היעלמותו של המשחק ההוגן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י פירנצה, ‏19/9/08.

  1. פירנצה Member

    הצטרף ב:
    ‏2/9/08
    הודעות:
    372
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ידוע שמשחק הכדורגל הוא הרבה יותר מ"רק כדורגל". המשחק הנפלא הזה אמור בין השאר לעודד קירבה בין עמים, לעודד הפסקת אלימות(ע"ע חוף השנהב במונדיאל), להוציא ילדים מרחובות הפשע ולחנך אותם כמו שעושים בהצלחה באגודה של בני יהודה. אבל משום מה, מי שאמורה לשאת בגאון את הדגל של "המשחק ההוגן", יורה לעצמה ברגל כשהיא מאשרת בעקיפין משחקים לא הוגנים. אופ"א-איגוד התאחדויות הכדורגל האירופיות שאחראית בין השאר למפעל היוקרתי בעולם ליגת האלופות,נחשבת לגוף החזק ביותר בין שאר הקונפדרציות שמרכיבות את פיפ"א. בהצהרה שיצא אמש ממשרדיה של אופ"א הוכרז שהגול של ליון מול פיורנטינה היה חוקי. למי שלא צפה במשחק נזכיר שהתקפה של ליון שהסתיימה בשער, התרחשה בזמן שמגנה של פיורנטינה שכב שניות ארוכות ברחבת ה-5 כשהוא אוחז בראשו עקב פגיעה, ובכך מונע מלכודת נבדל. למרות היותו של זאורי שכוב על הדשא ההתקפה של ליון נמשכה, וכאמור הסתיימה בשער. אופ"א מסתמכת על החוקה שאומרת שבמידה והשופט לא שרק אין למנוע מלאשר שער, ואם השופט החליט שהפגיעה של זאורי לא הייתה רצינית ואישר את המשך ההתקפה אז השער חוקי. מה שכנראה לא עלה בישיבות של אוכלי החינם, זה שהשופט בעצמו הודה שהוא לא הבחין בזאורי על הדשא, מה שעומד כנגד העובדות שאופ"א הציגה.

    לנו נותר לשאול איפה הדרישה ל"פייר פליי", האם ההחלטה עוברת לשיקול דעתו של השחקן, והאם אופ"א פותחת תיבת פאנדורה שתעודד משחק לא מוסרי.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏19/9/08
  2. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,181
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    הגול, לדעתי, היה חוקי לחלוטין.

    אי אפשר לקבוע "חוקי-מוסר" נוקשים מדי. אפ יחליטו שחובה על קבוצה להציא כדור לחוץ כששחקן נפצע, קבוצות ימשכו זמן בקלות. אין מה לעשות נגד הגול הזה, בנזמה וחבריו שיחקו מגעיל לגמרי, אבל - זכותם לשחק מגעיל. נקווה שהם יסבלו מאותו גועל בחזרה. השופט היה יכול לעצור את המשחק, אבל הוא לא ידע אם זו פגיעה רצינית ולא יכול היה לדעת. מכיוון שהשופט המשיך את המשחק, גם אופא לא יכלה לבטל את הגול. רק ליון אשמים בגול המגעיל הזה. אין דרך טובה יותר לסכם את זה מאשר - "כשר אבל מסריח".
     
  3. Chievo Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/06
    הודעות:
    2,891
    לייקים שהתקבלו:
    6
    אתה מתרגש יותר מידי אני רואה.

    טעויות כאלה הפכו להיות חלק מההיסטוריה של הכדורגל, השער של ליון הוא שנוי במחלוקת ואי אפשר להגיד חד משמעית שהוא לא חוקי. ואם כבר אתה טוען שהמשחק ההוגן נעלם, אז זה בא דווקא מצדם של הצרפתים. זכותך כאוהד להרגיש מקופח, אבל להגיד אחרי האירוע הזה שאופ"א אולי תעודד משחק לא מסורי זה פשוט מוגזם. זה היה מגעיל לראות את פיורנטינה סופגת שער בצורה כל כך אכזרית, וזה כאב גם לי, אבל זה כדורגל וזה קורה מידי פעם.
     
  4. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צריך להציג כאן גם את הצד השני.
    לא שאני מביע דעה לגבי השער (לא ראיתי אותו, לא ראיתי את המשחק, לא מתכנן לעשות את זה) אבל אתם כבר שופטים את אופ"א ועוד יוצאים בכאלה הצהרות מרחיקות לכת ("העלמות המשחק ההוגן"?) אז חשוב להתייחס לעובדה שבשנה האחרונה היו לא מעט מקרים שבהם שחקנים באיטליה (ואני לא מציין את זה כי יש לי משהו נגד האיטלקים, אלא פשוט כדי להראות ששם זו נהייתה תופעה) קראו לעבירה/פציעה של שחקן קרוב מאוד לשער במהלך התקפה. אולי כל המקרים האלה היו רציניים- פציעות אמיתיות, עבירות שאכן נעשו, אבל אולי לא. באופ"א ובהתאחדות השופטים ראו את זה והחליטו לנקוט ביד יותר קשה ולא לעצור משחק על כל חשד כי שחקנים משתמשים בחשד הזה כדי להטות את הלך המשחק.

    עכשיו שניה לפני שאתם יוצאים עליי במסכת קללות ה"אנגלופיל" (אני לא!) הרגילה, אני רוצה להזכיר לכם שהיה זה דווקא פאביו קאפלו, כשהלה עוד היה מאמן יובנטוס, שביקש מהשחקנים שלו בפירוש לא להרחיק כדורים החוצה כששחקן יושב על הדשא כי הקבוצות האחרות מנצלות את ה"אדיבות" הזו כדי לעצור מתפרצות של יובה או כדי למשוך זמן...
     
  5. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני רואה שאתה גונב לי את המחשבות לדיונים http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx

    בכל אופן, כמו שכתבתי בדיון של ליגת האלופות-עדיף להרחיק את הכדור מאשר לקחת את הסיכון שהשחקן באמת פצוע ובגלל הזמן יגרם לו נזק יותר גדול. שחקן שנפצע צריך לקבל טיפול, אחרת כל שחקן שיבלע את הלשון יגידו "הוא מבזבז זמן! תמשיכו, תמשיכו!", ואנשים כמו ריקלמה יבואו ויצעקו "הוא יכל היה להוציא את הלשון ולצאת מחוץ לתחומי המגרש". כן אני ציני, כן אני מגזים, כי הטענה הזאת פשוט על גבול הטימטום. איך אפשר לצפות משחקן פצוע שיזכור לצאת מהמגרש? הדבר היחיד שאמור להיות לו בראש זה למה לעזאזל הטיפול לא מגיע יותר מהר, לא לצאת מתחומי המגרש. אני מבין שופט שלא עוצר משחק כששחקן פצוע, אבל אני לא מבין 11 שחקנים שלא עוצרים משחק כששחקן פצוע.

    קודם כל אתיקה, ספורטיביות, אחרי זה כל השאר. הייתי עוד יכול להבין אם זה היה משחק ברזיל-ארגנטינה, או ריאל-ברסה, אבל במשחק כזה? לא יכול להבין את בנזמה, פשוט דוחה אותי. מבחינתי יש עליו כבר "איקס", ואני לא ארצה לראות אותו לפחות לא בקבוצתי ולא בעולם הכדורגל, לא משנה כמה כישרוני הוא יהיה, כי אתיקה ומוסר זה חוק בפני עצמו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/9/08
  6. yoni10 Member

    הצטרף ב:
    ‏6/5/07
    הודעות:
    982
    לייקים שהתקבלו:
    10
    גם על מסי יש לך "איקס"?
     
  7. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בנזמה רואה שוער פצוע בשער, מגביה למסי שמכניס את הכדור עם היד... אתה לא רואה איזה שילוב מנצח זה יהיה?
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏19/9/08
  8. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    ברור שאתה מגזים, כי אפשר לראות אם לשחקן קרה משהו רציני או לא, אני ראיתי את השחקן מסתכל על המהלך של ליון בעוד שהוא מחזיק את הראש.
    ושוב - אם הוא נענק מכאבים, הוא יוצא כמה ס"מ לקו החוץ ומקבל טיפול מידי מאשר לחכות עד שליון ירחיקו את הכדור.

    יכול להיות שבנזמה היה מלוכלך, השחקן של פיורנטינה היה לא פחות מלוכלך.
     
  9. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה "נענק" מכאבים כשאתה מקבל מכה בראש שכמעט מעלפת אותך? כשהראש שלך מסתחרר, אתה לא בדיוק חושב לאן לזוז ומה להגיד.
     
  10. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    ובגלל זה הוא הרים את הראש לבדוק מה קורה עם ההתקפה של ליון?
     
  11. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,374
    לייקים שהתקבלו:
    2,911
    הבעיה בסוגייה שהיא נתונה לשיקול השחקן,אניהייתי מעדיף שתהיה נתונה לשיקול השופט.
    כלומר,שופט שעבר קורס שופטים באופ"א,וקיבל את המעמד המכובד לשפוט בליגת האלופות,צריך להיות מסוגל להחליט אם לדעתו הפציעה היא פציעה או 'פציעה',מה שיקרה הוא שיהיו מקרים לכאן ולכאן,אבל זה כמו בכל החלטת שיפוט על נבדל/הרחקות/כדורי עונשין וכו',כולם נעשות ע'י השופט ולטעמי גם זו צריכה להיות החלטתו.הרי די ברור ואפילו מובן ששחקן שהשעון פועל נגדו,הקהל דוחף אותו קדימה והוא במתפרצת,לא יראה את השחקן הפצוע וגם אם יראה אולי יחשוב שהוא עושה הצגה או כל דבר אחר,בכל מקרה זו נקודת מבט מאוד סובייקטיבית,בעוד לשופט,אמורה לפחות,נקודת מבט אובייקטיבית.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/9/08
  12. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    http://videos.sapo.pt/tpwcZ6Afs72M9P0Vy7tM

    הוא הרים את הראש כשהכדור היה כבר בדרך לרשת... בקיצור, אם הוא לא מת אז הוא התחזה, הבנתי אותך. הוא כנראה גם הוחלף כדי להמשיך בהצגה שלו... יהיה לך גם מה להגיד על זה?
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏19/9/08
  13. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    מכיוון שבכל דיון שנפתח בפורום האיטלקי אתה מחפש בכח קייס נגד הכדורגל האיטלקי, אני כבר לא בטוח אם הטענה שלך נובעת מידע או שנאה ממושכת בלבד. אני לא מכיר את הסיפור של קאפלו ואשמח אם תצרף הוכחה לדבריך. אבל גם אם זה נכון, האם זה מוכיח שהכדורגל האיטלקי דוגל בחוסר ספורטיביות? האם זה הופך את הפעולה של בנזמה וחבריו למוסרית? הלכת 4 שנים אחורה כדי לחפש דבר שלילי שכביכול נותן קונטרה לגול הלא מוסרי של ליון, אני יכול להוסיף שרק אתמול פרנצ'סקו טוטי זכה ב"תואר" השחקן ההגון ביותר בכדורגל האירופאי, ומה משותף לשתי הטענות? אף אחת מהן לא מראה צד אחר לנושא שעליו נפתח הדיון.
    במקרה של מסי, הייתה זאת פגיעה בחוקי המשחק, במקרה של בנזונה, הייתה זאת פגיעה בספורטיביות ובמשחק ההוגן, אליו פירנצה מפנה אצבע מאשימה.
     
  14. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    חאלאס עם הקטנוניות, באמת.
    אם הוא כל כך רצה טיפול, שיזוז כמה ס"מ החוצה, יקבל טיפול מידי ויוחלף, אבל זו שיטה ידועה להישאר בתוך תחומי המגרש כדי לצפות שהקבוצה היריבה תוציא את הכדור, אני מאוד שמח שליון המשיכה לשחק ולא הוציאה את הכדור, אין לה שום סיבה שבעולם להוציא כדור ועוד באחד על אחד, את זה השופט צריך לעשות.
     
  15. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איך היה לי ברור שמישהו יזכיר את מסי, הייתי בטוח שאיגנ'ט יהיה הראשון אבל כנראה שהוא באמת חלוד יותר ממה שחשבתי.

    בכל אופן-כן, מסי רמאי, אין לי בעיה להודות בזה, גם לו אין בעיה להודות בזה והוא הודה והוא גם לא התנצל אחרי ומבחינתו בצדק-הוא מכוסח משחק אחרי משחק, ודווקא ממסי ואיניסטה אני לא מבקש-אני דורש לעשות כמה שיותר הצגות, אבל בחיים לא להמשיך כששחקן פצוע. מסי בחיים שלו לא היה צוללן, ובחיים שלו לא המשיך לשחק כאשר שחקן היה פצוע.

    ריקלמה, אתה יודע לקרוא נכון? אתה יודע לקרוא, להפנים, ואז להגיב בהתאם לתגובה שלי? כי אם כן-חלאס לחזור על עצמך. אני אחזור על עצמי שנית ותענה על זה, אל תחזור על עצמך, כי לעשות "העתק הדבק" גם אני יודע. אתה טוען ששחקן שסובל כ"כ צריך לצאת מחוץ למגרש, אני אומר דבר כזה-הוא פצוע, הוא לא חושב על לצאת מהמגרש, הוא חושב על הטיפול שצריך להגיע. מה קורה במידה והשחקן פצוע ולא יכול לצאת מהמגרש? אייגנ'נט נתן לך כבר בראש, לא ידעתי בכלל שהשחקן הוחלף, משהו שעוד יותר מחזק את עמדתי-הוא לא חשב בכלל\לא יכל בכלל לצאת מהמגרש. עכשיו בבקשה, אל תחזור על עצמך ותגיד "שחקן שכואב לו צריך לצאת מהמגרש".
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/9/08