הדיון של נבחרת ספרד: חצי גמר יורו, מפסידים בגמר ליגת האומות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏3/9/20.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    באיחור של שנה וחצי, לאחר טרגדייה קשה שחווה לואיס אנריקה (ביתו חלתה ובהמשך נפטרה), והפעם באמת - נבחרת ספרד פותחת עידן חדש. עוזרו שהפך למחליפו (הזמני) רוברט מורנו עשה עבודה לא רעה בכלל (ספרד סיימה במקום הראשון במוקדמות עם שמונה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו), אבל זה רחוק מהדבר האמיתי וקשה לשכוח את הסאגה והמלחמה התקשורתית והאישית ביניהם. בכל מקרה, זוהי ספרד אחרת, כזו שאולי מחפשת לחזור להיות שוב ספרד ובכלל, בלי קשר, להחזיר את כוח ההרתעה ולהיות נבחרת גדולה. יואכים לאב מאמן גרמניה לא היה פוליטיקאי ואמר: "ספרד הזו שונה מהנבחרת של 2010, היא כבר לא שולטת בכדור ואין לה טיקי-טאקה". סרחיו ראמוס הקפטן הוא השריד היחיד מתור ההצלחות ההוא וגם הוא אמר מפורשות שזו ספרד שונה, שעברה גם מהפכה די גדולה בסגל השחקנים. זו אולי רשימת המוזמנים שכוללת הכי הרבה שחקנים שעורכים 'פרמיירה'. אם יורו 2020 היה יוצא מחר לדרך, ספרד לא הייתה נחשבת לפייבוריטית וגם לא בין חמש הנבחרות הטובות ביותר. הזמן קצר - והמלאכה מרובה. התחזור עטרה ליושנה?
    זו הייתה הפגרה הארוכה ביותר של ספרד מאז שנות ה-50, כבר עשרה חודשים שהנבחרת לא שיחקה כדורגל (מאז ה-0:5 על רומניה בנובמבר). "מנצחים ומפסידים, המון שאלות לא פתורות", סיכמו היטב בתקשורת.

    לאחר הפיאסקו במונדיאל מונה אנריקה למאמן הסלקסיון כשבאמתחתו טרבל ועוד דאבל בברצלונה. שחקן עבר גדול, גם בנבחרת עצמה, מנהיג, כריזמטי ולא חושש להתעמת עם הכוכבם (תשאלו את ג'ורדי אלבה). הוא עמד רק בשבעה משחקים על הקווים וזה יותר רלוונטי. הוא ניצח חמש פעמים והפסיד פעמיים. "הסגנון שלנו ברור ותמשיכו לראות אותו. השחקנים בכושר נפלא, הרבה יותר טוב ממה שקורה בשלבים האלה בדרך כלל, ראיתי כאן שחקנים רעבים וקבוצה מנצחת", אמר המאמן.

    [​IMG]

    לא מעט שאלות יש סביב הנבחרת ובעיקר מי יהיה הפרטנר של ראמוס במרכז ההגנה. מעמדו של אף שוער לא מובטח לאור הכושר הרעוע של דויד דה חאה וקפה, שניהם במועדונים בכירים בפרמיירליג. אולי זה זמנו של אונאי סימון? איסקו שתמיד היה נכלל ברשימת המוזמנים - לא נמצא שם הפעם, וגם לא סאול וקוקה. הכוח של ספרד תמיד היה מרכז השדה כשהיו אינסוף כשרונות אך הפעם קשה לדעת מהן נקודת החוזק של הנבחרת בעוד לחלוץ רציני מייחלים מאז דויד ויאה.

    אחד השמות המעניינים ביותר בסגל הוא אנסו פאטי כמובן שמגיע אחרי עונה מדהימה בברצלונה, פריצת השנה אם תרצו. יוסיף המון מהירות וכוח ליד השער בזמן. גם אדאמה טראורה זימון מעניין (אולי ישחק במשחק הבא, משום שחלה בקורונה), שילוב של כוח ומהירות שפחות אפיין את הנבחרת לדורותיה. ג'רארד מורנו שהוא כבר כמה שנים מהמבקיעים הבולטים בליגה (בעולם שמחוץ לשתי הגדולות) נראה כשחקן ההתקפה הבכיר יחד עם רודריגו אם כי המאמן הבהיר שיהיו שינויים כמובן. גם מרקו אסנסיו שיכול לשחק כ-'9' מזויף בדרך כלל בתוכניות אך הוא נטש את המחנה בשל פציעה. שימו לב גם לפראן טורס, דני אולמו וסרחיו רגילון.

    מה הלו"ז? הנבחרת הוגדרה לבית 4 בליגת האומות ותפגוש את גרמניה כבר הערב, ואיך הגדירו בתקשורת, ובצדק: "משחק חמישה כוכבים" - זה ההרכב המשוער למשחק. כעבור שלושה ימים תארח ספרד את נבחרת אוקראינה. כעבור חודש, ב-10.10, היא תפגוש את שוויץ באצטדיון די סטפאנו, וכעבור שלושה ימים תתארח באוקראינה. בפגרת הנבחרות הבאה, בנובמבר, תתארח בשוויץ ותארח את גרמניה. המטרה היא להגיע לחצי הגמר כמובן.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    [​IMG]

    שער דרמטי של המגן חוסה גאייה הציל את ספרד מהפסד בפתיחת ליגת האומות וקבע 1:1 עם גרמניה| ספרד האריכה ל-41 את רצף המשחקים בהם היא כובשת (הרצף הרביעי הכי ארוך בכדורגל הנבחרות), במה שהיה השער הכי מאוחר שמונע הפסד מאז כבש קרלוס מרצ’נה נגד בוסניה לפני למעלה מ-15 שנה בדקה ה-90+7. לא פחות מארבעה שחקנים רשמו הופעת בכורה בסלקסיון - פראן טורס, מיקל מרינו, אנסו פאטי ואוסקר רודריגס.

    “נקודה של אמונה”, נכתב בשער “מארקה”. “חוסה גאיה השווה ברגע האחרון לנבחרת וקבע נס בנשימה האחרונה של המשחק. זה היה פרס על התמדה. ספרד כרגע בערפל, היא כמו תרופה שבמעבדה”. “אישור לחלום” הייתה הכותרת בשער “אס”. בשני העיתונים החמיאו לשוער שרשם את אחד ממשחקיו הטובים ביותר בנבחרת. “דה חאה סגר את הדיון ונראה כמו השוער שתמיד רצינו שהוא יהיה”, נכתב ב”מארקה”.

    פאטי גנב את ההצגה. "הוא העתיד”, נכתב על קשר הכנף שכבש שער שנפסל. פאטי לא הפך לכובש הצעיר ביותר של הנבחרת אבל כן הפך לשחקן הצעיר ביותר שעורך בכורה מזה 84 שנים (בגיל 17 ו-308 ימים), והוא השחקן הצעיר השני איי פעם. מעבר לכך הוא השחקן ה-800 שמשחק במדי הנבחרת. “אני שמח מאוד על הופעת הבכורה שלי בנבחרת ספרד הבוגרת. זה יום שלעולם לא אשכח. תודה רבה לכל מי שעזר לי להגיע לכאן ולהגשים חלום, ותודה לכם על התמיכה שלכם”, כתב פאטי באינסטגרם.

    לואיס אנריקה אמר לאחר המשחק: “הייתי מתרגז אם לא היינו משיגים את השוויון, זה הגיע לשחקנים. לא ציפיתי שנהיה ברמה הפיזית הזו בשלב הזה. זה כיף לכבוש ברגע האחרון, אתה רואה שיש גמול לעבודה הקשה. חבל שלא כבשנו אפילו עשר דקות קודם”.
    היכולת: “במחצית הראשונה היינו יותר טובים. פראן טורס היה מרהיב בכנפיים, לאנסו פאטי הייתה הופעת בכורה מהדהדת, הם מתחילים את צעדיהם הראשונים בנבחרת וישחקו הרבה דקות. ה-DNA שלנו הוא לשלוט בכדור גם בחצי המגרש של היריבה”.
    על דה חאה: “הוא רשם הרבה משחקים כאלה בליגה האנגלית. אנחנו עוקבים אחריו. הוא וקפה תלויים בעצמם, הם יודעים שעל כל טעות הם יופיעו בחדשות ושמדברים הרבה על כל טעות שלהם והם רגילים לכך. עם המשחק שהוא הציג, דה חאה הוכיח שוב עד כמה הוא שוער נהדר”.

    הקפטן סרחיו ראמוס סיכם: “התקווה היא הדבר האחרון שנאבד, זו קבוצה מאוד רעבה עם הרבה מאוד אמונה. לא היה הוגן אם היינו מפסידים. הקבוצה הראתה את פניה. אנחנו מרוצים כי כמעט הפסדנו, זה נורמלי שיש דברים לשפר. אנחנו לא במצב הפיזי הטוב ביותר. לא מצאנו את השער אחרי מחצית ראשונה נהדרת ואז ספגנו. הצעירים שלנו נועזים, להוטים, רעבים, הם לא ‘מבטיחים’ אלא כבר המציאות”.


    ********
    שמח שניצלנו מהפסד, כמו שהרגליים שלנו כבדות לאור המצב - כך גם של היריבה, משחק סביר ולא יותר, בתקשורת\השחקנים עצמם הגזימו עם המחמאות. העם מתרגש ביחד עם פאטי וזה בסדר אבל אין לנו שחקנים מספיק טובים. חסוס נאבאס נוסה כקשר וזה לא קרה מלא זמן. מחמאות לדה חאה, כשמגיע אז מגיע, בראבו.
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    https://as01.epimg.net/futbol/imagenes/2020/09/05/seleccion/1599300451_061018_1599300693_noticia_normal_recorte1.Xxx

    אנסו פאטי
    סיפר קצת על הופעת הבכורה: "זו גאווה להיות השחקן ה-800 שמשחק בנבחרת, היו הרבה שחקנים טובים כאן. אני גאה, המאמן אמר לי להיות רגוע וליהנות, עושים הופעת בכורה רק פעם אחת. עכשיו הגיע הזמן להמשיך לעבוד קשה ולעבוד להזדמנויות חדשות. החברים לקבוצה בירכו אותי. הדבר הראשון שעשיתי היה להתקשר למשפחה שלי. אני אשים את החולצה מהמשחק במקום מיוחד בבית, ליד החולצה מהופעת הבכורה בברצלונה ובליגת האלופות. החברים לנבחרת יחתמו לי עליה".

    לואיס אנריקה לא אמר דברים מעניינים יותר מדי במסיבת העיתונאים של נבחרת ספרד. הוא לא הסכים לגלות האם אדאמה טראורה יפתח בהרכב ואמר שיחליט על ה-11 רק שעתיים לפני המשחק. המשימה הבאה, נזכיר: אוקראינה בבית ביום ראשון.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אז כאמור ספרד מנצחת 0:4 את אוקראינה, יש היגדירו את זה גם כאחד המשחקים הטובים של הנבחרת תחת לואיס אנריקה. אני נע בין זה שאוקראינה נבחרת חלשה מאוד גם אם רואים אגדה כמו שבצ'נקו על הקווים ואני לא עוקב, לא יודע אם זה מדד, ומצד שני הנבחרת מתקשה מאוד לכבוש בשנים האחרונות ולא תמיד הכדורגל היה שמח. זה כן נחמד לראות שחקנים אחרים ולא את אותם השמות. אולי אריק גארסיה שהחליף את ראמוס גם יהיה הפרטנר שלו במרכז ההגנה? לואיס אנריקה לא חושש לשים צעירים.

    לפנדלים של ראמוס כבר התרגלנו, הוא בעיקר התלהב מהגול בנגיחה אני מניח, כמה הוא אוהב את זה. פאטי קראק לכל דבר, תענוג לראות את הביטחון שלו עם הכדור וכיף לפרגן לו, הנה, יש עוד שחקן של ברצלונה שאני אוהב :) פנדל ושער גדול, הוא מעיז. רק שקומאן לא יהרוס לו. והוא עדיין לא בן 18, זה מטורף.
     
  5. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    חבל שאיסקו לא בתוכניות, היה אחד השחקנים הכי טובים במונדיאל, ובכלל בנבחרת הוא תמיד היה נהדר. כל עוד הוא לא מוכיח אחרת (כלומר לשחק בנבחרת לא טוב), הוא חייב להיות בהרכב.
    גם לואיס אלברטו שווה הרכב לדעתי. עם שנייהם על המגרש אפשר להמשיך את הסגנון שאפיין את הנבחרת ב12 שנים האחרונות. וזו גם הדרך היחידה לשים את השחקנים הכי טובים על המגרש (עם כל הכבוד לאולמו, נאבאס, פאטי וכו').
    אגב מי לדעתכם צריך להיות הקשר ליד טיאגו? מיקל מרינו באמת היה טוב מאוד העונה, גם ז'ואן ז'ורדן שבנתיים לא זומן היה מעולה. כמובן יש גם את השמות היותר בנאלים קוקה, פביאן, פארחו.. אם קסורלה לא פורש אני לגמרי הולך עליו אגב.
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    קודם כל אני באמת מאמין ללואיס אנריקה, הדלתות לא סגורות, יהיו עוד שינויים בסגל (נקווה שלא בגלל הקורונה). לואיס אלברטו אכן מקופח. אני חושב שבגדול אין שמות שהם טאבו כמו פעם שאם אחד בחוץ אתה אומר 'איך לעזאזל הוא לא זימן את...X'. כשאיסקו היה מעולה בנבחרת זה לווה גם בשנתיים די טובות בריאל מדריד. לופטגי הימר עליו והחזיר אותו לתחייה ואז זידאן הרוויח אבל איסקו תפס את הצ'אנס בשתי ידיים ורגליים ושיחק בכל המשחקים הגדולים. לואיס פחות סלחן וזה היה הסגל הראשון שלו אחרי שנה וחצי, אולי ניסה להעביר מסר. אם פארחו אחרי העונה האחרונה וביחס לכושר של שאר השחקנים, לא זומן - כנראה שלעולם זה לא יגיע.

    אולי אסור להגיד את זה כאוהד ספרד אבל לדעתי אין לנו כבר סגנון ברור ויתרון ברור, כל העיסוק במרכז השדה די מעייף אותי, כשההרכב מפורסם וכן הלאה אני ישר הולך לבדוק מה קורה בשלישייה הקדמית. מי אמר שחייבים לשחק כמו ספרד ההיא?
    משהו ששווה לדבר עליו - דני קרבחאל רשם את משחקו ה-25 בלבד, זה אבסורד, הוא המגן הימני הטוב ביותר כבר זמן רב (נניח שהיו חודשים שחואנפראן היה טוב ממנו). תמיד סבל ממנחוס כמו פציעות וכאלה. גם שכחתי מתי השוער שלנו היה נורמלי, וולקאם דה חאה.
     
  7. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,492
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    חואנפראן לא קשור, גם הוא לא שיחק הרבה. זה נטו פציעות.
     
  8. SaSa Member

    הצטרף ב:
    ‏13/9/18
    הודעות:
    604
    לייקים שהתקבלו:
    145
    מין:
    זכר
    השחקן שהכי התרשמתי ממנו בצמד המשחקים של הנבחרת הוא פאו טורס.
    מבחינה הגנתית הוא עשה עבודה טובה וסולידית. הוא בולט בעיקר שהכדור אצלו ברגל.
    הוא מרגיש בנוח להוביל כדור לאזורים מסוכנים בחלק של היריבה, יודע לספוג לחץ ולשחרר מסירות שוברות קווים כמו גם מסירות ארוכות לכנפיים.

    אוקראינה אחת הנבחרות שהכי התקדמו בשנתיים האחרונות תחת שבצ'נקו.
    יש כמה שחקנים צעירים שמקושרים למועדונים דרג ב'.
    ספרד שיחקה טוב אתמול, אבל השער המוקדם והכבוד שנתנו שחקני אוקראינה השפיעו על התוצאה.

    שחקן כמו איסקו לא יכול להיות בנבחרת על סמך מה שהראה בעבר ובדיוק מאותה סיבה גם בוסקטס לא צריך להיות מוזמן. הגיע הזמן לתת את המפתחות לרודרי.
     
  9. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    אבל זה בדיוק העיניין, היו תקופות שהוא לא היה נראה משהו בריאל ואז כשהוא לבש את חולצת הנבחרת הוא היה בשיאו, סיכוי טוב שזה יקרה גם עכשיו לכן הוא חייב לפחות לקבל צ'אנס.
     
  10. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,616
    לייקים שהתקבלו:
    2,365
    מין:
    זכר
    לא פחות ממדהים שכבר כמה שנים לספרד אין באמת חלוץ שאפשר לבנות עליו. זה העקב אכילס הכי גדול של הנבחרת.
     
  11. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    לדעתי יאגו אספאס נפלא, חבל שלא נותנים לו את המושכות.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    יאגו אספס הוא הרע במיעוטו, את זה אפשר לקבל. כמובן שהוא שחקן יוצר טוב, אבל בואו נשווה רגע למוראטה: 17 שערים ב-33 הופעות, ממוצע מצוין, ב-2016 הוא כבש 7 שערים ב-12 משחקים וכעבור שנה חמישה שערים בחמישה משחקים. לאורך זמן הוא היה מבקיע יותר ממנו? אתה מאמין שהוא ייתן גול במשחק חשוב כמו שמינית גמר המונדיאל וכאלה? הנבחרת הייתה מאורגנת יופי 20 שנה עם ראול-מורו-ויאה-טורס ועכשיו נאדה.
     
  13. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    לגמרי מאמין שהוא יכול להבקיע במשחק חשוב אין סיבה שלא, והוא גם מציב מספרים יותר טובים מאחרים בקבוצה פחות טובה התקפית אס לא רואה סיבה לחשוב שהוא לא יביא מספרים בנבחרת.
    ברור שהוא לא ראול או ויאה, אבל הוא שחקן יותר טוב ממה שעושים ממנו לפי דעתי וכבר כמה שנים שהוא החלוץ הספרדי הטוב ביותר ובכל זאת לא מקבל צ'נסים, חבל.
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    פורסם הסגל של נבחרת ספרד למשחקים הקרובים (משחק ידידות נגד פורטוגל וכן אוקראינה ושבדיה בליגת האומות), בשעה זו לואיס אנריקה מדבר ומסביר את בחירותיו. שימו לב:

    https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2020/10/02/16016336537241.Xxx

    אנסו פאטי הלוהט שכבר כבש במדי הנבחרת - נכלל ברשימה. יום גדול לחוסה קמפנייה מלבאנטה עם זימון בכורה, גם סרחיו קנאלס בפנים, דני סבאיוס חוזר, גם רגילון בפנים. אדאמה טראורה שנכלל בסגל בפעם הקודמת אך לא שיחק משום שחלה בקורונה - מקבל שוב צ'אנס בצדק. אוסקר רודריגס שמיעט לשחק בסביליה, מרקו אסנסיו שרק שב מפציעה וטיאגו שחולה בקורונה - מחוץ לסגל. קפה נכלל על אף כושרו הרעוע במדי צ'לסי, יאגו אספס שוב בחוץ על אף שלושה שערים בארבעה משחקי ליגה. דני קרבחאל אמנם מופיע בתמונה אך נפצע לחודשיים והוא בחוץ. הדברים של לואיס אנריקה:

    "קפה? אני חוזר ואומר שאני רגוע לגבי השוערים אבל כמובן שאני מודאג ספציפית לגביו. אספס? אני מכיר אותו בצורה מושלמת, אכבד אותו ואמשיך את הרעיון שלי שלא לדבר פרטנית על שחקנים שלא נמצאים. הייתי רוצה להתמקד במי שנמצא".
    טראורה: "הוא לא הצליח לערוך את הבכורה שלו מסיבות שלא תלויות בו או בנבחרת. אני מקווה שהפעם זה יקרה, הוא שחקן שונה מאלה שיש לנו, אני מאוד רוצה לראות אותו. הוא רוצה לשחק בספרד". על אריק גרסיה: "הוא כבר שחקן בקבוצה נהדרת, הוא טוב עם הכדור ובלעדיו. יש לו מה לשפר אבל הוא מתקדם יפה".
    אין נציגים מאתלטיקו: "כל קבוצה רוצה להגן על השחקנים שלה מפציעות אך זו גאווה שהם נכללים בסגל הנבחרת ומייצגים את המדינה. לא קיבלתי שום בקשה מהם שלא לצרף שחקנים לסגל ולא הופעל עליי שום לחץ".
    על אנסו פאטי: "יורש של מסי? אני רואה בו אנסו פאטי וזהו. הוא צריך להמשיך לעבוד קשה בענווה ולשחק טוב כפי שעשה. הוא נמצא במקום נהדר כדי להתפתח בו - הוא מתקדם בברצלונה. הוא עדיין לא בן 18 אפילו ואסור לו להיות מושפע מהתקשורת".
     
  15. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    איך פאקו לא בסגל והבלוף רודריגו שחקן ספסל בלידה בסגל?

    הזוי