מילים יפות שאתה מאוהב בשטח אדמה שלא שלך ולא רוצה להחזיר אותה. תגיד שאתה לא מעוניין בשלום ובשל הבורות גם לא יהיה סיכוי אפילו קל לסיים את הסיכסוך (שאתה כנראה גם לא רוצה שהסתיים).

     
  9. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    כן, אני בור וגם פרמיטיבי (אבל אני עדיין לא אומר שטויות חסרות בסיס בכל דיון) ומאוהב ב"שטח אדמה שלא שלי" (מי אמר?), אבל אני עדיין לא רוצה לעשות שלום עם אירגוני טרור ומדינות שממנות אותן.
    אולי אם אני אהיה נאור כמוך וכמו חבריך, אני אצליח להבין מה היתרון בלתרום שטחים לטרור. בינתיים אני מעדיף להישאר פרמיטיבי.
     
  10. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא חושב שנתק עם מדינות ריבוניות הוא פיתרון, כי מדינה כמו סוריה החלה את המאבק בנו בשל אי רצון שלנו לדבר איתם על הגולן. זה היה עוד הרבה לפני שחיזבאללה קם, אבל אי אפשר היה לצפות מהם לקבל את הדין שישראל מחזיקה בשטח שלהם ומנסה לעשות סיפוח ניצחי שלו.
     
  11. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא מבין למה צריך לוותר על שטח שלנו (!!!!) כדי לחזור לגבולות אושוויץ רק כדי לגלות שאסד מילא את הגולן במיליון סורים קנאים שכמובן יתחילו לירות רקטות ולבצע פיגועים נגד החיילים ברצועת הביטחון החדשה ויירו טילים על הגליל. בעוד אסד,כמובן, יכחיש כל קשר.
     
  12. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בדיוק כמו שאמרו שאחרי שנחזיר את סיני, המצרים האיומים (שבאמת היו איומים ב 73) שוב יפתיעו במלחמה.
    הסורים ישמרו על הגבול, אין שום ספק. אם יחתם הסכם הוגן, הרי שהם מדינה ריבונית וגם כמו מצרים יכבדו אותו.

    ומתי תכניס לראש שרמת הגולן שטח שכבשנו מהסורים ב 67? שטח שלא מוכר באף מקום בעולם כשטח מדינת ישראל, אלא רק כשטח כבוש עד להסכם בין הצדדים.
     
  13. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נכון מאוד, כבשנו אותו ולכן הוא שלנו. וגם אם העולם לא מכיר בכך, אז מה? זה לא מזיז משהו במדיניות כלפי ישראל.


    שלום לך ראש' אמ"ן
     
  14. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה זה משחק גולות? ניצחתי והרווחתי גולה? באיזה סרט אתה חי? אין דבר כזה כבשתי ועכשיו זה שלי, תקלוט, זה שטח סורי וזה רק עניין מתעקב כל הקטע עם ההחזרה שלו. רוצים לעקב את זה? תעקבו. הרי מתישהו בלחץ אמרקאי ועולמי אנחנו נחזיר את השטח הסורי וזה אך ורק שסוריה תראה נכונות אמיתית לסיים את הסיכסוך.

    ישראל לא קובעת כלום לעצמה. אנחנו לא אי בודד וחלק מהשוק העולמי, חלק בין מדינות עם סדר עולמי ברור. ברגע שיהיה לחץ לרדת (כמו שהיה עם סיני, חברון, עזה וכו') ישראל תשב בבית הלבן ותמצא נוסחה לדבר עם השכן הסורי. יכולים לחיות בהכחשה כמה שבא לכם, אבל ככה זה תמיד עבד וכך זה יסתיים בסופו של דבר.
     
  15. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הגולן הוא שטח ישראלי, שנמצא תחת ריבונות ישראלית וחי בו רוב מוצק של ישראלים. אולי הוא היה שטח סורי, אבל כרגע הוא שייך לישראל.

    וכן, כנראה שזה כמו משחק גולות, ניצחתי והרווחתי שטח. אם אין כזה דבר "כבשתי ולכן זה שלי" אז צריך להחזיר את כל מה שכבשנו ב-48.