פורמולה 1 2007

Discussion in 'פורום ספורט כללי' started by Der Kaiser, Nov 30, 2006.

  1. spurs229 Member

    Joined:
    Apr 19, 2006
    Messages:
    5,840
    Likes Received:
    0
    תגיד אמיר, קיים על הפלנטה איזה סוג של ספורט שאתה לא כותב עליו?
     
  2. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    Joined:
    Sep 7, 2004
    Messages:
    24,805
    Likes Received:
    335
    הסיפור עדיין לא נגמר. ב 10 בנובמבר יעלה העירעור של מקלארן לגבי לחץ האויר במכוניות ה BWM ואם הדבר יאושר, הרי שהמילטון אלוף העולם.

    כך או כך אלונסו יודע שאלוף העולם בשום דרך הוא העונה לא יהיה, ולכן הוא תוקף כאילו אין מחר את מקלארן שהם בושה, ניסו לחבל לו ולתת את הניצחונות להמילטון בחצי השני של העונה (להזכיר שדווקא בחצי השני של העונה הוא הצליח לנצח ולחזור קצת לתמונה).

    קיצור, עדיין באלגן גדול.
     
  3. guyholl Member

    Joined:
    Dec 31, 2006
    Messages:
    2,120
    Likes Received:
    0
    הערור הוא לא על טמפרטורת הדלק?

    לאלונסו העונה הייתה מכונית שהיו מרוצים שרד בול לא הייתה נופלת ממנה או כמו במירוץ האחרון שקוביצה עקף אותו כאילו הוא אוויר למרות שהיו קצת מרוצים שהוא השאיר לכולם אבק.וחוץ מזה למישהו זה לא היה ברור שהוא הולך לבכות במידה והוא לא יזכה באליפות?
     
    Last edited: Oct 23, 2007
  4. roni91 Member

    Joined:
    Sep 30, 2007
    Messages:
    420
    Likes Received:
    0
    קימי המלך!!! :aaa8:
    http://www.asoccer.co.il/fmisrael/html/emoticons/drunk.Xxx


     
    Last edited: Oct 23, 2007
  5. The_Arsenal Member

    Joined:
    Jun 13, 2007
    Messages:
    4,085
    Likes Received:
    0
    Last edited: Oct 23, 2007
  6. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    Joined:
    Dec 28, 2004
    Messages:
    20,613
    Likes Received:
    5,230
    באולינג, הוקי שדה, כדורסל... אני צוחק לפעמים על אנשים שמתיימרים להבין בהכל וכותבים על הכל, אבל פתאום גיליתי שאני אחד מהם. כל מה שנשאר לי זה לרדת על עצמי...

    לגבי הערעור, אני לא חושב שמישהו באמת מאמין שהוא יתקבל. אם ראשי המירוץ בברזיל היו מחליטים שיש הוכחות חותכות שבוויליאמס ובב.מ.וו עברו על החוק אבל איכשהו לא פוסלים את הנהגים (מטילים עונש קבוצתי בלבד או משהו), לערעור היה סיכוי רציני. אבל אחרי שהוחלט שהדבר לא הוכח, ובהתחשב בכאוס שפסילה של השלישייה תגרום, אני לא רואה את זה קורה.
     
  7. בית"רי מלידה Member

    Joined:
    Jan 3, 2004
    Messages:
    9,190
    Likes Received:
    1
    זה יהיה פשע לקחת מקימי את האליפות: אם נעשתה עבירה ,אז צריך להעניש את הקבוצות, ולא את הנהגים, שאני מתקשה להאמין שהיו שותפים לקנוניה שאולי היתה.

    נהגים צריך להעניש אך ורק על תאונות/נהיגה מופקרת, או אי ציות לחוקי התחרות, או אי ציות למארשאלים.

    שורה תחתונה: קימי זכה בהגינות באליפות הנהגים, כל הכבוד לו.

    המילטון? הוא נהג צעיר ומוכשר, וכבר נמצא בטופ. הוא עוד יזכה ללא מעט אליפויות.
     
  8. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    Joined:
    Sep 7, 2004
    Messages:
    24,805
    Likes Received:
    335
    איך אתה יודע? אולי המקלארן לא יהיו מהירים כל תקופת הקריירה שלו והוא אפילו לא יראה פודיום? אולי הוא יעבור לקבוצה אחרת והרכב שם לא יהיה תחרותי מספיק? אולי רייקונן לא ינצח מירוץ אחד עונה הבאה? אלו דברים שקרו וקורים, אי אפשר לחזות אותם, כי הכל תלוי בטכנולוגיה יותר מאשר בנהגים.
     
  9. בית"רי מלידה Member

    Joined:
    Jan 3, 2004
    Messages:
    9,190
    Likes Received:
    1
    אני מאמין שנהג טוב עם מכונית לא הכי טובה עדיף על נהג לא טוב עם מכונית מצויינת.

    שים שני טייסים שונים ( נניח ישראלי , ומצרי/סורי ) במטוסים זהים - אנחנו הרי יודעים מה תהיה התוצאה.

    אני מניח שגם בשנה הבאה נראה את שלושתם , בצירוף בנו המוכשר של קיק רוזברג הפיני.

    האמת היא שזה מפתיע לראות נהגים פינים מצליחים בפורמולה 1 - הם בדרך כלל הצטיינו במירוצי ראלי , במיוחד באיזורי בוץ ושלג, שמאפיינים כל כך את פינלנד.נחמד ומפתיע.
     
  10. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    Joined:
    Sep 7, 2004
    Messages:
    24,805
    Likes Received:
    335
    אני לא אכנס לזה עמוק מידי חיים, אבל אתה לצערי ולצער כל ענף הספורט טועה. זה נכון אולי לתקופה בה ראיתי פורמולה 1 בשנות ה 80 ו ה 90, אך היום בעידן הטכנולוגי (ויש הרבה דיונים על כך ב FIA), החשיבות של הנהג קטנה בהרבה, וכל פעם רואים גם במקצה הדירוג וגם במירוצים את הנהגים מהקבוצות המובילות, ואם הם לא שם, אז רק בגלל תקלה טכנית או טעות של פעם ב.. לא משהו מכריע אליפות עולם לטובת נהג BWM, פשוט לא.
    הדוגמא עם הטייס היא לא דוגמא טובה, מה לעשות. כל הנהגים בסבב טובים מאוד וינצחו מרוצים עם מכונית כמו המקלארן של העונה והפרארי של סוף העונה. אני אומר לך את זה במלוא הביטחון. כל הנהגים שאתה רואה היום בצמרת, היו בקבוצות תחתית (אולי למעט המילטון), וכך גם היה בריקלו וקולטארד שהיו מנצחים מירוצים והיום הם בקבוצות תחתית.

    המכונית המהירה מנצחת. המינוס היחידי של הענף הזה, אך מקווים לעשות משהו ב FIA. נראה...
     
  11. בית"רי מלידה Member

    Joined:
    Jan 3, 2004
    Messages:
    9,190
    Likes Received:
    1
    להוציא את יגאל עמיר מהתא ולשלוח אותו לברני אקלסטון? http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/tongue.Xxx
     
  12. h2z Member

    Joined:
    Aug 29, 2004
    Messages:
    1,601
    Likes Received:
    0
    חוסר השיוויון הוא מה שמספק את הריגוש וההנאה לענף, קח למשל את ה WTCC שבו רוב המכוניות זהות מבחינת מפרט טכני ובגלל זה נוצר מצב שבו מאוד קשה לעקוף וזה גורר חוסר עניין של הצופים כי התוצאה למעשה נקבעת על פי מקצי הדירוג (וגם לפי מיקום במירוץ הראשון, עם השטות של מירוץ שני מיד לאחר מכן)...בספורט כל כך תחרותי אין ולא צריכה להיות דרך להגביל את חלק מהתמחרים רק כדי להביא אותם לרמה שווה עם האחרים. מי שרוצה להיות בטופ חייב להשקיע ולתת המון על מנת להתברג בצמרת.
     
  13. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    Joined:
    Dec 28, 2004
    Messages:
    20,613
    Likes Received:
    5,230
    נהג לא טוב במכונית טובה עדיין יהיה מוגבל מאוד. גם אם תשים אותו במכונית הכי טובה, הוא לא ייקח את אליפות העולם. וראינו בשנים האחרונות כמה ההישגים של ג'יאנקרלו פיסיקלה (נהג טוב, אבל לא טופ שבטופ) היו נחותים לעומת אלה של אלונסו כששניהם היו ברנו.

    אבל הקטע הוא שלקבוצות העשירות והחזקות יותר - אלה שיכולות לייצר מכונית ששווה אליפות - אין נהגים לא טובים. הן מביאות את הנהגים שהוכיחו את עצמם בקבוצות הקטנות (שהרבה פעמים מחתימות גם נהגים לא ממש טובים שמביאים איתם חבילות ספונסרים משמעותיות, או בקיצור, כסף. כן, הנהגים מביאים כסף איתם) או את הכישרונות הגדולים שעדיין לא בפורמולה 1.

    אז מקלארן הביאה אלוף עולם (אלונסו) והימרה על כישרון גדול מאוד (המילטון). פרארי נתנה למאסה להשתפשף בקבוצות אחרות והביאה את רייקונן. טויוטה, עם תקציב גדול, המון ציפיות ומעט ביצועים, החזיקה את ראלף שומאכר ויארנו טרולי, שני נהגים משופשפים מאוד בסבב.
     
  14. בית"רי מלידה Member

    Joined:
    Jan 3, 2004
    Messages:
    9,190
    Likes Received:
    1
    מכוניות זהות היו קיימות ב"פורמולה פורד" שהיתה מדרגת הכניסה לספורט המוטורי. אין לי מושג אם זה קיים היום באותה מתכונת.

    רוב המסלולים בפורמולה 1 לא מאפשרים עקיפה, ויש גם נהגים זבלים שעושים דווקא.

    אני מתגעגע למירוצים של פעם - היה הרבה יותר אקשן.
     
  15. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    Joined:
    Sep 7, 2004
    Messages:
    24,805
    Likes Received:
    335
    לרוב כאן לא יצא לראות מירוצים בתקופות היפות האלו. היום זה יבש כמו המדבר בהשוואה לאז. אךך כמה אקשו, כמה עקיפות, לא הייתה הקפה אחת של שקט.
    הרבה צופי פורמולה 1 כבר לא מסוגלים לראות יותר את המרוצים של העידן המודרני. הכל התחיל שהצרו את רוחב המכוניות בתחילת עונת 98. זה גמר סופית על האפשרות לעקוף.