יש חוקי הקיפה, יש תקנון. ה FIA לא יכולים להחליט סתם על דעת עצמם. יש דרך לחסום נהג ואני מדבר כרגע על הפניית פרסה בה הוא חסם את רייקונן שהביא את הפיני להתגשות קלה בקיר. יש מבין סלבי? אסור לדחוק נהג הצידה לכיוון קיר.
about a month ago i wrote here that Hammilton can start cooling the champagnes - i dont see a reason why that should change: the Ferrari is simply slower. i see that the brit was stripped of the victory. oh well, i dont think its gonna matter anyway. he's still #1 and there are plenty more races for the McClarens to show thier dominance. and with kimi looking like shit, the only real threat to hammilton is himself and his car. does anybody hear really believe that Massa can ride his way to glory? i rather doubt that.
דירוג הנהגים במירוץ ספא: 1. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) - 10 נק' 2. ניק היידפלד (גרמניה, ב.מ.וו. סאובר) - 8 נק' 3. לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן-מרצדס) - 6 נק' 4. פרננדו אלונסו (ספרד, רנו) - 5 נק' 5. סבסטיאן ווטל (גרמניה, טורו רוסו) - 4 נק' 6. רוברט קוביצה (פולין, ב.מ.וו. סאובר) - 3 נק' 7. סבסטיאן בורדייז (צרפת, טורו רוסו) - 2 נק' 8. מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) - 1 נק' 3 נהגים לא סיימו את המירוץ. אליפות הנהגים (מצטבר - אחרי מירוץ ספא): 1. לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן-מרצדס) - 76 נק' 2. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) - 74 נק' 3. רוברט קוביצה (פולין, ב.מ.וו. סאובר) - 58 נק' 4. קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) - 57 נק' 5. ניק היידפלד (גרמניה, ב.מ.וו. סאובר) - 49 נק' 6. הייקי קובליינן (פינלנד, מרצדס-מקלארן) - 43 נק' 7. יארנו טרולי (איטליה, טויוטה) - 26 נק' 8. פרננדו אלונסו (ספרד, רנו) - 23 נק' 9. מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) - 19 נק' 10. טימו גלוק (גרמניה, טויוטה) - 15 נק' 11. נלסון פיקה ג'וניור (ברזיל, רנו) - 13 נק' 12. סבסטיאן ווטל (גרמניה, טורו רוסו) - 13 נק' 13. רובנס באריקלו (ברזיל, הונדה) - 11 נק' 14. ניקו רוזברג (גרמניה, וויליאמס) - 9 נק' 15. קאזוקי נקאג'ימה (יפן, וויליאמס) - 8 נק' 16. דייויד קולת'ארד (בריטניה, רד בול) - 6 נק' 17. סבסטיאן בורדייז (צרפת, טורו רוסו) - 4 נק' 18. ג'נסן באטן (בריטניה, הונדה) - 3 נק' אליפות היצרנים (מצטבר - אחרי מירוץ ספא): 1. פרארי - 131 נק' 3. מקלארן-מרצדס - 119 נק' 2. ב.מ.וו. סאובר - 107 נק' 4. טויוטה - 41 נק' 5. רנו - 36 נק' 6. רד בול - 25 נק' 7. וויליאמס - 17 נק' 8. טורו רוסו - 17 נק' 9. הונדה - 14 נק' ** יש לציין שמקלארן תערער על העונש.. * המירוץ הבא יערך בעוד כשבוע (14.9) במונזה (איטליה).
תודה שלומי http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/icon_thumright.Xxx שון, הבעיה היא לא מאסה, הוא נותן עונה מעל ומעבר, פשוט עונה מופלאה שהפתיעה את כל מבקריו. הבעיה היא כמו שציינת, העליונות של מקלארן העונה. אין דרך למנוע ניצחון שלהם באליפות אלא אם יקרה שוב נס כמו בעונה אשתקד.
את מקצה הדירוג ראיתי בשידור ישיר, את המירוץ עצמו חיכיתי לראות מוקלט אתמול בלילה. היה שווה את זה, מרוץ נהדר. אלונסו עושה את המקסימום, עם ה"זאפארוז'יץ" שלו אי אפשר לכוון יותר גבוהה. לא חושב שהעונש של המילטון מוצדק, אבל אני לא בקיא בדיוקי החוקה, כך שאני מקבל את ההחלטה. בכל אופן במרוץ הזה יכלנו לראות עד כמה המכוניות משפיעות הרבה יותר על מרוץ מאשר הנהגים הנוהגים בהן, חבל שאי אפשר ליצור תנאים שווים יותר.
באמת הופתעתי לטובה מההחלטה להעניש את הדרך שבה המילטון עשה את הדברים. הניסיון לגרום לרייקונן להתנגש בקיר בפניית הפרסה היה באמת מלוכלך. לא יעזור כלום, ההתאחדות של המירוצים יודעים טוב מאוד כל תזוזה של נהג לשם מה היא, יושבים שם אנשים שהיו נהגים ויודעים טוב מאוד איך עוקפים בלי לסכן אף אחד או ניסיון להכשיל אף אחד.
אסור לפרסם פה מקומות אחרים, או בלוגים אחרים. ראיתי שפירסמת בפורום כדורגל אנגלי ומחקו לך. אז גם פה ימחקו לך
http://www.fia.com/en-GB/sport/championships/f1/PublishingImages/banner_f1_main.Xxx היום החל מ-14:50 (שידור ישיר בספורט 5), יתקיים מקצה הדירוג במונזה (איטליה) - מירוץ מ"ס 14 בעונת 2008. צילום אוירי של מסלול מונזה. http://www.f1-pics.com/italy04/monza_300.Xxx אורך המסלול הוא 5,793 מטרים. סה"כ הקפות: 53 (סה"כ מסלול: 306.720 ק"מ). שיא ההקפה במירוץ: רובנס באריקלו (פרארי, 2004) - 1:21.046 דק'. סוטיל ורייקונן סיימו ראשונים, בהתאמה, את שני מקצי האימונים שנערכו אמש במונזה. מקצה האימונים הראשון במונזה נערך תחת גשם כבד, ורק 14 מכוניות הצליחו לקבוע זמנים. אדריאן סוטיל (פורס אינדיה) הפתיע כשסיים ראשון בזמן של 1:32.842 דק'. רובנס באריקלו (הונדה) הפתיע וסיים שני (1:33.428), וג'יאנקרלו פיסיקלה (פורס אינדיה) הגיע שלישי (1:33.695). טימו גלוק (טויוטה) הגיע רביעי (1:36.800), וניקו רוזברג (וויליאמס) הגיע חמישי (1:36.900). פרננדו אלונסו (רנו) הגיע שישי (1:36.965), וסבסטיאן בורדייז (טורו רוסו) הגיע שביעי (1:37.142). יארנו טרולי, קימי רייקונן וסבסטיאן ווטל, סגרו את העשיריה הראשונה. פליפה מאסה סיים במקום ה-14 והאחרון. נהגי מקלארן, לואיס המילטון והייקי קובליינן לא קבעו בכלל זמנים. הגשם הפסיק במקצה האימונים השני, אבל לקח זמן עד שהמסלול התייבש. קימי רייקונן (פרארי) סיים ראשון את מקצה האימונים השני במונזה עם זמן של 1:23.861 דק'. נהגי ב.מ.וו סאובר - רוברט קוביצה (1:23.931) וניק היידפלד (1:23.947) הגיעו אחריו. לואיס המילטון סיים רביעי (1:23.983), וניקו רוזברג הגיע חמישי (1:24.110). פליפה מאסה (פרארי) הגיע שישי (1:24.247), והייקי קובליינן סיים שביעי (1:24.365). מארק וובר, אדריאן סוטיל וסבסטיאן ווטל, סגרו את העשירייה הראשונה. קימי רייקונן מסיים ראשון את מקצה האימונים השני במונזה. http://d.yimg.com/i//ng/sp/eurosport/20080912/25/435bbdf5b5e43715dc3a1134f812789c.Xxx * ע"פ התחזית צפוי גשם במקצה הדירוג וגם במירוץ עצמו. ** ביום שני הבא (22.9) יערך דיון בערעור שהגישה מקלארן בגין העונש אותו חטף לואיס המילטון במירוץ ספא. הבאנר, המידע והתמונות באדיבות אתרים הללו: האתר, האתר, האתר, האתר
http://www.fia.com/en-GB/sport/championships/f1/PublishingImages/banner_f1_main.Xxx סבסטיאן ווטל יזנק מחר מהפול פוזישן במונזה, המירוץ ה-14 לעונת 2008. במקצה דירוג גשום מאוד, סבסטיאן ווטל (גרמניה, טורו רוסו) הפתיע וסיים ראשון בזמן של 1:37.555 דק', ויזנק מחר מהפול פוזישן במונזה (איטליה). ווטל הקדים רק ב-76 אלפיות את הייקי קובליינן (פינלנד, מרצדס-מקלארן). ווטל רושם פול פוזישן ראשון בקריירה בפורמולה 1 ! http://d.yimg.com/eur.yimg.com/ng/sp/crashnet/20080912/14/1461474184.Xxx יתר העשיריה הראשונה: מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) יזנק 3. סבסטיאן בורדייז (צרפת, טורו רוסו) יזנק 4. ניקו רוזברג (גרמניה, וויליאמס) יזנק 5. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) יזנק 6. יארנו טרולי (איטליה, טויוטה) יזנק 7. פרננדו אלונסו (ספרד, רנו) יזנק 8. טימו גלוק (גרמניה, טויוטה) יזנק 9. ניק היידפלד (גרמניה, ב.מ.וו. סאובר) יזנק 10. יתר הגריד: 11. רוברט קוביצה 12. ג'יאנקרלו פיסיקלה 13. דייויד קולת'ארד 14. קימי רייקונן 15. לואיס המילטון 16. רובנס באריקלו 17. נלסון פיקה ג'וניור 18. קאזוקי נקאג'ימה 19. ג'נסן באטן 20. אדריאן סוטיל להלן מסלול מונזה: http://en.f1-live.com/f1/img/circuit/circuit_monza.Xxx http://www.f1-live.com/f1/img/en/legende_circuit.Xxx * שידור ישיר של המירוץ החל מ-14:50, בספורט 5+. * ע"פ התחזית יש סיכוי לגשם במירוץ. הבאנר, המידע והתמונות באדיבות אתרים הללו: האתר הרשמי של ההתאחדות הבינלאומית למירוצים, האתר, האתר
כמה טוב לספורט הזה שיש גשם http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx ניק היידפלד אמר בסוף המקצה: "בגשם הנהג הוא הגורם המכריע בניגוד לניסעה על מסלול יבש." לאחר מכן הוא אמר שזה סתם בצחוק, אבל כולם יודעים שזה לא http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx
מקצה זינוק מצוין היה במונזה. המילטון רק 15(!) ראיקונן מקום אחד לפניו ומאסה שישי. בתנאים כמו היום הולך להיות מחר מסלול סוהר במיוחד.
it seems like the F1 season has been waiting for me to live israel and only than really get interesting. two rainy GP's in two weeks, and i cant even watch the GP tomorrow on live TV. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/dry.Xxx anyway, i think this will be kimi's best and maybe last chance to reduce the gap from hamilton and put the title spot within reach. well, mathematicaly at least... like i said in the past weeks, cant see anybody but the McClaren itself taking the title away from hamilton. just a hunch, massa DNF, rubens on the podium.
למי שעדיין היה בספק מהו הגורם המכריע בענף הזה (הרכב או הנהג), עכשיו יכול לראות שוב שברגע שהדברים תלויים יותר בנהג, אז גם סדר המקצה שונה מקצה לקצה. זה תמיד היה כך, כל השנים. מנגד שאין תנאים קיצוניים על המסלול (מסלול יבש), אז רואים שוב את המכוניות המהירות למעלה. מישהו יודע מה מזג האוויר להיום?