ז'וז'ו, המראה שלנו או האמת הסובייקטיבית שלו?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י cazzo, ‏27/9/08.

  1. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    כידוע בכל אומה אירופאית גדולה, הכדורגל המקומי תמיד מקבל את תשומת הלב המירבית וכמעט היחידה. באיטליה זה אכן ככה, ובצדק. אוהדי הכדורגל לפי סקרים רבים מונים כ60-40 אחוז מתושבי הרפובליקה, וכולם כמובן אוהדים את הנבחרת האירופאית הכי מצליחה במסגרת גביעי העולם, הנבחרת שזכתה 4 פעמים במונדיאל, וגם הוסיפה בשנות השישים איזה גביע אירופה אחד.

    לפני קצת פחות משנה, המאמן הפורטוגזי מעורר המחלוקת והכריזמטי של צ'לסי מבין שהוא בונה על אתגר חדש. לאמן את אלופת איטליה, אינטר, ולהחליף מקום של מאמן מקומי כמו רוברטו מאנצ'יני. אפילו חודש מסכן לא עבר, ומוריניו כבר נגד כולם. באיטליה התייחסו לזה שהוא המשיח שיציל את המצב של התדמית הרעה, המצב של הפופולריות הנחותה ברחבי העולם כלפי הסריה אה. אחרים כבר מתעצבנים מהציטוט הבא:

    "נראה לי שהאיטלקים לא ממש מאוהבים בכדורגל כמו שחשבתי מקודם, הם יותר מאוהבים בהופעות טלויזיניות מרהיבות מאשר כדורגל. אני מסתכל מסביב, אני רואה שאנשים מודאגים מהדברים הכי קטנים, מהפרטים, דברים שאין להם משמעות במופע הטלויזיוני שנקרא כדורגל, ואף אחד לא מודאג פה מספורט שהוא חשוב בעולם הזה. אף אחד לא דואג באיטליה מהעובדה שהכדורגל האיטלקי נחשב פריט טלויזיוני מינורי בעולם, לא פרי השוואה לפרמייר ליג האנגלית שמאוד פופולרית. תסתכלו על לצ'ה ששיחקנו נגדה יום רביעי בערב, הם שיחקו נגד אינטר עם 3 שוערים ועוד 8 שחקני הגנה. והנה שהסתיים המשחק נגד לצ'ה, כולם מודאגים מהסיבה שג'וזפה בארזי בא לדבר עם העיתונאים ולא אני. זהו עולמנו, אני בחרתי בו, אני בחרתי להגיע לאיטליה אבל באתי עם ציפיות מוגזמות. חשבתי שאוהבים פה כדורגל יותר, אבל פה אוהבים את מה שיש מסביב. אבל שיהיה ברור, אני לא מתחרט בכלל שאני פה."

    האיש אומר את האמת הנכונה? או שהוא פשוט יורק לצלחת ממנה הוא אוכל?

    http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00210/jose_mourinho__mana_210478c.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/9/08
  2. winger379 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/9/08
    הודעות:
    147
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יכול להיות שהוא צודק בחלק ממה שהוא אמר אבל הוא הגזים.
    לא הבנתי מה הוא רוצה להשיג בזה שהוא יורד על התקשורת האיטלקית...
     
  3. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    סוף סוף מישהו קיבל אומץ והגיב, בנוסף להצבעה שלו. תגיבו!

    אני אסביר, הוא מנסה להיות אינטלקטואל הגאון אם אתה לא מבין. הוא לא יורד על התקשורת בישירות אלא בעקיפין ומאשים אותם בזה שהם מתעסקים בדברים תפלים מאשר בכדורגל עצמו.
     
  4. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    אני דווקא מסכים עם מוריניו בעניין הזה, זה שבארזי הגיע למסיבת עיתונאים זה לא זילזול בהם והם לא היו אמורים לייחס את זה לזילזול כלפיהם. הדבר הזה קורה בהרבה מקומות באירופה והאיטלקים שאולי לא מוכרים לכך צריכים להבין מנהגים אחרים. לדעתי זה היה צעד לגיטימי אבל התקשורת, שוב כנראה מורגלת לדברים אחרים.

    אני מסכים גם בשאר הדברים שלו, האיטלקים אוהבים את תוכניות הטלוויזיה הזולות שלהם על פני השקעה אמיתית בטלוויזיה אמיתית, הם אוהבים את הכדורגל שלהם אבל לא מוכנים להשקיע בו כדי לפתח אותו. איכות השידור נמוכה מהליגה האנגלית לדוגמא, הרבה נאמר על האצטדיונים הפרה היסטוריים של איטליה ועל השיווק הכושל של הליגה שיש לה הרבה מה להציע לאנשים עם ראש פתוח.

    טוב עשה מוריניו שהעלה את הדברים על סדר היום, אין ספק שההגעה שלו לליגה כבר פורעת את השטרות.
     
  5. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    אני עם יניב. לפעמים צריך מישהו מבחוץ שרואה את הדברים אחרת כדי להצביע על הבעיות שנורא קשה לזהות מבפנים.
     
  6. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    טוב, אני גם חייב להתוודות ולהגיד מה אני חושב בדיוק על מוריניו. אבל גם מאוד חשוב לי לדעת מי הצביע פה בדיון על הפורטוגזי כפרובוקטור, כי אני חושב שזה גם נכון, הרי אין אמת אבסולוטית ונכונה בצורה קיצונית. נו, אז למי יש אומץ?

    בכל מקרה אמשיך לכתוב את דעתי:

    שקראתי את הראיון שהוא נתן היום לקראת הדרבי נגד מילאן, הרגשתי גם פגוע, כמו כל איטלקי שני או שלישי שיגיד לכם שזה לא נכון מה שהוא אומר. עובדה לפי הסקר שהעתקתי מהגאזטה דלו ספורט לפה, מצביעים 60 אחוז על מוריניו הלא בנאלי, ו40 אחוז מאלו שהשתתפו בסקר {15 אלף קוראים} אומרים כי מוריניו סתם פרובוקטור תחמן. דבר נוסף שאני חייב להגיד שהנושא הזה על איך שהאיטלקים מתייחסים לכדורגל על פי ז'וזה הוא רק חלק קטן מהחצים והמסמרים הוא יורה. הוא דיבר על קלואדיו ראניירי וירד עליו בצורה די מכוערת {"בחמש שנים הוא הצליח להגיד רק גוד אפטרנון וגוד מורנינג"}, ככה הוא מתנהג כמו ילד קטן שנותן לעיתונאים את ההצגה השבועית. אחר כך הוא מדבר על המאמן של לצ'ה, מאריו ברטה {"אולי הוא צריך לעבוד על האישיות שלו"}. כזכור לכם מאז יוני שהוא באיטליה, רק רעש והצגות כדי שלעיתונאים יהיה מה לכתוב. לא מזמן חילופי הדברים המכוערים עם פייטרו לו מונאקו.

    מצד שני, האישיות המוחצנת והיהירה שלו גם גורמת לו לדבר בצורה נכונה, להגיד את האמת בפרצוף, דבר שאני מאוד מאוד מעריך. אבל בציטוט שהבאתי בהודעת הפתיחה של הדיון הזה, הוא הכליל את כל האיטלקים, מה שגרם לרעש גדול, מה שגרם להראות כמו מישהו שיורק על הצלחת שממנה הבחור אוכל. אני חושב שהדברים הנכונים, אבל מוגזמים. התקשורת האיטלקית אשמה, עם כל התוכניות בטלויזיה, ההתייחסות הבלתי פוסקת על טעויות שופטים, על התייחסות מוגזמת לכל מה שקשור לרכילויות מחוץ למגרש, וכל זה, אכן נכון. אבל התקשורת באיטליה היא צהובה בדיוק כמו שיש צהובונים שיוצאים בלונדון.
     
  7. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    יואב, אין צורך לשאול האם מוריניו פרובוקאטור, כי הרי זו אמת שאין להתווכח עימה. השאלה שצריכה להישאל היא האם יש אמת בדברים שאמר אלה שאותם הבאת כאן. העובדה שהרוב באיטליה מסרבים להסכים איתו רק מחזקת את הנקודה שלי אותה הבאתי בהודעה הראשונה: "לפעמים צריך מישהו מבחוץ שרואה את הדברים אחרת כדי להצביע על הבעיות שנורא קשה לזהות מבפנים." אני לא יוכל לומר אם הוא לגמרי צודק, או לגמרי טועה, כי אני לא חי באיטליה. אבל אני נוטה להאמין שדבריו לא צמחו משום דבר, ואכן יש שורש של אמת בטענות שלו לציבור האיטלקי. בתקווה שמילים אלו של הפורטוגלי ידליקו נורא ויביאו לשינוי כמובן.
     
  8. פירנצה Member

    הצטרף ב:
    ‏2/9/08
    הודעות:
    372
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ישנה גם השאלה מה הוא מנסה להשיג,יצר המציצנות והמשיכה לדברים הטפלים ללא הצמדות
    לעיקר לא יעלמו מתרבות הכדורגל באיטליה והתקשורת תמשיך להזין אותם בטראש כי זה מוכר.
    מצד שני אם הוא טועה או לחילופין מגזים הוא ממשיך לרכוש אוייבים ואני לא מדבר על אוהדי הכדורגל
    אני מדבר על התקשורת,מאז התפתחות המדיה לא היה אדם שהתנצח עם התקשורת ויצא עם ידו
    על העליונה,אז אני מבין אם הוא מרגיש את מה שהוא אמר אבל לפעמים כדאי לשמור בבטן.
     
  9. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    אורי, יש אמת רבה במה שהוא אומר, כולנו יודעים, הוא רק מקצין את הדברים בשפה שלו, זה ברור. זאת התשובה שלי. אבל זה לא נכון שהרוב לא מסכימים איתו, הרבה מתחילים גם להעריץ אותו, כבר נותנים לו כינוי חדש שבשום מקום לא נתנו לו {Mou}, והייתי אומר שהדעות מאוד חלוקות. בגלל זה הקמתי את הדיון. הבנאדם צודק בטענתו, אך לא לגמרי, הוא מדבר בהקצנה.