עם העיניים קדימה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Ampelmann, ‏13/7/08.

  1. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ההודעה הזו היא התגובה שלי מהפורום האיטלקי לגבי עתידו של רונאלדיניו. כידוע, רוני מקושר כרגע לכמה קבוצות גדולות באירופה (הבולטות הן מנצ'-סיטי, צ'לסי ומילאן) וסביר שלא ישאר בברצלונה. לאן לדעתכם יגיע הברזילאי ולאיפה הייתם מייעצים לו ללכת, אם הוא היה מתקשר ושואל?

    "יניב, בדיוק מה שכבר אמרתי כבר פעמים רבות בפורום.
    סביר להניח שהיעד הבא של רונאלדיניו הוא או מילאנו או לונדון ("לעולם לא אשחק בצ'לסי, אני שונא את צורת המשחק שלהם"....."רגע, מה?!..כמה?! בעצם! אני דווקא אשמח לחבור שוב לסקולארי!" *).
    בזמן שצ'לסי יכולה להציע אתגר חדש בליגה המעניינת בעולם, מילאן צריכה את הרענון הברזילאי בדיוק כמו השחקן עצמו.

    צ'לסי יכולה להציע לרונאלדיניו כמויות אדירות של כסף, מקום לתת את השואו שלו והרכב שיספק לו את הכדורים והחופש שהפכו אותו למה שהו היה בברצלונה. רונאלדיניו, וזו חצי עובדה, פורח כשהוא משוחרר. אופי המשחק החופשי והטכני שלו בא לידי ביטוי יותר כאשר הוא מוקף במי שמחפה עליו מאשר כשהוא סגור מכל עבר. בצ'לסי, עם לאמפס, דרוגבה, אסיין ושות', יהיה לו בדיוק את מה שדקו, צ'אבי, אטו ומסי נתנו לו. במילאן, קבוצה שהזקנה נוגסת בה והקצב שלה יורד משנה לשנה, רונאלדיניו יצטרך לסבול מהגנות איטלקיות עיקשות, מחוסר דינמיות ומצורך להשתלב בקבוצה שבנויה המון על טקטיקה ומשמעת ופחות על חופש וכשרון אישי כמו ברצלונה של 2006.

    אבל!!!

    צ'לסי זו קבוצה עם לחץ עצום, אפילו בהשוואה למילאן. השחקנים נטחנים שם בעבודה, המאבק על ההרכב עצום ומתיש והכיסוחים בליגה האנגלית גם הם לא עוזרים לרגליים השבירות-לאחרונה של הברזילאי. במזללת תארים שבעה שכזו רונאלדיניו עלול רק להמשיך ולחפש את ההתהוללות של לונדון לפני הכיף במגרש וכשהחשבון מתמלא גם ככה והפפרצי והמסיבות מחכים בכל פינה, גם שחקנים ממושמעים יותר מהגאושו כבר נפלו באנגליה.
    מה עם חופש על הדשא? יהיה. גם תגבורת במצבים בעייתיים תמיד תחכה והגיבוי מסקולארי עוד שם כבר מ-2002, אבל תגידו, יש משהו יותר טוב מלרמוס הגנות עם קאקה? הרי יחד עם הברזילאי האדיר, שכידוע הוא בדיוק ההפך מהתדמית של רונאלדיניו (נוצרי הדוק, ילד טוב, ילדות דבש וכו'), לרונאלדיניו מחכים במילאן חברים ברזילאים ומתקן האימונים שהוא גם מחנה השיקום הטוב באירופה. כמו רונאלדו, אותו הזכיר יניב, רונאלדיניו יוכל להנות מהרופאים הטובים ביותר, מאמנים מהרמה הגבוהה בעולם ומחיי-תענוגות שבניגוד לנהנתנות של עכשיו, גם יהיו משולבים בכדורגל. אין שום מתקן בעולם שאפשר להשוות למילנלו ואין הרבה ערים מדהימות לגור בהן כמו מילנו, במיוחד אם אתה מאלה שיש להם כסף.
    על המגרש? כמו שכבר אמרתי, מילאן צריכה את רונאלדיניו בדיוק כמו שרונאלדיניו צריך את מילאן. גם הוא וגם היא חוזרים מעונת שפל ורוצים להראות לעולם שהכיוון הוא כלפי מעלה. גם הוא וגם היא מחפשים רענון, שינוי גדול שיחזיר עטרה ליושנה. מילאן היא חממה לשחקנים, בעיקר ברזילאים שבה, בניגוד לצ'לסי, רונאלדיניו יכול לנחות ככוכב.
    אצל הכחולים רוני יגיע עם סימן שאלה, לאדום, רוני יכול להיכנס כמלך הבא- בדיוק העמדה שבה הוא בברצלונה."



    *הציטוט הראשון שייך לרונאלדיניו מלפני חודש אחד בלבד



    האם רוני צריך ללכת לחממה הברזילאית במילאן המתחדשת?
    האם רוני צריך לתור דווקא אחר הבטחון הגדול על הדשא בסטמפורד ברידג' (צ'לסי)?
    האם רוני צריך בכלל לבחור במנצ'סטר ולהפוך לאגדת המאה הנוכחית של הסיטי?
    או אולי בכלל להלחם על מקום בברצלונה?
    או אולי בכלל קבוצה אחרת לגמרי?
    ומה הייתם אומרים על מעבר לריאל מדריד?
     
  2. תומר22 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/2/07
    הודעות:
    3,097
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רונאלדיניו נמצא במדרון כל כך תלול כשכמעט תוך שנה (בעצם, אולי שנתיים, נגיד מהמונדיאל) הוא הצליח להרוס לעצמו את השם ולהפוך לשק חבטות בסגנון של חברו רונאלדו בימיו הקשים ביותר.

    כדי להציל את התדמית שלו ולשקם את עצמו מבחינה אישית, רונאלדיניו צריך לעשות צעד אמיץ, אולי אפילו הזוי, ולחזור הביתה לגרמיו לעונה אחת. אחרי שיירגע קצת בבית בפורטו אלגרה, אולי הוא יצליח להחזיר לעצמו את חדוות המשחק עם כמה הצגות לעיני הקהל הביתי בברזיל (הוא אומר שזה יקרה לו כבר בטורניר האולימפי; נחכה ונראה) ואז אחרי שנה לחזור בגדול לאירופה. כמעט כמו חדש.

    ההערכה שלי אליו הייתה עולה פלאים אם היה יוזם צעד שכזה. אבל אם נהיה ריאליים, אין סרט שזה קורה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/7/08
  3. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זוכר את אדריאנו, תומר?
    לא כל מי שחזר לשנה אחת הביתה התעורר ממנה. לדעתי שיבה לגרמיו רק תגרום לרונאלדיניו לחשוב ש"הנה כאן הכל ילך בהליכה" ותחזק את הרגשת ה"השגתי הכל" שלו. הוא צריך אתגר. לכן מילאן טובה לו.
    אני חושב שרונאלדיניו, אם הוא באמת במצב השביר שמציגה התקשורת, צריך כרגע אתגר חדש, אבל כזה שלא יהיה לו מעל הפופיק. הוא צריך להתאמץ, אבל חייב גם להשיג משהו.
    לא יתאמץ? ימשיך לצנוח. לא יצליח? ישבר מהר.
     
  4. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    סיטי תהיה ירידה ברמה בשביל פנומן כמוהו, היא בסה"כ קבוצה בינונית בליגה האנגלית שאני לא יודע גם עד כמה רונאלדיניו מסוגל להשתלב שם.

    מילאן היא הקבוצה המושלמת בשבילו, פותח פרק חד בקבוצה שצריכה שדרוג רציני, עם שאיפות גדולות, ואם הוא יוביל אותה להצלחות הוא יוצא גדול.

    אם רונאלדיניו באמת ירד ביכולת שלו ובאספקטים שלו במשחק, אז מקרה ריבאלדו כנראה יחזור.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/7/08
  5. תומר22 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/2/07
    הודעות:
    3,097
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גל, אדריאנו אמנם לא התרחק לגמרי מהצרות בברזיל, אבל מבחינת כדורגל הוא בהחלט חזר לעצמו. הוא כבש 5 שערים בליברטדורס ועוד שערים רבים בליגה (11 בחצי עונה), עד כדי כך שדונגה החזיר אותו לסגל הנבחרת למרות ההיסטוריה הלא נעימה. התקופה הזו עשתה לו רק טוב (הוא היה גמור כשחזר לברזיל, אבל בסאו פאולו שיקמו אותו פיזית יוצא מן הכלל) ועכשיו הוא תלוי בחסדיו של מוריניו באינטר.

    אני חושב שעונה אחת של שקט, עם מרחק מסוים מאור הזרקורים המעיק של אירופה, תעשה לו רק טוב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/7/08
  6. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תומר, הפחד הגדול שאם הוא יחזור הביתה-הוא לא ממש ירצה לצאת אחוצה. זה אשכרה כמו מקלחת-אתה בהתחלה לא מעוניין, לא רוצה, אבל כשאתה נכנס זה כ"כ כיף שאתה לא רוצה לצאת. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx
    ועכשיו ברצינות, זה מבחינתי דבר שאסור שיקרה בתור אוהד שרונלדיניו שיחק בקבוצתו. אני רוצה רק את הכי טוב בשבילו, זאת אומרת כסף, תנאים, ואת הבמה הגדולה. אני חושב שמגיע לו וככה אני רוצה שהוא יהיה בשנתיים שלוש שנים הבאות, בטופ של הטופ. סיטי? לא תודה, זה לא מה שאמור לצאת מרונלדיניו אחרי ברסה. צ'לסי? יותר מידי לחץ, לא סקולארי והחברה יעשו את השינוי ואני לא חושב ששם הוא יוכל לחזור לעצמו. ובכלל, הזלתי היום דמעה בשעה 4 לפנות בוקר כי ראיתי את דקו במדים שלהם, אז את רונלדיניו? אני אתנהג כמו סיסי. הוא צריך שילוב של שני הדברים, ופה הכי נראת לי מילאן. הם לא יתנו לו להיתפנק יותר מידי, ומצד שני יתנו לו את התמיכה והאמון שהוא צריך (לא כמו ברסה) וכמובן מעמד וכסף. הוא יצטרך להילחם על מקומו, הוא יבין ששם זה לא ברסה והוא מתחיל מ-0, והרעב יחזור. המאמן הוא לא החבר שלו, וגם אותו עכשיו הוא צריך לספק. יש לו מה להוכיח וזה לא הכסף הגדול של צ'לסי, זה כדורגל נטו. הוא גם יוכל לתרום במילאן בקישור. לשם שינוי הוא יצטרך פחות יכולת אישית ויותר יכולת קבוצתית, מה שדי תואם לו כי הוא איבד הרבה מהיכולת אישית שלו ושיפר בהרבה את המסירות ואת המשחק הקבוצתי.

    רק מילאן, שילך לברזיל\אמריקה\לסעודים לנפט שלהם בעוד 3 שנים. העיקר שזה יקרה בכבוד, במשהו שראוי לשחקן שהיה אחד הטובים ב-6 שנים האחרונות.

    למרות שאם תשאל אותי, אני אעדיף לראות אותו אצלינו עד ינואר. בהתאם למה שיקרה עד ינואר-יעזוב\ישאר. חבל לי ההיתנהלות הזאת עכשיו סביבו, ההנהלה שלנו הופכת אותו לשחקן ממורמר ואוסרת עליו לצאת עם הנבחרת, אבל מצד שני נותנת הצהרה לא מדויקת שבסופה הוא לא רצוי. אז למה ההיתעללות הזאת? כי הוא השמין טיפטיפה בזמן שהיה פצוע? ועוד שזייפו לו פציעה והפכו אותו למצורע? דיי כבר עם הצביעות הזאת, כששחקן לא טוב-גומרים אותו, וכשהוא טוב ומפזר חיוכים אומרים שישאר לנצח. אני שונא את ההנהלה הזאת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/7/08
  7. פרנקו בארזי Member

    הצטרף ב:
    ‏7/2/08
    הודעות:
    1,459
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הוא לא צריך להרחיק עד לגרמיו. זכייה באולמפיאדה תביא לאותה תוצאה שתקרה באופן תאורטי אם הוא ילך לגרמיו.
     
  8. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    של פנומן כמו שהוא היה, אולי התכוונת.
    אנשים זוכרים לרונאלדיניו את מה שהוא עשה בבארסה, אבל בוא לא נשכח שבעונה-עונתיים האחרונות הוא לא היה הרבה יותר מרשים מאלנו, למשל.

    לא שאני, אגב, תומך במעבר לסיטי.