F1: 2008 - סיום דרמטי

Discussion in 'פורום ספורט כללי' started by Der Kaiser, Dec 16, 2007.

  1. shlomydavid מנהלים

    Joined:
    Jun 11, 2004
    Messages:
    14,921
    Likes Received:
    498
    70% לגשם קל.
     
  2. דנידין Member

    Joined:
    Apr 6, 2007
    Messages:
    8,670
    Likes Received:
    0
    שיט, סיכוי שלא יהיה רטוב מפסיק והם יסעו על צמיגים יבשים http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/dry.Xxx
     
    Last edited: Sep 14, 2008
  3. uri מנהלים

    Joined:
    Aug 13, 2003
    Messages:
    16,773
    Likes Received:
    3,841
    Gender:
    Male
    מקצה דירוג משוגע ומפתיע ושיהפוך את המרוץ היום לסופר מרתק. דווקא אם יהיו תנאים טובים יהיה מעניין לראות את הנהגים של הגדולות עושים את דרכם לכיוון המקומות הראשונים.

    יופי של הישג לקבוצת "טורו-רוסו" האיטלקית החביבה! ובנימה אישית אני מקווה שאלונסו יצליח לשפר עוד כמה מקומות במרוץ היום.
     
    Last edited by a moderator: Sep 14, 2008
  4. דנידין Member

    Joined:
    Apr 6, 2007
    Messages:
    8,670
    Likes Received:
    0
    אוהד אלונסו?

    בכל מקרה כרגע המסלול רטוב מאוד ולא ריאלי שנראה מירוץ יבש בהתחלה, אבל אולי בהמשך הוא יתייבש.
     
    Last edited: Sep 14, 2008
  5. uri מנהלים

    Joined:
    Aug 13, 2003
    Messages:
    16,773
    Likes Received:
    3,841
    Gender:
    Male
    סוג של. הספורט הזה אינו הולך כמו כדורגל - אצלי לפחות - והחיבור שלי הוא פחות לקבוצות שהנהגים מייצגים, אלא יותר לנהגים שאת הביצועים שלהם אני רואה בכל מרוץ, שהרי אני לא באמת מתמחה בטכנולוגיה שהחברות מקדמות ומביאות למסלול. אז אחרי שמיקה האקינן, הנהג שבזכותו התאהבתי בספורט, פרש - אלונסו הפך לנהג האהוב עלי, בעיקר בזכות ההופעה הפנומנלית שלו במדי "רנו" בקדנציה הקודמת וגם כאשר היה במקלרן נהנתי לצפות בו הרבה יותר מהנהגים שנהגו לצידו.

    אגב, בעניין שדיברתם עליו, שתנאי מזג האוויר מראים הבדלים בין הנהגים לבין הקבוצות. זה בהחלט טרוויאלי שנהגים מהקבוצות הקטנות יותר היו משיגים יותר אם היום נוהגים בקבוצות הגדולות יותר ולהפך נהגים של הגדולות לא היו מתחרים על הפודיום אם היו בקבוצות הקטנות, אבל! מצד שני הספורט הזה הוא הספורט שמביא יותר מכל ספורט אחר את קצה היכולת של בני האדם, לפחות בכל הקשור לריכוז וסיבולת, והנהגים בקבוצות הגדולות מחוייבים להציג את השלמות שלהם בכל מרוץ ומרוץ, ואילו ניתן לראות שנהגים פחות טובים (אלה שבדרך כלל מאיישים את הקבוצות הקטנות יותר) לא תמיד שומרים על יציבות וניתן לראות תנודות תמידיות ורחבות על סקאלת המיקום בכל מרוץ. כלומר, אם נהג כמו ווטל מצליח לתת מרוץ נדיר פעמיים בשנה הוא אולי עולה לכותרות, אבל אנחנו לא באמת רואים ומתייחסים לעשרה מרוצים אחרים בהם איכזב גם את הקבוצה שלו (ווטל - זו סתם דוגמה היפוטתית). אם יש נהגים שמצליחים לשמור על יציבות איכותית בקבוצות שלהם, כלומר לעמוד כמעט בכל מרוץ במטרות שהקבוצה בציבה לעצמה (גם אם זה לסיים בשמיניה הראשונה בלבד), ובאופן רפטטיבי להגיע לקצה גבול היכולת שלהם, נהגים אלה בסופו של דבר יגיעו ויקבלו את ההזדמנות להוכיח את עצמם בקבוצות הגדולות. וגם להפך, כאשר נהג מגיע מעולם אחר אל הקבוצות הגדולות ולא מצליח להציג יציבות איכותית בהם, רואים שגם כאשר נוחת בקבוצת הקטנות הוא לא מצליח, וכך נעלם עת-עת מהפה של הספורט.
     
    Last edited by a moderator: Sep 14, 2008
  6. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    Joined:
    Sep 7, 2004
    Messages:
    24,805
    Likes Received:
    335
    גם ווטל יציב כל העונה, אבל שמגיע הגשם אז אף אחד כולל הנהגים של הקבוצות הגדולות לא שומר על דירוג אחיד במקצה או במירוץ.
     
  7. uri מנהלים

    Joined:
    Aug 13, 2003
    Messages:
    16,773
    Likes Received:
    3,841
    Gender:
    Male
    ראשית כל, כפי שכבר כתבתי, ווטל היה רק דוגמה מהשרוול לנהג שמגיע לכותרות. אם כי, ווטל השיג עד כה העונה רק 13 נקודות, כלומר הוא לא באמת מצליח להשיג את המקסימום בכל קבוצה הנקודות שהוא והקבוצה מכוונים עליהם. בכל אופן, אני רק אומר שאם יצליח להיות עיקבי ולהשיג את המטרות שלו באופן קבוע, אז לא יקח יותר מדי זמן שקבוצות גדולות יותר ישימו עליו את היד. ואם יראה שם את אותה יגיע בסופו של דבר לפיסגה שהיא פרארי או מקלארן. מה שאני טוען הוא שבסופו של יום, למעט כמה יוצאים מן הכלל, אנחנו כן רואים התאמה בין הנהגים הטובים יותר לקבוצות הגדולות יותר.
     
  8. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    Joined:
    Sep 7, 2004
    Messages:
    24,805
    Likes Received:
    335
    כידוע אין שום סיכוי במכונית כמו של ווטל להיות מהיר מ 6-7 קבוצות אחרות בסבב כאשר המסלול יבש. המטרות של כל נהג בקבוצות הקטנות הוא להגיע למקום טוב יותר מחברו לקבוצה ולאחר מכן לנסות להתחרות בשאר הקטנות עם תקווה לנקודות. כך גם היה אלונסו בהתחלה לפני שהגיע לרנו.
     
  9. uri מנהלים

    Joined:
    Aug 13, 2003
    Messages:
    16,773
    Likes Received:
    3,841
    Gender:
    Male
    אתה קורא את מה שאני כותב או שסתם כיף לך לזורע ארס. כתבתי שווטל הינו דוגמה היפוטתית. ואם הוא באמת עומד באופן יציב בציפיות שיש לקבוצה, אז לא יקח יותר מעונה או עונתיים עד שיקדם לקבוצה שאפתנית יותר וכך הלאה. מה שיוצר בסופו מצב שהנהגים היותר טובים מאיישים את מושבי הנהג של הקבוצות הגדולות יותר.

    ליבי-ליבי עם בורדל.
     
  10. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    Joined:
    Sep 7, 2004
    Messages:
    24,805
    Likes Received:
    335
    הסנסציה הושלמה! מהפול ועד המקום הראשון בגראנד פרי האיטלקי של מונזה !!! http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/5eek.Xxx http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/5eek.Xxx
    http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/eusa_clap.Xxx

     
  11. uri מנהלים

    Joined:
    Aug 13, 2003
    Messages:
    16,773
    Likes Received:
    3,841
    Gender:
    Male
    אגב, אי אפשר לתת את ההישג הזה רק לנהג, המכונית שלו והמנוע החזיקו מרוץ שלם ברמה מאוד גבוהה, אבל הבהחלט הישג כביר. אלונסו עוד מרוץ בו הוא סוחט מהמכונית שלו את המקסימום ומסיים עם מקום רביעי. מגיע גם להמילטון מילים טובות על מרוץ נהדר.
     
    Last edited by a moderator: Sep 14, 2008
  12. shlomydavid מנהלים

    Joined:
    Jun 11, 2004
    Messages:
    14,921
    Likes Received:
    498
    http://www.fia.com/en-GB/sport/championships/f1/PublishingImages/banner_f1_main.Xxx


    סבסטיאן ווטל מנצח במירוץ מונזה, מירוץ מ"ס 14 בעונת 2008 בפורמולה 1.

    ניצחון גדול לסבסטיאן ווטל במירוץ מונזה, לאחר שזינק ראשון ושמר על מקומו עד לסיום המירוץ. ווטל הקדים את הייקי קובליינן ב-12.500 שניות.
    זהו הניצחון הראשון בקריירה לסבסטיאן ווטל בפורמולה 1, ובכך הוא הופך לנהג הצעיר ביותר שזוכה במירוץ פורמולה 1. ווטל חגג רק לפני כחודשיים את יום הולדתו ה-21.
    המירוץ החל תחת מכונית הבטיחות עקב תנאי מזג האויר, אבל הגשם לא היה חזק לאורך המירוץ ולא השפיע כ"כ על הנהגים. רק נהג אחד לא סיים את המירוץ (ג'יאנקרלו פיסיקלה).
    לואיס המילטון, המוביל באליפות הנהגים שזינק 15, הצליח לסיים במקום ה-7. לעומתו, אלוף העולם, קימי רייקונן שזינק 14, לא הצליח לעשות זאת וסיים רק 9.


    סבסטיאן ווטל רושם ניצחון ראשון בקריירה בפורמולה 1 !

    http://d.yimg.com/i//ng/sp/eurosport/20080914/25/45cc00a4bbc8e2e65b8ce63342ff8c6f.Xxx


    דירוג הנהגים במירוץ מונזה:

    1. סבסטיאן ווטל (גרמניה, טורו רוסו) - 10 נק'
    2. הייקי קובליינן (פינלנד, מרצדס-מקלארן) - 8 נק'
    3. רוברט קוביצה (פולין, ב.מ.וו. סאובר) - 6 נק'
    4. פרננדו אלונסו (ספרד, רנו) - 5 נק'
    5. ניק היידפלד (גרמניה, ב.מ.וו. סאובר) - 4 נק'
    6. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) - 3 נק'
    7. לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן-מרצדס) - 2 נק'
    8. מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) - 1 נק'

    רק ג'יאנקרלו פיסיקלה לא סיים את המירוץ.


    אליפות הנהגים (מצטבר - אחרי מירוץ מונזה):

    1. לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן-מרצדס) - 78 נק'
    2. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) - 77 נק'
    3. רוברט קוביצה (פולין, ב.מ.וו. סאובר) - 64 נק'
    4. קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) - 57 נק'
    5. ניק היידפלד (גרמניה, ב.מ.וו. סאובר) - 53 נק'
    6. הייקי קובליינן (פינלנד, מרצדס-מקלארן) - 51 נק'
    7. פרננדו אלונסו (ספרד, רנו) - 28 נק'
    8. יארנו טרולי (איטליה, טויוטה) - 26 נק'
    9. סבסטיאן ווטל (גרמניה, טורו רוסו) - 23 נק'
    10. מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) - 23 נק'
    11. טימו גלוק (גרמניה, טויוטה) - 15 נק'
    11. נלסון פיקה ג'וניור (ברזיל, רנו) - 13 נק'
    13. רובנס באריקלו (ברזיל, הונדה) - 11 נק'
    14. ניקו רוזברג (גרמניה, וויליאמס) - 9 נק'
    15. קאזוקי נקאג'ימה (יפן, וויליאמס) - 8 נק'
    16. דייויד קולת'ארד (בריטניה, רד בול) - 6 נק'
    17. סבסטיאן בורדייז (צרפת, טורו רוסו) - 4 נק'
    18. ג'נסן באטן (בריטניה, הונדה) - 3 נק'


    אליפות היצרנים (מצטבר - אחרי מירוץ מונזה):

    1. פרארי - 134 נק'
    2. ב.מ.וו. סאובר - 129 נק'
    3. מקלארן-מרצדס - 117 נק'
    4. רנו - 41 נק'
    5. טויוטה - 41 נק'
    6. טורו רוסו - 27 נק'
    7. רד בול - 26 נק'
    8. וויליאמס - 17 נק'
    9. הונדה - 14 נק'


    * המירוץ הבא יערך בעוד כשבועיים (28.9) בסינגפור (מירוץ ראשון בלילה).


    הבאנר, המידע והתמונה באדיבות אתרים הללו:

    האתר, האתר, האתר
     
  13. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    Joined:
    Sep 7, 2004
    Messages:
    24,805
    Likes Received:
    335
    http://img222.imageshack.us/img222/2352/vettelinbildko0.Xxx

    בגרמניה אופוריה הבוקר. בעקבות הניצחון של סבסטיאן ווטל יצא הבילד עם כותרת: "יש לנו שומכאר חדש".
     
  14. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    Joined:
    Sep 7, 2004
    Messages:
    24,805
    Likes Received:
    335
    נהג נוסף מתלונן על התנהגות המילטון על המסלול

    http://www.sport1.de/media/_redaktion/sportarten/formel1/saison08/juli/toyota/glock-nachdenklich5x4_ArtikelSchmal.Xxx

    טימו גלוק: "לא יודע מה הוא חשב לעצמו. הייתי ליידו והוא היה חייב להשאיר מקום למכונית. נראה שהוא חושב שהוא לבד על המסלול." אמר גלוק על הכניסות המסוכנות של המילטון לתוך העקיפות שנעשות בצורה בלתי סובלנית ומסוכנת לכלל.


    זה גם מקום טוב לציין שה FIA דחו את העירעור של מקלארן וניצחון המילטון בבלגיה נפסל.
     
  15. guyholl Member

    Joined:
    Dec 31, 2006
    Messages:
    2,120
    Likes Received:
    0
    תמיד טענתי שהמילטון עוקף בצורה מאוד מלוכלכת ויותר מדי פעמיים בעקיפות שלו מכוניות נאלצות להידחק אל קצה המסלול ולפעמיים אפילו אל מחוץ למסלול כדי למנוע תאונה בינהם. אני מקווה שהעונש שהוא קיבל יפחית את מספר הפעמיים שהוא עושה את זה.
     
    Last edited: Sep 16, 2008