אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,183
    לייקים שהתקבלו:
    471
    המרחק בין שכונת התקווה לבלומפילד הוא פחות או יותר זהה למרחק בין שכונת התקווה לווינטר. ההבדל הוא זניח ביותר והמעבר לא אמור לפגוע בכמות האוהדים עקב השינוי במרחק.
     
  2. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    עדיין החווית צפייה של אוהדי בני יהודה תהיה פחות טובה. וינטר זה אצטדיון של רמת גן ולאוהדים הכתומים זה יהיה כואב גם לעבור לארח באצטדיון מחוץ לתל אביב וגם לעבור לארח באצטדיון הרבה פחות טוב ממה שהם היו רגילים לשחק בו. האצטדיון היחידי שהם רוצים לעבור אליו מבלומפילד זה שכונת התקווה ואם הם יעברו לאצטדיון אחר בעיר אחרת הקהל פשוט לא יגיע.
     
  3. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    כל הבעיות שציינת פוגעות בכדורגל הישראלי. לא יתכן שבמתקן אימונים הכי גדול בישראל יהיו רק 4 מגרשים. גם לא יתכן שלארבע קבוצות בליגת העל אין אצטדיון ראוי לארח בעיר שלהן מה שיוצר עומס על אצטדיונים כמו המושבה ונתניה. אנחנו אחת המדינות העשירות ביותר בעולם ולא מסוגלים לבנות כמות מגרשים כמו שצריך ושכל קבוצה תגיע מוכנה לליגת העל עם אצטדיון מוכן בעיר שלה.

    אין צורך ב15,000. זה לא מועיל לכלום לא משנה איפה ברמת גן יקימו אותו. 10,000 זה ללא ספק המקסימום בטח בשביל הקבוצות שיש לה בעיר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/9/19
  4. schmal85 Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/12
    הודעות:
    132
    לייקים שהתקבלו:
    29
    מין:
    זכר
    בני יהודה אירחה בפ"ת, מרחק יותר גדול משמעותית משכונת התקווה, עדיין הגיע לשם קהל.
    הבעיה שבבלומפילד הקהל שלהם נבלע ולשחק שם את רוב המשחקים מול סביב ה2000 צופים זה פשוט דכאון.
    אני כן חושב שוינטר הוא אופציה מעולה כי המרחק לא גדול בכלל והמיקום טוב, הבעיה כמו שציינו היא שאף אחד מהגורמים לא מעוניין לשפץ את האצטדיון הזה. אני חושב שעיריית ר"ג יכולה בהשקעה לא גדולה ובעזרת הטוטו להרים את האצטדיון הזה לרמה של ליגת העל ולהתאים אותו לכל הקבוצות הרמת גניות ,במקום להשקיע הון תועפות לאצטדיון ולמצוא לו מיקום חדש.
     
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    ישראל רק איזה מקום 33 בעולם ובטח לא מהראשונות באירופה (שאם מעניין אותך הן בין השאר אירלנד, לוקסמבורג, נורבגיה, שווייץ וכו') או המזרח התיכון ככה שאשליית העושר שלך מדומה בחלקה. בנוסף לעלויות היקרות יותר של כל דבר בארץ מכיוון שאין לנו גישה יבשתית לאירופה אלא רק ימית ואווירית (כלומר עלות חומרי בנייה מיובאים ואפילו עלות כוח עבודה מיובא) וכן גם עלויות מערכת הביטחון. וכמה שישראל עשירה יחסית היא ענייה בתשתיות. אצטדיונים זה רק לוקסוס. אם אין לך 4 שדות תעופה בינלאומיים הפזורים בארץ מצפון לדרום, אין לך רכבות מקריית שמונה עד אילת, אין לך מטרו בערי גוש דן והסביבה, אין לך רשתות רכבות קלות בכל הערים הגדולות שמעל 100,000 תושבים או לפחות בגושי המטרופולינים המרכזיים, אין לך בתי חולים בכל עיר מעל 70,000-50,000 תושבים, אין לך היכלי תרבות, קניונים, קאנטרי קלאבים, בריכות שחייה, מלונות, בתי אבות, מוסדות אקדמיים ועוד מלא תשתיות ציבוריות שכאלו אז מה אפשר להתלונן על חוסר באצטדיונים שהם סתם מתקן שבערים לא גדולות מיועד רק לכמה שעות שבועיות או רק פעם בשבועיים? ואגב גם במדינות עשירות מישראל באירופה זה לא אומר שהאצטדיונים שלהם הם ה"דה בסט" ודווקא מדינות קצת עניות יותר מצליחות להקים אצטדיונים יפים כי גם עלויות הבנייה יותר זולות וגם כי הן קצת מתנהלות בשיטת ה"לחם ושעשועים" במקום לבצע שיפורים כלכליים אמיתיים. הרי ישראל לא תתחרה בעלויות המטורפות של אצטדיונים באנגליה למשל. ואני לא יודע אם בישראל אפילו בתחום הספורט דחוף כרגע דווקא עוד אצטדיונים ולא למשל עוד היכלי ספורט חדשים וגדולים יותר מהקיימים בערים גדולות רבות שטרם זכו להיכלים חדשים ברמת היכל טוטו חולון למשל. ואני לא מדבר על ענפי ספורט אחרים שבישראל טרם דאגו לצייד אותם במתקנים מתאימים לאימונים ותחרויות, למשל בריכה אולימפית, מרכז טניס, אצטדיון אתלטיקה, היכל הוקי קרח ועוד..

    בסופו של דבר ייבנו פה עוד אצטדיונים אבל תבין שהם לא בראש סדר העדיפויות ולכן גם כשיבנו זה יהיה לאט מדי ופחות מדי ובמקרי קבוצות מסוימות גם מאוחר מדי, אחרי שלא יצליחו להחזיק מעמד באירוח מחוץ לעיר ולשרוד בליגות הגבוהות, שלא לדבר על פירוקי מועדונים בכלל בשל בעיות תקציב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/9/19
  6. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,183
    לייקים שהתקבלו:
    471
    גם המעבר לבלומפילד כואב להם עד היום, ואני מניח שהוא יתעצם עקב הרחבת האצטדיון ואיבוד תחושת הביתיות (שגם ככה לא הייתה גדולה).

    אין באמת הבדל עבורם בין אירוח בבלומפילד לבין אירוח בווינטר בהיבט של המרחק. זה לא באמת משנה אם זה בתל אביב או ברמת גן. יש לא מעט קבוצות בעולם שמארחות בפרברי ערים גדולות.
     
  7. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    אמנם יש את מנצ'סטר יונייטד שהאצטדיון שלה בעיר שליד מנצ'סטר אבל זה אצטדיון ביתי שלה ורק היא משתמשת בו. אם בני יהודה רוצה בית זה חייב להיות מזוהה איתה כמה שיותר. וינטר מזוהה עם הכח וזה כבר אצטדיון שיותר מזוהה עם קבוצה אחרת מאשר שבלומפילד מזוהה עם הפועל תל אביב (או עם מכבי תל אביב). גולדהאר שרוצה לבנות אצטדיון מודע לכך שגם אם זה יהיה מחוץ לתל אביב זה עדיין יהיה רק של מכבי תל אביב בשביל שיהיה להם בית אמיתי. איזה בית יהיה לבני יהודה אם יהיה רשום עליו הך הך הכח? בבלומפילד אמנם הקהל נבלע אבל זה עדיף על וינטר. אנחנו גם מעדיפים את סמי עופר מאשר לנטוש לאצטדיון בעכו או בנשר שגם ככה מזוהים עם הקבוצות המקומיות. גם הזכרתי בעבר שלאחר המשחק החוץ הראשון שלנו בעכו ההנהלה "שקלה" לעבור לארח שם לאחר שקרית אליעזר ייהרס והאוהדים תלו שלט במשחק הבית שלאחר מכן שאומר שאנחנו נשחק רק בחיפה. בקיצור, לא תראה אוהד אחד של בני יהודה שירצה שהבית החדש שלו יהיה וינטר.

    עלויות מערכת הביטחון? ירון זליכה כבר הוכיח שככל שחולף השנים אחוז תקציב המדינה שהולך לביטחון קטן והיום זה כבר פחות משש אחוז (בשנות השבעים זה היה שלושים אחוז) ואנחנו בטח עשירים מכמה מדינות שכן משקיעות יותר במגרשים (והרבה יותר בבתי חולים שזה יותר חשוב)
     
  8. Mahranlala Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/17
    הודעות:
    1,935
    לייקים שהתקבלו:
    756
    מין:
    זכר
    השאלה איך אנחנו מבחינת צפיפות ושטחים שבאמת גרים בהם/ לא בעייתים פוליטים (כלומר להוריד יו"ש, רוב הנגב והגולן) ביחס למדינות אחרות
     
  9. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    שוויץ מורכבת כמעט כולה מהרים וקשה לבנות אצטדיונים בגלל זה ועדיין מצליחים לעשות זאת (תוסיף לכך שהאדמה שם יקרה יותר מפה) והולנד מדינה צפופה מאיתנו ומבחינתם שיהיה אצטדיון מעל כביש (כמו של אייאקס) העיקר שלכל קבוצה תהיה בית.
     
  10. orkim Member

    הצטרף ב:
    ‏5/4/17
    הודעות:
    83
    לייקים שהתקבלו:
    35
    מין:
    זכר
    הדיון פה הוא עקר בלי מטרה.

    אני במקום אחרון בכל מדד לפי ה-OECD אז גם בספורט אנחנו אחרונים.

    איפה הכסף אתם שואלים?
    בקלפי הקרוב לביתכם :)
     
  11. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,183
    לייקים שהתקבלו:
    471
    עוד משפט לפנתיאון. ברכות. אתה פולט דברים על סמך ידע שטחי ועל סמך תחושות בטן, מבלי לעשות בדיקה מינימלית כדי לוודא אם השטויות שאתה כותב נכונות. עשית את לא מעט פעמים עד היום, והנה עשית את זה שוב. חבל שאתה לא לומד.

    כן, שווייץ היא מדינה הררית, אבל היא לא רכס הרים אחד גדול ורציף, והערים שלה ממוקמות בד״כ בשטחים מישוריים בין ההרים. גם מה פשר המשפט ״קשה לבנות אצטדיון בגלל זה״? התייעצת עם קבלנים? במה זה שונה מכל מבנה אחר? אצטדיון לא נבנה על צלע הר או משהו כזה. בד״כ בוחרים מקום יחסית מישורי. מקסימום מיישרים קצת את השטח כמו שעושים בזמן בניית כל מבנה אחר.
     
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    ישראל לא שטוחה כמו דנמרק והולנד אבל גם באזורי הגבעות וההרים שלה היא ממש לא הררית כמו שווייץ, אוסטריה, גיאורגיה וכו' ובהחלט יש די שטחים מישוריים ועמקים בלי צורך אפילו לדבר על בניית אצטדיונים על איזה איים מלאכותיים בערי החוף וכו' כמו שעושים במקומות צפופים בחו"ל, וגם לא לבנות אצטדיון רב קומתי שלמשל החניון שלו ממוקם מתחתיו במקום לצידו (גם אם בנייה מעל הכביש יכלה להיות פתרון בבלומפילד למשל להרחבת היציעים הצפוני והדרומי מעל הכביש, בסכנין לבניית יציע מזרחי באצטדיון דוחא וכו'). וגם מדינות צפופות בהרבה מישראל כמו סינגפור והונג קונג ידעו למצוא שטחים לאצטדיונים והיכלי ספורט גדולים ואפילו בעיר-נסיכות קטנה כמו מונקו יש אצטדיון גדול למדיי (שעוד כולל מסלולי אתלטיקה שתופסים עוד מקום). כלומר כמה שלא צפוף פה יחסית, עדיין לא זאת הסיבה שלא לבנות אצטדיונים בתירוץ של חוסר שטח.

    ואגב זה לא מדויק שאצטדיונים פה לא נבנים על צלע הר. טדי למשל בנוי על צלע גבעה שיושר ולפני זה בשלב התכנון דובר על הקמתו על רכס שועפט. אצטדיון אום אל פאחם גם ממוקם על צלע הר וכך אצטדיונים נוספים ובטח שמגרשי כדורגל ביישובים הערביים והדרוזים בצפון ההררי וגם ערים ישראליות הרריות כמו קריית שמונה ונוף הגליל. אבל אם בירושלים העתיקה מצאו טכנולוגיות בנייה ליישור הר הבית (ששטחו גדול בהרבה משטח אצטדיון כדורגל) אז ידעו גם איך להכשיר שטח לאצטדיון כדורגל בטכניקות בנייה בימינו.

    וכן הקרקע פה יקרה וזאת רק אחת הסיבות שקבוצות לא רוכשות שטח לבניית אצטדיונים פרטיים אלא בונים על אצטדיון עירוני על קרקע ציבורית וגם על אצטדיון עירוני משותף ולא על אצטדיון לכל קבוצה. אם הכדורגל פה היה כל כך פופולרי כמו בספרד אנגליה גרמניה וכו' אז כנראה היו יותר אצטדיונים וגם הקיימים היו גדולים יותר. תפסיק לקנא במה שיש בהונגריה למשל כי בהשוואה כוללת בין המדינות לא בטוח שהיית רוצה לחיות בהונגריה עם האצטדיונים החדשים שלה, אבל עם רמת החיים הכללית בה בפרמטרים נוספים. ושיהיה ברור אני הכי בעד שיהיו פה עוד אצטדיונים חדשים (או לפחות משופצים ומשודרגים) ויתממשו כל הבטחות הבנייה לאצטדיונים חדשים מאילת ועד נהריה, אבל אני גם מבין את האילוצים ושאצטדיוני כדורגל הם לא הדבר הכי חשוב ונחוץ בהוצאה הציבורית.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/9/19
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    יו"ר מנהלת אצטדיון סמי עופר החדש איתמר צ'יז'יק מתראיין לגבי תוכניות העבודה שלו ומדבר בין השאר על רצונו למלא את שטחי המסחר של האצטדיון בפעילות (כזכור לא מזמן סוכם כי מכבי חיפה תעביר אליו את משרדי ההנהלה וגם תקים מוזיאון לקבוצה) לצד רצונו בהמשך הפיתוח של אזור האצטדיון על פי התוכניות בעבר כך שיהפוך לקריית ספורט שלמה עם היכל ספורט רב תכליתי, מרכז שחייה אולימפי ומלון לספורטאים. ולקינוח "עף על האצטדיון" שיותר טוב לדעתו מבלומפילד (שניהם תוכננו באותו משרד ישראלי מנספלד-קהת אלא שבסמי עופר היה גם המשרד הבריטי KSS וכמובן גם ראש העיר יונה יהב שהכתיב סדרי עדיפויות שונים מרון חולדאי למשל לגבי קירוי מלא ליציעי האצטדיון) וראוי להיות "האצטדיון הלאומי" יותר מבלומפילד.
    אצטדיון סמי עופר: איתמר צ'יז'יק מדבר על המינוי ליו"ר ההנהלה | ספורט 1

    הדמיות העבר לסמי עופר, מגדל שנועד לשמש כמלון לספורטאים ודי שטחים מתחתיו ולצידו המאפשרים תכנון מרכז שחייה מקורה והיכל ספורט רב תכליתי (ולזמן מה הוצע שם גם קומפלקס קולנוע בדרום האצטדיון) שאמור להקל גם על עומס הפעילות בהיכל רוממה (ובנוסף במתחם הקרוב של ביה"ס השכונתי של שכונת נאות פרס, גם מתוכנן היכל ספורט רב תכליתי לכ1000 צופים). צריך לזכור גם שאיכלוס שכונת נאות פרס שסובבת את האצטדיון גם עלולה להפריע להוסיף אליו תוספת מתקני ספורט גדולים שכאלו שירחיבו את עומס התחבורה באזור. ומצד שני הגיע הזמן לפנטז על היכל ספורט גדול לאיזה 10,000 צופים בחיפה (בגלגולי העבר הסתפקו לדבר על תכנון היכל ל5000 צופים, אבל אז הרחיבו את היכל רוממה במקומו), כזה שיצור מוקד נוסף לאירוח מעבר להיכל מנורה מבטחים בת"א ופיס ארנה בירושלים, בדיוק כמו שסמי עופר מספק מוקד אירוח נוסף חוץ מטדי ובלומפילד. מותר לחלום...
    https://images1.calcalist.co.il/PicServer2/20122005/298795/ghg001368212_l.Xxx

    והגשר להולכי רגל מסמי עופר למתחם המת"ם, עוד הבטחה שטרם בוצעה
    https://images.globes.co.il/Images/NewGlobes/Misc_2/c18_d1-550.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/9/19
  14. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    כנראה שקליש רותם רוצה להקים לנו את אצטדיון קרית חיים מחדש (או אצטדיון חדש במקום אחר) אחרת אין הסבר אחר לכך שראש העיר, שבאה ממשפחה אדומה לחלוטין, תיתן למכבי חיפה לפתוח מוזיאון באצטדיון ותאפשר לצ'יז'יק להיות יו"ר מנהלת האצטדיון.

    נ.ב. מקווה שיקים היכל חדש ככה שרוממה יתפנה לנו ויהיה רק שלנו.
     
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    סיור באצטדיון עילוט ששופץ קלות הקיץ וכבר הספיק לארח את הדרבי הנצרתי בין הפועל נוף הגליל למארחת אחי נצרת (כלומר 3 משחקי המחזורים הראשונים שוחקו במגרשים חלופיים, אחי נצרת בעכו ונוף הגליל בקרית שמונה).
    PANET | كاميرا بانيت ترافق علي سلام بجولة في إستاد الناصرة عيلوط

    אפשר לומר שהשיפוצים התמקדו בעיקר בכל התחנות של השחקנים. השיפוצים כללו את טיפוח הדשא, החלפת ספסלי השחקנים, שדרוג חדרי ההלבשה לשחקנים והשירותים והכנת תשתית טכנולוגית לקיום משחקים באצטדיון לפחות ברמת הליגה הלאומית. באצטדיון צפוי עומס די כבד מכיוון שישמש העונה 4 קבוצות, 3 הנצרתיות והפועל נוף הגליל שאין לה העונה אצטדיון ביתי בגלל השיפוץ המקיף באצטדיון גרין.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/9/19