מונדיאל 2010-מה עושים עם זה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏11/7/08.

  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    http://canadianpress.google.com/article/AL...bV_Sj8_7cs5DV0w

    בנוסף לשטויות בעניין יונייטד-ריאל-רונאלדו, אמר היום ספ בלאטר דבר נוסף ואולי חשוב יותר-שעקב הבעיות של דרום אפריקה בהכנות למונדיאל 2010, יש לו שלוש אלטרנטיבות. בלאטר כמובן סירב לחשוף את זהותן, אך הספקולציות מרמזות על אנגליה, שתכננה לארח את מונדיאל 2018 וגם ככה יש לה מתקנים ברמה גבוהה כמו וומבלי החדש, אולד טראפורד והאמירייטס, וכן גרמניה, שהצטיינה באירוח המונדיאל הקודם.
    לקיחת האירוח מדרום אפריקה יגרום למספר בעיות מרכזיות:
    *אירוח שני ברצף לגרמניה-אי שוויוניות.
    *אירוח שני רצוף לאירופה-אי שוויוניות ונסיגה מהרוטציה בין היבשות.
    *אנגליה/גרמניה כבר הוגרלו לבית מוקדמות-מה ניתן לעשות עם זה? להוציא את המארחת?
    *דרא"פ כבר החלה לשחק במוקדמות 2010 בידיעה שהיא בטוחה במונדיאל ומשחקת רק על מקום באליפות אפריקה-כיצד ניתן לתקן את המצב?
    *הבעייה אולי המרכזית-החלטה שכזו תמיד תעורר חשד לגזענות.

    פתרון אפשרי, לדעתי, למצב הוא:
    *אנגליה/גרמניה תשחק כרגיל במוקדמות 2010, אם המארחת הנבחרת לא תעלה אז היא תאלץ לארח את הטורניר בלי הנבחרת המקומית, כואב אך אין ברירה.
    *דרום אפריקה תקבל כרטיס אוטומטי למונדיאל, וכן הבטחה לאירוח מונדיאל 2018.
    *החמרת הפיקוח על אירוח מונדיאל מטעם פיפ"א.

    ומה דעתכם? האם הוגן לקחת מדרום אפריקה את האירוח אם היא לא מצליחה להתארגן כראוי? ואם כן, האם יש לתת אותו למדינה בכירה וחזקה מבחינת כדורגל, או להמשיך ברוטציה?

    דיון מהנה.
     
  2. juventiner Member

    הצטרף ב:
    ‏14/7/05
    הודעות:
    636
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אכן אם אין ברירה זוהי הדרך בה חייבים לנהוג. אם מדינה לא מצליחה להשתלט על דברים בסדר גודל הזה אי אפשר להמשיך בכוח לתת לדרא"פ לארח.

    הפתרונות שהצעת מוצאים חן בעיני ואפילו מובנים מאליהם לטעמי. אני בעצמי מנסה לחשוב על פתרונות חלופיים, אבל לא מצליח. כל הכבוד שעלית על פתרונות כאלה.
    נקווה שעד 2018 תצליח דרא"פ להשתלט על העניינים ולהתעלות על עצמה, ואל לנו לשכוח, כל ההחלטות האלה של פיפ"א מתבצעות רק בשביל שיקבל הצופה הפשוט את חווית הכדורגל הטובה ביותר שפיפ"א תוכל לתת.

    :::עריכה:::
    עכשיו כשאני חושב על זה, אין סיבה מיוחדת לתת דווקא לגרמניה להצטרף באירוח יחד עם אנגליה, הרי הם אמנם עשו את שלהם במונדיאל הקודם אך תורם כבר עבר - והם צריכים לחזור לסוף הטור.
    אני לא מוצא סיבה שמדינה כמו ספרד או איטליה תוכל לתפוס את מקומה של גרמניה, זה פותר בעיה אחת לפחות...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/7/08
  3. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בטח שהוגן לקחת מהם את האירוח במקרה והם לא התכוננו כמו שצריך, מה עולם הכדורגל אשם בכך שדרא"פ היא מדינה אפריקאית שחורה עם רגשי נחיתות תמידיים ושעיקרון האפליה המתקנת הוא כאילו מובן מאליו מבחינתה?

    והיה והאירוח נלקח מהאפריקאים, לתת אותו לגרמניה באמת יהיה לא במקום (כנ"ל לגבי אוסטריה\שוויץ). לתת אותו לאחת מאומות הכדורגל הבכירות ביותר יהיה פתרון די טוב (ספרד תוכל לארח, גם פורטוגל ואפילו צרפת). במקרה של העברת האירוח, לא צריך להתחשב לדעתי בכל העניינים הפוליטיים שהעלת (כל האי שוויוניות למיניהם) משום שמדובר באילתור שנעשה מתוך הכרח ולא מרצון "לדפוק את הכושים". למה אוהדי הכדורגל צריכים לסבול?
     
  4. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    לא הבנת נכון-הכוונה היא לא שאנגליה וגרמניה יארחו ביחד (ג'סיקה אלבה תתאהב בפרנק ריברי לפני שזה יקרה), אלא שכל אחת בנפרד מועמדת.
     
  5. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    זה כבר קרה ב1986 לצערנו, ומכסיקו הרוויחה מההפקר ואירחה עוד מונדיאל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/7/08
  6. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    יש הבדל בין שני המקרים - המונדיאל של 1986 הועבר למכסיקו ב-1983, לפני תחילת המוקדמות, ולמכסיקנים היה שלוש שנים להתארגן. המקרה הנוכחי שונה - המוקדמות כבר החלו בכ היבשות חוץ מאירופה, ועד שתתקבל החלטה להעביר את אירוח המונדיאל למדינה אחרת (אם בכלל זה יקרה), גם המוקדמות באירופה יתחילו. אני מניח שדרום אפריקה תעלה אוטומטית למודניאל גם אם היא לא תארח אותו, ושפיפ"א תעביר את אירוח המונדיאל רק לנבחרת שמופיעה בטורניר באופן קבוע (ובעצם, כל נבחרת שמסוגלת לארח את המונדיאל בהתראה של שנה עונה לקריטריון הזה).

    בקשר לזהות המחליפה, יש כיום חמש מדינות שמסוגלות (מבחינת איצטדיונים) לארח את המונדיאל בהתראה קצרה - אנגליה, גרמניה, ספרד, ברזיל וארה"ב. גרמניה אירחה ב-2006, וברזיל מארחת ב-2014, אז אני חושב שאפשר לפסול אותן. מה שמשאיר את אנגליה, ספרד וארה"ב.
     
  7. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    בהתראה של שנתיים אני מאמין שגם צרפת ואיטליה יכולות לקבל על עצמן את האירוח.

    בנוגע להצעה שמבטיחה לדרא"פ את האירוח ב-2018... זה לא יקרה. המצב שם לא הולך להשתפר - לא בעתיד הקרוב ולא בעתיד הרחוק.

    מה עושים? זורקים את האירוח לספרד, משאירים את נבחרת ספרד במוקדמות ונותנים לדרא"פ כרטיס אוטומטי על הטירחה. לא הוגן? בעיה שלהם. כל מה שהיה חשוב להם זה לארגן מונדיאל כדי לעשות פוזה לעולם שגם השלטון השחור מסוגל לעשות משהו. כמה חבל שזה הולך להתפוצץ להם בפרצוף ושהם רק מוכיחים שהיום שבו נפל האפרטהייד, הוא היום הכי שחור (no pun intended) בהיסטוריה של המדינה הזאת.
     
  8. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    שאני יבין, זה באמת כל כך רציני שפיפא ברצינות חושבת על העברת אירוח?

    הלוואי... רק מלחשוב שאנגליה תארח את המונדיאל הקרוב עושה לי צמרמורת. :aaa12:
     
  9. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    במחשבה שנייה לראות את אנגליה עושה בושות גם בבית זה טוב http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/cool.Xxx
     
  10. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    אבל לא מדובר בהתראה של שנתיים - האיצטדיונים צריכים להיות גמורים ומוכנים באוקטובר 2009, ושנה אחת לא תספיק לצרפת ואיטליה. אם אני לא טועה, אנגליה, גרמניה, ברזיל וארה"ב הן היחידות שיש להן כרגע מספיק איצטדיונים שעומדים בקריטריונים לאירוח המונדיאל.
     
  11. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אם אני לא טועה, אירוח מונדיאל כרוך גם באירוח גביע הקונפדרציות (טורניר שמקבל מקום של כבוד בצמרת טבלת ההמצאות המיותרות של כל הזמנים) שנה לפני, זאת אומרת שחלק מהאצטדיונים צריכים להיות מוכנים ביוני 2009.

    אם אני חושב לגבי אנגליה (לא מספיק מכיר את האופציות האחרות), האצטדיון היחיד שיש לגביו סימן שאלה הוא האצטדיון החדש בליברפול, שלא ברור מתי יפתח וכמה מקומות יכיל. חוץ מזה יש את וומבלי (יכול לארח את הגמר), אולד טראפורד, אמירייטס, סנט ג'יימס'ס פארק, שיטיזנס סטאדיום, וילה פארק, אצטדיון האור, וייט הארט ליין, סטמפורד ברידג' ואולי אנפילד עדיין מתאים-לא אמורה להיות בעייה לארח מונדיאל במצב הקיים. רק צריך לעבור את המוקדמות.
     
  12. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    גם אם האצטדיון החדש בליבפול לא יהיה מוכן בזמן (ואני מניח שלא), גם באנפילד וגם בגודיסון פארק יש מעל ל-40,000 מקומות, שזו אחת הדרישות של פיפ"א. מעבר לכך, אתה יכול למחוק מהרשימה את האצטדיון של הסיטי, וגם את ווייט הארט ליין וסטאמפורד ברידג', מכיוון שיש הגבלה על מספר האצטדיונים בכל עיר (האנגלים יוכלו לבחור עיר אחת שבה יתקיימו משחקים בשני אצטדיונים. בכל שאר הערים, איצטדיון אחד).
    בדיקה מהירה באינטרנט מעלה שאנגליה תוכל להשתמש בשמונת האצטדיונים הבאים: וומבלי, אולד טראפורד, סט. ג'יימס פארק, האמירויות, אצטדיון האור, אנפילד, ווילה פארק, אלנד רואד. כלומר, המינימום, אבל מספיק בשביל הקריטריונים של פיפ"א. אני מניח שגם בהילסבורו אפשר להכניס קצת שינויים כדי שהוא יכיל 40,000 מקומות.

    סתם הערה בקשר לגביע הקונפדרציות - אני דווקא חושב שהרעיון עצמו טוב. טורניר קצר, שמהווה dry run לפני המונדיאל. מה הבעיה איתו?
     
  13. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    דיוס, אתה בטוח שהדרישה היא 40,000+? אני לא זוכר שבצרפת היו שמונה אצטדיונים עם מעל הכמות הזו. תקן אותי אם אני טועה.
    בכל מקרה, אנגליה הפייבוריטית הברורה למקרה של הקפצה.
     
  14. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    אתה לא טועה, הדרישות האלו הן חדשות יחסית (ממונדיאל 2006, אם אני לא טועה). בכל מקרה, לא מדובר, כמובן, משהו שחקוק בסלע ובפיפ"א עשויים להתגמש עם הדרישות במקרה שאכן דרום אפריקה לא תעמוד בדרישות.
     
  15. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בעניין רוטציית היבשות, לא חושב שזה יהווה בעיה כיוון שבפיפא כבר הבינו את הטעות והרוטציה תסתיים לאחר מונדיאל 2014, שיחזור לאירופה בלי לבקר מחדש באסיה.

    אין שום טעם לדבר על גזענות ושטויות כאלה, אין דבר שפיפא רוצה יותר כרגע מאשר לראות את האירוח הזה מתבצע בצורה חלקה וראויה. אבל אם הדבר לא אפשרי, לאף אחד לא ממש אכפת מה צבע העור של תושבי המדינה המארחת, אכפת מכמות הירוקים שלא יכנסו לקופה ומהפגיעה התדמיתית שתגיע ללא ספק אחרי אירוח כושל ומבולגן.

    במידה ואכן דרא"פ לא תצליח לעמוד בלו"ז, מה שנראה כרגע ראלי לצערי, אני מניח שהאירוח יגיע לאנגליה בלי הרבה מתחרות. התשתית ראויה, האיצטדיונים הטובים בעולם, מדינת כדורגל, ולא אירחה לאחרונה. באיטליה המתקנים נחותים, בספרד התשתית עשויה להיות בעייתית בחלק מהערים, גרמניה אירחה את המונדיאל האחרון וארה"ב ב94'. אנגליה היא המועמדת הטבעית והאידיאלית.