צ'זארה פראנדליי- האם הוא מוערך יתר על המידה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י Nesta, ‏20/1/09.

  1. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    קצת רקע ביוגרפי מתוך פרוייקט הפתיחה שפירסמנו בתחילת העונה::

    פראנדליי התחיל את קריירת המשחק שלו בקרמונזה שם שיחק ארבע שנים עד שעבר לאטאלנטה שם הופיע 27 פעמים וכבש שער אחד כקשר. בעונת 1979/80 עבר ליובנטוס שם שיחק במשך שש שנים, פראנדליי זכה יחד עם יובנטוס בשלושה תארי סקודטו. ב-1985 החליט לחזור לאטאלנטה שם גם סיים את הקריירה חמש שנים מאוחר יותר.

    לאחר הפרישה הוא התחיל לאמן במחלקות הנוער של המועדון מברגמו. בין נובמבר 1993 ליוני 94 אימן את הקבוצה הבוגרת ואז חזר שוב לאמן את הנוער. בעונת 1997/8 עבר לאמן את לצ'ה שם הקדנצייה שלו הסתיימה בצורה פושרת והוא סיים את דרכו במועדון בינואר אחרי שפוטר עקב שורת תוצאות שלא תאמו את רצון הנשיא. ב-1998/9 החל לאמן את הלאס ורונה אותם הצליח להעלות מיידית לסריה א' ובעונה שלאחר מכן הביא אותם למקום התשיעי המכובד. ב-2000 אימן במשך עונה אחת את ונציה ולאחר מכן הגיע לאמן את פארמה שם עשה את שמו ושם הצליח לכבוש את לבבות האיטלקים שהצליח לבנות קבוצה התקפית ומהנה עם חוד אימתני שכלל את ג'ילארדינו ואדריאנו. אחרי שנתיים קיבל המאמן הזדמנות לעלות מדרגה ולאמן את אחד ממועדוני הפאר של איטליה והתחיל לתכנן איך תיראה רומא החדשה אבל שבועות ספורים לאחר שקיבל את התפקיד החליט להתפטר בעקבות מחלת הסרטן של אשתו אך עונה לאחר מכן החליט לחזור לעולם הכדורגל האיטלקי והחליף את דינו זוף כמאמנה של פיורנטינה.
    תקופתו של פראנדליי בויולה היא הצלחה אדירה, הויולה הפכה ממתמודדת נגד הירידה למועמדת לגיטימית להעפיל לליגת האלופות אבל הקלאצ'ופולי לא נתן למועדון לעשות את קפיצת המדרגה וגרם להתחיל את העונה הבאה עם מינוס חמש עשרה נקודות אבל זה לא גרם לאף אחד בפירנצה להרים ידיים והם הצליחו להעפיל באותה עונה לגביע אופ"א שם מסעם הסתיים בעונה האחרונה באכזבה גדולה בחצי הגמר מול ריינג'רס הסקוטית שהפסידה בסופו של דבר בגמר לזניט סנקט פטרבורג הרוסית.

    _______________________________________________________________

    אז מה שנראה בתוך הצלחה אדירה במונחים של פיורנטינה מתחיל להיראות לפחות עבורי כסוג של כישלון מתפתח. אין זה ספק ואין מחלוקת על היותו אחד המאמנים הטובים בליגה ובאירופה בכלל, הוא הביא את הויולה לליגת האלופות אבל העונה הזו מסמנת דריכה במקום ויותר משהיא מסמנת זאת ההופעות של הויולה מחווירות.

    קמפיין הרכש המרשים של הקבוצה הסתיים לפחות לדעתי במפח נפש רצינית, כולנו היללנו במהלך הקיץ את השחקנים שהביא קורבינו לקבוצה אבל הקבוצה לא ביצעה את הקפיעה כפי שצפו באיטליה. בתחילת העונה עמדה הויולה כמעט בקו אחד עם הגדולות וטענו שיש לה סיכוי כלשהוא לסקודטו אבל זה לא קרה. הויולה היא לא הנושא כאן בסופו של דבר אלא העומד בראשה. האם לנוכח הקמפיין החלש של הויולה ובעיקר אי היכולת שלה לקחת בתקופותו נקודות רבות במפגשים מול הגדולות יחד עם המגמה הנמשכת של איבוד הנקודות גם לקטנות הליגה מעלה לפחות אצלי תהיות. האם פראנדליי אכן מצדיק את המוניטין שלו או שמדובר בניפוח חסר קשר למציאות?
     
  2. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    יכול להיות שהוא באמת לא מתאים לאימון קבוצה מובילה. העניין הוא שזה לאו דווקא הופך אותו למוערך יתר על המידה. יש מאמנים שמצטיינים באימון קבוצות שנמצאות במעמד מסוים וזה לא הופך אותם לפחות טובים ממאמנים שטובים יותר בהובלת קבוצות ממעמד אחר, גדול יותר.

    אפשר להתעכב על מקרים כמו סנטאנה. אני לא מציין את וארגאס בגלל שהפרואני נקנה בהרבה מאוד כסף ואני יכול להבין למה הוא מקבל אינסוף הזדמנויות, מה שגם שאני חושב שהוא פחות גרוע מאשר בפתיחת העונה. מציינים לרעת פראנדלי את מקרה סנטאנה ובמקרים כאלו אני יכול להגיד שאני בספק אם מאמן הוא עד כדי כך מטומטם. יכול להיות שמה שאנחנו רואים מפה, לא בהכרח רואים באימונים. זה לא חייב להיות דווקא הצטיינות של סנטאנה באימונים, זה יכול להיות גם ניסיונות של פראנדלי לנסות אופציות אחרות שנכשלות טוטאלית במשחקים פנימיים וכו'. אמרתי את זה גם על מצארי במקרה של פורנארולי.
    אני חושב שעל כל מאמן אפשר למצוא את השריטה הזאת שגורמת לנו להטיל ספק ביכולות שלו, ובליגת מאמנים מובהקת כמו הסרייה A, תמיד יהיו יותר מפסידים מאשר מנצחים. על עונה אחת שבה דברים לא מסתדרים לפיורנטינה, אני אציין כאן 3 עונות רצופות שבהן הקבוצה סיימה בין 4 הראשונות. זאת העונה הראשונה שבה פראנדלי נאלץ להתמודד עם ציפיות אקסטרה גבוהות ושכר הלימוד בליגה צמודה הוא לרוב יקר מאוד. נכון לעכשיו הוא לומד, כשהמבחן שלו יהיה בסוף העונה. כישלון יהיה מקום שביעי ומטה והדחה מוקדמת מגביע אופ"א. קצת מעל זה, ואני בכיף נותן לו עוד כמה מועדי ב' בציפייה לראות אותו משפר את הציון.
     
  3. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    לפראנדלי מגיע קרדיט על חזרתה של פיורנטינה לצמרת, הגעה לליגת האלופות ובניית שלד צעיר וחזק שישרת את הקבוצה גם בשנים הבאות. העונה יש הרגשה שאי אפשר להוציא יותר מזה עם החומר העומד לרשותו וכדי להתקדם רמה נוספת, או אפילו לשחזר את ההישג מהעונה שעברה, פיורנטינה חייבת לחזק את הסגל הדל שלה במקום לנסות למגר "נזקים" כלכליים שנעשו בקיץ. בכל אופן, פראנדלי מוציא את המקסימום מהקבוצה הזאת והוא חייב להמשיך בפרוייקט הזה לפחות עוד שנה אחת, אז יהיה ניתן לומר בוודאות האם הוא האיש המתאים להמשך ההתקדמות של פיורנטינה.
     
  4. OR Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/06
    הודעות:
    611
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מוערך יתר על המידה ? אם כבר הוא מוערך פחות על המידה . מחוץ לאיטליה מעטים האנשים , חובבי סוגי הכדורגל השונים שמכירים אותו .
    אני חושב שמדובר קודם כל במאמן לא פחדן : הוא משחק התקפי . זאת אפשר לראות בפיתוח שחקני ההתקפה שעבדו תחתיו: לוקה טוני הפך מעוד חלוץ טוב בליגה לחלוץ ברמה עולמית . החיוך חזר לג'ילא על הפנים .
    יותר מזה, יש לציין שפיורנטינה של השנה שינתה את הפנים שלה בעקבות הרכש הכבד והמסיבי , לוקח זמן לכל זה להתחבר. להגיד שאני לא מאוכב ממספר שחקנים כמו ואראגס? אני מאוד מאוכזב ! אבל זה חלק מהכדורגל .
    את ההתעקשות הבלתי מובנת על סנאטאנה גם אני לא מבין , אבל כמו שאמרו לפניי , כנראה שיש דברים שרואים משם ואנחנו לא רואים מכאן. להגיד שאני הייתי רוצה את יוטביץ' / אוסוולדו במקום זה חלומי ללא ספק .
    הבעיה של פיורנטינה היא ללא ספק במציאת בלם לצידו של גמבאריני , הגנה שלמה ניבנת על פריי וגמאריני . העזיבה של תומאס אויפבושי בקיץ כמובן שלא תרמה ליצוב ההגנה .

    לסיכום ,
    סה"כ אי אפשר להגיד שצ'אזרה הוא מוערך יתר על המידה . עברו שנים מאז שפיורנטינה הייתה שוב בורג בצמרת של הכדורגל האיטלקי . דינו זוף לא כמעט הצליח להוריד ליגה סגל שכלל את אנזו מרסקה, מיקולי, אובודו, אויפבושי וטובים אחרים .
    יותר מזה , אין מתאים לפיורנטינה יותר מצ'אזרה , לא בשנים הקרובות . :aaa8: