מה קרה לכדורגל הישראלי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י כחול-לבן, ‏30/8/08.

  1. כחול-לבן Member

    הצטרף ב:
    ‏25/4/08
    הודעות:
    25
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חברים, אני רואה פה קבוצה של אנשים מביני עניין, כמו שזה ניראה גם חלק גדול מן האנשים פה מתעניין הרבה יותר באירופה מאשר בליגה שלא נדבר על ללכת למשחקים וכד'...

    מה קרה לכדורגל הישראלי שב-10 שנים האחרונות הוא הלך אחורה בצורה חדה (לפני 10 שנים הכדורגל הישראלי היה בתקופה השיא שלו)? נסו גם לנמק מה אפשר לעשות עדי להחזיר את הקהל ואת העניין לכדורגל
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/8/08
  2. Dushu Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/08
    הודעות:
    20
    לייקים שהתקבלו:
    0
    היתה כתבה מעניינת על זה במוסף פתיחת העונה בידיעות אחרונות.
    הם העלו בדיוק את אותה סוגיה שעליה אתה מדבר:
    רוב הישראלים אוהבים כדורגל, אך ממש לא מתעניינים בליגה הישראלית, שלא לדבר על להגיע למגרש.
    הכל מתחיל ונגמר במתקנים.
    כולם מעדיפים לראות משחק אחד בעונה באנפילד או באולד טראפורד, מאשר 20 משחקים בליגת העל.
    באירופה הכדורגל נהפך לבילוי משפחתי.
    כאן בארץ האוהדים באים למגרש בהרגשה שהם באים למלחמה, ובאירופה הם באים לעשות פאן.
    באירופה מגיעים לפני המשחק, הולכים לקניון שליד האצטדיון, יושבים באיזה מסעדה, אח"כ הולכים למשחק ונהנים.
     
  3. יוגב אסולין Guest

    אבי לוזון, בחור מוכשר נחמד כריזמטי ולא משנה מה תגידו עליו לא יכול לנהל את הכדורגל הישראלי.

    אבי לוזון שימש שנים כיו"ר וכמוביל של מכבי פ"ת. קהל הוא הביא? לא, משקייעם הוא הביא? לא, פיתוח מתקנים הוא הביא? לא, הישגים הוא הביא? לא. ועוד מלא מלא מלא

    קצת עזוב לי שעני הכדורגל שלנו של העסקים של האוהדים של כולם תלויים איפשהו באיש שלא הצליח לעשות בקטן את מה שהוא עכשיו צריך לעשות הגדול. לבוא ולצפות מאדם שמעיר של 30000 איש הביא בקושי 300 למגרשים למלא את המגרשים זה באוויר. לחשוב שהוא יביא משקיעים ויתווה פה דרך זה עוד יותר תלוש מהמציאות לחשוב שהוא זה שיביא אותנו להישגים ? נו באמת.

    לטעמי אחת השגיאות הגדולות והקשות של הכדורגל שלנו היא המינוי של אבי לוזון ליו"ר הכדורגל הישראלי. הכדורגל הישראלי היה זקוק ועכשיו יותר מתמיד למישהו שמסוגל לעשות פה מהפכה ניהולית ושיווקית. צריך מישהו עם ניסיון מישהו עם ראייה ויכולות ובטח ובטח לא דברן שלא הצליח מעולם לעשות משהו. אבי לוזון נכון להיום הוא הבעיה העיקרית של הכדורגל הישראלי. נכון היו בעיות לפניו יהיו אחריו אבל הוא לא האיש שיכול לבצע פה שינוי.

     
  4. מקסים לנגו Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    437
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ואיצ'ה יודע? וגברי יודע? תסתכל לאיזה שפל מביש ומבזה הגענו!

    בוא תחזור איתי לשנות ה-90, עם הדקה ה-91 ושידור אחד בלבד בטלויזיה בסוף השבוע. גם אם שנאת את שתי הקובצות רצתה לראות את משחק השבת - היה רעב למשחק הזה, היה רעב לתחום הזה. ומה עכשיו?

    אתה יודע מה זה לשמוע "שירים ושערים" בלי שלפרשנים יהיה זמן לדבר? שער, אדום, פנדל, עוד שער, עוד אדום, הצפת מגרש, פריצת אוהדים וככה משתיים בצהריים ועד שעות הערב!

    הייתי נוסע בסופי השבוע למסלולים, לטיולים, אנשים עם טרנזיסטורים ישנים הסתובבו על תדר רשת ב' כדי לא להחמיץ את הדרמה. ווקמנים מכל חור הבאנו - בטח גם אוהדים במגרש, אותם אלה שהביאו את הרדיו עימם הפכו בין רגע למוקד המעניין ביותר ביציע - "המעדכן".

    ומה עכשיו יש לנו? "שלם וצפה", שני משחקים בטלויזיה כשהקבוצות כבר יודעות מה עשו קודמייהם. לנסוע למגרש? למה לי לטרוח שבוע הבא ולנסוע לבלומפילד כשמכבי חיפה תשחק שמה? אין לי עניין, מתח, ויש לי את הטלויזיה. ווקמן? הפסקתי להדליקו עוד לפני כמה שנים.

    אתה יודע, כל פעם מדברים על התחלה חדשה ושנה חדשה, אתה מרגישה התחלה חדשה היום? אני מרגיש סוף ישן. זה כדורגל זה? זו פתיחת עונה? הכדורגל בפולין כבר מעניין יותר.

    ביזיון.
     
  5. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    יש כמה סיבות לכך שהקהל הפסיק להגיע למגרשים:

    א. היא המשמעותית מכולן - מלא קבוצות עם קהל גדול לא נמצאות בליגת העל. הפועל באר שבע, הפועל כפר סבא, הפועל רמת גן, הפועל ירושלים, הפועל חיפה, הפועל אום אל פאחם, מכבי יפו. משאלת הלב שלי היא שכל 5 המועדונים הראשונים שציינתי, יצליחו להעפיל בעונה קרובה אל הליגה הראשונה.
    אוהד כדורגל תמיד ירגיש מחויב יותר לבוא ולעודד את הקבוצה שלו, כשהוא יודע שהקבוצה ממול תביא הרבה קהל. גם בלי קשר למחוייבות, זה הרבה יותר כיף לקנות כרטיס למשחק שאתה יודע מראש שתהיה בו אוירה טובה משני היציעים.

    ב. רמת המתקנים בארץ. כאוהד של מכבי נתניה, אני מת על הקופסא. אני יודע שביום שיפרקו את המגרש, אני אבכה, כי רק מלחשוב על זה העיניים נרטבות - אך אין מנוס מלהודות שזה מגרש שמבריח צופים. לא רק יהלומים, גם קהל חוץ. אני לא זוכר מתי היציע של הקבוצה האורחת בקופסא היה מלא וזה למרות שהוא מכיל כ-1,700 צופים בלבד.

    ג. התחושה שתמיד עושים הכל כדי לבאס אותך. המשחקים נפרשים על פני כמה ימים, לא באותן השעות. יש משחקים שמתחילים בשעה 16:00 ואפילו מוקדם יותר. איך הצופה יכול להנות באצטדיון כשהשמש מטגנת לו את המח? אין אחידות וזה יותר תחושה שאין שוויוניות. בספורט תחרותי, כשאתה מרגיש שאין שוויוניות, כל העסק מתחרבן.
     
  6. Dushu Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/08
    הודעות:
    20
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם כבר מדברים על יו"ר להתאחדות, לדעתי האדם היחיד בכדורגל הישראלי שמתאים לתפקיד הזה הוא יעקב שחר.
    הוא הבן אדם היחיד שמצליח לנהל מועדון כדורגל שלם בצורה מעולה.
    מחלקת הנוער של מכבי חיפה פורחת, היא הטובה ביותר בארץ, מייצרת ומלקטת אליה את השחקנים הטובים ביותר בכל הגילאים, ושחקנים רבים יחסית עולים בכל שנה לקבוצת הבוגרים של מכבי חיפה.
    יעקב שחר מצליח לנהל מועדון מוצלח, שמביא הרבה קהל למשחקיו, גם אם הקבוצה במקום ה5 לאחר 5 אליפויות רצופות.
    והכי חשוב: יעקב שחר, בניגוד לאבי לוזון , דניאל יאמר ועוד רבים אחרים, לא מנהל את המועדון שלו בצורה שכונתית. יעקב שחר דואג להביא את האנשים הנכונים והתאימים ביותר, בלי שום קשר לזה שהם חברים טובים, בני דודים או שהכרטיס של השחקן שייך לו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/8/08
  7. מקסים לנגו Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    437
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אסור להגיע למצב בו יעקב שחר עוזב את תפקידו במכבי חיפה לטובת תפקיד יו"ר ההתאחדות, שכן
    הוא אינו יכול להיות בשתי המשרות גם יחד. כל עוד שחר נמצא במכבי חיפה הוא מחזיק את המועדון
    ברף אירופאי ומביא הישגים חסרי תקדים מידי כמה שנים. יחד עם זאת, הוא יודע לשלוח את זרועו
    עד להתאחדות ובנושאים רבים להוות הגורם המכריע בקבלת שיקולים כאלה ואחרים. הפעם,
    ליענקל'ה אסור לקחת דוגמה מאבי לוזון.
     
  8. Dushu Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/08
    הודעות:
    20
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צודק ב100%, רק אמרתי שהוא האדם המתאים. אני יודע שהוא לא יעזוב את חיפה.
     
  9. כחול-לבן Member

    הצטרף ב:
    ‏25/4/08
    הודעות:
    25
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בדיוק פה הטעות. לא יעקב שחר ולא מישהו דומה לו צריך לנהל את הכדורגל הישראלי.

    מי שצריך להוביל את הכדורגל זה איש עסקים איש עשייה במדינת ישראל שיש לו יכולות עסקיות מעולות ויש לו יכולות שיווקיות מצויינות ויש לו יכולות ניתוח והבנת שווקים טובה כזה בן אדם צריך לנהל את הכדורגל שלנו.

    נכון ליעקב שחר יש את כל זה אבל הוא לא היחיד. לא חסרים במדינת ישראל אנשים מוכשרים בניהול פיתוח וקידום מערכות וכזה דבר צריך בכדורגל שלנו. יבוא בן אדם ויראה איך אפשר להעיף את השלם וצפה ולהרוויח כתוצאה מכך ב20 דרכים אחרות פי עשר יותר מאשר מה שצ'רלטון נותנת.

    נושא נוסף שאני חושב שהוא מאוד חשוב וגרם לירידה זה עניין של שחקני בית. אני לא יודע מה אבל חייבים להיות משהו עם שחקני הבית עם הסמלים. פעם היית הולך למשחק הייתי אומר זה גדל איתיב שכונה ההוא חבר של זה זה דוד של זה היה פשוט חיבור היה הרבה יותר כיף. היום שאין סמלים אין נשמה אין פלא שאנחנו מעדיפים ליראות לא פעם כדורגל מבחוץ... חייבים למצוא דרך לחבר את קבוצות הנוער לקבוצה הבוגרת בצורה הרבה יותר חזקה.
     
  10. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    כבר אמרתי את זה בדיון של מכבי חיפה, פעם האהבה לכדורגל הישראלי היתה משהו מיוחד, כי הכדורגל הישראלי דאז היה שלנו, גם אם הרמה לא תמיד פגעה, גם אם הקהל לא היה אף פעם ממש תרבותי, אבל היה הרגשה של הזדהות עם הקבוצות, עד רמה של דיכאונות אחרי הפסדים ופתיחת בקבוקי שמפניה אחרי ניצחונות, עד כדי רמה של שעות לפני המשחק מתחילים בהכנות מקריעת נייר לחתיכות קטנות ועד הכנה נפשית לקבוצה היריבה ודיקלום של השחקנים שאותם היינו צריכים להוציא משיקול דעת ( ואז התיקשורת לא היתה מה שהיום).
    אז הכל היה פשוט.
    היום הכל עסקני, קבוצות מאבדות את הצבע שלהם, פונות נגד האוהדים שלהם, הזרים שולטים בקבוצות ואין ממש דמות לחיקוי ( ראה ערך יניב קטן בעע). מה עוד שלא ברור לי התעקשות מסויימת של קבוצות בעד מאמנים מסויימים ( הממ רוני לוי) והנה לנו הסלט. היום רמת האהדה רחוקה ממה שהיתה בעבר, בלי שום קשר לרמה או לא.
     
  11. מקסים לנגו Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    437
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לירן, אני איתך.
     
  12. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מקסים, ריגש אותי מאוד לקרוא מה שכתבת- גם אני זוכר את עצמי כילד בפיקניקים הולך לאוטו לשמוע את המשחקים. המתח הזה כשיש "איתות" שיכול להיות שהוא במגרש שלך, ואז מאיר איינשטיין היה אומר "איתות מקריית אליעזר", והמתח הזה של ה-2 שניות עד שהשדר במגרש אומר לטובת מי...

    אני מסכים שהבעיה העיקרית היא דחייה של הקהל, ואמרו פה את מרבית הסיבות - משחקים בשעות שונות, מגרשים מזעזעים, אי-שמירה על ביטחונו של האוהד שבא לראות כדורגל, וקבוצות שלא הולכות מספיק עם הקהל שלהן ולעיתים אפילו נגדו.

    יש לנו דוגמא טובה מאוד לסעיף ג' שלך אבירם - מחזור הפתיחה, שני משחקים ביום שבת, שניים ביום ראשון, שניים ביום שני. מה זה צריך להיות?

    יהיה טוב יום אחד... מי ייתן וזו תהיה עונת מפנה. לדעתי לנבחרת הלאומית יכולות להיות בכך מניות אם היא תצליח.
     
  13. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    לא יודע לירן, בחלק מהדברים אתה אולי צודק, אבל לדעתי הציפיות של האוהד הממוצע פשוט לא לעניין. בעבר לא ראינו מיליון משחקים מחו"ל, לא היה אינטרנט ולא היה לויין, אז מה נשאר בשבת לעשות? עכשיו כל משחק אירופאי בינוני אנחנו מסוגלים לראות אז מה הפלא שעם חוסר המקצוענות בכדורגל הישראלי הקהל לא בא. השחקנים הישראליים עצלנים, מתנהגים כמו סלברטיז שהם לא, והזרים לפעמים לא רמה. אולי גם המחירים יותר מדי גבוהים, חשבת על זה? לפי מה שאני שומע יותר ויותר אנשים נשארים בחודש ללא כסף בשביל לאכול, אז איך תרצה שיילכו למגרש?

    אלימות כן או לא, בהולנד יש גם בעיות רציניות, אבל איכשהו האיצטדיונים מלאים אולי גם בגלל שרב האירועים הקשים קורים מחוץ לאיצטדיון, לרב במרכזי הערים. באיצטדיונים בהולנד יש פשוט לרב שקט כי חוץ מקללות אין לאוהדים מהקבוצה האורחת אפשרות להגיע לקהל המקומי. תאמין לי יש מגרשים שזה נראה כמו כלא...ברב האיצטדיונים יש מעין זכוכית הפרדה ולכן ה'בבונים' מהקבוצה היריבה יכולים להשתגע כמה שהם רוצים. דווקא בארינה יש בעיה בקטע הזה כי למרות זכוכית הפרדה אפשר מלמעלה לזרוק דברים ליציעים שמתחת. קרה כבר לא פעם שהכל נזרק מלמעלה, את מה שזרקו והעיפו כבר אשאיר לדימיון שלכם...

    רמה? הליגה ההולנדית פשוט לא יכולה להתחרות מול הליגות באנגליה, איטליה, ספרד וגרמניה, אבל הקהל כן בא. למה? כי אולי העם בהולנד פשוט אוהב ספורט, והכי חשוב המתקנים השתפרו ללא היכר. בליגה הראשונה לכל הקבוצות איצטדיון חדש או משופץ ופשוט כיף ללכת למשחק כשיש לך תנאים הרבה יותר טובים מאשר לפני שנים מספר. בארץ? אני חושב שחוץ מטדי או בלומפילד אין מגרשים נורמליים.

     
  14. מקסים לנגו Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    437
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שתי שניות? בוא אני אזכיר לך את זוהיר בהלול משדר את המשחקים של מכבי חיפה. הוא מתאר לך את החגיגות ביציע, את מעוף הכדור, את מזג האוויר, מיקום השחקנים, השטות של השוער ובסוף זכר להגיד "1-0 לירוקים". יותר משתי שניות זה בטוח. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx
     
  15. y56kh Member

    הצטרף ב:
    ‏17/5/08
    הודעות:
    1,357
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בעיה רצינית נוספת שנובעת היא שדווקא שהכדורגל הישראלי כל-כך זוועה שחקני כדורגל ישראליים מצליחים ברמות הגבוהות בחו"ל ודוגמאות לא חסר

    אז עם כל הגאידמק ואוליגרכים האחרים שיש בכדורגל ישקיעו קצת במתקנים אז יהיה כאן שיפור

    ישראל תמיד נשארת מאחור
    עובדה-אמצע שנות ה90 ברצלונה התארחה בורסמיל
    והיום ורסמיל לא מתאים לאחר את חצי גמר גביע המדינה של ניקרגואה