מנטליות ישראלית

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י noam1103, ‏16/7/08.

  1. noam1103 Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/07
    הודעות:
    23
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הצד השלילי: ברק יצחקי שמציג את האופי של המנטליות הישראלית. והפירוט המלא והכתבה על כך:

    ההעדפה לביצה הישראלית ולמקום שבו מכירים אותך ומודעים ליכולתך היא לא חוכמה גדולה אלא עצלנות ופחדנות. התופעה הזו שחוזרת על עצמה בזמן האחרון שקרויה 'גם אני הייתי בחו"ל', יוצאת דופן בעולם ונחשבת לתופעה מוזרה למדיי, שבה שחקנים ישראלים עוברים לחו"ל ובמקרה זה לבלגיה, וחוזרים לישראל לאחר תקופה קצרה מהרגיל.
    ברק יצחקי ויניב קטן שעברו לחו"ל כדי לנסות את מזלם יצאו מהארץ בתור תקווה להתרבות הלגיונרים והגיעו ארצה בתור לוזרים שלא הצליחו להשתלב בחו"ל ומעדיפים את המעמד הקבוע שלהם בקבוצתם (בתור סופרסטארים), מאשר לחכות בסבלנות להזדמנות שלהם וכאשר היא מגיעה לתפוס בה בשתי ידיים ולא לתת לה לחמוק.
    כנראה שהשדרוג המקצועי כבר לא מעניין אף שחקן ועם המשכורת שהשחקנים מקבלים בארץ אין פלא שהם לא מקבלים דחף מבחינה כספית להגיע לחו"ל ולהתאזר בסבלנות בספסל כדי לחכות להזדמנות שלהם. החשיבה המעוותת הזו פוגעת בנבחרת ישראל באופן ישיר מכיוון שההבדלים בין הרמות של ליגת העל לליגת הכדורגל בבלגיה היא שמיים וארץ. תשאלו את ברדה וטועמה שהפגינו את יכולתם בנבחרת ישראל והבינו ביחד איתנו עד כמה הרמות שונות.
    הכניעה הזו, מראה על איזו מנטליות ישראלית התקשורת מדברת. הכושר, הפה הגדול של השחקנים,אי יכולת להתאזר בסבלנות וההעדפה למעמד הקבוע בישראל מאשר שדרוג מקצועי הן התכונות שמאפיינות את המנטליות הישראלית. השדרוג המקצועי אמנם יכול להוביל לפריצה של השחקן בחו"ל ולהצלחה שלו ושל נבחרת ישראל בצוותא, אך כנראה שאת השחקנים הישראלים זה לא מעניין.

    ועכשיו הצד החיובי: טל בן חיים, המודל לחיקוי שמציג את התכונות ההפוכות מהמנטליות הישראלית.
    הכתבה והפירוט המלא:

    בעקבות דרישת בן חיים להעלאה בשכר וסירובה של מכבי ת"א, יצא סוכנו לחפש אופציה בחו"ל ולאחר זמן קצר בן חיים חתם בבולטון. מכבי ת"א האמינה כי בן חיים לא יצליח באנגליה והייתה בטוחה שהוא יחזור לאחר חצי שנה חזרה אליה וידרוש מחיר מופחת ולכן מכרה אותו במחיר סמלי לבולטון.
    בתקופה הזו, טל בן חיים היה עוד שחקן שהשתייך למנטליות הישראלית אך כאשר הוא הגיע לבולטון בקיץ השחקן הישראלי החל לעבוד על הכושר שלו ובאימונים מפרכים הפך להיות השחקן האגרסיבי, הנחוש שאהוד על כולנו.
    העובדה שהוא התאזר בסבלנות עזרה לו להצלחה הגורפת שהגיע אליה בבולטון ואחריה הגיע לקבוצת הפאר צלסי. בן חיים הישראלי היה בתוכניות של מוריניו אך בגלל חילופי מאמנים וחוסר מזל ירד ביכולת ומצא את עצמו על הספסל ולפעמים אפילו לא בסגל. מה כל שחקן ישראלי היה עושה? פותח פה וחוזר הביתה, ומה הוא עשה? ספג, לא וויתר וכעת הוא קרוב לחתימה במנצ'סטר סיטי.
    ההצלחה שלו לא נראתה בכדורגל האנגלי בלבד, אלא בנבחרת ישראל טל בן חיים השתלב והיווה בורג חשוב במוקדמות היורו בתור בלם יציב וחכם שהיה חסר לנבחרת ישראל בשנים האחרונות.
    הנחישות, האופי, ההתמדה והרצון להצלחה באנגליה ניצחו את המנטליות הישראלית. כן ירבו שחקנים כמותו.
     
  2. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    טל בן חיים יותר לא הצליח בצ'לסי שהוא פשוט לא טוב מספיק ולא בגלל חוסר מזל, ועדיין זה נכון שהגעתו של גרנט פגעה בו. בן חיים אבד קשה והגיע בזכות מלאה לצ'לסי, הגיע לו הצ'אנס הזה וזה שהוא נכשל זה סיפור אחר. אבל בן חיים, כמו שצויין פה, המשיך לעבוד קשה, לכן מניותיו לא ממש ירדו, הוא קרוב לסיכום במנצ'סטר סיטי שזאת קבוצה לא קטנה וכבוד גדול עבורו לשחק בקבוצה כזאת.

    אי אפשר להשוות בין יצחקי לבן חיים לכן אני אתייחס ליצחקי ללא קשר למקרה בן חיים.
    יצחקי לא קשיש עדיין, אני מאמין שהוא הוא יתן עונה מוצלחת מאוד בבית"ר יש לו עדיין סיכוי לצאת שוב לאירופה, אבל יצחקי בחזרה הצפוייה שלו הוכיח שאין לו את האופי המתאים, הוא בחר לא להתמודד עם קושי גדול יותר, וחזר לאיפה שקל, איפה שהוא מאמין שהוא יכול יותר להצליח. בחר בקל, יש גם שחקנים עם אופי קטן... מה לעשות.
     
  3. צחי לייבמן Member

    הצטרף ב:
    ‏18/10/07
    הודעות:
    946
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טל בן חיים מהתחלה לא היה צריך לעבור לצלסי. הוא היה צריך ללכת לסיטי או לטונטנהם, קבוצות מרכז טבלה.

    אם יצחקי יחתום בסופו של דבר בביתר הוא יהיה חייב להיות מאוד בולט וגם לקוות שביתר יעלו לליגת האלופות ושם יותר סקאוטרים יוכלו לראות אותו. ככה הוא יוכל לחזור לאירופה.

    בצד החיובי אפשר להוסיף את יוסי בניון.