אסון ליגת האלופות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י rivaldo, ‏30/1/04.

  1. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    בתקופה האחרונה אנחנו שמים לב שקבוצות די בינוניות שמקומם הטבעי הוא במרכז הטבלה מצליחות לתפוס עונה ולהפתיע ולסיים בין 4 הראשונות,ועונה לאחר מכן שהן משתתפות בליגת האלופות,הם מתפרקות בליגות.

    הדוגמאות הקלאסיות הן:באייר לברקוזן,שהשקיעה את כל כולה בליגת האלופות,הגיעה לגמר,נעצרה אצל ריאל מדריד ועונה לאחר מכן נאבקה בתחתית עד סיום העונה וניצלה מירידה מביכה לליגה השנייה בגרמניה.

    לידס יונייטד,קבוצה מצויינת שכל שנה נאבקה בצמרת וסיימה כל פעם במקום בגביע אוופ"א עד שהתחילה לתפס גבוה וסיימה במקום הרביעי והעפילה לליגת האלופות,הגיע לרבע גמר או לחצי גמר (לא זכור לי בדיוק) ובעונות שחלפו לא הייתה בורג מרכזי בצמרת,והשנה,קבוצת תחתית לכל דבר מועמדת ודאית לרדת ליגה (גם מצב כלכלי לא מוסיף להם).

    סלטה ויגו,סלטה שסיימה שנה שעברה במקום הרביעי בספרד והעפילה לראשונה בהיסטוריה לליגת האלופות קיבלה בית מאוד מעניין,והצליחה להעפיל לשמינית גמר ליגת אלופות,אבל במקביל למצב הזה היא שכחה את הליגה הספרדית,שממנה היא הגיעה למפעל היוקרתי הזה.
    בחודש האחרון היא הפסידה ליריבה העירונית דפורטיבו לה קורוניה בתוצאה מבישה 5-0,שבוע שעבר הושפלה על ידי ריאל סוסידאד (שגם עליה נדבר) 5-2,והשבוע רק פיטרה את לוטינה שהוביל אותה להישג הנפלאה , העפלה לליגת האלופות אבל שנה לאחר מכן בליגה,נכשל.

    ריאל סוסידאד,שהייתה היריב היחיד שנה שעברה לריאל מדריד בליגה,הקבוצה הקטנה שכמעט כל שנותיה נאבקה בתחתית הליגה הראשונה,פתאום הפתיעה את כולם והוליכה את הטבלה מספר רב של מחוזרים ורק לקראת סופה של העונה , כנראה קיבלה פיק ברכיים והפסידה אלפיות היסטורית,וסיימה שנייה והעפילה לליגת האלופות,והשנה ? חזרה למקומה הטבעי,מאבקי תחתית,אבל מה שמפליא זה שזה עם אותו סגל שסיחרר את הליגה הספרדית,בסוסידאד כנראה בדיוק באותו מקרה אם סלטה הדגישו את ליגת האלופות ושכחו את הליגה הספרדית,ואף אחד לא ציפה שאותו סגל שהיה פנטסטי בשנה שעברה יאבק בתחתית הליגה הספרדית.למרות שבתקופה ההאחרונה הקבוצה מצליחה ובורחת טיפה מהתחתית הבוערת.
     
  2. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    קודם כל, לברקוזן לא השקיע רק באלופות, כזכור באותה שנה היא סיימה סגנית בבונדסליגה והגיע גם לגמר הגביע הגרמני.

    עוד דבר, כל מה שקורה קורות רק לקבוצות מאנגליה, ספרד כי אצלן ליגת האלופות קודמת לכל. באיטליה זה לעולם לא יקרה כי הקבוצות האיטלקיות נותנות רק כ-60 עד 70 אחוז באלופות מכיוון שהליגה זה מה שמעניין אותן הרבה יותר.
     
  3. Forza Sampdoria Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/03
    הודעות:
    764
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סה"כ , אני חושב שזה לא נורא כל כך => פשוט צריך לדעת להשתקם אחרי זה .
    מקרה סלטה הוא חמור מאוד והם בסכנת ירידה ממשית , אפילו . ( אבל עם אנטיץ' הם לא יירדו )
     
  4. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המשבר של לידס לעומת הקבוצות האחרות שציינת, הראל, הוא שונה מפני שלידס מתפרקת כעת בגלל בעיות כספיות בעוד הקבוצות האחרות ניסו לעלות על סכום חלקיהם, נפלו לתחתית ועכשיו הם בהיסטריה ובלחץ ולא מצליחים לצאת מזה. לידס שפכה המון כספים כדי להצליח בצ'מפיונז ליג ואכן עשתה זאת (חצי גמר בעונת 00\01), אבל לאחר שהמזל נגמר (כשליברפול במחזורים האחרונים עקפה אותה בדרך למקום השלישי באותה העונה), לקבוצה לא היה את המפעל כדי לכסות את כל המשכורות הכבדות של השחקנים והקבוצה החלה לשחרר שחקנים. ריו פרדיננד שוחרר במחיר מופקע אך זה כלל לא הספיק, ג'ונת'ן וודגייט, אוליבייר דאקור והארי קיואל הם שמות שקופצים לי עכשיו לראש, נמכרו במחירים מצחיקים שכמעט לא עזרו למצב, כך שהקבוצה הדרדרה גם כלכלית וגם מקצועית.

    באייר לברקוזן לעומת זאת פשוט ויתרה על כל סיכוי להתחרות על האליפות כשמכרה לבאיירן מינכן שני שחקני מפתח - באלאק וזה רוברטו. המקרה שונה לגמרי.

    אתה טועה.
    לידס באנגליה זה מקרה חריג של קבוצה שרצתה להתחרות במנצ'סטר יונייטד. באותה התקופה יונייטד רמסו את הליגה ללא תחרות רצינית וליברפול, ארסנל וניוקאסל ניסו לקרוא תיגר עליה. המטרה היתה להילחם במנצ'סטר יונייטד. הדרך היתה ליגת האלופות, עם הכסף הרב שהיה אמור לכסות את הוצאות הקבוצה. באנגליה הליגה תמיד המקום הראשון בסדר העדיפויות, אפילו אצל מנצ'סטר יונייטד (אם כי חלק גדול מאוהדיה לא מפנימים זאת).

    באיטליה לעומת זאת, בניגוד לטענה שלך שדבר כזה לעולם לא יכול לקרות שם, אני יכול להצביע על לאציו. הנשיא בזבז יותר מ-100 מליון דולר על רכש בעונה אחת, על קבוצה שממילא זכתה בדאבל האיטלקי. מדוע הוא עשה זאת? כמובן כדי להתחרות בזירה האירופאית. לאציו בסופו של דבר הפסידה בכל החזיתות, בליגת האלופות בצורה די משפילה, אפשר לומר. היום אפשר לראות את התוצאות. אינטר בזבזה יותר ממליארד יורו כשמוראטי ניהל את הקבוצה על רכש, ומדוע זאת? כדי להצליח בליגת האלופות! כמובן שזה לא עזר כשהקבוצה עפה נגד הלסינגבורג הקיקיונית. מדוע בשנה שעברה ברלוסקוני פתח את הכיס והוציא עשרות מליוני דולרים על רכש? כדי לזכות בליגת האלופות, והוא גם הצליח. בליגה אפשר היה לראות כמה מילאן התאמצה - מקום שלישי ללא מאבק בכלל, כמובן שהמטרה המרכזית היתה ליגת האלופות. כעת, לאחר שהרוסונרי לקחו את התואר, הם משקיעים את המאמצים בליגה המקומית ואפשר לראות את התוצאות באירופה - קבוצה אפורה ומשעממת שמפסידה בבית לקלאב ברוז'.

    אפשר להסיק מהמקרים הללו שיציבות היא בד"כ מה שמביא להצלחה בליגה ובצ'מפיונז ליג. איזה מסע רכש עשתה יובה בעונה שעברה? לאגרוטגליטה או איך שקוראים לו ואולי עוד מישהו, והם הצליחו להגיע לגמר ליגת האלופות ולזכות באליפות. מנצ'סטר יונייטד זכתה 4 פעמים מתוך 6 השנים האחרונות באליפות כי לא השתוללה עם מסעות רכש אך שמרה על סגל יציב. כשמנצ'סטר רכשה את ואן-ניסטלרוי ו-ורון בסכומי עתק היא איבדה את האליפות והגביע לארסנל, שהסתפקה בקמפבל, ואן-ברונקהוסט, רייט וג'פרס. ריאל מדריד בכל שנה רוכשת סופרסטאר אחד אך משאירה את שאר הסגל כמו שהוא ואני לא ממש צריך לפרט על ההישגים שלהם. כנ"ל לגבי באיירן מינכן. בכדורגל שמות לא תמיד יכולים להביא תארים, אך קבוצה מגובשת בהחלט כן.
     
  5. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הסיבות הן שונות, זה לא רק ליגת האלופות, אם תבדוק אז תראה שרוב הקבוצות שנופלות הן סינדרלות משנה קודמת.
    אני די מסכים עם AFC אבל אני לא מסכים לדוגמה של יובה, יובה קנתה שנתיים לפני שהיא הגיעה לגמר ליגת האלופות את בופון, נדבד, סלאס וטוראם, שנה אחרי זה הם גם קנו את די ואיו, הם עשו רכש מרשים מאוד שלה הביא להם תוצאות מיידיות באותה שנה אבל שנה אחרי כן הביא אותם לגמר ליגת האלופות.
     
  6. raul madrid Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/04
    הודעות:
    107
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני ינצל את האשכול הזה לשאלה לא קשורה.......
    מישהו יודע כמה כסף מקבלת קבוצה שזוכה בליגת האלופות וכמה היא מקבלת בזכייה בליגה המקומית?????
     
  7. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ברור שהליגה חשוב מליגת האלופות,אבל לא בטוח שנפילה בליגה
    המקומית בגלל השתתפות בליגת האלופות זו מכה כ"כ נוראית ואני מתייחס
    בעיקר לסלטה ויגו,וסוסידאד.
    ראשית,ישנם רווחים גדולים מאד מההשתתפות בליגת האלופות,יש
    לציין שצבירת ניקוד מעלה את הרווחים,ההופעות במפעל תורמות
    לכבוד ולמעמד,ואי אפשר להתעלם שזו חוויה בפני עצמה,הרי
    סוסידאד למשל,היתה רגילה לשוטט בתחתית,ככה שחזרה
    לשם זה לא משהו חדש,כמובן שישנה אכזבה מכך
    שהקבוצה לא הצליחה לעלות מדרגה והציפיה היתה שזה ייקרה.
     
  8. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש גם מספיק דוגמאות הפוכות. כמו למשל את ולנסיה שמאז שהופיעה בשני גמרים אירופיים רצופים הפכה לקבוצת צמרת לגיטמית ומועמדת טבעית לאליפות בספרד.

    אני חושב שהסוד טמון בניהול נכון. כולנו יודעים שקל לקבוצות לבוא בלי ציפיות ולחץ. לאחר עונה של הצלחות, הן נוטות לאבד ת הפרספקטיבה. לברקוזן לאחר עונה מופלאה חשבה שהיא מהאריות של גרמניה ואירופה, התמוטטה. ריאל סוסידאד הייתה בטוחה בתחילת העונה שהיא קבוצת צמרת שבטבעיות תיקרא תיגר על התואר, וקרסה. בשני הדוגמאות שציינתי, הקבוצות קפצו מעל הפופיק. לא לברקוזן ולא ריאל סוסידאד היו קבוצות צמרת - צריך הרבה יותר מעונה אחת טובה בשביל זה.
    הבעייה היא שיש גם לקהל נטייה לראות בקבוצות שכאלה קבוצות צמרת. אך בל נשכח שעונות פלא כאלה מהוות רק חלק מהתנודות הקיצוניות של קבוצות מרכז טבלה. האם קבוצה כמו סביליה בספרד תהפוך לקבוצת תחתית לאחר עונה אחת של התמודדות נגד הירידה? לא ולא. הדבר נכון גם למקרה ההפוך.