תיירי הנרי פרש מכדורגל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏16/12/14.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    http://www.sport5.co.il/Sip_Storage/FILES/2/size475x318/488752.Xxx

    זה היה באוויר ובכל-זאת, אין אוהד כדורגל שיכול להישאר אדיש: תיירי הנרי הודיע על פרישה מכדורגל. החלוץ האגדי בן ה-37 שרשם קריירה ענקית במדי מונאקו בה פרץ, ארסנל בה הפך למלך השערים של המועדון בכל הזמנים וגם נבחר לשחקן הטוב ביותר על-ידי האוהדים, בברצלונה שם זכה בהרבה תארים בעידן גוארדיולה, נבחרת צרפת שם זכה באליפות העולם וביורו, וגם פרק סיום יפה בארה"ב(ואסור לשכוח גם את יובה בה קצת התפספס) - מחפש את האתגר הבא בקריירה שלו. בינתיים נראה שמדובר בפרשנות לסקיי ספורט תמורת הון עתק, והפרק של האימון או חזרה לארסנל בתפקיד כלשהו - ייחכה.

    את סיפור הקריירה הנפלאה של הנרי כולכם מכירים. פרץ במונאקו תחת מאמן בשם ארסן ונגר, עבר ליובה ושיחק כקשר כנף. כשדרכו הצטלבה שוב עם דרכו של ונגר, בארסנל - זה היה סיפור הצלחה מדהים. הנרי היה חלק מארסנל הגדולה בכל הזמנים, הוא הוביל אותה לזכייה בדאבל, לאליפות ללא הפסד(2003/04) והיה כפסע מלזכות בכדור הזהב. בעונת 2005/06 הנרי מונה לקפטן לאחר שפטריק ויירה עזב ליובנטוס - וסחב את ארסנל בעונה יוצאת מן הכלל לגמר ליגת האלופות נגד בארסה, שם הפסידה 2:1 בפריז. הנרי הרגיש לא בנוח לעזוב בסיום אותה עונה ונשאר עונה נוספת, אך פתיחה גרועה של ארסנל ומספר פציעות השפיעו גם עליו.
    ב-25 ביולי 2007 נפלה פצצה כשהנרי עבר לברצלונה והשאיר אוהדי ארסנל רבים שבורי לב אך גם מבינים את הסיטואציה. בברצלונה הוא לא הפגין את אותה יכולת מדהימה אבל היה שותף מלא לזכייה בטרבל עם גוארדיולה בעונת 2008/09, אז זכה בתואר היחיד שהיה חסר לו - גביע אירופה לאלופות. הנרי זכור בבארסה בעיקר בזכות הפארטידזו שלו בקלאסיקו בברנבאו באותה תצוגת ענק של בארסה, במשחק בו כבש את שער השיוויון בצורה כל-כך אופיינית. את העונות האחרונות העביר הנרי בהצלחה גדולה בניו-יורק רד-בולס שם היה גם על תקן המבשל וכמובן שכמו בכל מקום שם דרך - חביב הקהל.
    עד היום תיירי הנרי מלך שערי נבחרת צרפת בכל הזמנים(51) והשחקן עם מס' ההופעות השני הכי גבוה.

    "אחרי 20 שנה במגרשים החלטתי לפרוש מכדורגל מקצועני", הודיע. "זה היה מסע מדהים ואני רוצה להודות לכל האוהדים, לחברים ולאנשים שעבדתי לצידם במונאקו, יובנטוס, ארסנל, ברצלונה וניו יורק רד בול ובנבחרת צרפת שהפכו את התקופה שלי בכדורגל לכל כך מיוחדת. עכשיו הגיע הזמן שלי להתקדם לפרק חדש בחיי, אני אעבור ללונדון ואהיה פרשן בסקיי ספורטס. אני אנסה לתרום מהידע והניסיון שצברתי לאורך השנים. יש לי זיכרונות מדהימים (רובם טובים) וחוויות נפלאות. אני מקווה שאהנה לצפות בכדורגל כמו שנהנתי לשחק".

    התקשורת נפרדה מהנרי בכבוד מלכים כפי שראוי לו. ב'לאקיפ' הצרפתי הוציאו מהדורה מיוחדת כמובן. כל-כך הרבה מועדונים פירסמו הודעה רשמית וגם שחקנים פירגנו, אבל מי שקלע בול היה ג'יימי קארגר, שחקן עבר ענק בליברפול שהתמודד מול הנרי לא פעם ולא פעמיים. כיום כפרשן אמר קארגר - "שחקני הגנה בכל העולם נושמים לרווחה". עוד הוסיף הבלם - "הוא ללא ספק אחד השחקנים הכי כשרוניים שהפריימרליג ראתה". ססק פברגאס שקיבל את סרט הקפטן בארסנל לאחר שהנרי עזב, אמר - "הוא אחד השחקנים הכי טובים ששיחקתי איתו". ג'ק ווילשר מהתותחנים התייחס לתואר חשוב שהנרי לא זכה בו ברמה האינדיבידואלית ואמר - "הוא השחקן הגדול ביותר שלא זכה בכדור הזהב". ארון רמזי אמר תודה על שחקן ענק וקריירה ענקית, ודניאל סטארידג' הוסיף - "פרישה טובה לאליל ולגיבור שלי, מאחל לך הרבה בהצלחה בפרק החדש". גם מסוט אוזיל('תודה להנרי, אגדה בארסנל ובכדורגל העולמי) ושחקנים נוספים כמו קרלס פויול, דניאל אלבס ו-ויקטור ואלדס ששיתפו איתו פעולה בבארסה - צייצו.

    רשימת תארים
    מונאקו:
    אליפות (96-97)
    ארסנל: (אליפויות: 2001-02, 2003-04) (גביע: 2002 ,2003 ,2005)
    מלך השערים של ארסנל בכל הזמנים עם 228 שערים ב-376 משחקים.
    ברצלונה: אליפויות (2008-09, 2009-10), גביע: (2008-09), ליגת האלופות: (2008-09)
    נבחרת: גביע העולם (1998), אליפות אירופה (2000), מלך השערים של נבחרת צרפת בכל הזמנים עם 51 שערים ב-123 הופעות.

    * הכובש החמישי הטוב ביותר בהיסטוריה של הפריימרליג.
    * 4 פעמים מלך השערים של הפריימרליג - 2001/02, 2003/04, 2004/05 ו-2005/06.
    * עונת השיא - 39 שערים ב-51 הופעות בעונת 2003/04.
    * שחקן החודש - 4 פעמים
    * שער העונה - עונת 2002/03
    * נבחרת השנה של אופ"א - 5 פעמים.

    בוחרים את השער היפה בקריירה - לחצו כאן
    הנה כל הגולים הגדולים שלו במדי ארסנל
    גלריית תמונות
    מהקריירה - לחצו כאן

    אני באמת חושב שאגדת כדורגל כמו הנרי - ראויה לת'רד נפרד.
    אין לי הרבה זמן לכן הדיון יצא קצת מעפן - אבל בהמשך אני אדאג לערוך אותו.
    בכל-מקרה: החלוץ הכי מיוחד שראיתי במו עיני, אפילו מאפיל על רונאלדו, כי מאז שאני רואה כדורגל בתור ילד - רונאלדו פנומנו היה כמעט תמיד פצוע. הנרי היה חלוץ שהיה לו הכל, וכשעזב את ארסנל - הקסם שלה אבד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/12/14
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  2. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,616
    לייקים שהתקבלו:
    2,365
    מין:
    זכר
    שחקן ענק,כל כך הרבה קלאסה ואלגנטיות,באמת שאין מילים. אחד הפייבורטים הגדולים שלי.
    למרות שהוא עובר לפרשן בסקאי, מקווה לראות אותו משתלב באימון בהמשך.
     
    Civil אוהב/ת את זה.
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    שחקן אדיר שבהחלט יכול להחשב באופן לגיטימי כגדול שחקני הפרמייר ליג בכל הזמנים. זה היה רעיון גאוני של ונגר להעביר אותו למרכז ההתקפה ולנצל שם את מהירותו המטורפת.
    אגב אני חושב שונגר עצמו היה זה שבמקור הרכיב אותו כשחקן כנף במונאקו.
    הוא מחזיק בממוצע השערים הטוב בתולדות הפרמייר ליג לשחקנים ששיחקו מעל 50 משחקים - 0.68 שערים למשחק(175 שערים ב - 258 משחקי פרמייר ליג). סה"כ יש לו 360 שערים במשחקים רשמיים בכמעט 800 הופעות.

    שחקן שהשפיעה על הפרמייר ליג והיה שם בלתי ניתן לעצירה. אגדה ענקית.

    הנרי נכנס לרשימה אסקלוזיבית של חלוצי פרמייר ליג מהם ממש רעדתי כשהייתי קצת יותר צעיר :) - זה כולל גם פאולר וראול.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/12/14
  4. amirb91 משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/9/08
    הודעות:
    5,983
    לייקים שהתקבלו:
    9
    החלוץ הכי אלגנטי שראיתי, כל נגיעה שלו בכדור היתה אומנות, זוכר לו משחקים במדי ארסנל שהיה רץ מרחבה לרחבה רודף אחרי המגן בשביל לחטוף את הכדור... מאוד שמחתי בשבילו כשברצלונה זכו באלופות כי כל כך הגיע לו התואר היחיד שהיה חסר לו בזמנו
     
  5. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    יום קצת מוזר כמישהו שגדל עליו, השחקן האהוב עליי בכל הזמנים, כנראה השחקן היחיד שיגרום לי לצאת מהאיזור הציני שאני רגיל להיות בו.
    בגלל שחקנים כאלה אתה מתחיל לראות כדורגל. יש המון שחקנים טובים, טובים מאוד, שחקנים גדולים. אבל מעט אגדות. כמה מהם נכנסים לרשימה הקצרה הזאת בגלל היכולת האדירה והשיאים הבלתי-נגמרים, כמה נכנסים אליה בגלל הכריזמה והיכולת לסחוב קבוצות לבד על גבם וכמה מהם מביאים אלמנטים שונים למשחק, כמו קלאסה. ויש כאלה שהם הכל ביחד, כמו תיירי הנרי. וירטואוז שפירפר שחקנים לכל אורך קו המגרש עוד לפני הגמד הארגנטינאי, וירטואוז שהיה אתלט בחסד עוד לפני הפורטוגלי. עשה את שניהם, לא פחות יפה, בליגה שהיא כנראה טובה יותר. עם רגליים ארוכות וריצה אלגנטית כאילו ממש רץ על המים, עם קור-רוח ונונשלנטיות גאוותנית מול השער, עם שואו שמעטים השחקנים אשר יודעים לספק ברמה הזאת, עם חגיגת שערים בדמות הליכה אדישה לכיוון הקהל עם מבט של ווינר בלתי-מנוצח בעיניו.

    החלוץ הצרפתי שיכול ללמד שיעור או שניים על אלגנטיות, מילה שחוזרת על עצמה פעם אחר פעם כי היא מתארת הכי טוב את החלוץ האימתני והקר הזה, שהייתה לו ריצה שמזכירה איילה ווירטואוזיות שגדולי יריביו העריצו. בכלל, תמיד היה נראה שהוא לא באמת לוקח את עצמו ברצינות כמו שכמה כוכבים נוטים לעשות היום. שילוב סוריאליסטי ממש בין משחק גאוותני ואדיש להפליא לבין אופי שמקרין בעיקר גישה של בחור שרק רוצה לבוא ולשחק כדורגל בדחף הכי שכונתי שיש ובטעות נקלע לאצטדיון של עשרות אלפים. כאילו ממש בטעות יצא שהוא גבוה, חזק, מהיר, טכני, קר-רוח, וירטואוז שתיירים שמעולם לא ראו את הענף - באים לראות. תופעה שהיא מעל כדורגל פשוט, יש יגידו. לפעמים אלמנטים רבים מוצאים עצמם שזורים לתוך אריג של זכרונות על שחקן שגרם לך להרגיש שראית שחקן בשיאו שהוא יותר מעוד שחקן כדורגל, שחקן שבלמים היו מסמנים באדום או שחור את היום בו יפגשו אותו בלוח המשחקים, שחקן שקשה לשנוא ומיותר לשנוא כי הוא פשוט יהיה טוב ממך. תופעת טבע במונחים של כדורגל, חלוץ במלוא מובן המילה, שסימל כל מה שגורם לנו לאהוב את הענף למרות שכל משחק הוא פחות או יותר אותו דבר, תמיד יהיה את השחקן הזה שיבוא ויערער על חוקי הפיזיקה עם בעיטות-פאלש משום מקום, שחקן שיוכיח לנו שלא, לא ראינו הכל בכדורגל.

    תיירי הנרי מסמל בשבילי כל מה שאני אישית אוהב בענף הזה. את הכדורגל ההתקפי, הלא-לקחת-את עצמך-ברצינות-מדי, שחקן שמוכיח שגם בענף הפופולארי הזה, השכונתי הזה, יש אמנים שיודעים לשחק כדורגל ולגרום לך לחוש בכל מסירה בעקב או בעיטה מסוגננת כאילו היו משיכת מכחול פשוטה אך נדירה של פיקאסו עצמו, שחקן שעם נונשלנטיות קרה כקרח היה מחליט להתחיל לכדרר ולרוץ בוא-בעת בליגה קשה ופיזית כמו הפריימיר-ליג ועדיין אף אחד לא יכל לו, כי הוא היה חזק מדי, מהיר מדי, מהפנט מדי. שחקן שכל פעם הוכיח שעוד לא ראינו ממנו הכל, שחקן שלמרות הנאמנות הבלתי-מסויגת לקבוצתו הלונדונית, גם הוכיח שהוא יודע מתי לפרוש בשיא, להמציא את עצמו מחדש ולהמשיך לרדוף אחר התאר שעדיין לא היה לו, שחקן עם ערך-מוסף מעבר ליכולות הטכניות שלו, ערך מוסף שרק שחקנים ומאמנים, לאו דווקא כאלה שהיו בקבוצתו, יכולים לספר לך עליהם;

    גדלתי עליו, אבל עוד מאז המעבר לאמריקה כבר התחלתי להשלים עם זה שכל רגע הוא עלול לפרוש, ועדיין יש בזה משהו צובט ומוזר, גדלתי לתוך עולם כדורגל שיש בו את הנרי ולכן זאת עדיין הרגשה זרה איפשהו, אבל כנראה שהוא היה צוחק על האנשים שמרגישים כך לגביו, ומזכיר להם שמדובר בסה"כ בכדור ושני שערים - כי רוב הזמן כך היה נראה שהוא מתייחס למשחק עם כל הפריסטייל הזה במעמדים מטורפים, מחייך ומזמין אותם למשחק כדורסל, שזה בכלל הספורט האהוב עליו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/12/14
  6. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    את המהלך שבו יובנטוס ויתרו עליו לטובת ארסנל אפשר להקביל לבחירת הדראפט של פורטלנד ב-1984, שהעדיפו לקחת את סם בואי על פני אחד אחר שעונה לשם מייקל ג'ורדן.
     
    Nigel de Jong אוהב/ת את זה.
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    לא ממש. ונגר העביר אותו תפקיד שם הוא מיצה את היתרונות שלו במלואו.
     
  8. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    זה בדיוק אותו דבר. ברגע שמאמן לא יכול לזהות פוטנציאל כמו הנרי ומוותר עליו בקלות רבה מדי (בקושי עונה), זה בדיוק אבל בדיוק אותו דבר. בשביל אחד כמו הנרי הוא היה צריך גם להפוך את כל הקבוצה ולא לשחרר אותו כזה בקלות. ארסנל מוסרת תודה רבה עד היום.
     
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    אז אולי פספוס של ליפי, אבל גם צריך להבין שליובנטוס לא חסרו כוכבים גדולים באותה עמדה בה הנרי פרח בסופו של דבר.
    ב - 99 הוא אומנם היה עם זכיה במונדיאל ברזומה, אבל עדיין היה שחקן צעיר ומבטיח וכיוון שבמונאקו הוא גם כן לא שיחק חלוץ מרכזי, אז גם לא היה כזה סקורר כפי שהתגלה בארסנל.
    ההסבה שונגר עשה לו לא הייתה טריוויאלית ונבע גם מכך שהכיר את השחקן מאז שהיה צעיר מאוד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/12/14
  10. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    כל מילה מיותרת לא מייצרים כאלה יותר. קלאסה בהתהוות, שיא האלגנטיות, אחד השחקנים החכמים ביותר שידע המשחק
    נהנתי מכל רגע לראות אותו חלק ב"פנטסטיקוס" משלב פעולה יחד עם מסי, אטו ורונאלדיניו בקבוצה הגדולה ההיא לפני עידן גווארדיולה.
    ואני מניח שזה באמת רק עדיין של זמן עד שהוא מתיישב שם ליד ונגר באמירויות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/12/14
  11. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    לא ליפי אלא אנצ'לוטי אימן את יובה באותה תקופה, בין הקדנציות של ליפי.

    כמה מילים על הנרי-פעם הוא היה עבורי האויב הגדול, הכוכב של ארסנל בשנים שאנחנו והם התחלקנו באליפויות בפרמיירליג, והוא גם היה תופר אותנו כמעט מדי מפגש עם שערים נפלאים. היום, ממרחק השנים, אני מעריך אותו מאוד כגאון כדורגל ואפילו קצת מתגעגע. אני זוכר איך בקאמבק האחרון בארסנל ב-2012 הוא היה פצוע במשחק נגדנו וכמה רווח לי שהוא לא משחק, אפילו שהוא כבר היה בן 35.
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    ליפי עדיין אימן בעונת 98/99(וגם חטף מאיתנו את הקאמבק המפורסם) :)
    אנצ'לוטי הגיע בקיץ 99 בדיוק כשהנרי עזב. אני כבר לא זוכר אם הוא ויתר עליו, או שההחלטה התקבלה לפני, אבל הנרי שיחק ביובה אצל ליפי.
     
  13. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    דבר שלא הוזכר כאן: הנרי חתם בסקיי ויהיה שם פרשן בזמן שיתחיל את קורס המאמנים שלו. כמו כן, הוא צפוי להרוויח בתפקיד לא פחות מ-25 מיליון פאונד! האמת, אין לי מושג אם מדובר בסכום חסר תקדים או דיי שכיח בנוף של הכדורגל האנגלי, אך אני חושב שהוא ללא ספק עשה החלטה נכונה ומחושבת מאוד; אני חושב שפוטנציאלית הוא יכול להיות פרשן נהדר ועל הדרך הוא כבר פותח לעצמו את האופציות לאימון. כמובן שאני אשמח לראות אותו חוזר לצוות המקצועי בארסנל בעתיד, לא דווקא כמנג׳ר - זה עוד לגמרי מוקדם מדי.

    אולי בהמשך אכתוב על הנרי השחקן, לוקח זמן לעכל דבר כזה. זה פשוט מוזר מדי.
     
  14. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    הוא כבר היה פרשן ב-BBC במונדיאל וגם התארח ב-MNF לצד נוויל בתקופה שלפני קראגר, הוא היה פנטסטי, אדם אינטיליגנט ורהוט.
     
  15. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    שווה כל פאונד!